مقاله ارتباط بین توانمندسازی روانشناختی و تعهد حرفه ای معلمان منتخب تربیت بدنی استان خوزستان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ارتباط بین توانمندسازی روانشناختی و تعهد حرفه ای معلمان منتخب تربیت بدنی استان خوزستان دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارتباط بین توانمندسازی روانشناختی و تعهد حرفه ای معلمان منتخب تربیت بدنی استان خوزستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارتباط بین توانمندسازی روانشناختی و تعهد حرفه ای معلمان منتخب تربیت بدنی استان خوزستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارتباط بین توانمندسازی روانشناختی و تعهد حرفه ای معلمان منتخب تربیت بدنی استان خوزستان :

تعداد صفحات:۱۷
چکیده:
هدف از پژوهش حاضر تعیین ارتباط بین توانمندسازی روانشناختی و تعهد حرفه ای معلمان منتخب تربیت بدنی استان خوزستان بود. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جهت جمع آوری اطلاعات پژوهش از پرسشنامه مشخصات فردی، پرسشنامه توانمندسازی روانشناختی اسپریتزر (۱۹۹۵) و پرسشنامه تعهد حرفه ای مایر و آلن (۱۹۹۳)، استفاده شد. روایی محتوایی این پرسشنامه ها مورد تأیید ده تن از اساتید تربیت بدنی که در زمینه رفتار سازمانی تخصص داشتند قرار گرفت. پایایی پرسشنامه ها برای هر یک از متغیرهای توانمندسازی روانشناختی اسپریتزر و تعهد حرفه ای آلن و مایر به ترتیب (۰/۸۷=) و (۰/۸۵=) توسط ضریب آلفای کرونباخ به دست آمد. جامعه آماری پژوهش شامل ۲۳۰ نفر از معلمان تربیت بدنی زن و مرد سراسر استان خوزستان بود که با توجه به حجم پایین جامعه آماری، نمونه برابر جامعه آماری محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش از آمار توصیفی، آزمون کالموگروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی اسپیرمن و رگرسیون چندگانه گام به گام استفاده شد. نتایج پژوهش حاضر نشان داد بین خرده مقیاس های توانمندسازی روانشناختی (احساس معنی داری ۰/۴۶=r، احساس شایستگی ۰/۱۹۵=r ،احساس خود مختاری ۰/۲۱۴=r ،احساس تأثیر ۰/۱۹۸=r و احساس اعتماد ۰/۲۴۵=r ) با تعهد حرفه ای ارتباط مثبت معنی داری وجود دارد. (p<0/01). همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد توانمندسازی روانشناختی و خرده مقیاس احساس معنی داری، تعهد حرفه ای معلمان منتخب تربیت بدنی استان خوزستان را پیش بینی می نمایند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.