مقاله شرکت راه ساختمانی تحکیم سازه ابهر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله شرکت راه ساختمانی تحکیم سازه ابهر دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شرکت راه ساختمانی تحکیم سازه ابهر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شرکت راه ساختمانی تحکیم سازه ابهر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شرکت راه ساختمانی تحکیم سازه ابهر :

شرکت راه ساختمانی تحکیم سازه ابهر

مقدمه
شرکت راه ساختمانی تحکیم سازه ابهر واقع در خیابان دکتر بهشتی پلاک ۵ می باشد .
این شرکت دارای پرسنلی به شرح زیر عبارتند از : مدیر عامل شرکت جناب آقای مهندس غلامرضا خداوردی و کارمندان آقای مهندس میثم محمدی می باشد . این شرکت در زمینه راه سازی و ساختمان سازی مشغول به کار است.

این شرکت در زمینه فوق موفق به اخذ گریده از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان می باشد این شرکت در سال ۱۳۸۰ به نام یارادان تاسیس و با توجه به مشکلات از قبیل اخذ گرید شرکت در سال ۱۳۸۴ به نام شرکت تحکیم سازه تغییر نام داد ه شد و بر این اساس دارای سابقه ۵ سال در زمینه ساخت ساز می باشد سوابق اجرای شرکت عبارتند از – احداث ساختمان اداری وسرایداری مدیریت جهاد کشاورزی هیدج – و احداث محوطه اداری مدیریت مذکور – احداث سوله دانشکده معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر ، احداث سوله کارگاهی برق ۶ دانشگاه آزاد

واحد ابهر – تعمیرات اساسی مدارس ابهر عبارتند از : اندیشه ، ارشاد ، سپهر ، آیت الله خامنه ای – عفیفه خرمدره ، و شهامت روستای فلج می باشد .
بنده در این شرکت وظیفه انجام دادن کارهای عمرانی را در دو ماه اول داشته و به دلیل سردی هوا در ماه آخر به انجام کارهای اداری مشغول به کار شدم.

فصل اول
مرحله اول تهیه زمین
قطعه زمین را برای ساختمان مورد نیاز را در نظر گرفته و خریداری می شود ساختمان مذکور را از لحاظ مالکیت در اداره ثبت و اسناد املاک بررسی و مورد تایید قرار می گیرد سپس جهت مراحل بعدی ساخت و ساز ساختمان از طرف شهرداری آن شهر اقدام می شود .
مرحله دوم تهیه کروکی زمین

در شهرداری زمین مذکور را از لحاظ وضعیت شهر سازی و ابعاد دقیق زمین بررسی می گردد سپس کروکی دقیق از زمین تهیه می شود .
مرحله سوم تهیه نقشه
قطعه زمین مورد نظر از طرف شهرداری به سازمان نظام مهندسی جهت تهیه نقشه معرفی می گردد نقشه های ساختمان توسط مهندسین طراح تهیه وپس ازبررسی و تایید مهندس ناظر و تایید نهایی شهرداری و صدور پروانه ساخت جهت عملیات ساخت ساختمان آماده می شود .

فصل دوم ساخت
جهت شروع به ساخت و اقدامات مشابه ابتدا کارفرما با پیمانکارهای مربوطه اقدام به اخذ قرارداد می بندد که کارفرما آقای مهدی قربان نژاد که با شرکت تحکیم ساز به عنوان پیمانکار زیر نظر مهندس ناظر پروژه اقدام به عقد قرار داد نمود .

مرحله اول تحویل زمین از کارفرما به پیمانکار و پیاده کردن نقشه روی زمین توسط عوامل پیمانکار ابتدا بر وکف زمین را نسبت به کوچه یا معبر مشخص می شود ( که این کار قبلاً بایستی در کروکی و توسط شهرداری مشخص می شد ) بعد از مشخص شدن ابعاد دقیق زمین و معبر شروع به خاک برداری با لودر از زمین مذکور ۱- برداشت خاک دج ۲- رسیدن به سطح خاک

۳- رسیدن به سطح صاف برای انجام عملیات قالب بندی و سپس محل دقیق ستونها روی زمین که بوسیله میلگرد ۱ متری انجام می شود برای دقت بیشترو استقرار دقیق اکس ستونها در محل خود از دوربین تئودولیت استفاده شد بعد از استقرار محل ستونها ابعاد شناژها روی زمین دقیقاً ریسمان کشی و علامت گذاری شد با توجه به اینکه ساختمان مذکور دارای فنداسیون نواری است قالب بندی آن نیز به صورت نواری با سرعت زیادتری انجام شد ارتفاع قالب بندی نیز ۷۵cm در نظر گرفته

شد که به مدت ۳ روز طول کشید قالب بندی را با آجر فشاری و ماسه سرندی نرم انجام شد که از این ملات به خاطر اینکه بعد از اتمام قالب بندی بتوان به راحتی آجرهای کارکرده را سالم درآورد استفاده می شود باید توجه داشت

قالب بندی ۲۲cm کار شود چون حجم بتن ریزی زیاد است قالب در برابر فشار که بتن به دیواره های قالب می آورد مقاوم باشد در این پروژه همزمان با قالب بندی آرماتوربندی نیز بر اساس نقشه های موجود بعد از خریداری میلگرد انجام شد فنداسیونها نواری در چهار سایز می باشند بر اساس میزان بار وارده و محاسبات آیین نامه زلزله و غیره میلگردها جهت های A-2 و D-2 از سایزهای بالایی استفاده شده که در حین منتاژ کلاف نواری فنداسیون جهت D و A می بایست دقت بیشتری شود همچنین به علت کسرت تعداد میلگرد بایستی فاصله های بین میلگرد ها کاملاً دقیق و با خطای بسیار کم نصب گردد تا بتن با سهولت و با کیفیت استاندارد انجام شود

میلگردهای خریداری شده حتماً عاری از زنگ زدگی با رنگ و گل و غیره می باشد در صورت برخورد چنین اتفاقی حتماً باید میلگردها قبل از منتاژ توسط بروس سیمی کاملاً تمیز شده باشد . باید توجه به اینکه پروژه مذکور سازه بتنی می باشد نیاز به حجم زیاد میلگرد دارد در صورتی که میلگردهای موجود در کارگاه دچار زنگ زدگی زیادی شده باشد مثلاً پوسته داده باشد باید سند پلاست یا ماسه پاشی شود تا پوسته های زنگ زدگی از میلگرد جدا شود.

بعد از اتمام قالب بندی بایستی تراز روی سطح بتن مگر دقیقاً بر اساس ارتفاع بروکف روی دیوار قالب علامت گذاری می شود که این کار در چند نقطه و با دقت بسیار انجام می شود که برای ایجاد خط دقیق شیلنگ تراز استفاده شد . بتن مگر جزء سازه بتنی ساختمان نیست صرفاً جهت صاف کرده و تراز کردن زیر فنداسیون انجام می شود به همین جهت عیار این بتن پایین می باشد که ۱۵۰ کیلوگرم سیمان در متر مکعب می باشد

مصالح مورد نیاز بتن مگر از قبیل شن درشت دانه ( نخودی و بادامی ) و ریز دانه ( ماسه شسته شکسته ) تهیه می گردد سپس توسط پیمانه های تهیه شده ماسه و شن و سیمان داخل دستگاه بتن آماده می شود و توسط فرغون به محل مورد نظر ریخته می شود سپس به وسیله تخته ماسه سطح روی بتن مگر با توجه به خط تراز تعیین شده صاف و صیقلی و تراز می شود .
توجه شود در هنگام بتن ریزی بتن مگر همواره سطح آن توسط شیلنگ تراز کنترل شود تا سطحی کاملاً صاف تراز بدست آید .

مرحله بعد از سخت شدن بتن مگر آرماتور گذاری آغاز می شود و کلیه کلافها در محل خود قرار می گیرد .
اولاً امتداد میلگردها کلاف نسبت به امتداد قالب کاملاً موازی شود همچنین فاصله پوشش یا پوشش بتن ( کاور ) از همه جهات رعایت شود ( پوشش بتندر داخل فنداسیون برای میلگرد ها حداقل ۵cm می باشد در قسمت زیر آرماتور ها یا بر روی سطح بتن میلگرد هم می بایست ۵cm پوشش بتن ایجاد نمود لذا برای این کار از قلوه سنگ که به فاصله ۲ متری از هم قرار می دهیم تا پوشش فوق ایجاد شود باید عملیات سنگ گذاری زیر آرماتور باید طوری شود

که آرماتورها دچار قوس نشده به علت طولانی بودن طول شناژها نیاز به اورلب است که جهت اتصال میلگردهای راسته فنواسیون در محل انقطاع باید به اندازه ۴۰ برابر قطر میلگرد روی یکدیگر قرار بگیرد که توسط سیم مفتول به همدیگر محکم بسته می شود بعد از اتمام مرحله آرماتور گذاری میلگردهای انتظار هر ستون در محل خود نصب شده

که سایز میلگرد انتظار نیز همان سایز پایین تر از میلگردهای راسته ستون و تعداد آن نیز برابر تعداد میلگردها پایین تراز ستون ۰۱۸ و ۰۲۰ بود ارتفاع ذمیلگرد مورد نظر نیز باید طوری تنظیم شود که اندازه آن از روی سطح بتن تمام شده ۵۰ برابر قطر میلگرد مورد نظر است خم میلگرد انتظاردر کف بتن مگر باید ۵۰ سانتیمتر باشد که در کل میلگرد بریده شده برای انتظار۲۲۰cm می باشد که در ۱۷۰cm آن به صورت عمودی و ۵۰cm آن به صورت افقی در داخل بتن قرار می گیرد .

جهت جلوگیری از خروج شیره بتن از قالب و بدست آوردن سطح صاف و همچنین استفاده مجدد از آجر قالب بندی بایستی حتماً دیواره خارجی قالب را عایق نمود که این کار با پوشش دیواره توسط نایلون کشی اقدام به علامت زدن خط تراز رو به بتن می نماییم بتن فنداسیون با عیار ۳۵۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد

که از مصالح زیر تشکیل شده است :
۱- ماسه شسته و شکسته
۲- شن نخودی و بادامی شکسته تمیز ( عاری از هر گونه خاک و مواد زائد )
۳- سیمان پرتلند تیپ یک و آب زلال و عاری از هرگونه ناخالصی ( آب شورب شهری استفاده گردد . )
مواد تشکیل دهنده بتن با پیمانه های مشخص و طرح اختلاط بتن با هم ترکیب می شود که این کار توسط یک دستگاه بتون ریز که با ظرفیت ۷۵۰-۵۰ لیتر ساخته شده دارای موتور گازوئیلی است بتون ریز از یک مخلط کن ، تیغه و پره ها فلز / مخلوط کن ( حلزونی شکل ) اهرم تخلیه و جا به جایی ، پمپ آب و جام پر کننده و قیف تخلیه شده است بتن ریز را در موقع کار کردن می توان با جک زدن به هر صورت ثابت قرار داد

صورت گرفت بعد از تهیه بتن توسط بتن ریز به وسیله فرغون به داخل قالبها ریخته می شود باید فاصله دستگاه بتن ریز تا محل مورد نظر تا حد امکان کم باشد تا از به هم خوردت ترکیب بتن جلوگیری شود همچنین هنگام تخلیه فرغون به داخل قالب توجه شود که تخلیه طوری انجام شود ذرات بتن در اثر برخورد با میلگرد و دیواره قالب از یکدیگر جدا نشود ( اختلاط و یکنواختی بتن ) نرود بعد از ریختن یک لایه ۲۰-۱۵ سانتیمتری بتن در یک قسمت اقدام به ویبره زدن بتن می نماییم که دستگاه ویبراتور بنزینی و برقی استفاده شد

عمل ویبره در روی سطح بتن ریزی شده به این صورت انجام می شود که محل بتن ریزی شده به سطوح حدودی ۶۰*۶۰ تقسیم و هر قسمت مجزا ویبره می شود ویبره باید تا مرحله انجام شود تا حبابهای هوا در روی سطح بتن نمایان شود یا یک سطح طلایی روی بتن ایجاد شود در این مرحله باید ویبره حتماً قطع شود چون وبیره بیش از حد دانه بندی بتن را از بین می برد ( یعنی ذرات

درشت دانه به قسمتهای زیرین بتن و ذرات ریزدانه به قسمتهای میانه و شیر ه بتن روین بتن ظاهر می گردد ) شیلنگ ویبره را هنگام پایان ویبره باید به آرامی از داخل بتن بیرون کشید تا محل قرارگیری شیلنگ آرام آرام پر شود به هیچ وجه ویبره به آرماتور میلگردهابرخورد نکند چون در اثر برخورد شیلنگ ویبره به آرماتورها میلگرد دچار لرزش شده

و ذرات بتن را از خود دور می کند و دور میلگردها فقط شیره می ماند و کیفیت بتن سطح پایین می آید مجدداً بتن جدید روی بتن قبلی ویبره خود تا ارتفاع ۲۰cm الی ۱۵ ریخته می شود و مثل شکل قبل ویبره می شود این کار تا زمانی که بتن به ارتفاع خط ترازبرسد ادامه می یابد روز اول عملیات بتن ریزی حدوداً ۵۰% فنداسیون بتن ریزی شد بتن ریزی شناژهای که به اتمام نرسیده باید

شیب دار و کاملاً زبر و خشن باشد تا در بتن ریزی روزهای بعد بتن قبلی با بتن جدید با هم ترکیب شود روز بهد بتن ریزی به همین منوار ادامه داشت که ساعت ۴ بعد از ظهر آن روز به پایان رسید باید توجه داشت که بتن محل ستونها زبر و کرمو باشد و به هیچ وجه صاف و صیقلی نباشد چون بتن در مجاورت هوا قرار گیرد اکسید شده و روی آن خاصیت خود را از دست می دهد به همین علت برای اجرای ستونها محل استقرار ستونها در شناژ را تراشیده و بتن ریزی ستونهارا انجام می دهند تا بتن زنده با بتن جدید با هم ترکیب شوند و مقاومت مورد نظر را بدست آورد .

دوم اینکه روی بتن ریزی شده شناژها باید کاملاً تراز و با ریسمان کشیدن بر جاهای که علامت گذاری کرده ایم آنرا کنترل کنیم باید توجه داشت کهبه هیچ وجه خاک روی قالب ها داخل بتن وارد نشود در صورتی کهداخل قالب قبل از بتن ریزی هر گونه مواد زائد داشته به هر نحوه تمیز و پاک شود باید توجه داشت که بتن ریخته شده پس از سخت شدن

( گیرش اولیه ) باید همواره خیس و آبپاشی شود . این کار تا ۷ روز به طور مداوم ادامه می یابد بعد از گذشت ۷ الی ۱۰ روز از زمان بتن ریزی اقدام به درآوردن آجرها از قالب می نماییم و آجرهای مورد نظر را تمیز کرده و در محلی دپو شود که اختلالی در مراحل ساخت ساختمان ایجاد نکند .

باید توجه داشت که میلگرد انتظار هر یک از ستونها به طرف مرکز ستون خم شود تا میلگرد های اصلی اورلب در کنار آن قرار گیرد و قبل از قالب بندی باید توجه داشت که به خاطر راحتی اجرای ستونها باید به ارتفاع ۵cm که مرکزیت آن اندازه گیری شده فاصله بین ستونها با نقشه همخوانی داشته باشد اقدام به ریختن بتن می نماییم که اصطلاحاً ( رامکا ) گفته می شود

بعد از آن اقدام به بستن کلاف ستونها در طبقه همکف می نماییم مقطع ستون در طبقه همکف ۴۰*۴۰ می باشد و دارای هشت میلگرد ۱۲۰۱ می باشد وخاموتها ۰۱۰با فاصله اکس به اکس ۱۵cmمنتاژ وآماده می شود بعد از گذشت حدوداً ۱۲ روز اقدام به نصب کلافها روی میلگردهای خم شده به طرف مرکز ستونهای انتظار نصب می شود میلگرد راسته کلاف ستون نیز ۴۰ برابر قطر میلگرد می باشد

پوشش بتن روی میلگرد ها در ستون برابر طبق نقشه ۵cm می باشد در این مرحله اجرای قالب بندی ستون توسط قالبهای فلزی صورت می گیرد قبل از نصب نیز قالبها کاملاً روغن کاری می شود عملیات فوق تا تراز زیر سقف همکف انجام می شود میلگرد انتظار امتداد ستون تا طبقات دیگر به طوری نصب شود که بعد از بتن ریزی تا تراز زیر سقف طبقه همکف حداقل ۴۰ برابر قطر میلگرد

مورد نظر بیرون بماند . اجرای قالب بندی در ستون بسیار حساس بوده و دقت بالای رامی طلبد باید قالب بندی کاملاً کنترل شود ابتدا امتداد دقیق ستونها کنترل می شود یعنی همه قالب ستونها به صورت کاملاً موازی قرار گیرند

قالب ها ستون پس از کنترل در جهت افقی در جهت عمودی نیز توسط شاقول وتراز کنترل شود چون طبقه همکف شروع مبنای ستون می باشد باید کاملاً دقت نمود تا ستون تا آخرین طبقه با طبقه همکف شاقول باشد.

آغاز بتن ریزی ستونها
عیار بتن ستونها نیز همانند فنداسیون ۳۵۰ کیلوگرم در متر مکعب باشد که مخلوط شن ( نخودی بادامی ) و ماسه ریز دانه شسته تمیز و سیمان پر نوع یک باشد ترکیب این بتن نیز توسط دستگاه بتون ریز برقی صورت می گیرد که بعد از ترکیب کامل بتن توسط فرغون تا پای ستون حمل شده و توسط بیل به داخل قالب ریخته می شود

باید توجه شود که این عمل با ظرافت و دقت لازم انجام شود تا از برخورد بتن به داخل دیواره قالب و میلگردهای ستون تا حد امکان کاسته شود ( بتن در اثر برخورد با دیواره یا آرماتورها دچار دگرگونی در ترکیبات خود می شود . ) در دو سری روی هم بسته می شود

و در مجموع ۸ قطعه که قطعات ۴ تایی پایین و بالا در محل خود بسته می شوند سپس در روز بتن ریزی یکی از قطعات بالایی برداشته می شود بتن ریزی درتراز پایین تحول از این قسمت صورت می گیرد . بعد از ریختن بتن در داخل قالب ( حدوداً ۵۰ سانتیمتر ) بایستی بتن ویبره شود که این کار را می توان توسط دستگاه ویبره شلنگی انجام داد .شلنگ را از قسمت قالب برداشته شده به داخل بتن می بریم و عمل ویبره را انجام می دهیم . باید ویبره با دقت بالایی صورت بگیرد

زیرا بتن بایستی در تمام قسمت های قالب و دور تا دور میلگرد ها را فرا گیرد . همچنین مراقب ویبره بیش از حد نیز باید باشیم .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.