مقاله تاثیر رسوب آسفالتین برکاهش نفوذپذیری مخزن وپیشنهادات ارائه شده جهت مدل سازی بهینه توسط نرم افزارCMG


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تاثیر رسوب آسفالتین برکاهش نفوذپذیری مخزن وپیشنهادات ارائه شده جهت مدل سازی بهینه توسط نرم افزارCMG دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیر رسوب آسفالتین برکاهش نفوذپذیری مخزن وپیشنهادات ارائه شده جهت مدل سازی بهینه توسط نرم افزارCMG  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر رسوب آسفالتین برکاهش نفوذپذیری مخزن وپیشنهادات ارائه شده جهت مدل سازی بهینه توسط نرم افزارCMG،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیر رسوب آسفالتین برکاهش نفوذپذیری مخزن وپیشنهادات ارائه شده جهت مدل سازی بهینه توسط نرم افزارCMG :

تعداد صفحات:۱۲
چکیده:
رسوب آسفالتین به علت اثر بسیار شدید بر قابلیت ترکنندگی موجب کاهش تراوایی و در نتیجه کاهش تولید و افزایش هزینه های فرآیندی می گردد .به طور کلی مشکل رسوب آسفالتین از مخازن نفت تا تجهیزات فرآیندی و پالایش کهباعث تحمیل زما نهای توقف طولانی و هزینه های پاکسازی و تعمیر و نگهداری فراونی می گردد. با توجه به موارد فوق نیاز به شناخت بیشتر فرآیند تشکیل رسوب و مقدار آن و همچنین تخمین میزانی از رسوب که در محیط متخلخلنشست می کند و باعث کاهش تخلخل و تراوایی می شود حس می شود .در این پروژه سعی شده است تا با استفاده از قابلیتهای نرم افزار شبیه سازی ترکیبی CMG این نیاز در یکی از مخازن واقعی جنوب غرب ایران مرتفع شود.در این راستا ابتدا سیال مخزن با کمک ماژولWinprop مورد تحلیل قرار گرفته و پس از بدست آوردن پارامترهای معادله حالت از طریق انطباق با داده های آزمایشگاهی و نمودار رسوب آسفالتین ، مدل سیال برای استفاده در شبیه سازی ترکیبی نهایی آماده می شود .در قسمت بعد با وارد کردن اطلاعات مخزن نظیر شبکه بندی، نمودارهای تراوایی نسبی، فشار مویینگی، ;. مدل آماده اجراء خواهد بود. پس از اجراء در ماژولGEM و بازبینی نتایج مشخص شد که با ایجاد افت فشار در مخزن زمینه برای ایجاد رسوب آسفالتین فراهم می شود که قسمتی از این رسوب در محیط متخلخلنشست خواهد کرد .مقادیر رسوب و نشست هر کدام بطور جداگانه قابل مشاهده هستند که این توانایی قابلیت تصمیم گیری در مورد تولید بهینه از مخزن را بالا می برد .در نهایت با توجه به کاهش تخلخل، تراوایی نیز طبق مدلهای ارائه شده کاهش می یابد که تحت عنوان ضریب مقاومت نفت معرفی و قابل مشاهده است. بدین ترتیب در این پروژه ابزاری معرفی شده است که بوسیله آن بتوان کاهش تراوایی در اثر نشست آسفالتین را مشاهده نمود واین ابزار در مورد یک مخزن واقعی نیز بکار برده شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.