بررسی قوس در راهسازی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی قوس در راهسازی دارای ۵۵ صفحه به همراه تصاویر می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی قوس در راهسازی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه بررسی قوس در راهسازی

مقدمه

ارکان اساسی راه

انواع قوس ها

   – قوس های قائم

   – قوس های افقی

       معیارهای کلی طراحی

      شعاع پیچ

     طول پیچ و زاویه مرکزی

انواع قوس های افقی

   – قوس های دایره ای

   – قوس های مرکب

   –  قوس های معکوس

       – قوس  های گردنه  (سرپانتین )

   -قوس های سهمی

   -قوس های کلوتوئید

دور قوس ها

منابع

 

مقدمه :

از قدیمی ترین مسیرهایی که به عنوان راه و جاده استفاده گردید ، میتوان راه شاهی و راه ابریشم رانام برد.جاده ابریشم بیش از ۱۰ هزار کیلومتر طول داشته که ازچین آغاز گشته واز ایران می گذشته وبه قسطنطنیه ختم می گردیده است وهزاران سال قبل مورداستفاده راهپیمایان و وسایل اولیه حمل ونقل قرار می گرفته است.

همگام و همراه با توسعه و پیشرفت فرهنگی،اقتصادی واجتماعی،نیاز به راه یا به عبارتی نیاز به جاده افزایش پیدا کرد،به طوری که گذرگاه های خاکی مالروی دیروزتبدیل به آزاد راه های وسیع و مقاوم امروز شد ومتناسب باوسایل نقلیه متفاوت،انواع واقسام مسیرها درشکل های مختلف،طراحی واحداث گردید که مطمئنا درآینده هم به اشکال ناشناخته دیگری ساخته خواهد شد.

شکل گیری هر اجتماع نوین، طبیعتا ساخت مسیر های ارتباطی جدیدی را به همراه خواهد داشت.این شکل گیری میتواند به تنهایی شامل مجموعه ای از مناطق مسکونی،درمانی،اقتصادی،صنعتی،نظامی و عمومی … باشند که متراکم شدن وانبساط هندسی آن الزاما‌" ایجاد تغییر شکل مسیرهای موجود منطبق با تحولات ذکر شده اجتناب ناپذیر خواهد بود.

کلمه آلمانیstrasse و کلمه انگلیسی street هر دو به معنی جاده از ریشه یونانی سنگ مسیر (Via Lapidpus strata) گرفته شده که به معنی راهی است که به وسیله سنگ مستحکم شده باشد.

بر اساس تاریخ راهسازی ۴ هزار سال قبل قدیمی ترین جاده ها در مصر و بابل وایران بزرگ و پهناور قدیم ساخته شده است که می توان اساس وریشه تکنیک جاده سازی را در آن زمان جستجو کرد.

در هزاره قدیم در رم احتمالا تعلیم دانش جاده سازی وجود داشته است که مهندسان راهسازی را ،مجهز به دانستنی های علمی آن روز،به جامعه تحویل می داده است.قابل ذکر وتوجه است که در آن زمان مجموع جاده های سنگی به ۸۰ هزارکیلومتر میرسیده که آثاری از آنها هنوز پابرجاست.

 

این پیشرفت و صنعت پس از سقوط امپراطوری رم تا حد به فراموشی سپردن متوقف گردید.تا اینکه در آغاز قرن بیست میلادی،صنعت جاده سازی مجددا احیا شده و مورد توجه قرار گرفت و سرانجام،اختراع اتومبیل در اوایل دهه دوم قرن بیستم ،به عنوان وسیله حرکت موتوری باعث و عامل رشد عظیم در صنعت جاده سازی گردید.درقاره اروپا افزون بر ۷۵ هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه وجود دارد که بیش از ۱۱% آن در آلمان غربی سابق احداث گردیده است.در بین کشورهای اروپایی،بر اساس قرارداد ، علامت یا به عبارتی کد E   برای مسیرهای بین کشوری انتخاب شده است که با افزودن شماره ای مقابل کد E ،شناسنامه مسیر مشخص می گردد.امیدواریم روزی هم در قاره پهناوری آسیا با گسترش جاده ها و همکاری های بین کشوری ،کدمسیر های بین کشورهای آسیامعرفی گردد.

 

بخشی از منابع و مراجع پروژه بررسی قوس در راهسازی

۱- دفتر تحقیقات و معیارهای فنی‌؛ آیین نامه طرح هندسی راه ها ؛ تهران ؛ انتشارات سازمان برنامه و بودجه ؛ چاپ اول ؛ ۱۳۷۵ ؛۳۶۶ صفحه.

۲- بهبهانی.ح ؛ راهسازی- طرح هندسی راه ؛ تهران ؛ انتشارات نشر دانشگاهی ؛ چاپ دوازدهم ؛ ۱۳۸۳ ؛ ۳۵۸ صفحه.

۳- صرافین.م ؛ طراحی هندسی معابر و روش های مدرن راهسازی ؛ تهران

 

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.