مقاله در مورد بوتها


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله در مورد بوتها دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد بوتها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد بوتها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد بوتها :

بوتها

یا روبوتهای نرم افزاری، نسخه های نرم افزاری روبوتهایی هستند که برای عمل کردن از طریق قوانین الگوریتمی رفتار برنامه ریزی می شوند. آنها برای ارتباط برقرار کردن با کاربران کامپیوتر یا عمل کردن به عنوان جانشین انسان یا انجام وظایف خاصی از قبیل جستجوی اطلاعات، سرگرم کردن مردم یا کمک در کارهای مربوط به وظایف ایجاد می شوند. مثلاً بوتهای پستی (mail bots) پیام

های پست تلکترونیک جمع شده در صندوقهای پست الکترونیک را فیلتر می کنند. بوتهای سخنگو (chatter bots) برای برقرار کردن مکالمه با مردم برنامه ریزی می شوند. بوتهای منحل کننده می توانید پیام‌های ناخواسته را ردیابی کرده و آنها را از تابلوی اعلانات یا گروه های مباحثه حذف کنند. بوتهای بازی برای ایجاد کاراکترهایی که محیط های بازی را پر می کنند طراحی می شوند.
Bridge(پل)

پل یک واحد فعال است که برای متصل کردن دو شبکه منطقه محلی (LAN مخفف عبارت Local area network) به کار می رود. برای استفاده از پل سه دلیل وجود دارد، گسترش حجم LAN به حدی که از حداکثر طول مشخص شده فراتر رود کاستن از مقدار ترافیک جابه جا شده در کل LAN و ایجاد اتصال های درونی انواع غیر مشابه LAN، شبکه های LAN متصل شده به هم،

به شاخه های یک LAN بزرگتر تبدیل می شوند. یک پل دو درگاه دو جهتی برای اتصالهای LAN دارد و یک جدول ارسال از آدرس های شناخته شده شبکه را نگهداری می کند. پل پیامها را وارد می کند و آدرس‌های کنترل دسترسی متوسط (MAC) مقصد و مبدأ را استخراج می‌کند. آدرس مبدأ و درگاهی که پیام از آن دریافت می شود در جدول ارسال، وارد می شوند. بنابراین پل می داند که کدام کامپیوتر به کدام LAN تعلق دارد.
Browser(مرورگر)

مرورگر یک قطعه نرم افزار شبکه سازی است که به کامپیوتر اجازه می دهد فایل ها را از یک کامپیوتر دور دست (که سرور، وب سرور یا سرور فایل نام دارد) در اینترنت با یک نوع خصوصی یا شرکتی اینترنت به نام اینترنت دریافت کند. انواع مختلفی از مرورگر وجود دارد و با رشد شبکه جهانی وب و افزوده شدن ویژگی‌های دیگر به آن از قبیل زبان مدل سازی واقعیت مجازی VRML

زبان امتداد یافته. نشان گذاری XML تولید آنها ادامه می یابد. مرورگرها از طریق ارسال درخواست برای فایل ها به سرورها دریافت فایل ها و سپس ارائه آنها به شکل مناسب و با توجه به اینکه آیا آنها حاوی متن، تصویر، صوت، فیلم یا انواع دیگر داده هستند عمل می کنند. وقتی آدرس یا URL یک وب سایت در مرورگر تایپ شد مرورگر نام سروری را که باید به آن متصل شود تعیین می کند.

اولین مرورگر به وسیله‌ی «تیم » در سال ۱۹۸۹ اختراع شد و شبکه ای را مجسم کرده بود که مردم در سراسر دنیا می توانستند به آسانی از آن برای تبادل اطلاعات الکترونیکی استفاده کنند. در آن زمان ناسازگاری بین سخت افزاری مختلف کامپیوتری و سیستم عامل این رویا را غیر ممکن کرده بود.

Bug(عیب)
معایبی که در سخت افزار نرم افزار بروز می کند اشکالهای کامپیوتری نامیده می شوند. یافتن و از بین بردن معایب بیشتر دقت و تلاش کسانی را که کامپیوتری نامیده می شوند یافتن و از بین بردن معایب بیشتر دقت و تلاش کسانی را که کامپیوترها را به وجود می آورند یا از آنهااستفاده می کنند برخود اختصاص می دهند. واژه Bug به معنی حشره است از دوره ادیسون مخترع آمریکایی برای توصیف نقائصی که در سیستمهای مهندس وجود دارد به کار رفته است

. این واژه برای توصیف اشکالهای طراحی مدارهای تلگراف به هنگام ارسال چند پیام به صورت همزمان مورد استفاده قرار گرفت ادیسون نیز از این واژه به صورتی کلی تر برای اشاره به تمام اشکالهایی که مخترع هنگام به اجرا در آوردن طرحهایش با آنها مواجه می شد استفاده می کرده در سال ۱۹۳۸ واژه Bug به معنی «نقص در دستگاه یا عملیات آن» به کار می رفت و کم کم رایج شد به نحوی که حتی در فرهنگ بین المللی و جدید و بستر نیز به این معنی اشاره شده است. واژه های Bug و Debug در نسخه اصلاح شده واژه نامه ای که کمیت فرعی واژه های برنامه نویسی برای سازمان دستگاه های کامپیوتر تهیه کرد، دیده می شوند و این اصلاحات در بین برنامه نویسان بسیار رایج هستند.

Bus(مسیر انتقال)
Bus در یک کامپیوتر به معنی مسیر انتقال است این مسیر از چند خط هدایت کننده که سیگنالها در آنها از یک دستگاه به دستگاه دیگر انتقال می یابند تشکیل شده است. تمام دستگاه هایی که به Bus متصل هستند قادرند سیگنالهای انتقال یافته را بخوانند اما فقط یکی از آنها به داخل Bus نفوذ می کند.

در سال ۱۹۷۰ اولین کامپیوتر کوچک PDP توسط شرکت «تجهیزات دیجیتالی» برای پیوند زدن تمام عناصر سیستم به یک Bus دو جهتی به نام unibus معرفی شد. به جای استفاده از کانالهای ارتباطی مختلف بین پردازشگر و دستگاه های دیگر، Bus وسیله ارتباطی مشترک تمام دستگاه ها بود تمام دستگاه های جانبی سازگار و قابل متصل شدن به Bus بودند و به بخش تفکیک ناپذیر سیستم تبدیل می شوند. دستگاه‌های متصل شده به Bus به وسیله دسترسی یافتن به

آدرسهای خاصی که فقط به آنها متعلق بود کنترل می شوند، حجم یک Bus که به عرض معروف است از اهمیت برخوردار است چون مقدار داده قابل انتقال در آن واحد را مشخص می کند با اینکه مسیر انتقال ISA اولیه فقط می توانست ۱۶ بیت داده را به صورت موازی انتقال دهد مسیر انتقال PCI قادر به انتقال ۳۲ بیت در یک اتصال ۱۲۴ سوزنی است.
Cable modem(مودم کابلی)
مودم کابلی وسیله ای است که انتقال داده های دیجیتالی را به جهت یک کابل تلویزیونی بین تأمین کنندگان خدمات کابل و مشترکین امکان پذیر می کند. مودم کابلی برای ارائه دسترسی اینترنتی از طریق شبکه‌های تلویزیونی کابلی به کار می رود. معمولاً مودم کابلی از یک تأمین کننده خدمات اینترنتی (ISP) خاص استفاده می کند و ممکن است با سایر خدمات ISP نیز پیوند داشته باشد.

برای پشتیبانی از انتقال داده در هر دو جهت مودم کابلی، تأمین کننده خدمات تلویزیونی کابلی دو کانال را مشخص می کند یکی از دو جهت ردگیری جهت مخالف هر کانال در اختیار چند مشترک قرار می گیرد و برای تخصیص ظرفیت به هر کانال یک طرح مورد نیاز است. در جهت شبکه به کامپیوتر برنامه ریز کابل، داده ها را به شکل بسته های کوچک منتقل می کند چون یک کانال در اختیار چند مشترک قرار می گیرد اگر بیش از یکی از آنها فعال باشد به تمام آنها فقط بخش کوچکی از ظرفیت انتقال از شبکه به کامپیوتر تعلق می گیرد.

جهت انتقال از شبکه به کامپیوتر همچنین برای اعطای قطعات زمانی به مشترکین برای انتقال از کامپیوتر محلی به راه دور مورد استفاده قرار می گیرد. دقتی مشترکین قصد انتقال داده را دارند ابتدا باید تفاضلی دریافت قطعه زمانی در کانال کامپیوتر به شبکه را اعلام کنند. به هر مشترک برای این تقاضا قطعه زمانی تخلق می گیرد. برنامه ریز کابل با پس فرستادن یک برنامه زمانی مشترک واکنش نشان می دهد به این ترتیب چند مشترک می توانند کابل کامپیوتر به شبکه را بدون تداخل سهیم شوند.

Cash(حافظه پنهان)
حافظه پنهان یک حافظه میانجی پر سرعت است که بین دو دستگاه با سرعتهای کاملاً متفاوت قرار می گیرد. حافظه میانجی به این منظور طراحی شده است تا به دستگاه‌های سریع امکان دریافت اطلاعات و ادامه سایر وظایف را در هنگامی که دستگاه های کندتر سعی می کنند به آنها برسند بدهد سه نوع حافظه پنهان وجود دارد: (حافظه پنهان خواندن) واقعی هنگامی به کار می رود

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.