مقاله معلم تربیت معلم وتغییر در برنامه های درسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله معلم تربیت معلم وتغییر در برنامه های درسی دارای ۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله معلم تربیت معلم وتغییر در برنامه های درسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله معلم تربیت معلم وتغییر در برنامه های درسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله معلم تربیت معلم وتغییر در برنامه های درسی :

تعداد صفحات:۴
چکیده:
تحول در نظام آموزش وپرورش یک موضوع علمی مبتنی بر مبنای نظری گسترده ای است که با کل نظام آموزش وپرورش مرتبط بوده وبا مباحث دیگری از جمله تغییر ،اصلاح نوآوری وارتقا هم ارتباط دارد (آلن سی ،۱۳۸۹) تحول نیازمند نواندیشی هایی دیر باز تعریف آرمانها اهداف نتایج دستاوردهای آموزش وپرورش است که از طریق استقرار یک نظام فلسفه ی دقیق علمی ومبتنی بر هویت ملی ودینی کشور امکان پذیر می شود ازاین روی نظام آموزشی پویایی نظام می تواند از یک سو از تغییر واصلاح ونوآوری آغاز وبا تاثیر بر ارتقای نظام به نقطه غایی خود یعنی تحول در نظام آموزشی ختم شود واز سوی دیگر می تواند با تحول رویکردهای نظری وباز تعریف آرمانها ودستاوردهای نظام آموزشی ،منجر به تغییر اصلاح ونوآوری شود تا بدان وسیله ارتقا نظام اموزشی حاصل آید (ویلسون ۲۰۱۰) درنظام معلمی که از ارکان نظام آموزش وپرورش است چالش هایی موجود است که شامل : پایین بودن شان ومقام معلمی در اجتماع ،پایین بودن سطح دانش ومهارت حرفه ای آنان پایین بودن حقوق ومزایای معلمی می باشد (فاضل قانع ،۱۳۸۹) این سه چالش نیز خود به ثمر نرسیدن تحول بنیادین وآموزش وپرورش تاثیر گذار است وعلت دیگر آن بی توجهی به فلسفه تعلیم وتربیت در نظام آموزشی است . باید معلم را با فرهنگ جدید سرکلاس فرستاده وبه این صورت است که تحول شکل می گیرد تا به امروزی درباره نقش اساسی دستگاه تعلیم وتربیت به عنوان زیر ساخت توسعه پایدار شعارهایی دیده شده اما هنوز نقش آن باور نشده است در حالی که باید گفت آموزش وپرورش توسعه جامعه است واگر این را بپذیریم نگاهها به این دستگاه تغییر خواهد کرد .اما اگر جایگاه آموزش وپرورش به عنوان جایگاه نخست در راه تعالی جامعه تلقی نشود اتفاق خاصی در آن نخواهد افتاد وبه همین شکل فعلی به فعالیتش ادامه خواهد (ذاکر ،۱۳۸۹) با توجه به یافته های اردکان (۱۳۸۸) یکی از اهداف مهم آموزش وپرورش در تغییرات برنامه درسی حس توجه به معلم وایجاد فضایی مناسب وبراساس عدالت ورفع تبعیض برای اوست تا بتواند در این فضا خود را وقف جامعه ونسل هوشیاری بکند که دیگر با کلمات متناقض وبی توجهی نمی توان آن ها را به بازی گرفت با توجه به این امر مهم جوامع پیشرفته مسلما رشد وتحولات شگرف خود را مدیون انسان هایی می دانند که عمر خود را صرف تعلیم وتعلم می نماید وی در تغییر اساسی وبنیادی ساختار جامعه بسیار تاثیر گذارند وتوجه به آنان در واقع ارج نهادن به جامعه وتمامی ملت است وبی توجهی به آنان در نظر نگرفتن نسلی است که چونان سیلی ویرانگر ،ریشه ها را به مخاطره انداخته همه چیز را ازبین می برد لذا ضروری است تا به بررسی این مسئله بپردازیم

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.