مقاله سیستم های صوتی و مربوط به صدا در کلیسای معاصر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله سیستم های صوتی و مربوط به صدا در کلیسای معاصر دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله سیستم های صوتی و مربوط به صدا در کلیسای معاصر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سیستم های صوتی و مربوط به صدا در کلیسای معاصر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله سیستم های صوتی و مربوط به صدا در کلیسای معاصر :

سیستم های صوتی و مربوط به صدا در کلیسای معاصر

جیم براون یک مشاور صوتی در شیکاگوست جائیکه در طراحی سیستم های تقویت کننده بزرگ قابل استفاده در تئاتر و کلیساها، استادیوم ها، صحنه ها و امکانات پخشی کارهای تخصصی را انجام داده و نظارت می کند. او همچنین کار تولید گسترده و ترکیبی از آنها را در پخش، ضبط و نقویت انجام داده است. او BSEE خود را از دانشگاه سین سیاتی در سال ۱۹۶۴ دریافت کرد و تا سال ۱۹۷۰ در کارهای صوتی حرفه ای مشغول بود و تا سال ۱۹۸۴ به عنوان مشاور تمام وقت در این زمینه فعالیت کرد. لیست مراجعه کنندگان او شامل دیگ لی فیلد، ترمینال اوهاره هواپیمایی ایالت، استادیوم فوتبال دانشگاه شمال غربی، دانشگاه لیبرتی، گرس کاتدرال (سان فرانسیسکو)، NBC، ABC، CBS، NPR، WTTW-TV، WGN-TV و تعداد بیشماری از امکانات کلیسایی و کارهای اجرایی بود. او FCC درجه اول رادیو تلفن (پخش) و گواهی کلاس فوق العاده آماتوری را در سال ۱۹۵۹ دریافت کرد و به عنوان W9NEC گاهگاهی فعالیت داشت.

کلیسای معاصر به عنوان ساختاری در ارتباطات، لفظی، موسیقی و احساسی در کنار عبادتگاه ساخته شد. وزیر با حضار و گنگره از طریق سخنان مذهبی، دعاهای رهبری و فعالیت های اعلام شده کلیسا ارتباط برقرار می کرد. موسیقی تلاش می کرد بوسیله ایده ها و مفاهیم ارتبلاط برقرار کند در حالیکه بطور همزمان تجربه عبادت را از طریق مسائل احساسی پیشرفت می داد سیستم صوتی فضای عبادتگاه اثر عمیقی در تمام این کارکردها بجا می گذاشت.

سیستم صوتی چه چیز است؟ آن علمی است که بوسیله ی قانون فیزیک اداره می شود و به ما کمک می کند تا راهی را که در محیط رفتار می شود درک کرده و پیش بینی کنیم. اگر فضا، موجب محیط صوتی در راهی شود که ما می خواهیم از آن استفاده کنیم گفته می شود که آن مسائل مربوط به صدای خوبی را داراست. در فضای عبادتی برای داشتن فضای خوب صوتی ارتباطات موسیقی و فعلی خوبی هم باید برقرار باشند. اگر ارتباطات مشکلی برقرار شود معلوم می شود که آن سیستم صوتی ضعیفی دارد.

سیستم صوتی فضا بوسیله ی معماری آن، شکل هندسی، در راهی که آن تمام مکی شود و بوسیله شمار مردانی که آنرا در زمان داده شده اشغال کرده اند، تعیین می شود. امواج صوتی بطور تقریبی در خطوط مستقیم حرکت می کند، سطوح سخت را جهنده می کند یا جذب می شود یا بوسیله سطوح نرم غوطه ور می شود، در جائیکه مردم صحبت می کند وقتی فضای بزرگی در آنجا حاکم باشد و دیوارههای سختی (مثل شیشه، سنگ، کاشی و چوب و غیره) باشند صدا قبل از اینکه خاموش شود، به مدت طولانی در اطراف چهش

خواهد داشت و تلاش زیادی نمی خواهد که شنیده شود (اما درک نمی شود) در جاهائیکه آنرا احاظه کرده اند. به چنین فضایی پرپژواک با زنده می گویند و صدای جهنده در اطراف اتاق پژواک نامیده می شود. در مشابه با آن، صدایی که از شخص صحبت کننده در اتاق با دیوارهای نازک (پرده، فرش، کوسن، مردم یا کاشی های صوتی و غیره) باند می شود کوسن، مردم یا کاشی های صوتی و غیره) بلند می شود قبلف از اینکهاز بین برود به هیچ وجه حالت جهندگی بیشتری ندارد. تلاش زیادی می خواهد تا در فاصله مساوی شنیده شود که در این صورت غیرپژواکی یا فضای مرده تلقی می شود، اما صدایی که از این طریق برسد برای درک آسانتر می شود.

صدا در سرعت محدودی حرکت می کند (کمی سریعتر از ۱ فوت در هر میلی ثانیه). صدایی که از شخصی در فضای پرپژواگی شنیده می شود شامل یک موج صوتی خواهد بود که در یک مسیر مستقیم حرکت می کند و شامل امواج بسیاری است که در اطراف اتاق و به مدت زیادی حالت جهنده پیدا می کند. تمام این امواج صوتی طول متفاوتی را تا زمانیکه به شنونده برسند دارند و همچنین در زمانهای متفاوت می رسند. این پژواک می تواند به عنوان یک زیبایی تلقی شود وقتی که شنونده قادر است نت های زیادی از لایه های تک نوازی که در بالای یکدیگر قرار گرفته اند بشوند، صدا را ورای اندازه غنی کنند. پرپژواک می تواند همچنین فاجعه باشد، همانطور که شنونده موضوع قسمتهای متفاوت کلمه یا جمله روی هم انباشته در مسافت یکسانی را بشود، درک آنرا مشکل می سازد. این اساسی ترین تناقش در صورت هست که برای موسیقی عالی است اما برای سخنرانی و گفتار ناخوشایند می باشد. سیستم خوب طراحی شده می تواند بر این نوع تضاد غلبه کند.

تمام موسیقی ها از پژواک سودی نمی برند. به عنوان مثال، موسیقی Bach که برای اتاق های طراحی صمیم و برای پشتیبان آنها نوشته شده، از نوع تصنیف هفتگی نوشته شده برای کلیسای جامع بزرگ، جائیکه او به عنوان نواو به عنوان نوازنده ارگ بکارگرفته شده، متفاوت می باشد. هرکدام برای سیستم صوتی محیط ترکیب یافته اند که در آن اجرا شده اند و تک نوازان که آنرا اجرا می کنند و تست هایی که باید در مورد کسانی که آنرا در کمیسیون قرار دادند آزمایش شوند.

اغلب موسیقی های معاصر که برای اجرا نوشته شده اند، در فضایی کمتر پژواکی تولید می شوند و بوسیله پژواک بجای اینکه پیشرفت کنند دچار آسیب می شوند. این علتش این است که زمان در موسیقی مدرن خیلی رسیع است، خطوط بم خیلی برجسته هستند و موسیقی بزمی و قافیه ها معمولاً مهمتر هستند، پژواک که نت ها را در بالای یکدیگر انباشته می کند، قافیه ها و غنایی همانطور که آن سخنی می گوید، نامشخص می کند. در همان زمان، بعضی از پژواکها برای پیشرفت آواز حواندن گروهی و دسته جمعی مطلوب است. آواز خواندن در کلیسای مرده و غیرپژواکی سخت است.

فراهم کردن محیط خوب پژواکی خیلی پیچیده است که فضای بزرگی را با سطوح سخت به آسانی درست شود. بعضی از اشکال هندسی بهتر موارد دیگر کار می کنند و بعضی ها کاملا وحشتناک هستند، هیچ اهمیتی هم ندارند که با هیچ قصدی استفاده می شوند. بعضی از سطوح منحنی می تواند سبب تمرکز مخرب صدا شوند، دیوار قرار گرفته در موقعیت اشتباه یا زاویه اشتباه می تواند پژواک مشکل آفرینی را بوجود آورد. محیط پژواکی خوب آن است که ترکیب خوشایندی از صدای مستقیم و منعکس شده جهت پیشرفت تجربه موسیقی فراهم شده باشد. و این بوسیله ی ترکیب با دقت اشکال هندسی منظم و نامنظم اتاق و پایان های سطح همراه می شود.

فضای عبادت باید بحد کافی جا داشته باشد که عبادت کننده دچار ناراحتی نشود و صدا با موسیقی یا سخنرانی مداخله ای نداشته باشد. به این مفهوم که وقتی صداها از بیرون کلیسا آغاز می شود (ترافیک خیابان، هواپیما ها و غیره) و یا ناشی از داخل کلیسا هستند (سیستم های تهویه، آسانسورها، بچه های مهد کودک، گروههایی که در اتاق های مجاور ملاقات دارند و غیره) باید کنترل شوند. این نوع مشکلات صوتی کنترل صدا نامیده می شوند. راه حل ها هم طراحی ساختاری خوب، قرار گرفتن ساختمان بصورت برنامه ای که منابع صداهای مهم را از فضای عبادت دو رکند و طراحی سیستم های صدادار می باشند.

سیستم های صوتی به عنوان حلال مشکلات
سیستم های صوتی خوب طراحی شده می توانند در غلبه کردن به مشکلات صوتی کمک کند و تجربه عبادت را ترقی دهند. ربای انجام کار بهتر، آنها باید با اتاقهای صوتی بصورت دست به دست کار کنند. آنها در کلیساها در سه راه اساسی استفاده می شوند.

سیستم های صوتی، صدا را بلدتر می کنند، بنابراین، صدای ضعیف یا آلات موسیقی می توانند کلیسا را بدون اعمال تلاش زیاد پر کنند.‌ آنها می توانند به جاهای نزدیک نشستن مردن مثل قسمتهای زیر و توی بالکن ها جائیکه عبادت کنندگان یا اینکه مشکل شنوایی دارند در غیر اینصورت احساس ایزوله شدن به آنها دست می دهد.

سیستم های صوتی می توانند قابلیت فهم گفتار را در فضا رفاهم کنند که در غیر این حالت بصورت خیلی پژواکی خواهند بود نوع صحیح سیستم های صوتی می توانند تضاد صوتی بین موسیقی و گفتار را از طریق آوردن تقویت کننده مستقیم به شنونده بدون اجازه دادن، به جهندگی آن در اطراف دیوار در فضای عبادت و در مسیر غیر کنترل شده، از بین ببرد. کلیسا هنوز پژواکی است. صوتهای آن می توانند موسیقی سنتی کلیسا را حمایت کنند که متقاضی پژواک است. سیستم صوتی ابزار اضافی از کنترل صدا را فراهم می کند. موسیقی که نیازمند پژواک است نمی تواند از سیستم صوتی استفاده کند از صوت اتاق استفاده می کند.

سیستم های صوتی می تواند بعضی وقتها به موسیقی معاصر جهت موثر شدن در محیط اجازه دهند در غیر این صورت پژواکی می شود. آنها در همان راه این را انجام می دهند که صدای گفتار را کنترل می کنند – بوسیله ی کنترل کردن صدای تقویت شده، متمرکز دقیق شدن روی شنوندگان بجای اجازه دادن آن در تبدیل شدگی به پژواک بوسیله صوتهای صدا امکان پذیر است. سیستم های صوتی که برای موسیقی معاصر استفاده می شوند نیاز دارند تا توانایی فراهم کردن طبیعی بودن، اثر و پویایی که شکل مورد نیازش می باشد، بدست آورند.

سیستم صوتی خوب طراحی شده اغلب می تواند قابل روئیت باشد که این کار با قرار دادن بلندگوهای باند درون دیوارها سقف یا حتی در نیمکت ها امکانپذیر است. سیستم های بهتر خیلی طبیعی جایگیری شده اند وقتی سیستمی به بهترین شکل کار می کند، عبات کنندگان ممکن است حتی ندانند که آن استفاده می شود اما صدای موعظه دهنده یا رهبر موسیقی را خیلی مشخص و واضح می شوند. سیستم متفرد یکپارچه تمام نیازهای مردم را که شامل موسیقی، سخنرانی، موسیقثی پخش شده یا توقف می شود برآورده سازد. آن می تواند مکانهای مجاور مثل آشپزخانه، ایوان، مهدکودکها و صندلی های اضافی برنشستن ای محل دیگر را آماده سازد و بریا رویدادهای در هال قلمرو کلیسا مهیا کند.
بدست آوردن سیستم های صوتی در روش درست

عواملی که باعث بوجود صدای خوب در کلیسا هستند نیاز دارند تا از اول در آنجا طراحی شوند. از آنجا که سیستم صوتی فضا در حد بالایی به شکل و پایان کار متکی است، توسعه دادن عوامل صوتی بعد از ساختار تمام شده تقریباً موضوع بسیار هزینه است. داشتن بلندگوی صحیح و سیستم های میکروفونی نصب شده در جایگاه درست در تجرای سیتم خوب صوتی اساسی می باشد. اگر معمار سیستم صحیح بلندگوی را فراهم در طراحی اصلی ساختمان نکرده باشد، مردم باید انتخابی را از دو مورد داشته باشند یا اینکه به بلندگوی زشت نگاه کنند که خوب کار می کند یا اینکه بلندگو را نبینند که نیست یا مقادیر زیادی پول صرف کنند تا آنها را بعد از حقیقت قائم کند.

تمام کلیساها به نوع یکسانی از سیستم صوتی محیطی نیاز ندارند. سیستم صوتی خوب ممکن است برای یک گروه خوب باشد و برای گروه دیگر رضایت بخش نباشد. ساختار Gothic محیط عالی برای مردمانی است که علم العبادات طبیعی آنها در موسیقی اروپائی ها و گفتگوهای گریگوریان ریشه دارد، اگر آن سیستم خوب صوتی ایجاد کرده که گفتار را برای مردم قابل فهم می کند. همان کلیسا ممکن بود برای موسیقی معاصر مسیحی غیرقابل استفاده باشد و خوب برای موسیقی جاز یا کر در انجیل سنتی معاصر نباشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.