مقاله آیا کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز موفق خواهند بود


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله آیا کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز موفق خواهند بود دارای ۴۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله آیا کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز موفق خواهند بود  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله آیا کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز موفق خواهند بود،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله آیا کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز موفق خواهند بود :

آیا کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز موفق خواهند بود

خلاصه:
دانش آموزان معتقداند کسانی که در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز موفق خواهند بود در این پروژه سوالی که مورد بررسی قرار گرفت این بود که آیا ارتباطی بین دروس تفهیمی و دروس حفظی وجود دارد؟

جامعه آماری در این پروژه تمام دانش آموزانی بودند که با دروس تفهیمی و دروس حفظی سرو کار داشتند.
نمونه آماری در این پروژه،دانش آموزانی بودند که از طریق اعداد تصادفی از بین دانش آموزان مدارس شهرستان قوچان انتخاب شدند.سپس با استفاده محاسبات آماری بر روی پرسشنامه ای که توسط دانش آموزان پر شده بود این پروژه انجام شد.
نتیجه تحقیق نشان داد که ارتباط محسوسی بین دروس حفظی و دروس تفهیمی وجود دارد.

مقدمه:
اگر بخواهیم کلیه دروس را تقسیم نماییم، می توانیم آنها را به دو دسته ی حفظی و تفهیمی تقسیم کنیم در دسته دروس حفظی می توان زبان وادبیات فارسی، تاریخ،جغرافیا،تعلیمات دینی،علوم اجتماعی و عربی را نام برد .

برای گروه تفهیمی نیز می توان دروس ریاضیات ، فیزیک ، شیمی ، زبان خارجه و; را نام برد . دروس زبان و ادبیات فارسی را نمی توان به طور کامل در گروه دروس حفظی جای داد.
چون اولاً ما این درس را از ابتدای مدرسه رفتن یعنی از کلاس اول دبستان تا آخر تحصیلات در میان دروسمان داریم و دوماً آنکه ما خودمان فارسی زبان وایرانی هستیم و این درس ، زبان خودمان است . پس جایز نیست که بگوییم ادبیات جزو دروس حفظی است

.
هر گروه حفظی و تفهیمی سختی ها و آسانی های خاص خود را دارد . مثلا در گروه حفظی حجم اعظم دروس یا اینکه مجبوریم دروس را در طول سال چندین بار مطالعه کنیم از مشکلات آن باشد ولی در گروه مفهمومی شاید دروس حجم زیادی نداشته باشند وخوبی دیگر این دروس این است که اگر یک بار درس را یاد گرفتی ، دیگر لازم نیست که آنرا خیلی خواند و برای امتحان ، کافیست یک یاد آوری کوچک شود . ولی همین که بتواینم یک بار درس را فرا گیریم خود مشکل بزرگی است که باز این مشکل در دروس حفظی دیده نمی شود .

همه در امتحانات معمولا در دروس تفهیمی اضطراب بیشتری دارند . وبه نظرشان دروس حفظی خیلی راحت تر می آید . هدف این تحقیق بررسی میزان موفقیت در میان دروس حفظی وتفهیمی است .

جمع آوری داده ها:
جمع آوری داده ها از طریق پخش پرسشنامه بین ۷۲نفراز دانش آموزانی بودکه به طور تصادفی از دبیرستان شاهد انتخاب شده بودند.در این پرسشنامه سوالاتی در زمینه دروس تفهیمی و دروس حفظی بیان شده است همچنین در این پرسشنامه اسامی دانش آموزان خواسته نشده بود تا به سوالات باخیال راحتی پاسخ بدهند و پاسخ های آنها صادقانه باشد.

تجزیه و تحلیل داده ها:
۱- کدام گزینه را ترجیح میدهید؟
الف-دروس حفظی
ب-دروس تفهیمی

گزینه ها فراوانی مطلق درصد فراوانی نسبی فراوانی نسبی
الف ۴۵ ۶۲/۵ ۰/۶۲۵
ب ۲۷ ۳۷/۵ ۰/۳۷۵
جدول فراوانی مربوط به جواب های سوال ۱

۲- نمره کدام درس شما بیشتر بوده است؟

الف-ریاضیات
ب-فیزیک
ج-زبان وادبیات فارسی
د-دروس حفظی

گزینه ها فراوانی مطلق درصد فراوانی نسبی فراوانی نسبی
الف ۳۲ ۴۴/۴۴ ۰/۴۴۴
ب ۱۸ ۲۵ ۰/۲۵
ج ۱۵ ۲۰/۸ ۰/۲۰۸
د ۷ ۹/۷۲ ۰/۰۹۷۲
جدول فراوانی مربوط به جواب های سوال ۲

۳-کدام درس در حافظه ی شما دوام بیشتری دارد؟
الف-ریاضیات
ب-فیزیک
ج-زبان و ادبیات فارسی
د-دین و زندگی

گزینه ها فراوانی مطلق درصد فراوانی نسبی فراوانی نسبی
الف ۳۵ ۴۸/۶ ۰/۴۸۶
ب ۱۳ ۱۸ ۰/۱۸
ج ۴ ۵ ۰/۰۵
د ۲۰ ۲۷/۷ ۰/۲۷۷

جدول فراوانی مربوط به جواب های سوال ۳

-برای دروس حفظی چه مدت زمانی را باید اختصاص داد؟

الف-بسیار زیاد
ب-زیاد
ج-متوسط
د-کم
ه-خیلی کم
و-اصلا

گزینه ها فراوانی مطلق درصد فراوانی نسبی فراوانی نسبی
الف ۱۲ ۱۶/۶ ۰/۱۶۶
ب ۱۴ ۱۹/۴ ۰/۱۹۴
ج ۱۰ ۱۳/۸ ۰/۱۳۸
د ۱۲ ۱۶/۶ ۰/۱۶۶
ه ۱۶ ۲۲/۲ ۰/۲۲۲
و ۸ ۱۱/۱ ۰/۱۱۱
جدول فراوانی مربوط به سوال ۴

۵-برای دروس تفهیمی چه مدت زمانی را باید اختصاص داد؟
الف-بسیار زیاد
ب-زیاد
ج-متوسط
د-کم
و-خیلی کم
ه-اصلا

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.