مقاله دپارتمان های رادیولوژی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله دپارتمان های رادیولوژی دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله دپارتمان های رادیولوژی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله دپارتمان های رادیولوژی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله دپارتمان های رادیولوژی :

دپارتمان های رادیولوژی

دپارتمان یا بخش رادیولوژی دارای ۳ زیرقسمت اصلی می باشد :(۱) زیرقسمت تشخیص ، که ممکن است شامل التراسونیک ، فلوروسکوپی و غیره باشد ؛ (۲) زیر قسمت تشعشعات ؛ (۳) زیر قسمت طب هسته ای . این زیر قسمتها بر حسب الگوی مدیریت خود و یا رابطه فیزیکی / فونکسیونلی ، با دیگر بخش ها ، ممکن است به طور پیوسته و یا جدا از یکدیگر ساخته شوند .

رادیولوژی تشخیص
در این قسمت تصاویری از داخل بدن بیمار بر روی فیلم (رادیوگرافی) و یا بر روی لامپ اشعه کاتدیک (فلوروسکوپی – CRT) تهیه می شود .
هم برای بیماران سرپایی و هم برای بستری ها و همچنین برای هر دو معینات روتین و اضطراری باید مناسب باشد . بنابراین ، دپارتمان موردنظر در ارتباط ODP ، واحدهای طبابتی ، مراقبت شدید و جراحی خواهد بود .

مدت جدا کردن بیماران قابل بستری ، معمولاً در روی چرخدستی ، ویلچر یا استریچر ، از بیماران سرپایی در لباس خیابان و غالباً خونین ، باید حتی الامکان تطویل شود ، به ویژه در قسمتهای ورودی ، پذیرش و اتاق انتظار : در صورت بزرگ بودن دپارتمان این کار باید در قسمتهای رادیوگرافی و خروجی نیز انجام می شود .
اتاق کار با اشعه X را در محلی انتخاب کنید که مسیر حرکت بیمار با مسیر حرکت تکنسین رادیولوژی تداخل نکند تا اینکه در اتاق کار با اشعه X به هم برسند . دسترسی راحت به میز اشعه X توسط چرخدستی / استریچر ضروری است . دپارتمان را طوری طراحی کنید که زمان حرکت تکنسین ، خصوصاً موقع رفتناز اتاف خود به اتاق فیلم برداری ، حداقل باشد .
تعیین محل شکستگی ها و موقعیت مانتر توسط اشعه ساده ، کمتر از ۱۰دقیقه طول می کشد ؛ اعمال بسیار پیچیده و متناوب شامل بلع باریم یا تزریقات رادیواپک ممکن است تا ۳

ساعت به طول بیانجامد . در این مدت بیمار ممکن است در درون یا نزدیک دپارتمان منتظر بماند . در طراحی قسمت رادیولوژی تشخیصی رعایت موارد زیر ضروری است : طرح اتاق مجزا برای آلتراسونوگرامی و ترموگرافی با وجود نیمکت مجهز به شیر آب آشامیدنی ، طرح ظرفشویی با صافی جهت جلوگیری از عبور بطریها به لوله تخلیه و کمد انباری در بالای ظرفشویی که منحصراً برای تهیه باریم بکار می‌رود ، ساخت WC برای بیمارانی که با باریم تنقیه شده اند و هر دوی اینها باید در مجاورت ۲ اتاق مربوط به کار با اشعه X قرار داشته باشند ؛ تامین اتاق یا محلی برای بررسی و نظارت بر دقت فیلم ها (معمولاً ظرف ۱۵ دققه بعد از عکس برداری کامل می شود) . پروسسورهای اتوماتیک لوله کشی شده نیاز به زهکشی ویژه ای دارند ؛ محوطه انتظار بر اساس برای هر بیمار بعلاوه جهت خویشاوند یا همراه بیمار طراحی می شود ؛ فضای جداگانه برای چرخدستی دو بیمار با ۲ توالت مناسب برای ۲ بیمار ویلچردار در نظر گرفته می شود .

هر کدام از اتاقهای اشعه X باید توسط گچ باریم دار و یا ورق های سربی از بقیه قسمتهای ساختمان جدا شود ، هر دو ماده مذکور بسیار سنگین است . تمامی شیشه ها باید از جنس شیشه سرب دار باشد . تجهیزات اشعه X سنگین بوده و احتیاج به سقفی به ارتفاع تا دارد . تیرهای سازه ای متحرک و اضافی آویزان از سقف مورد نیاز است . کف و سقف طبقات ساختمان را برای تحمل بارهای اضافی طراحی کنید . عرض دربهای ورود به اتاق اشعه X باید (هر دو لنگه) و دارای دولنگه باشد ، عرض یکی از لنگه ها ۹۰۰ و دیگری باشد .
علاوه بر محل های فوق الذکر ، نواحی دیگری برای سورت کردن فیلمها ، خواندن فیلمها بواسطه رادیولوژیست ها و بایگانی ضروری است . همچنین محلهایی برای نوشتن گزارشات ، انبار وسایل و تجهیزات ، اتاق مدیریت و اتاق کنفرانس لازم است .

اشعه X برای سلول های زنده مضر است : حفاظ بندی یا شیلد کردن همه اتاق های کار با اشعه X ضرورت دارد . این اتاقها باید توسط متخصصین تشعشعات ، طراحی و نظارت شود . در UK باید مطابق کدهای عملی مربوط به اداره حفاظت افراد در معرض اشعه یونیزه کننده ، طراحی گردد .

سالن های عمل جراحی
سالن های جراحی و زایمان به طور افزاینده به عنوان مراکزی به حساب می آیند که جهت انجام اعمال بسیار پیچیده بر روی بیماران خدمات می دهند . به طوری که انجام این اعمال در مطب‌های پزشکان و درمانگاهها بسیار مشکل است . برخلاف سویت های سنتی که دارای اتاق های مختلف برای خدمات مختلف بودند (مانند گوش و حلق و بینی و بخش ارتوپدی) ، اکنون سویت ها از اتاقهای چندمنظوره تشکیل می یابند . عملیات کوتاهع (۳-۱ ساعت) غالباً از اعمال با مدت متوسط (۴-۲ ساعت) و اعمال درازمدت (۸-۶ ساعت) جدا است . سویت زایمان در گذشته کاملاً جدا از سویت جراحی بود ، اما امروزه یا به صورت یکپارچه هستند و یا در کنار یکدیگر قرار دارند .

عناصر طراحی
مسیر حرکت بیمار را باید در نظر گرفت : بیمار ممکن است در ورودی ، اتاق کنترل ، اتاق قبل از بیهوشی ، اتاق عمل و اتاق بهبود توقف نماید . کارکنان را در نظر بگیرید : که به دو گونه کنترل کننده و تمیزکننده هستند . تجهیزات ، به ویژه وسایل و کالاهایی را که باید در فاصله میان دو کاربرد استریلیزه شوند ، در نظر بگیرید : آیا کار موردنظر باید به طور موضعی (در داخل سویت) انجام بگیرد یا به طور مرکزی (برای درمانگاه) اجازه بدهید که حجم آنها شما را راهنمایی کند . به مسئله اشتراک توجه کنید : اتاق هائی که برای اعمال مشابهی اختصاص دارند می توانند از وسایل و امکانات مشترکی استفاده کنند . آزمایش ها را در نظر بگیرید : آزمایشات سریع آزمایشگاهی و تست اشعه X را در نظر بگیرید :
این آزمایشات چگونه باید انجام بگیرند ؟

فضاهای مورد نیاز
فضای لازم برای تخت بیمار بستری تغییرات زیادی دارد : بستگی به این دارد که آیا عمل جراحی بر روی بیمار قادر به حرکت انجام می گیرد یا اینکه آیا درمانگاه موردنظر دارای برنامه آموزشی است یا نه . و به چند عامل دیگر نیز وابسته است . به طور کلی برای هر سالن جراحی در نظر بگیرید .
فضای لازم برای سیکولاسیون ، پرستاری و کارکنان پزشکی و عناصر غیرفونکسیونلی ساختمان مانند تجهیزات تهویه مطبوع معمولاً قسمت اعظم ساختمان ، (شاید ۸۰% بیشتر از فضای اتاق برای هر فرد) را به خود اختصاص می دهد . اتاق صندوق های لباس ، دوش ها و اتاق های استراحت برای کارکنان باید بر حسب تعداد کارکنان موردلزوم طراحی شود .
سیرکولاسیون (گردش)

طراحی مسیر سیرکولاسیون برای سویت های زایمان و جراحی مجهز به تکنولوژی بالا ، بسیار سخت است . ۲ نوع اصلی از این مسیرهای سیرکولاسیون عبارت از مسیر یک کریدوری ، مسیر دو کریدوری یا ، مسیر مسابقه ، است . مسیر یک کریدوری تنها دارای یک کریدور بوده که به تمامی اتاقهای جراحی یا زایمان منتهی می گردد ، این اتاقها شامل اتاقهای کارکنان و بیماران و تجهیزات می شود . جلوی هر اتاقی محلی برای تمیز کردن وجود دارد و وسایلی برای استریلیزه کردن اتاق در درون هر یک آنها و یا میان ۲ اتاق تامین است . در شکل «مسیر مسابقه» اتاقها به صورت دایره‌ای قرار داده شده اند و یک کریدور یا اتاق در بیرون جهت کارکنان و تجهیزات وجود دارد . اتاق کمدهای لباس کریدورها را به هم وصل می کند ؛ کارکنان و تجهیزات همراه با بیمار محل را ترک می کنند . کارکنان می توانند از طریق اتاق صندوق های لباس و محوطه دوش ها برگردند . کریدور برای چرخدستی حمل بیمار دو گونه است : با عرض ۴۵ متر و باعرض ۵/۱ متر .

تمیزی
عامل تمیزبودن در سویت (Suite) جراحی یا زایمان نیز اهمیت زیادی دارد . همه اجسام ، سطوح ، اتصالات و غیره باید به آسانی قابل پاکسازی بوده و در مقابل شستشوی مکرر بادوام باشد : برای جلوگیری از عفونت ، اتصالات باید آب بندی شده باشد . هرگاه احتمال متصل شدن بیماران به ماشین های بیهوشی وجود داشته باشد لازم است از مواد ضدالکتریسیته ساکن استفاده به عمل آید. نکات لازمه را با داده های فنی تطبیق دهید .

ادارات
همانند مراکز صنعتی و خدماتی دیگر ، در درمانگاه ها نیز فضای لازم برای سیستم اداری روز به روز افزایش پیدا می کند . فضای اداری شامل دو قسمت می شود : یکی برای پردازش اطلاعات و دیگری برای استفاده از این اطلاعات . قسمت پردازش شامل دپارتمانهایی مانند ثبت سوابق (بایگانی) ، پردازش داده ها و حسابداری می شود ؛ و قسمت استفاده کنندگان شامل دپارتمانهایی مانند مدیریت درمانگاه ، پرسنل پزشکی و کنترل مالی می گردد . هر دو از ورودی مشترکی استفاده می کنند .

فضای لازم برای هر قسمت متفاوت است . عوامل موثر در فضای قسمت پردازش اطلاعات عبارتند از : حجم و نوع اطلاعات و تجهیزاتی که در حال حاضر و یا در آینده مورد استفاده قرار می گیرد : با پیشرفت روش پردازش اطلاعات ، اطلاعات ورودی تغییر پیدا می کند . در مورد فضای قسمت استفاده کنندگان (استفاده از اطلاعات) تعداد افراد ، عامل تعیین کننده است . برای تعیین فضاهای ادارات دیگر ، مانند ادارات بازرگانی به ص ۸-۲۳۵ رجوع کنید .

تعداد افراد مهمتری عامل در طراحی می باشد : کارمندان اداری عموماً تمام روز را در سرپست های خود می گذرانند ، بنابراین تامین محیط خوشایند بسیار مهم است . طرز رویارویی بیماران و پرسنل پزشکی اهمیت فوق العاده ای دارد . خصوصیت در انجام مصاحبه ها ، به ویژه در مورد امور پزشکی یا مالی ، باید در نظر گرفته شود .
در شکل (۱) مشخصات فضاهای تخصیص یافته به فضاهای اداری یا دفاتر درمانگاه ها ارائه شده است .

ذخیره جیره و دفع مواد دور ریختنی
تقریباً تمامی کالاها ، گاهاً به جز مواد دارویی و غالباً مواد غذایی ، به طور متمرکز دریافت و دفع می‌شوند . متوسط وزن کالاهای مورد استفاده در یک روز (در UK) برای یک درمانگاه ۶۰۰ تخت خوابه است ، مواد دفعی حاصله شده می باشد . ملاحظات مربوط به انبارهای عمومی مرکزی (CGS) باید مورد توجه قرار گیرد .
فونکسیون یا وظیفه :دریافت مواد مورد ذخیره ، توزیع کالاها ، جیره ها و تجهیزات قابل حرکت دادن ، کنترل دفتری .
نکات اصلی در برنامه ریزی : آیا از وسایل یکبار مصرف و یا قابل استفاده مجدد استفاده خواهد ؟ سیستم های مورد استفاده برای کنترل ، انتقال و حمل مواد ، امکان انبار کردن مواد و غیره در یک محل دور .

فضای کلیدی : محوطه سرویس برای وسایل نقلیه ، داشتن مسیرهای جداگانه جهت ورود و خروج به نقاط مختلف برای انجام خدمت خدمات گوناگون . محل بارگیری ، انبار : محوطه های ویژه و حفاظتی برای مواد مورد ذخیره .
نکات اصلی در طراحی :‌ جداسازی کالایهای ورودی از مواد خروجی (جیره ها ، تجهیزات ، مواد فاسد شدنی ، خاکروبه ، آشغال ، کالاهای خیس ) ؛ دریافت و کنترل مواد غذایی به طور جداگانه ، ذخیره و کنترل کالاها به طور جداگانه در داخل درمانگاه (انبار مرکزی برای ذخیره جیره های (CSS) دارویی و مهندسی) ؛ نیازهای ویژه برای ذخیره گازهای طبی و مایعات فرار .
اقلام مورد نیاز به انواع شکننده ، محتاج به کنترل نور ، رطوبت و گرد و غبار و محتاج به چیدن‌های ویژه ، تقسیم بندی می شوند . مواد خطرناک (مانند مواد رادیواکتیو ، داروهای خطرناک ، گازهای اشتعال پذیر ،‌مواد فرار) باید مطابق با قوانین و مقررات ذخیره شوند . جدول راهنمای UK در این زمینه در شکل (۴) نشان داده شده است .
محوطه انباری واقع در نقاز استفاده از مواد یا وسایل باید دارای مساحت اضافی باشد تا در روزهای تعطیل عمومی ، که پرسنل حمل مواد غایب هستند ، جای کافی وجود داشته باشد . تعطیلات معمولاً در UK سالانه ۴ یا ۵ بار و زمان هر تعطیلی ۷۲ ساعت است . روشهای انتقال متفاوت است، ممکن است توسط چرخدستی و یا سیستم های انتقال خودکار انجام بگیرد . در UK استفاده از سیستم های خودکار توصیه می شود ، این سیستم ها نیاز به مهندسین تربیت شده برای نگهداری تجهیرات خودکار دارد و هزینه آن بیشتر از هزینه سیستم های دستی است : این نوع سیستم نسبت به عیوب مکانیکی و فنی آسیب پذیر است .

 

سیستم سترون سازی مرکزی
چه اتفاقی می افتد : دریافت متمرکز وسایل ، پاک سازی ، بسته بندی ، سترون سازی ، ذخیره و توزیع وسایل قابل استفاده مجدد (محل ذخیره وسایل سترون شده در روش بریتانیا (CSSD)) . از روش ویژه ای برای استریل کردن مواد مورد استفاده در بخشهای مراقبت از بیماران ، به خصوص در بخشها جراحی ، مامایی ، ‌اورژانس استفاده به عمل می آید . برای روابط فونکسیونل به شکل (۳) رجوع کنید .

نکات اصلی در برنامه ریزی : نزدیک بودن رابطه با سایر فونکسیون های کنترل مواد : CGS ، رخت شویی برای استفاده کنندگان ویژه ؛ مانند جراحی و مایی . ویایل انتقال برای وسایل استریل (استفاده عمومی یا اختصاصی از سیستم ها) .
فضاهای کلیدی : سترون سازی ، تدارکات مربوط به فرآیند استریل ، انبار کردن و صدور مواد و وسایل .
نکات اصلی در طراحی : جداسازی دقیق نواحی کار کثیف از تمیز ،‌استفاده از بانک استریال کننده برای انجام این جداسازی ؛ موقعیت فونکسیون سترون سازی نسبت به وسایل جراحی .

خانه داری
چه کارهایی انجام می گیرد : تمامی قسمت های درمانگاه به طور منظم و کامل پاکسازی می‌شود و توجه زیادی نسبت به کنترل عفونت در محوطه های مراقبت از بیماران و نسبت به جریان انتقال مواد مربوطه مبذول می گردد . این مواد شامل مواد دور ریختنی می شود . خانه داری شامل کنترل ملحفه ها و البسه نیز می گردد . برای توضیه روابط میان عوامل فوق به شکل (۱) رجوع کنید .

نکات اصلی در برنامه ریزی : میزان اثر تمیزی استاندارد و مطلوب را بر روی سنگین کار ، میزان تهویه هوا / تصفیه هوا ، میزان راحتی پاکسازی و نگهداری سطوح داخل ساختمان درمانگاه را تعیین کنید . انتقال زباله به صورت دستی باشد یا مکانیکی (مانند سیستم پنوماتیکی لوله ای)؟ روش و وسایل دفع زباله چگونه باشد (رجوع شود به قسمت سرویس های رخت شویی)؟

فضاهای کلیدی : عبارتند از : انباری لوازم خانه داری (کمد مستخدمین و دربان وانباری تجهیزات)، مجل تربیت کارکنان / مدیریت .
نکات اصلی در طراحی : شامل اندازه و نحوه توزیع یا قرارگیری کمدها ، متمرکز کردن انباری مواد و تجهیزات می باشد .

سرویس رختشویی / ملحفه ها
کارهایی که انجام می گیرد عبارتند از : ملحفه های کثبف از نقاط مورد استفاده جمع آوری شده و به یک محل سورت یا طبقه بندی متمرکز منتقل می شود . این ملحفه ها مراحل شستن ، خشک کردن ، تعمیر و اطوکشی را گذرانده و سپس ذخیره می شوند . ملحفه های تمیز مطابق جدول زمانی و کمیتی در قسمت استفاده کنندگان توزیهع می شود . در صورت استفاده از خدمات بیرون درمانگاه ، قبل از فرستادن ملحفه ها به مراکز شستشو ، آن ها را شمرده و وزن می کنند تا در موقع دریافت ملحفه تعداد آن ها قابل کنترل باشد . در عمل توزیع ملحفه های تمیز و جمع‌آوری ملحفه های کثیف هیچ تغییری داده نمی شود .
مرکز بهداشت عمومی

بهداشت عمومی و فعالیت پزشکان عمومی (GP) ، امروزه و اساساً توسط مرکز بهداشت (HC) تامین می گردد . در USA واحدهای بیماران سرپایی موسوم به «فری استندینگ free standing» به چندین گروه تقسیم می شود ، این واحدها علاوه بر مطب پزشکان ، عموماً با دو هدف پیشگیری از بیماری و انجام مراقبت های بهداشتی فعالیت می کنند ، و سطح قیمت آنها پایین تر از درمانگاهها است . هر یک از این واحدها کار خود را تحت برنامه ای شروع کرده و نیازهای جامعه را در محوطه سرویس و یا دراجتماع یا محل تامین می کند . انواع گوناگونی واحدها شامل سازمان حفظ سلامتی (HMO) افراد افراد (که ۴۰ سال پیش بر اساس برنامه بیمه متناوب کارگران صنعتی بیان گذار شد) ، مراکز مراقبت اولیه در نواحی روستایی جهت انجام معاینات اورژانسی و درمان (شامل تخت خوابهای پیش درمانگاهی ) و مراکز بهدات عمومی و تامین اجتماعی می شود که توسط دولت محلی پایه گذاری شده است . هر یک از این واحدها ممکن است شامل تمامی خدم/ات موجود در مرکز بهداشت UK و حتی بالاتر از آن باشد . واحدهای بزرگتر غالباً با درمانگاه ها در ارتباط هستند .
فعالیت های اولیه مرکز بهداشت (HC) شامل مشاوره ، معاینه و حداقل درمان متکی به سوابق پزشکی پذیرش ، تامین محوطه های انتظار و انباری می باشد .
تسهیلات اساسی باید شامل تامین پارکینگ برای اتومبیل و کالسکه ، WC برای بیماران و کارکنان ، محل های تعویض لباس ، اتاق استراحت مجهز به آشپزخانه ای برای کارکنان باشد .
فعالیت های ثانوی مرکز بهداشتی (HC) بزرگ ممکن است شامل سرویس های درمان و تشخیص بیماری ماند فیزیوتراپی ، درمان پا ، دندان پزشکی ، تشخیص رادیویی و داروسازی یا داروخانه باشد و همچنین ممکن است شامل کلینیک های بهداشتی برای آموزش و ارزیابی ،‌دفتری برای بازرسان بهداشت ، پرستاران خانگی ، مددکاران اجتماعی و غیره باشد .
اندازه موفقیت آمیز برای منابع مشاوره HC آن است که برای بیش از ۶ پزشک عمومی ساخته شود، و قرار دادن HC در نزدیکی جمعیت مورد خدمت اهمیت حیاتی دارد . درنواحی روستایی ممکن است کوچکتر بوده و از تجهیزات کمتری برخوردار باشد . مرکزی که بر اساس GP 1 ساخته می‌شود تقریباً ۲۵۰۰ بیمار را پوشش می دهد و مرکز ساخته شده بر اساس GP 6 جمعیتی معادل ۱۵۰۰۰ نفر را سرویس می دهد ، و مرکز حاوی GP 12 جمعیتی معادل ۳۰۰۰۰ نفر را سرویس خواهد داد . ملاقات کنندگان می توانند بر ۳۵۰۰ نفر و پرستاران بر ۲۵۰۰ نفر بالغ گردند .

محل این مراکز باید در نزدیکی جاده ها یا خیابانهای با رفت و آمد عمومی باشد ؛ مسیر دسترسی به مرکز از جاده ها و پارکینگ های اتومبیل باید برای افراد ویلچر دار و استفاده کنندگان از کالسکه طراحی شود . ورودیها باید در مقابل آب باران و بادهای متداول در محل حفاظت شده باشد و همچنین دارای توقف گاه سرپوشیده و در معرض دید برای کالسکه باشد . یک محل حفاظت شده برای ریختن آشغال تامین شود : برای نحوه جمع آوری آشغال با مقامات محل و مقامات بهداشتی مشورت کنید . مراکز بزرگتر ممکن است به ورودیهای جداگانه ای جهت کارکنان و عوامل سرویس نیاز داشته باشند ؛ ورودی بیماران ممکن است به یک کاناپه بلند جهت ورود آمبولانس نیاز داشته باشد . زمین های HC باید جذاب و قشنگ باشد و در عین حال منظره آنها ساده باشد تا نگهداری آن آسانتر باشد .

بسیاری از اتاقهای HC همان نقشی را ایفا می کنند که اتاقهای نظیر آنها در OPD به عهده دارند ؛ از همان طرح کلی تنها با اندکی تطبیق می توان استفاده کرد .تفاوتهای اساسی این است که : HC با این تعداد جمعیت زیاد سر و کار ندارد همچنین با آنچنان موارد درمانی و جراحی حادی سر و کار ندارد که نیاز به تجهیزات درمانی و تشخیصی پیچیده داشته باشد .
اتاقهایی که براحتی قابل سازگار با HC ( مرکز بهداشت) هستند در ص ۷-۱۶۶ نشان داده شده اند؛ عوامل و فضاهای بسیار مهم عبارتند از : WC برای افراد ویلچردار ، محل آشغال ، اتاق آزمایش ادرار و مدفوع ، ابعاد آمبولانس ، دربهای خودکار ، پارکینگ اتومبیل برای افراد ناتوان .

اتاق انتظار
یک اتاق انتظار عمومی تامین کنید . برای هر گروه اتاقهای مشاوره (پزشکی) محل های کوچک جهت انتظار (پیش انتظار) لازم است . برای هر سویت اتاق انتظاری به مساحت در نظر بگیرید . صندلی ها باید به صورت راحت و غیراداری یا غیررسمی باشد .

سوابق پزشکی
اوراق سوابق پزشکی در دو اندازه هستند : استاندارد ، در اندازه جدید به ابعاد . سوابق پزشکی در قفسه ها . کابینت های بایگانی یا واحدهای بایگانی‌گردان نگهداری می شود .‌ با احتساب مسیر دسترسی ، در این روش ها برای هر ۱۰۰۰ ورقه ثبت سوابق پزشکی مساحتی معادل لازم است . استفاده از قفسه ها برای نگهداری سوابق ارزان تمام می شود ، امام امنیتی ندارد . کابینت برای این کار گران است اما امنیت و قابلیت سازگاری خوبی دارد . کابینت گردان امنیتی نداشته و گران نیز می باشد . افزایش تعداد سوابق در آینده را در نظر بگیرید .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.