مقاله تاثیرحس تعلق به مکان برپایداری فضای شهری نمونه موردی: بازار تبریز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تاثیرحس تعلق به مکان برپایداری فضای شهری نمونه موردی: بازار تبریز دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیرحس تعلق به مکان برپایداری فضای شهری نمونه موردی: بازار تبریز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیرحس تعلق به مکان برپایداری فضای شهری نمونه موردی: بازار تبریز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیرحس تعلق به مکان برپایداری فضای شهری نمونه موردی: بازار تبریز :

تعداد صفحات:۱۸
چکیده:
مفهوم مکان هم از حاوی (جسم) و هم از محوی (روح) تشکیل شده است. موجودیت ملموسی ندارد، اما در آگاهی بیننده ئی وجود دارد که حدود جسم را به چشم در می یابد در حالی که عقل او روح را در حد محوی در می یابد که در میان حد و مرزها تحدید شده است. حس کلی که پس از ادراک و قضاوت نسبت به محیط خاص در فرد به وجود می آید، حس مکان نامیده می شود که عامل مهمی درهماهنگی فرد و محیط، باعث بهره برداری بهتر از محیط، رضایت استفاده کنندگان و در نهایت احساس تعلق آنها با محیط و تداوم حضور در آن می شود. همین تداوم حضور در مکان منجر به پایداری محیطی و اجتماعی مکان می گردد. پایداری مفهومی پویا است و فضاهای شهری بهترین نمونه های پایداری را در خود متجلی ساخته اند. بازار تبریز با ویژگی های ارزشمند کالبدی و اجتماعی اش آیینه تمام نمایی از پایداری فضای شهری است. حس تعلق و دلبستگی به این مکان به گونه ای به پیوند فرد با مکان منجر می شود که انسان خود را جزئی از مکان می داند و بر اساس تجربه های خود از نشانه ها، معانی، عملکردها، شخصیت و نقشی در ذهن خود متصور می سازد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.