مقاله تفاوت در درک زیبایی شناسی مردم و معماران در هویت محلات قدیمی تهران (نمونه موردی: ساکنین بازارچه قوام الدوله تهران و معماران)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تفاوت در درک زیبایی شناسی مردم و معماران در هویت محلات قدیمی تهران (نمونه موردی: ساکنین بازارچه قوام الدوله تهران و معماران) دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تفاوت در درک زیبایی شناسی مردم و معماران در هویت محلات قدیمی تهران (نمونه موردی: ساکنین بازارچه قوام الدوله تهران و معماران)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تفاوت در درک زیبایی شناسی مردم و معماران در هویت محلات قدیمی تهران (نمونه موردی: ساکنین بازارچه قوام الدوله تهران و معماران)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تفاوت در درک زیبایی شناسی مردم و معماران در هویت محلات قدیمی تهران (نمونه موردی: ساکنین بازارچه قوام الدوله تهران و معماران) :

تعداد صفحات:۲۲
چکیده:
محله بازارچه قوام الدوله تهران به عنوان بخشی از م رکز تاریخی و هویت شهر تهران که در مسیر کهن ترین جاده تاریخی ایران و جهان (راه ابریشم- راه شاهی) قرار دارد، به دلیل عدم اطلاع و توجه مردم به ارزش آن دچار فرسایش، انزوا و بی هویتی گشته است. در طرح احیا و بازسازی این مسیر تاریخی برای حفظ هویت شهر تهران، نقش مردم به عنوان مهمترین عامل در حفاظت و پیشبرد طرح در نظر گرفته شده است. مشارکت مردم در روند طراحی ضمن بررسی ابعاد مختلف نیازهای عمومی، برای رسیدن به راه حلهای بهینه در حفاظت، بازسازی و احیای مسیر فوق به منظور حفظ ارزشهای تاریخی و جوابگوئی به نیازهای عمومی در شرایط زندگی معاصر می باشد. در این تحقیق برای نیل به این اهداف ا بتدا با استفاده از پرسشنامه و نظرسنجی به ارزیابی زیبایی شناسی مردم، به عنوان سا کنین، شاغلین، رهگذران و استفاده کنندگان روزانه از محل، پرداخته شده است. د ر نگاه عام، زیبایی همان برانگینختن حس جذابیت، لذت و جالب بودن در برخورد با یک شیء، پدیده و یا یک اثر هنری است، در نتیجه در ایجاد حس رضایت آنان نقشی اساسی دارد. حس زیبایی شناسی و هویت در معماری از طریق تجربه مکان حاصل می گردد، از آنجایی که تجربیات مردم از محله قوام الدوله، نارضایتی حاصل از فرسودگی و مشکلات و عواقب آن بوده است، در نتیجه ارزیابی انجام شده نتیجه ای در جهت مغایر با حفظ بافت تاریخی مسیر و نظرات زیبایی شناسی معماران به همراه داشت. با استفاده از روش تحلیل نمونه های موردی و مطالعات کتابخانه ای، راه حل مناسب برای کسب رضایت و سوق نظرات مردم محل به سمت احیای مسیر تاریخی بازارچه قوام الدوله، ارائه بصری و تفسیر طرح مورد نظر، بیان محاسن و نتایج حاصل از طرح های اجرا شده مشابه، در نظر گرفته شد. این پروسه در طرح های مشابه برای به حداقل رساندن تفاوت در درک زیبایی شناسی مردم و معماران، ارتقای بینش عمومی، ارزشها و فرهنگ عام جامعه و سطح کیفی معامری و شهرسازی آینده می تواند به کار گرفته شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.