مقاله رویکرد شناختی به آموزش هنر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله رویکرد شناختی به آموزش هنر دارای ۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رویکرد شناختی به آموزش هنر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رویکرد شناختی به آموزش هنر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رویکرد شناختی به آموزش هنر :

تعداد صفحات:۴
چکیده:
دوگانه انگاری حاکم برفلسفه غرب منجر به جداساختن ذهن ازبدن، شناخت عواطف ، واقعیت ازتصورات وعلم از هنرگردیده است وبرنامه های درسی مدارس به این دوگانگی عینیت بخشیده اند. به طوری که علم را به قلمروشناخت و هنررابه قلمرو عواطف رانده است( افلند، ۲۰۰۲).بدین ترتیب هنرمنبع لذت، آرایش وزیباسازی تلقی شده ، درحالی که درواقع، منبع بصیرت ودانش وفهم است. به طورکلی سه تلقی فلسفی ازهنروجوددارد:هربه مثابه ایده: این رویکردهنررابه مثابه مفاهیم ذهنی درنظرمی گیرد درواقع دراین دیدگاه آثارهنری نسخه ای ازاندیشه هنرمند محسوب می شوندکه درفرایند کارهنری خلق شده اند. هنربه مثابه فرم: رویکرد هنربه مثابه فرم متضمن کاربردمستقیم شکل، رنگ ، خط و;. برای خلق یک پدیده ای ناب است. درواقع اثرهنری شامل احساساتی است که خودقادر به درک آن ها نیست. دراین دیدگاه نمادهای تصویری قادربه بیان ایده هایی هستند که ازعهده زبان خارج است. هنربه مثابه زبان: دراین رویکرد، هنر((مفهومی باز)) تلقی می شودکه همواره درحال تغییر ونوشدن است. درواقع براساس این دیدگاه تمامی پدیده های هنری نتیجه سخنی هستندکه بیان شده وبه عنوان معیارهایی برای ارزشیابی عمومی موردبحث قرارگرفته اند(شیلر، ۲۰۰۰)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.