مقاله پروژه مالی گروه شرکت های تولیدی اشی مشی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله پروژه مالی گروه شرکت های تولیدی اشی مشی دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله پروژه مالی گروه شرکت های تولیدی اشی مشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله پروژه مالی گروه شرکت های تولیدی اشی مشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله پروژه مالی گروه شرکت های تولیدی اشی مشی :

پروژه مالی گروه شرکت های تولیدی اشی مشی

تاریخچه گروه شرکت های تولیدی اشی مشی:
شرکت سهامی خاص گیلان سویا در سال ۱۳۷۱ تاسیس گردید. این شرکت با داشتن بیش از یک دهه فعالیت، یکی از مجهزترین واحدهای صنعتی تولید انواع ماکارونی، اسنک و نوشابه گازدار می باشد، در اواخر سال ۱۳۷۸ همزمان با راه اندازی خط تولید نوشابه گازدار در بطری یکبار مصرف(PET) و نیز راه اندازی دستگاه بطری ساز(PET) با هدف تولید و عرضه نوشابه با کیفیت رسماً فعالیت تولید انواع نوشابه گازدار را با نام تجاری اشی مشی در شرکت سیرنگ زیبا کنار آغاز نمود. روند توسعه و به روز نمودن ماشین آلات آن برابر با آخرین تکنولوژی روز جهان در کلیه بخشهای تولید محصولات متنوع شرکت همواره استمرار داشته است.

قابلیتهای تولیدی در گروه تولیدی اشی مشی:
شرکت گیلان سویاـ تولید انواع اسنک ( غله حجیم شده)، اسنک خلالی، چیپس دریایی، چیپس زنگوله ای، اسنک فلفلی و مغز دار شکلاتی.
شرکت سیرنگ گیلان ـ تولید انواع ماکارونی فرمی و ساده.
شرکت هدیه شمال ـ تولید انواع ماکارونی فرمی و ساده.

شرکت سیرنگ پلاستیک ـ تولید انواع اندازه متنوع بطری PET ( مظروف نوشابه گازدار)، بخش نوشابه سازی نمونه ای از قابلیتهای تکنولوژی تولیدات این گروه صنعتی است که در زیر به قسمتی از فرآوری و ساخت آن اشاره می شود.

تکنولوژی ساخت بطری PET و نوشابه:
تکنولوژی ماشین آلات تولید نوشابه تماماً از پیشرفته ترین نوع خود و مربوط به بعد از سالهای ۲۰۰۰ میلادی است در حالی که کنترل و تولید در سراسر خط بوسیله کامپیوترهای بسیار پیشرفته و تمام اتوماتیک جدید انجام می گیرد. تعداد محدودی از نیروی انسانی که همگی آموزش دیده خارج از کشور می باشند در این صنعت اشتغال دارند. این شرکت دارای پیشرفته ترین آزمایشگاه با تجهیزات لازم و سیستمهای دقیق اندازه گیری و سنجش می باشد که از آزمایشگاههای مرجع کشور می باشد. کنترل کیفیت تمامی مجموعه از ورود مواد اولیه تا ساخت محصول و ارائه محصول ساخته شده و خدمات بعد از فروش زیر نظر کارآمدترین افراد آموزش دیده، مجرب و تحصیلکرده اداره می شود. طعم دهنده ها و افزودنیهای مجاز از

معتبرترین شرکتهای جهانی تهیه می شوند. درب بطری نوشابه اشی مشی توسط شرکتهای بزرگ بین المللی جهان تهیه می شوند. مواد اولیه ساخت بطری نوشابه به نام PET از شرکت های بزرگ و معتبر خارجی تهیه و در داخل کارخانه با استفاده از وجود ماشین آلات بسیار پیشرفته جدید ابتدا به پریفرم و سپس به اندازه های ۳۰۰ سی سی و ۵/۱ لیتر و ۲ لیتر تولید می شوند.

لیبل بطر نوشابه از جنس پلاستیکBOPP است که در برابر آب و تابش خورشید مقاوم بوده ، پاره هم نمی شود و شکل و رنگ آن ثابت است.
از افتخارات
گروه تولیدی صنایع غذایی اشی مشی تاکنون برای کلیه محصولات خود موفق به اخذ علامت استاندارد ملی گردیده است.
در ژانویه ۱۹۹۸ تحت گواهی بین المللی صادره از سازمان خدمات گواهی بین المللی SGS به دریافت گواهی سیستم مدیریت کیفیت در شهر زوریخ کشور سوئیس نائل آمد. همچنین در نهم مارس ۱۹۹۸ گروه تولیدی صنعتی گیلان سویا تولید کننده اسنک جایزه و نشان بهترین مارک تجاری را اخذ نموده است.
در یازدهم ماه می ۱۹۹۸ گروه تولیدی صنعتی گیلان سویا موفق به اخذ نشان و جایزه کیفیت کشور فرانسه در شهر پاریس گردید.

در هشتن ژوئن ۱۹۹۸ در شهر برلین کشور آلمان شرکت گیلان سویا موفق به دریافت جایزه تکنولوژی و کیفیت گردید. جهت گیری برنامه های شرکت در راستای علائق و سلایق مشتریان و احترام به نظرات مصرف کنندگان محصولات این شرکت باعث گردیده تا جایگاه نام محصولات اشی مشی در تمامی اذهان جامعه کشور با حسن شهرت و اعتماد به محصولات آن تداعی شود.

روند توسعه با ارکان اصلی تامین کیفیت و اندیشه های مشتریان نسبت به محصول آموزش فن آوری و تکنولوژی مدرن و پیاده سازی برنامه مستمر ارزیابی نیروی انسانی و بهداشت مواد غذایی و اصول بازاریابی جدید یا مشتری گرانی همراه بوده است که راه این شرکت را از دوره تاسیس تاکنون در اخذ جوایز بزرگ بین المللی و ملی از سازمانهای بزرگ جهانی هموار نموده است.

مدیریت با ارائه طرحهای مختلف انگیزشی، تقویت تعلق اجتماعی انگیزش کارکنان و ارتقاء بهره وری موفق به افزایش راندمان کار در سطوح مختلف گردیده است. اصل احترام به مشتریان و کارکنان منتج به شکوفائی و توسعه تولیدات جدید شرکت بوده است. برنامه های هفتگی مشاوره ای خانواده جهت کارکنان شرکت از دیگر عوامل ارتقاء انگیزش در کارکنان می باشد. اصل وفاداری مدیریت به نمایندگان و مشتریان خود باعث نهادینه شدن مارک تجاری اشی مشی در تمامی بازارهای کشور و حفظ روابط حرفه ای با فروشندگان مواد اولیه و ماشین آلات داخلی و خارجی به این شرکت از منشور اصلی مدیریت می باشد.

مدیریت شرکت یکی از افتخارات اش این است که با پرسنل صدیق و مجرب و حمایت شهروندان شریف جامعه که با کیفیت برتر همواره برنامه های توسعه محصولات خود را در راستای انتظارات مصرف کنندگان در برنامه خود داشته باشد و با تمامی توان و امکانات روز و آخرین دستاوردهای فنی ـ تکنولوژی به تولید محصولات جدید و ایده آل جامعه تحقق بخشد.
شرکت تولیدی اشی مشی با بیش از ۵۰۰۰ نفر پرسنل و شرکت های وابسته زیاد جز بزرگترین کارخانه های تولیدی کشور محسوب می شود و دارای کادر اداری مجرب و حسابداری بسیار پیشرفته و مدرن است به دلیل وسعت کار یکی از کارخانه های تولید ماکارونی وابسته به کارخانه اشی مشی در نظر گرفته شده:
گزارشات مربوط به شرکت تولید ماکارونی هدیه شمال وابسته به کارخانه اشی مشی:

شرکت هدیه شمال در تاریخ ۱۳/۳/۷۲ تحت شماره ۲۴۳۰ با سرمایه ۰۰۰/۰۰۰/۱۰ ریال در اداره ثبت شرکتهای تولیدی وابسته به ثبت رسیده است.
موضوع شرکت: تاسیس و احداث کارخانه تولید انواع ماکارونی به استناد و موافقت نامه اصولی صادره توسط اداره کل صنایع استان گیلان و سرمایه گذاری در سایه شرکتها یا افراد حقیقی و اشخاص حقوقی حسب مورد صادرات و واردات کالاهای مجاز و تولیدات کارخانه.
عمده فعالیت شرکت تولید انواع ماکارونی:

ظرفیت تولید شرکت طبق موافقت اصولی صنایع ۱۲۵۰ تن در سال مربوط که عطف به تقاضا نامه مورخ ۲۵/۴/۷۴ ش با اصلاح پروانه بهره برداری با توجه به بررسی های بعمل آمده بشرح ذیل مورد موافقت اداره کل صنایع استان گیلان قرار گرفت.
۱ـ ظرفیت تولید ۲۵۰۰ تن در سال در یک شیفت کاری
۲ـ زیر بنا۱۹۲۰ متر

۳ـ سرمایه ثابت ۰۰۰/۲۵۰/۵۳۱ ریال
۴ـ ارزش ماشین آلات۰۰۰/۱۱۸۱۵۰ ریال
۵ـ برق ۲۰۰ کیلو وات
۶ـ تعداد پرسنل ۵۱ نفر

در حال حاضر کارخانه در یک شیفت کاری از ساعت ۶ صبح الی ۱۵ بعد ازظهر فعال است و روزانه به میزان ۵ تا ۷ تن ماکارونی تولید می شود. میزان مواد اولیه مصرفی شامل آرد که حدوداً به همین میزان است و دیگر مواد افزودنی شامل ویتامینها و نمک و غیره( میزان سایر مواد افزودنی ۵% در هزار میباشد) مواد بسته بندی نیز ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلو جهت بسته بندی در روز می باشد.

از سال ۷۷ تا ۱۳۷۴، میزان ۹۸ درصد محصولات تولیدی در بخش صادرات مصرف شده و از سال ۷۹ تاکنون این میزان به ۸۵% سهم صادرات و۱۵۵ سهم مصرف داخلی رسیده است.
ـ عمده صادرات به کشورهای همسایه ارمنستان، ازبکستان و آذربایجان شوروی می باشد.
ارزش ریالی هر کیلو ماکارونی در بخش صادرات ۵۲۰۰ ریال می باشد که معادل ۶۵ سنت می باشد هزینه گمرک و حمل و نقل و دیگر عوارض در بخش صادرات بابت هر کیلو ماکارونی در حدود ۲۰۰۰ ریال می باشد که خالص درآمد فروش هر کیلو ماکارونی در حدود ۳۲۰۰ ریال خواهد بود.
که این رقم در بخش مصرف داخلی به میزان ۲۶۰۰ ریال خواهد بود.

ـ تولید ماکارونی در بسته های ۶۰۰ گرمی به ارزش ۱۴۵۰ ریال و ۴۵۰ گرمی به ارزش ۱۲۰۰ ریال و ۹۰۰ گرمی به ارزش ۲۳۰۰ ریال می باشد.
صورت ریز دارائیهای ثابت ( اموال ماشین آلات و تجهیزات ) به قیمت تمام شده:
زمین و محوطه ۵۰۰۰ متر مربع ۰۰۰/۹۳۲/۲۵ ریال
ساختمان و تاسیسات ۸۲۶/۴۷۱/۹۰۱ ریال

ابزار و ادوات تولیدی و صنعتی ۹۵۵/۱۷۷/۳۵ ریال
وسایط نقلیه ۰۰۰/۱۹۲/۴۱ ریال
اموال و اثاثه اداری و تولیدی ۳۶۰/۸۲۴/۵۱ ریال
ماشین آلات، دستگاه چهار سیلندر ۰۰۰/۷۵۳/۴۶ ریال
ماشین آلات، سه سیلندر ۸۰۰/۷۲۴/۳۴ ریال
ماشین آلات ، دستگاه اتوماتیک ۰۰۰/۱۷۰/۱۵ ریال

ماشین آلات، فرازن ۰۰۰/۵۰۰/۴ ریال
ماشین آلات ماکارونی ۰۰۰/۷۵۰/۵ ریال
ماشین آلات اتوماتیک ۰۰۰/۱۰۰/۴۱ ریال
ماشین آلات کد زن ۰۰۰/۰۰۰/۹ ریال
ماشین آلات پرس ۵۰۰/۱۰۵/۲ ریال

ماشین آلات بسته بندی ۰۰۰/۰۰۰/۱۱۵ ریال
ماشین آلات قالبها ۰۰۰/۴۰۴/۶۰ ریال
ـــــــــــــــــــــــــــ
۴۴۱/۱۰۵/۴۴۰/۱ شامل جمع کل
۱ـ تهیه صورتهای مالی
صورت های مالی با مقاصد عمومی عبارت است از آن دسته از صورت های مالی که برای پاسخگویی به نیازهای استفاده کنندگانی تهیه می شود که در موقعیت دریافت گزارشهای متناسب با نیازهای اطلاعاتی خاص خود نیستند. صورتهای مالی با مقاصد عمومی شامل آن دسته از صورتهای مالی است که به طور جداگانه یا همراه با سایر گزارشهای منتشر شده جهت استفاده عموم از قبیل گزارش سالانه ارائه می شود. مفاد این بیانیه برای صورتهای مالی تلفیقی گروه واحدهای تجاری نیز کاربرد دارد ولی برای اطلاعات مالی میان دوره فشرده کاربرد ندارد.

۲ـ هدف صورتهای مالی:
هدف صورتهای مالی با مقاصد عمومی ارائه اطلاعاتی تلخیص و طبقه بندی شده درباره وضعیت مالی، عملکرد مالی و انعطاف پذیری مالی یک واحد تجاری است که برای طیفی گسترده از استفاده کنندگان صورتهای مالی در اتخاذ تصمیمات اقتصادی مفید واقع شود. صورتهای مالی همچنین نتایج وظیفه مباشرت مدیریت یا حسابدهی آنها در قبال منابعی که در اختیارشان قرار گرفته است نشان می دهد. به منظور دستیابی به آن هدف در صورتهای مالی یک واحد تجاری اطلاعات زیر ارائه می شود:
الف: داراییها
ب : بدهیها
ج: حقوق صاحبان سرمایه
د: درآمدها و هزینه ها
ه: جریان های وجوه نقدج در یادداشتهای توضیحی صورتهای مالی استفاده کنندگان صورتهای مالی را در پیش بینی جریان های نقدی آتی واحد تجاری و خصوصاً در زمان بندی و اطمینان از توانایی ایجاد وجه نقد آن کمک می کند.
مسئولیت صورتهای مالی:

هیات مدیره یا سایر ارکان اداره کننده یک واحد تجاری مسئولیت صورتهای مالی را به عهده دارند.
اجزای تشکیل دهنده صورتهای مالی:
اجزای تشکیل دهنده یک مجموعه کامل صورتهای مالی شامل ترازنامه، صورت سود و زیان جامع، صورت جریان وجوه نقد و یادداشتهای توضیحی.
صورتهای مالی کارخانه هدیه شمال:

رویه حسابداری
رویه حسابداری عبارت از روشهای حسابداری ویژه ای است که واحد تجاری برای تهیه و ارائه صورتهای مالی اتخاذ می کند. منظور از روشهای حسابداری مبنای، میثاقها و راه کارهایی است که برای اعمال اصول مندرج در مفاهیم نظری گزارشگری مالی در مورد اقلام معاملات و سایر رویدادهای مالی و بویژه موارد زیر ایجاد شده است:
الف: اندازه گیری و تجدید اندازه گیری داراییها و بدهی ها در مواردی که مبالغ مربوط از اهمیت نسبی برخوردار است.
ب: نحوه و زمان شناخت تغییرات در داراییها و بدهی ها از صورتهای عملکرد مالی.
حال به نمونه ای از صورتهای مالی هدیه شمال اشاره می کنیم:

صورتحساب سود و زیان
«شرکت مواد غذایی هدیه شمال»
از ۱/۱/۸۰ لغایت ۲۹/۱۲/۸۰
فروش ناخالص ۷۱۰/۳۷۶۲۱۱/۵
کسر می شود برگشت از فروش و تحقیقات (۳۷۵/۳۷۱/۴

خالص فروش ۳۳۵/۰۰۵/۱۶۸/۵
کسر می شود: قیمت تمام شده کالای فروش رفته:
موجودی مواد و جنسی اول دوره ۲۹۶/۲۳۸/۱۴۳
خرید مواد و بسته بندی طی دوره ۳۸۸۸/۹۹۸/۶۳۰/۳
مواد آماده مصرف ۶۸۴/۲۳۶/۷۷۴/۳
کسر می شود موجودی مواد و بسته بندی آخر دوره(۳۵۰/۱۸۳/۱۳۲)

مواد مصرفی مستقیم ۳۳۴/۰۵۳/۶۴۲/۳
دستمزد مستقیم ۴۹۱۶۸۹۵۶۸
سربار تولید ۳۱۹۳۹۳۹۷۳
بهای تولید ۸۷۵/۱۳۶/۴۵۳/۴

اضافه می شود موجودی محصول اول دوره ۶۲۳۱۹۰۰۰
محصول آماده فروش ۴۵۱۵۴۵۵۸۷۵
کسر می شود موجودی محصول آخر دوره ۶۲۳۱۹۰۰۰
قیمت تمام شده کالای فروش رفته
سود عملیاتی
سایر درآمدها و هزینه ها:
هزینه های مالی و اداری ۸۸۲/۲۲۷/۱۷۸

سایر درآمدها (۵۲۵/۷۱۷/۲۷)
خالص کاهش هزینه ها
سود قبل از کسر مالیات

نمونه ای از صورتهای مالی است که در شرکت های تولیدی لحاظ می شود. لذا تقریباً تمامی کسانی که در کارخانه خدمت می کنند یا به نحوی در ارتباط با کارخانه تولیدی مورد بحث مرتبط هستند به صورتهای مالی از جمله صورت سود و زیان نیازمند هستند، کارخانه ها یا کشورهایی که می خواهند محصول تولید کنند یا محصول مشابه با کارخانه مزبور به صورت سود و زیان کارخانه نیازمند هستند بانک ها و موسسات اعتبار دهنده که شرکت مربوط می خواهد از آن ها وام بگیرد مطمئناً قبل از دادن اعتبار به صورت سود و زیان مؤسسه رجوع می کنند و همچنین دولت برای مالیات از بررسی صورت های مالی به موسسات سود می برد.

در همین رابطه از گزارش که شرکت تولیدی هدیه شمال برای بانک سامان که یک موسسه اعتبار دهنده خصوصی است می توانیم بهره ببریم.
گزارش بازدید از دفتر/ کارخانه/ شرکت: تولیدی مواد غذایی هدیه شمال
اعتبارات/شعبه: رشت
نام کارشناس: بریموندی تاریخ بازدید: ۷/۱۱/۸۱
الف ـ وضعیت کلی شرکت و مدیران:
شماره ثبت: ۲۴۳۰

تاریخ ثبت: ۱۳/۳/۶۹ محل ثبت: رشت
سرمایه ثبت شده پرداخت شده:۰۰۰/۰۰۰/۱۰
موضوع فعالیت طبق اساسنامه:
تأسیس و احداث کارخانه تولید انواع ماکارونی به استناد موافقت نامه اصولی صادره توسط اداره کل صنایع استان گیلان و سرمایه گذاری در سایر شرکت ها و با افراد حقیقی و اشخاص حقوقی حسب مورد صادرات و واردات کالاهای مجاز و تولیدات کارخانه.

عمده فعالیت شرکت
تولید انواع ماکارونی
در صد سهام سهامداران عمده و اسامی مدیران و تجربه و تخصص آنان:
۱-سید محسن عابدین زاده گیسوی:مدیر عامل و عضو هیئت مدیره (مدرس دانشگاه)فوق لیسانس مدیریت بازرگانی
۲-خانم اشرف عظیمی رشتی:رئیس هیئت مدیره(فوق دیپلم تعلیم و تربیت)

۳-خانم سیده دلرام عابدین زاده: نائب رئیس هیئت مدیره(دانشجو)
۴-سید دانیال عابدین زاده:عضو هیئت مدیره(دانشجو)
آدرس کارخانه
رشت شهر، صنعتی،کارخانه هدیه شمال
تلفن:۲۳۸۲۵۷۲ –۰۱۳۲
مشخصات کارخانه
مساحت زمین: m2 5000

زیر بنا: m2 1920
ارزش دارائیهای ثابت:
کارخانه ۹۲۷۴۰۳۸۲۶
ماشین آلات ۴۵۹۸۰۰۰۰۰
تعداد کارکنان رسمی و قراردادی:
تعداد کارکنان رسمی:
قراردادی:

میانگین حقوق پرداختی در هر ماه:
مواد اولیه مصرفی:
آرد-سایر مواد افزودنی(ویتامینها،نمک،تخم مرغ و…)

نسبت های مالی شرکت:
شاخص/سال ۱۳۷۸ ۱۳۷۹ ۱۳۸۰
میزان صادرات ۱۱۰۰تن ۱۶۰۰ ۱۱۶۵
میزان واردات
خرید کالا و مواد اولیه

میزان فروش ۳۳۵´۰۰۵´۱۶۸´۵
رشد فروش
میزان سود

رشد سود
نسبت جاری ۳۳/۲
نسبت گردش موجودی کالا ۸/۲۷
میانگین دوره وصول مطالبات ۴۸/۴۶
نرخ سود حاشیه ای ۰۸/۰
نرخ بازده سرمایه گذاری ۲۴/۰
نسبت بدهی ۶۱/۰

همان طور که در گزارش ملاحظه شد موسسه اعتبار دهنده با استفاده از صورت های مالی توانسته تا حد زیادی از وضعیت شرکت خبر دار شود و وضعیت شرکت در توانایی بازپرداخت وام را مورد بررسی قرار دهد این یکی از استفاده های صورت های مالی بود که در این جا به اختصار توضیح داده شد.

سیستم سند هزینه
در موسسات بزرگ یکی از روشهای موثر کنترل داخلی پرداختهای نقدی استفاده از سیستم سند هزینه برای پرداختهای نقدی است. در این سیستم همه رویدادهای نقدی شامل پرداخت هزینه های مختلف خریدن داراییها و یا پرداخت بدهی ها در ورقه ای که سند هزینه نام دارد درج می گردد. سند هزینه قبل از صدور چک بایستی به تأیید و تصویب مدیر یا مدیران مسئول و موظف برسد. منظور از تهیه و تنظیم سند هزینه در مورد خرید کالا یا خدمات حصول اطمینان از تطابق صورتحساب و فروشنده کالا با سفارش خرید و برگ رسید کالا( قبض انبار) می باشد. بنابراین سند هزینه بایستی جوابگویی به سوالات زیر طراحی شده باشد:

۱ـ آیا کالاها و یا خدماتی که طی صورتحساب فروش برای موسسه ارسال شده با سفارش خرید صادر شده مطابقت دارد.
۲ـ آیا کیفیت کالای رسیده مطابق با شرایط ذکر شده در صورتحساب فروش و سفارش خرید می باشد.
۳ـ آیا قیمتهای مندرج در صورتحساب محاسبات تخفیفات و سایر شرایط فروش صورتحساب ارسالی به نحو صحیح درج شده است.
در صورتی که پاسخ سوالات بالا مثبت باشد وجه صورتحساب پرداخت خواهد شد بنابراین سند هزینه مدرک مثبته ای است که با تنظیم و تأیید آن از دریافت کالا و خدماتی که مبالغ آن طی یک صورتحساب مطالبه گردیده اطمینان حاصل می شود.
تنظیم سند هزینه

کنترل داخلی موثر بر پرداختهای نقدی صورتحساب های بستانکاران( فروشندگان)یکی از مزایای عمده سیستم سند هزینه است. اطلاعات مندرج در صورتحساب کالای خریداری شده از قبیل تاریخ، شماره مبلغ، تعداد کالا، نام و نشانی موسسه، فروشنده کالا و… در سند هزینه ثبت می گردد.
سند هزینه تکمیل شده همراه با صورتحساب سفارش خرید و رسید کالا برای کارکنانی که مسئولیت کنترل صحت ارقام مقایسه قیمت تعداد و شرایط ذکر شده در صورتحساب با سفارش خرید کالا را دارد ارسال می گردد. پس از کنترل و تأیید امضا سند هزینه توسط کارکنان مسئول سند هزینه و ضمائم آن به حسابداری موسسه ارسال می گردد تا حساب یا حسابهای بدهکار و حساب یا حسابهای بستانکار مشخص و روی سند نوشته می شود.

سند هزینه ای که بدین ترتیب تنظیم می شود شرح جامع و کاملی از رویدادهای مالی و عملیات مربوطه و کنترل های اعمال شده در مورد اثبات بدهی و تأیید و تصویب پرداخت نقدی آن را نشان می دهد. سند هزینه توسط مدیر مالی موسسه بررسی می گردد تا از اعمال کنترل های لازم در واقعی بودن آن اطمینان حاصل شود. پس از کنترل مدیر مالی سند هزینه تنظیم شده در دفتری که دفتر اسناد هزینه نام دارد ثبت شده و سپس پرداخت می گردد. در صورتی که خرید کالا یا خدمات به صورت نسیه مدت دار باشد رویداد مالی مربوط به خرید و ایجاد بدهی در دفاتر موسسه به صورت تعهدی ثبت شده و سند هزینه در زمان پرداخت وجه به فروشنده( بستانکار) تنظیم و در دفاتر اسناد هزینه ثبت می گردد. سند هزینه را در شکلهای مختلف براساس نیازهای موسسات طراحی می کنند.

همان طور که گفته شد موسسه تولیدی هدیه شمال دارای حسابداری صنعتی می باشد. این شرکت با استفاده از کادر اداری که بیشتر دانشجو حسابداری می باشد به ارائه حسابداری سهام تمام شده می پردازد. همان که یک نوع از صورتحساب سود و زیان آن که گزارش ارائه گردید . شرکت تولیدی وابسته است به کارخانه بزرگ اشی مشی که بیشتر محصولات خود را نیز صادر می کند. در این جا چند ثبت بر گرفته از حسابهای این کادر ارائه شده است.

 

لازم به ذکر است که چون سند حسابداری یکی از اسناد مهم حسابداری در کلیه کارخانه ها و موسسه های خدماتی می باشد لذا برای ضمیمه کردن به این گزارش برای این جانب مقدور نبود. لذا در پایان گزارش صورت کلی از تراز های آزمایشی ضمیمه می گردد که برگرفته از حسابهای دفتر کل می باشد و دفتر کل صورت کلی گزارش دفتر روزنامه می باشد و نشان دهنده صحت ثبت های مذکور در بالا و صفحه های قبل است که سعی شده از ثبت های متنوع استفاده شود که خوانندگان تا حدودی به نحوه عملکرد مؤسسه تولیدی تا حدودی آشنا شوند. لذا کمبودهای این گزارش را بر حسب محرمانه بودن قسمت حسابداری و دیگر چیزها محسوب دارید.

وضعیت مالی، عملکرد مالی و انعطاف پذیری مالی:
اتخاذ تصمیمات اقتصادی توسط استفاده کنندگان صورتهای مالی مستلزم ارزیابی توان واحد تجاری جهت ایجاد وجه نقد و زمان و قطعیت ایجاد آن است. این توان در نهایت تعیین کننده ظرفیت واحد تجاری جهت انجام پرداختهایی از قبیل پرداخت حقوق و مزایا به کارکنان، پرداخت به تامین کنندگان کالا و خدمات، پرداخت متفرعت و تسهیلات دریافتی، انجام سرمایه گذاری، باز پرداخت تسهیلات دریافتی و توزیع سود بین صاحبان سرمایه است. ارزیابی توان ایجاد وجه نقد از طریق تمرکز به وضعیت مالی عملکرد مالی و جریان های نقدی واحد تجاری و استفاده از آن ها در پیش بینی جریان های نقدی مورد انتظار و سنجش انعطاف پذیری مالی تسهیل می گردد.

وضعیت مالی یک واحد تجاری در برگیرنده منابع اقتصادی تحت کنترل آن ساختار مالی آن میزان نقدینگی و توان بازپرد

اخت بدهی ها و ظرفیت سازگاری آن با تغییرات محیط عملیاتی است. اطلاعاتی درباره وضعیت مالی بر ترازنامه ارائه می شود.
عملکرد مالی واحد تجاری دربرگیرنده بازده حاصل از منابع تحت کنترل واحد تجاری از جمله مخارج تامین مالی آن است. اطلاعات درباره عملکرد مالی در صورت سود و زیان و صورت سود و زیان جامعه ارائه می شود.

اطلاعات در مورد جریان های نقدی به صورت جریان وجوه نقد ارائه می شود. این اطلاعات از جنبه ای دیگر عملکرد مالی واحد تجاری را از طریق انعکاس مبالغ و منابع اصلی جریانهای ورودی و خروجی وجه نقد به نمایش می گذارد.

انعطاف پذیری مالی عبارت از توانایی واحد تجاری مبنی بر اقدام موثر جهت تغییر میزان و زمان جریان های نقدی آن می باشد بگونه ای که واحد تجاری می تواند در قبال رویدادها و فرصتهای غیر منتظره واکنش نشان دهد. همه صورتهای مالی اطلاعاتی را که جهت ارزیابی انعطاف پذیری واحد تجاری مفید است منعکس می کنند.

اجزای تشکیل دهنده صورتهای مالی با یکدیگر ارتباط متقابل دارند. زیرا منعکس کننده جنبه های مختلف معاملات یا سایر رویدادهای یکسان می باشند. اگر چه هر یک از صورتهای مالی اطلاعاتی را که با دیگر صورتها متفاوت است ارائه می کند. احتمالاً هیچ یک از صورتها صرفاً در خدمت یک هدف واحد نبوده یا همه اطلاعات لازم برای نیازهای خاص استفاده کنندگان را فراهم نمی آورد. به طور مثال صورت سود و زیان اطلاعاتی را در مورد میزان سود دوره ارائه می کند. لیکن اطلاعات مندرج در ترازنامه در صورت جریان وجوه نقد به ارزیابی این امر که آیا این سود بازده معقولی است یا خیر و میزانی که این سود بیانگر بازده نقدی است کمک می کند.

خصوصیات کیفی اطلاعات مالی:
خصوصیات کیفی به خصوصیاتی اطلاق می شود که موجب می گردد اطلاعات ارائه شده در صورت های مالی برای استفاده کنندگان در راستای ارزیابی وضعیت مالی عملکرد مالی و انعطاف پذیری مالی واحد تجاری مفید واقع شود.
برخی از خصوصیات کیفی به محتوای اطلاعات مندرج در صورتهای مالی و برخی دیگر به چگونگی ارائه این اطلاعات مربوط می شود.

خصوصیات کیفی اصلی مرتبط با محتوای اطلاعات مربوط بودن و قابل اتکا بودن است هرگاه اطلاعات مالی مربوط و قابل اتکا نباشد مفید نخواهد بود مربوط بودن قابل اتکا بودن خود متشکل از خصوصیات دیگزی است.
کیفیت“اهمیت”
اهمیت یک کیفیت آستانه ای است اهمیت به جای اینکخ یک خصوصیت کیفی اصلی لازم برای اطلاعات باشد یک نقطه انقطاع است و بایستی قبل از سایر خصوصیات کیفی اطلاعات مورد توجه قرار گیرد“اگر اطلاعات با اهمیت نباشد دیگر نیازی به بررسی بیشتر نیست.

رابطه بین خصوصیات کیفی اطلاعات مالی

بعد از مشخص نمودن نوع صورتهای مالی و نحوه استفاده آن ها و همچنین ارائه صورتهای مالی مربوط به شرکت مورد حال در این بخش به نحوه ارائه و تقسیم بندی های هزینه و حقوق و دستمزد بحث می شود:

ردیف نوع ساختمان شرح مساحت زیر بنا(متر مربع) قیمت واحد ریال هزینه (میلیون ریال)
۱ ساختمان تولیدی با ارتفاع ۶متر ۵۲۰ ۸۰۰۰۰۰ ۴۱۶
۲ ساختمان اداری با ارتفاع ۳ متر ۱۹۰ ۵۰۰۰۰۰ ۹۵
۳ ساختمان رفاهی ۶۰ ۴۰۰۰۰۰ ۲۴
۴ انبار مواد اولیه با ارتفاع ۶ متر ۵۰ ۳۰۰۰۰۰ ۱۵
۵ انبار کالای ساخته شده با ارتفاع ۶ متر ۵۰ ۳۰۰۰۰۰ ۱۵
۶ ساختمان پست برق با ارتفاع ۶ متر ۳۰ ۳۰۰۰۰۰ ۹
۷ ساختمان نگهبانی با ارتفاع ۶ متر ۲۰ ۳۰۰۰۰۰ ۶
۸ سایر – – – –
جمع کل ۹۲۰ ۵۸۰

برآورد هزینه ماشین آلات
ردیف شرح ماشین آلات تعداد قیمت واحد(میلیون ریال) هزینه کل(میلیون ریال) معادله ارزی هزینه ارزی(یورو)
۱ خط کامل تمام اتوماتیک ۲ ۶۲۰ ۶۲۰
۲ ماشین آلات ۳ ۲۰۰۰ ۱۷۶۰
۳ ماشین آلات نیمه اتوماتیک ۲ ۵/۹۳ ۵/۹۳
۴ نحوه بسته بندی محصولات ۱ ۹/۸۶ ۹/۸۶
جمع ۲۵۶۴

وسائل اداری
شامل تجهیزات اداری مبلمان،کمدهای بایگانی،کامپوتر و وسایل و تجهیزات اداری
هزینه وسایل اداری ۲۴۰ میلیون ریال
هزینه ها قبل از بهره برداری و هزینه های تاسیس
در دوران اجرا و راه اندازی و بهره برداری آزمایشی به منظور انجام امور مختلف طرح انجام هزینه هایی بدون منجر شدن به دارائی الزامی است.زیاد بودن انجام این گونه هزینه ها امکان امکان اجرای طرح و بهره برداری تجاری از آن ممکن نخواهد بود این گونه هزینه ها تا قبل از بهره برداری تجاری به هزینه های قبل از بهره برداری و هزینه های تاسیس موسوم می باشند که به طور عمده شامل اقلام زیر می شوند:
هزینه حقوق و پرسنل ۷میلیون ریال
هرینه ثبت سرمایه قرارداد ۲۰میلیون ریال
هزینه آموزش پرسنل ۴۵میلیون ریال
جمع هزینه های قابل بهره برداری ۷۲میلیون ریال

هزینه های پیش بینی نشده:
به منظور پیش گیری از خطای احتمالی محاسبات و جهت رعایت اصل احتیاط و همچنین تامین هزینه های لازم برای پوشش افزایش قیمتها به علت تورم یا عوامل غیر قابل پیش بینی در طول اجرای طرح معمولا حدود ۵ تا ۱۰ درصدهزینه های سرمایه ای (کل سرمایه گذاری ثابت به استثنای زمین و هزینه های قبل از بهره برداری) به عنوان هزینه پیش بینی نشده در نظر گرفته می شود
۷۸۷۲۸ میلیون ریال

محاسبه سرمایه در گردش مورد نیاز
ردیف شرح میزان مصرف در زمان مورد نظز قیمت واحد ریال کل هزینه (میلیون ریال)
۱ آرد ۴تن دو ماهه ۷۲۷۰ ۳۳۰۰۰۰ ۲۳۹۹۱۰
۲ ویتامین ها ۵۰کیلو ۱ماهه ۴۶۰۰۰ ۲۰۰۰۰ ۹۲۰۰۰
۳ نمک ۱۰۰کیلو سه ماهه ۲۸ ۳۵۰۰۰۰ ۹۸
۴ تخم مرغ ۱۰۰شانه ۱ماهه ۴۸ ۴۵۰۰۰۰۰ ۲۱۶
۵ حقوق و دستمزد۱ماهه ۵۵۹۰
۶ هزینه سوخت و انرژی ۱ماهه ۱۲۲۵
۳۳۹۰۳۹

هزینه حقوق و دستمزد
هزینه حقوق و دستمزد کارکنان تولیدی و غیر تولیدی جمعا ۵۵۰۸
معادل ۲۵۴۱میلیون زیال مطابق جدول صفحه بعد می باشد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.