مقاله دستگاهای الکتریکی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله دستگاهای الکتریکی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله دستگاهای الکتریکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله دستگاهای الکتریکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله دستگاهای الکتریکی :

دستگاهای الکتریکی

باطری:
امروزه مشتریان علاقه‌مندند پاسخ پرسش‌های متداول درباره کالاهای مصرفی خود رابدانند؛ تأمین این خواسته علاوه بر بالا بردن سطح آگاهی‌های آنها به کاهش مشکلاتناشی از اشتباهات ناخواسته در مصرف کالاهای صنعتی منجر می‌شود. این مقاله به معرفیباتری به صورت اجمالی برای مشتریان باتری‌های سرب ـ اسیدی به ویژه باتری‌هایخودرویی می‌پردازد
باتری‌های سرب ـاسیدی

باتری سرب ـ اسیدی (اکومولاتوریک دستگاه الکتروشیمیایی ثانویه (قابل شارژ) است که انرژی شیمیایی را ذخیره و سپسبه صورت الکتریکی روی بار آزاد می‌کند. وقتی یک باتری به یک مصرف کننده خارجی نظیرموتور برق متصل شود، انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود و جریان مستقیماز مدار عبور می‌کند. با توجه به میزان باتری‌های سرب ـ اسیدی تولیدی، باتری‌هایاستارتری حدود ۸۸ درصد از کل تولید را شامل می‌شوند که ۶۵ درصد باتری خودرو و

۲۳درصد باتری‌های استارتری (موتورسیکلتی و غیره) است. ۸ درصد هم به موتورهای سیکلطولانی (صندلی‌های چرخدار، دستگاه‌های گلف، لیفتراک‌ها و غیره) و ۴ درصد بهباتری‌های سیکل طولانی (برق رزرو، و برق اضطراری) اختصاص دارد. باتری‌هایخودرویی که در صنعت به باتری‌هایمعروف هستند، چهار وظیفه مهم را برعهدهدارند

۱روشن کردن موتور ۲. عبورآهسته یا تثبیت ریتم تند جریانخروجی از سیستم شارژ خودرو ۳. تأمین انرژی اضافیبرای روشنایی، رادیوهای دوموجی، سیستم‌های صوتی و دیگر دستگاه‌هایی که ملحقات آنهابار اضافی به سیستم شارژ وسیله نقلیه است. بعضی مصارف بار اضافی به مجموعه زمانیحساب می‌شود که خودرو در جا کار کند و یا در مسافرت‌های کوتاه و در وضعیتی نظیررانندگی در شب در شرایط بد جوی، بار سنگینی بر خودرو تحمیل شود.۴ ـ تأمین یک منبعانرژی برای سیستم الکتریکی وسیله نقلیه زمانی که سیستم شارژ فعال نیست

یک باتری خودرویی خوب با قیمت ۵۰ تا ۱۰۰ دلار در صورتی که به درستینگهداری شود، حداقل پنج سال یا بیشتر عمر خواهد کرد. براساس گزارش، در امریکایشمالی از ۶/۱۰۶ میلیون باتری فروخته شده در سال ۲۰۰۱ حدود ۸۰ درصد جایگزینباتری‌های قبلی شده و ۲۰ درصد روی خودروهای صفر نصب

شده‌اندنیز گزارشداده که در سال ۲۰۰۳ تعداد ۵/۵۸ میلیون باتری در اروپای غربی به فروش رسیده است که۷۱درصد جایگزین و ۲۹ درصد برای اولین بار روی خودروهای صفر نصب شده‌اند. درکنفرانس تکنولوژی صنایع روبرت دبلیو بیرد، شرکت جانسون کنترلزگزارش داد در سال ۲۰۰۴ حدود ۳۵۰ میلیون باتری استارتری ساخته خواهد شد. بر ایناساس، بزرگترین تولیدکننده جانسون کنترلز با ۳۱ درصد کل تولید است و پس از

آناکساید با ۱۴ درصد، جی اس یواسا (در حال ترکیب تدریجیبا ۱۰ درصد، ماتسوشیتا با ۴ درصد، ایست پن با ۳ درصد، فیام با ۳ درصد و بقیهتولیدکنندگان با ۳۵ درصد قرار گرفته‌اند. در بازارهای دیگر که توسطمطالعهشده‌اند، در سال ۲۰۰۳ بازارهای جهانی تقریباً ۳۰ بیلیون دلار درآمد داشته‌اند که ۳۰درصد به باتری‌هایخودرویی) و ۱۵.۳ درصد به باتری‌های سرب ـ اسیدی (سیکلطولانی)

صنعتی اختصاص داشته است. وظیفه باتری‌های سیکل طولانی تأمین برق صندلی‌هایچرخدار، قایق موتوری‌های ماهیگیری، دستگاه‌های گلف، قایق‌ها، لیفتراک‌های چنگکی،منبع ذخیره الکتریکی مداومو دیگر دستگاه‌های مخصوص تجهیزات دریایی و وسایلنقلیه تفریحیو نیز کاربردهای ساکن و تجاری است. یک باتری سیکل طولانی مطلوببا کیفیت با قیمتی بین ۵۰ تا ۳۰۰ دلار، در صورتی که به خوبی نگهداری و استفاده شود،حداقل ۲۰۰ سیکل شارژ ـ دشارژ طولانی ایجاد می‌کند. شرکت‌های اکساید و انرسیس دوتولیدکننده بزرگ باتری‌های سیکل طولانی جهان هستند

یک باتری چگونهساخته می‌شود؟
یک باتری سرب ـ اسیدی از ۶خانهساخته شده است که هر خانه ولتاژی حدود ۱۱/۲ تولید می‌کند. این خانه‌هابه صورت موازی از ترمینال مثبت اولین سل به ترمینال منفی دومین سل و به همین ترتیبتا آخرین سل با هم ارتباط دارند. در هر سل المنتی وجود دارد که حاوی صفحات مثبتیاست که به صورت سری به هم متصل شده‌اند و نیز صفحات منفی که به صورت سری با همارتباط دارند. این دسته صفحات با صفحات عایق الکتریکی که سپراتورها یا

پاکت‌هایساخته شده از مواد متخلخل هستند، از هم جدا شده‌اند که در واقع بین صفحات مثبتمعمولاَ نارنجی روشن) و صفحات منفی (معمولاً خاکستری مایل به سیاه) فضایی ایجادمی‌کند تا از اتصال کوتاه بین آنها و تخلیه باتری جلوگیری شود. همان طوری که در شکلمشاهده می‌شود، صفحات سپراتور به صورت یک در میان بین صفحات مثبت و منفی قرارگرفته‌اند. امروزه متداول‌ترین صفحه‌ای که در صنایع باتری‌سازی به کار می‌رود، شبکهفلزی است که به عنوان

پایه‌ای برای قرار گرفتن خمیری از مواد متخلخل فعال استفادهمی‌شود. بعد از عمل آوریصفحات آنها را به صورت دسته صفحه در می‌آورند وسپس داخل خانه‌های جلدکه از جنس لاستیک سخت یا پلی پروپیلن سخت با دانسیتهبالا هستند، قرار می‌دهند. صفحات مثبت خانه‌ها به طور موازی به ترمینال مثبت وصفحات منفی به طور موازی به ترمینال منفی متصل شده‌اند. بعضی از باتری‌ها به جایاکسید سرب خمیر شدهاز سرب جامد بسیار گران‌قیمت به شکل استوانه‌ای (صفحهمارپیچی)، منچکس (دکمه‌هایی که روی شبکه قرار می‌گیرد) یا سرب جامد لوله‌ای و یاصفحات مثبت منشوری

شکل ساخته شده از سرب جامد استفاده می‌کنند. سپس داخل باتری رااز اسید سولفوریک رقیق پر می‌کنند. شارژ اولیه باتری به منظور تبدیل اکسید سرب زردیا لیتارژ) صفحات مثبت (کاتد) به پروکساید۲که معمولاً قهوه‌ای تیره یاسیاه است، صورت می‌گیرد. مواد فعال صفحات خمیرمالی شده منفی‌(آند) از سرب اسفنجیاست که ساختار بسیار متخلخلی دارد و خاکستری متمایل به سیاه می‌باشد. اگر سرباسفنجی با یک شیء سخت ساییده

شود، رنگ آن نقره‌ای خواهد شد. الکترولیت نیز به باتریاضافه و شارژ نهایی به آن داده می‌شود. باتری شارژ شده باتری سرب ـ اسیدی مرطوبی بههمراه الکترولیت و «باتری خشک» بدون الکترولیت است اگر باتری به صورت خشک فروختهشود، الکترولیت یا اسید باتری به آن افزوده و جذب صفحات شده، باتری شارژ می‌شود وسپس مورد استفاده قرار می‌گیرد. باتری خشک به نگهداری چندانی تا زمان فروش نیازندارد و انبارداری آن بسیار آسانتر از باتری‌های مرطوب است. در ساختمان باتریمی‌بایست به دو ویژگی مهم یعنی «تخلخل» و «نفوذ» توجه شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.