مقاله در مورد طراحی کردن سیستم های مبتنی بر قانون زنجیر کردن رو به جلو


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله در مورد طراحی کردن سیستم های مبتنی بر قانون زنجیر کردن رو به جلو دارای ۵۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد طراحی کردن سیستم های مبتنی بر قانون زنجیر کردن رو به جلو  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد طراحی کردن سیستم های مبتنی بر قانون زنجیر کردن رو به جلو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد طراحی کردن سیستم های مبتنی بر قانون زنجیر کردن رو به جلو :

طراحی کردن سیستم های مبتنی بر قانون زنجیر کردن رو به جلو
مقدمه :
در این فصل ، ما نحوه توسعه یک سیستم خبره قانونمند زنجیر کردن رو به جلو را در نظر می گیریم . برای نمایش فرآیند ، ما یک مسئله کوچک را در تشخیص های اتومبیل در نظر می گیریم و مراحل اصلی را بازنگری می کنیم . هنگامی که این مثال را توسعه می دهیم ، یک رابط گرافیکی دینامیک حاوی اشیای گرافیکی است که به کاربر اجازه می دهد تا عملیات یک سیستم خبیره را مشاهده و کنترل کند . کلید طراحی رابط خوب و سازگاری می باشد . برای هر صفحه نمایش ، موضوع مشابهی باید در همان محل ها قرار داده شود .

تمرینات :
علت ترجیح روش زنجیر روبه جلو نسبت به روش زنجیر رو به عقاب را برای مسائلی که راه حل های احتمالی زیادی دارند ، شرح دهید چرا ردیابی حالت حل مسئله امری با ارزش است یک راهنمای رفع عیب مکانیک ماشین را تهیه کنید و قوانین را برای مسائل توسعه از قبیل سیستم احتراق ، سیستم سوخت رسانی و غیره یک سیستم زنجیر کردن به جلو را برای کمک به کاربر طراحی

نمایید ترکیب بندی رایانه یک وظیفه طراحی است که معمولاً مؤلفه های گوناگون را در نظر می گیرد مثلاً انتخاب فرآیند ، انتخاب RAM ، انتخاب هارد درایو و غیره . یک سیستم زنجیر رو بجلو را برای انجام این کار ترکیب بندی ، طراحی کنید در مسئله اخیر ، تناقضاتی ممکن است در انتخاب مؤلفه ها رخ دهد . مثلاً یک انتخاب RAM که نیازهای مسئله را تامین می کند ممکن است با یک انتخاب پردازنده قبلی ، ناسازگار باشد . چگونه شمکا این تناقضات بالقوه را ذکر می نمایید . اشیای

گرافیکی مختلفی را شرح دهید که بتواند در یک رابط بکار رود تا کاربر را با سیستم خبره آشنا نماید و شیوه های کنترل سیستم را نیز بیاموزد یک رابط گرافیکی را طراحی کنید که درباره دما در واکنش هسته ای در یک نیروگاه ، سوال کنید . همچنین رابط باید حالت فعلی نیروگاه هسته ای را نمایش دهد ، مثلاً ، حالت عملیاتی ، فشار ، وضعیت های میله و غیره . نحوه پاسخ دهی دما

ی فراهم شده توسط کاربر می تواند بر روی شرح این پارامتر در پایگاه دانش ، تاثیر بگذارد .
برای بسیاری از مسائل تشخیصی ، مثلاً تعمیر اتومبیل ، تعمیر ساعت و غیره ، کتابچه راهنماهایی وجود دارند که می توانند به رفع عیب کردن مئله کمک نمایند . اگر صنایع کتابچه های رفع عیب را برای کمک به تکنسین ها در ترمیم تجهیزات شان کمک می نماید . این کتابچه ها ،ؤ یک سری

آزمایشات گام به گام را برای جدا کردن مسئله ، ارائه نمایند . اگرچه این کتنابچه ها ، منبع با ارزش ای از اطلاعات ارائه می کنند ، ولی آنها دارای کمبودهایی نیز می باشند . اولاً ، کتابچه راهنما باید فوراً فراهم باشد . این امری مهم است . بویژه اگر ترمیم (تعمیر) باید با سرعت انجالم شود ، مانند یک کارخانه که ماشین آلات می تواند پرهزینه باشد . متاسفانه ، اغلب سازمان ها اگرچه صدها

راهنما باید در دسترس باشد . اکثر راهنماها از خواننده می‌خواهند تا آزمایش ای را انجام دهند و سپس او را به بخش های دیگری از راهنما بر اساس نتایج‌ازمایش ارجاع می دهند . این امر می تواند کاری خسته کننده برای خواننده باشد که در جستجو موضوع صحیح است . ثانیاً ، کسی باید کتابچه راهنما را حفظ کند . وقتی اطلاعات جدید فراهم می شود ، باید به کتابچه راهنما اضافه گردد . ویرایش یک کتابچه راهنمای موجود ممکن است به ابهام کاربرد آن بیافزاد . اغلب یک کتابچه راهنمای کاملاً جدید باید تولید شود .

بدلیل مشکلاتی از این قبیل در رابطه با کتابچه های راهنمای تعمیر ، سازمانها به سیستم های خبره برای کمک روی آورده اند . کتابچه راهنما به صورت الکترونیک می تواند به کاهش مشکلات موجود کمک کند . توانایی تصمیم‌گیری سیستم خبره ، امکان دنبال کردن یک توالی آزمایش را برای کاربر امکان‌پذیر می سازد . بالاخبره ، از آنجایی که دانش یک سیستم خبره می تواند به آسانی اصلاح شود ، وظیفه نگهداری اطلاعات راهنما ، آسان می شود .

کتابچه های تعمیر خودکار :
بسیاری از کتابچه های تعمیر خودکار عالی برای مکانیک ماهر و افراد دیگر فراهم می باشد . این کتابچه ها به تعیین هویت و ترمیم انواع مشکلات ماشین کمک می کند . اگر کتابچه های راهنما دارای یک بخش رفع عیب می باشند که خواننده را از طریق یک سری آزمایشات پیش می برد تا مشکل مربوط به ماشین را تعیین هویت کند .و این بخش معمولاً بر اساس مسئله اصلی

تقسیم‌بندی می شود از قبیل موتور استارت نمی خورد ، موتور ضعیف کار می کند و غیره . هر بخش فرعی بر روی عیوبات متداول همراه با مشکل اولیه ، تمرکز می نماید . در هر بخش فرعی ، کتابچه راهنما معمولاً یک جدول یا نمودار (درختی) تصمیم گیری را برای کمک به جداسازی سیستم فرعی معیوب فراهم می کند قبل از اینکه به آزمایشات مفصل تری بپردازد . مثلاً ، همانطور که در شکل دیده می شود ، آزمایشات تعیین می کنند که آیا یک سیستم فرعی مفروض «خوب» یا

«بد» است . یک مشکل استارت زدن سخت می تواند برای یک عیب مربوط به سیستم میل لنگ ، سیستم احتراق ، سیستم سوخت رسانی یا کمپرس (فشرده) کردن موتور دردیابی شود .
توالی آزمایش اغلب در یک جدول (نتایج آزمایش برای ; پیش برود) ارائه می‌شود ، که از آن ، نتایج برای هدایت نمودن رفع عیب استفاده می شوند . مثلاً اگر موتور به آهستگی بچرخد یا پس از

احتراق ، اصلاً نچرخد ، آنگاه یک مشکل سیستم میل لنگ مورد تردید قرار می گیرد و رفع عیب به مرحله ۱-۲ پیش می رود .
تفسیر : سیستم از کاربر می خواهد تا از یک جامپر برای کنترل کردن سیستم استارتر استفاده کند . فرض کنید که کاربر پس از اجرای این آزمایش متوجه شود که «اتفاقی رخ نداده است» . این پاسخ تایید می نماید که «استارتر کاری انجام نمی دهد » باعث می شود تا Rule2 راه اندازی شود . این امر منجر به نمایش نهایی زیر می شود .

بازنگری جلسه :
این جلسه یک مثال ساده از زنجیر رو به جلو را نشان می دهد . حقایق تایید شده توسط کاربر موجب اجرای قوانین مختلفی می شود ، که اطلاعات جدید را تایید کرد یا موجب گردید که یک نمایش جدید ارائه شود . کنترل اجرای قوانین با استفاده از یک عبارت به شکل «Task15;» کمک گردید . یک رابط کاربر برای حصول اطلاعات از کاربر با استفاده از کلیدهای مرتبط به بخش‌های

گوناگون دانش در پایگاه دانش استفاده گردید . وقتی یک کلید انتخاب شد ، بخش دانش مربوطه در داخل حافظه کاری تایید گردید . صفحات نمایش گوناگون با ساختار منطقی محل اطلاعات برای ارائه یک رابط مناسب به کاربر ، طراحی شوند . بالاخره ، نتایج ارزیابی با نمودار درختی سازگاری داشت .

جهت های آینده :
اکنون که ما سیستم نسخه اولیه کوچک خودمان را با موفقیت بررسی و ایجاد کرده ایم ،‌چالش بعدی ما مربوط به ادامه توسْه سیستم می باشد . ما این کار را با استمرار توسعه مراحل اضافی موجود در کتابچه راهنمایی خودمان ، می توانستیم انجام دهیم . سپس ممکن است به توسعه قوانین برای مسائل مربوط به سیستم احتراق ، سیستم سوخت رسانی و غیره بپردازیم .
خلاصه طراحی زنجیر کردن به رو به جلو :
این فصل به بررسی مراحل اساسی اجرا شده در طراحی یک سیستم خبره زنجیر روبجلو پرداخت . فرآیند طراحی ، تکرار شونده می باشد . بخش کمی از دانش در ابتدا کدبندی و آزمایش می شود . این کارها توئسط توسعه دانش و آزمایش اضافی ، انجام می شوند . این فصل به معرفی طراحی یک رابط کاربر پیچیده تر می پردازد . اشیای گرافیکی لحاظ شده در رابط می توانست برای حقایق پایگاه دانش و کنترل حالت آنها بکار برود . درس های اصلی که در این فصل فرا گرفتیم به این شرح است :
– طراحی یک سیستم خبره زنجیر – به جلو یک فرآیند بسیار تکراری است .
– سیستم باید پس از معرفی قو.انین جدید فوراً آزمایش شود .
– رابط زنجیر – روبجلو نسبت به زنجیر رو به عقب ترجیح داده می شود اگر اهداف معلوم نباشند یا تعداد هدف ها خیلی زیاد باشد .

– طرای یک سیستم زنجیر – رو به عقب با تعریف اهداف سیستم آغاز می‌شود در حالیکه تعریف اطلاعات اولیه ، نقطه آغاز برای یک فرآیند طراحی زنجیر – روبجلو است .
– قوانین بکار رفته در یک سیستم زنجیر – روبجلو اغلب حاوی یک رویه ردیابی حالت حل کردن مسئله است ، تاکنترل بهتر را بر روی فرآیند رابط ، حفظ کند .
– طراحی رابط سیستم باید در پروژه و توسعه به موازات توسعه پایگاه دانش سیستم ،‌ آغاز گردد .
در زیر ستن proceed to ، نتایج آزمایش منجر به مراحل دیگر می شود یا عیب تعیین هویت می گردد ، مثلاً اتصال باتری بد ، هنگامی که یک عیب تعریف شده باشد ، یک روال تعمیر معمولاً ارائه می شود ، یک روشی دیگر بررسی درخت تصمیم گیری نشان داده شده است .

مشخصات مسئله :
مسائل بسیاری همراه با یک اتومبیل وجود دارد . ما بر روی مشکل «موتور استارت نمی خورد» تمرکز می کنیم. همچنین مشکلات مربوط به «میل لنگ ;» را در نظر می گیریم .

نظریه :
اولین صفحه نمایش نشان داده شده برای کاربر ، «صفحه نمایش معرفی» می‌باشد . این صفحه نمایش به کاربر ، هدف سیستم را می گوید و یک بازنگری مختصر از مشکل را ارائه می کند . فرض کنید که کاربرد Start را انتخاب کند . این امر «کار آغاز می شود» را در داخل حافظه کاری ، تائید می‌کند و باعث می شود که Rule S اجرا گرد ، که به نوبه خود باعث می شود که Rule IA نمایش صفحه نمایش بعدی را اجرا کند .

تفسیر :
سیستم سعی می کند تا تعیین کند که آیا مشکل مربوط به «سیستم میل لنگ» است یا خیر . فرض کنید که کاربر «به آهستگی یا اصلاً» را انتخاب نماید . این امر «موتور به آهستگی بچرخد یا اصلاً نچرخد» را در داخل حافظه کاری تائید می کند و باعث می شود Rule IS اجرا گردد . اجرای این قانون «کار عبارت اند از آزمایش اتصال باتری» را تایید می کند و صفحه نمایش نشان داده شده در مرحله ۳ را نشان می دهد .
IF TASK IS ;
AND
THEN Infer do something
با استفاده از یک قانون به این فرم ، قانون وقتی اجرا می گردد اگر قانون به وظیفه جاری مربوط باشد و «A» درست باشد . این ساختار به شما کمک می‌کند که کنترل را بر روی فرآیند رابط زنجیر کردن به جلوی طبیعی ، حفظ نمایید . برای نمایش این روش براس مسئله خودمان ، مرحله ۱-۲ از را در نظر بگیرید . ما بخش test از این مرحله را در اولین تایید قانون ، نشان می‌دهیم و بخش Results در تایید دوم ارائه می گردد . ما بخش Proceed to از این مرحله را در نتیجه گیری قانون ، ارائه می کنیم .
IF ;
AND ;
THEN ;
ما در این روش ساختاربندی شده را برای کدبندی هر قانون استفاده می کنیم.

تمرین :
هدف از عمل کدبندی اولیه در یک سیستم زنجیر کردن – به جلو عبارت اند از تعیین دانش مسئله تغییر شده در ساختارهای قانونی خوب می باشد . یک ساختار خوب ، ساختاری است که نتایج صحیح را ارائه کند و توسعه سایر قوانین را نبز بررسی نماید . Task3 ساختار قانون ما را ارائه کرد . از آنجایی که ما سیستم خودمان را به مسائل «ماشین استارت نخواهد خورد» محدود می نماییم ، ما به قانونی نیاز داریم تا ابتدا سیستم میل لنگ را آزمایش نماییم، زیرا این اولین کاری است .

Task5 : کار بعدی ما عبارت اند از بررسی مجموعه کوچکی از قوانین می‌باشد . فرض می کنیم که «Task Is begin» در حافظه کاری ، مقداردهی اولیه شده باشد . این امر باعث می شود که قانون راه اندازی (Rule 1) اجرا شود و سیستم بپرسد که مشکل چیست . در اینجا سیستم ، تمامی قوانینی ای را جستجو می کند تا ارزش های «مسئله ماشین» را پیدا کند و Rule 2 و ۳ را بیابد . Rule3 در سیستم قرار داده شد تا یک فقره منوی اضافی را به پرسش اضافه نماید . اکنون سیستم ما پرسش زیر را می پرسد :

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.