مقاله بررسی و تحلیل فضاهای آموزشی شهرقزوین و تطبیق آن با شرایط بهینه – مطالعه ی موردی : مدارس ابتدایی پسرانه ی رشادت و کابل البرز وراهنمایی دخترانه ی حاجی بهرامی و بهشتیان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی و تحلیل فضاهای آموزشی شهرقزوین و تطبیق آن با شرایط بهینه – مطالعه ی موردی : مدارس ابتدایی پسرانه ی رشادت و کابل البرز وراهنمایی دخترانه ی حاجی بهرامی و بهشتیان دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی و تحلیل فضاهای آموزشی شهرقزوین و تطبیق آن با شرایط بهینه – مطالعه ی موردی : مدارس ابتدایی پسرانه ی رشادت و کابل البرز وراهنمایی دخترانه ی حاجی بهرامی و بهشتیان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی و تحلیل فضاهای آموزشی شهرقزوین و تطبیق آن با شرایط بهینه – مطالعه ی موردی : مدارس ابتدایی پسرانه ی رشادت و کابل البرز وراهنمایی دخترانه ی حاجی بهرامی و بهشتیان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی و تحلیل فضاهای آموزشی شهرقزوین و تطبیق آن با شرایط بهینه – مطالعه ی موردی : مدارس ابتدایی پسرانه ی رشادت و کابل البرز وراهنمایی دخترانه ی حاجی بهرامی و بهشتیان :

تعداد صفحات:۲۱
چکیده:
تحلیل مکان و موقعیت فضاهای آموزشی و چگونگی مکان یابی آن هااز نظر: دسترسی، ایمنی ،ساختارهای فضایی و کالبدی،عوامل اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی و همچنین بررسی آنها از لحاظ رعایتضوابط و استاندارد های فیزیکی و معماری می تواند ما را در بررسی علل ضعف و قوت تحصیلی دانش آموزان و ارتقاء کیفیت آموزشی جامعه یاری دهد.توجه به معیار هایی همچون: سازگاری،مطلوبیت،ظرفیت و وابستگی همچنین تو جه به ضوابط واستاندارهای فیزیکی و معماری و مقایسه با آستانه های استاندارد از جمله مواردی هستند که امروزه به خصوص در تحلیل های شهرسازیو معماری مورد توجه شهرسازان و معماران می باشد.اگر این معیارها به طور کلی تحقق نیابند،کاربری های آموزشی قادر به ایفای نقش خود نخواهند بود. از این رو،برای حصول اطمینان ازرعایت معیارهای مکان یابی و شرایط استقرار در مکان و همچنینرعایت ضوابط و استاندارد های معماری و فیزیکی،در این مقاله به ارزیابی کیفی این کاربری ها پرداخته شده است.به این منظور، وضعیت موجود مدارس از لحاظ میزان انطباق با معیارهای ذکرشده به وسیله ی ماتریس های سازگاری،مطلوبیت،ظرفیت و وابستگی و همچنین آیین نامه ی بهداشت محیط مدارس ونشریه ی ۲۳۲ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور)سابق( مورد ارزیابی قرار گرفته است . روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش روش توصیفی تحلیلی می باشد و با استفاده از استقراء و قیاس به مطالعه ی موضوع میپردازیم. نمونه های بررسی شده در این تحقیق مدارس ابتدایی رشادت و کابل البرز ومدارس راهنمایی دخترانه ی حاجی بهرامی و بهشتیان می باشند که در ناحیه ی یک و دو آموزش و پرورش شهرقزوین قرار گرفته اند.نتایج حاصل حکایت از ۵۷ درصد سازگاری کامل در ماتریس سازگاری، ۸۷/۵درصد مطلوبیت کامل در ماتریس مطلوبیت، ۷۵ درصد کاملا متناسب در ماتریس ظرفیت، ۵۷ درصد کاملا مناسب در ماتریس وابستگی و۷۳/۴۳درصد مطابقت کامل با آیین نامه ی بهداشت محیط مدارس و نشریه ی ۲۳۲ سازمان مدریت و برنامه ریزی کشور)سابق( وجود دارد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.