مقاله مدیریت استرس


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مدیریت استرس دارای ۵۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مدیریت استرس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مدیریت استرس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مدیریت استرس :

مدیریت استرس
۱- پنج نمونه از تاثیرات استرس در کاهش عملکرد و کارایی کارکنان و همچنین پنج نمونه از تاثیرات استرس بر کاهش سلامتی جسم و روان کارکنان را نام برده و در یک خط توضیح دهید؟
۱- غیبت: یکی از مشکلهای واقعاً هزینه آور است و برآورد کرده اند که چهار درصد از ساعات کار بر اثر غیبت کارکنان از دست می رود.
۲- حادثه: بسیاری از حادثه های ضمن کار بر اثر استرس های شلی اتفاق می افتد و هر سال ۱۵۰۰۰نفر در ین حوادث جان خود رااز دست می دهند.
۳- کیفیت زندگی: استرس شلی مشکلی است که ابعاد اقتصادی دارد و فرصتها و دستاوردهای شلی را از کف خانواده ها و افراد می برد.

۴- افسردگی: خشنودی دست آمده در تفریح و کنار خانواده را از بین برده و رضایت کلی شخص از زندگی کم می شود وهر سال سی میلیون دلار برای ساعات کار از دست رفته و درمان به اقتصاد از زدگی تحمیل می کند.
۵- توان افتادگی: در انتظار رسیدن با بازنشستگی سال شماری و حتی روز شماری می کنند و به سهم خود سازمان رااز نظر نیروی انسانی به حالت بی مصرف بی مصرف در می آورند و بالاخره از جمله بیماری های رایجی که علت اصلی شان استرس است عبارتند از: ۱- فشار خون بالا ۲- نارساییهای قلبی ۳ -زخم معده ۴- سردردهای ممتد ۵- انواع آرتروز
مثلاً اعتیاد الکل سالانه بیش از بیست میلیون دلار هزینه برای صنایع آمریکا ایجاد می کند. منحنی رابطه عملکرد و فشار عصبی.

۲- پنج مورد در فرهنگ سازمان که باعث جلوگیری از اجرای برنامه های بهداشت روانی منجمله کاهش استرس می شود را نام ببرید و یک پیشنهاد جهت تعدیل آن بفرمائید؟
یکی از اجزای فرهنگ سازمانی که واقعاً عاملی برا ی استرس های گوناگون است وجود رقابت است. مثلا وقتی سازمانها رو به اقول می روند. بویژه از لحاظ کوچکتر شدن و کاهش بودجه چهار عامل استرس شلی ظاهر می شود:

۱- احساس بی امنیتی شلی
۲- گرانباری کار به سبب فرجه های کاری نا مناسب
۳- بهره گیری ناکافی از مهارتهای کارکنان
۴- موانع ترقی

برای مقابله با استرس هایی که به سبب ساختار وجود سازمانی رخ می دهد سه راهبرد پیشنهاد می شود:
۱- تمرکز زدایی Decentralization
۲- تصمیم گیری مشارکتیPorticipative Decision Making
۳- بررسی یا زمینه پژوهش Sarvey

منبع: جزوه دکتر رحیمی

اصول و فنون مذاکرات بین المللی- دکتر مسعود حیدری
۱- روشهای گوناگون مذکره را نام ببرید و هر یک را در حداکثر ۴ سطر توضیح دهید؟
۱- مذاکرات به روش سنتی:
۱-۱- مذاکرات مبتنی بر موضع گیری
۱-۲- مذاکرات نرم و ملایم
۱-۳- مذاکرات سخت و تهاجمی

۲- مذاکرات به روش علمی و پیشرفته
– روش مذاکره مبتنی بر موضع گیری: اعم از اینکه مذاکره مربوط به یک قرارداد باشد یا یک اختلاف خانوادگی و یا حل و فصل صلح آمیز اختلافات بین ملت ها مردم عادت به چانه زدن روی مواضع می پردازند هر یک از طرفین موضعی برای خود اختیار می کند و برای رسیدن به سازش امتیازاتی به طرف می دهد و روابط جاری بین طرفین را به خطر می اندازد و اگر بیش از دو طرف باشند وضعیت بدتر از بد می شود و خوش خوبی کارساز نیست و راه کار آن مذاکره مبتنی بر اصول است.
– روش مذاکره مبتنی بر روش علمی و پیشرفته

اشخاص را از مساله جدا می کند و روی منافع تمرکز می کند و نه روی مواضع و برای تامین منافع متقابل به حق انتخاب های متنوعی می اندیشد و در نهایت به استفاده از معیار های عینی اصرار می ورزد.

۲- نتایج منفی و تبعات نامطلوب پافشاری روی مواضع را حداکثر در ۱۰ سطر توضیح دهید؟
۱- به توافق های غیر معقول منتهی می شود.

۲- کارایی ندارد.
۳- روابط جاری بین طرفین را به خطر می اندازد
۴- کارساز نیست.
۵- برای مذاکرات بیش از دو طرف مواضع را بدتر می کند.
۶- روابط انسانی و منافع ماهوی را در تقابل و تعارض قرار دهید.

۷- روی منافع مرکز می کند.
۸- حق انتخاب محدود برای تامین منافع متقابل ایجاد می کند.
۹- از معیارهای مشترک و عینی استفاده نمی کند.
۱۰- تصمیم گیری بر اساس موضع گیری نا درست اتخاذ می شود.

۳- ارکان چهارگانه روش مذاکره مبتنی بر اصول را در حد اکثر ۱۰ سطر توضیح دهید؟
۱- اشخاص راز مساله جدا کنید.
۲- روی منافع تمرکز کنید نه روی مواضع .
۳- برای تامین منافع متقابل حق انتخاب های متنوعی بیاندیشید.
۴- به استفاده از معیار های عینی اصرار بورزید.

باید به خاطر داشته باشیم که مذاکره کننده در درجه اول انسان است و دو نوع منافع دارد. منافع ماهوی و روابط انسانی که نباید با چانه زن در قابل و تعارض قرار گیرند وخود را به جای طرف قرار دهد و از ملامت آنان به خاطر مسائل خود بپرهیزد ومشارکت آنان را جلب و احساس های خود را صریحا بیان و آشکار کند از حرکات سمبولیک بهره گیرد وحتی المقدور درباره خود صحبت کند نه درباره طرف مذاکره. و با مساله رو در رو شود نه با اشخاص و سعی کند بین منافع سازش دهد نه بین طرفین و بداند که طرفین منافع متعدد و گوناگونی دارند و منافع وخواسته های طرف را به عنوان بخشی از مساله بپذیردو به آینده نگاه کند نه به گذشته و در مورد مساله سخت واستوار و در مورد افراد نرم وملایم باشد.

با طرف مقابل هم مشترکا برای آفرینش راه حل کوشش کند و راه کارهای خود را گسترش دهد و از دیدگاه کارشناسان مختلف به موضوع بنگرد و به دنبال دستاوردهای متقابل باشد و از طرف مذاکره بخواهد توجیح های خود را بیان کند و با روشهای منصفانه هرگز تسلیم فشار نشود و بداند که تهدید کردن هم چاره کار نیست و بایستی دلیل بیاورد و به دلیل طرف گوش دهد.

۴- (اشخاص رااز مسئله) و مذاکره جدا کنید؟ چطور این کار را می کنید.
لطفا به زبان ساده پاسخ دهید( حد اکثر در ۱۲ سطر)
یعنی مذاکره کننده علمی باید بداند که طرف مذاکره در درجه اول انسان است و هر مذاکره کننده ای دو نوع منافع دارد: یکی منافع ماهوی و دیری روابط انسانی و روابط انسانی معمولا با مساله منافع ماهوی را در تقابل و تعارض قرار می دهد و لذا می بایست این دو را از هم جدا و با مسایل انسانی برخورد شود یعنی با ادراک کامل خودمان را به جای مسایل خودمانی ملامت کنیم ودیدگاههای همدیگر را مورد بحث قرار داده وبه دنبال فرصتهایی باشیم که در تناقص با ادراکات طرف مذاکره عمل کنیم و با جلب مشارکت آنان در فرآیند مذاکره

سهمی از نتایج فرآیند را به آنان منتسب نمائیم و حتما آبرو حیثیت شخصی بنمائیم و پیشنهادات را با رعایت و انطباق با ارزش های آنان ارائه دهیم از طریق درک احساس های طرف مقابل و خودمان بطوریکه وجود این احساسات را طبیعی و مشروع بدانیم و به طرف اجازه دهیم هیجانات ناراحتی ها خشم خود را بیرون بریزد و نسبت به آنها واکنش نشان ندهیم و فعالانه سخن طرف مقابل را گوش داده و طوری سخن بگوییم که ما را بفهمند و درباره خودمان صحبت کنیم نه درباره آنان و یک کلام با مساله رو در رو شویم نه با اشخاص.

۵-روی منافع تمرکز کنید نه روی مواضع یعنی چه؟ چطور این کار را می کنید، لطفا به زبان ساده پاسخ دهید. (حداکثر در ۱۲ سطر)
یعنی با طرح موضوع برای یافتن راه حل عاقلانه بین منافع دو طرف سازش برقرار کنیم نه بین مواضع طرفین و منافع معرف مشاله هستند و پشت سر مواضع متقابل مشترک و قابل انطباق و همچنین منافع معاض قرار دارند لذا بایستی منافع را مشخص و تعیین کنیم از طریق پرسیدن چرا؟ و چرا نه؟ و توجه داشته باشیم که طرف مذاکره منافع متعدد و گوناگونی دارد که قدرتمندترین منافع و خواسته ها، نیازی اساسی انسانی هستند بایستی فهرستی از آنها تهیه نمود و در باره آنها صحبت کنیم یعنی منافع و خواسته های خود را صریح و روشن

بیان نموده و منافع و خواسته های آنان را به عنوان بخشی از مساله بپذیریم و پیش از آنکه پاسخ خود را ارائه دهیم اول مساله را بیان کنم و حتی المقدور بجای گذشته به آینده نگاه کنیم و همواره قاطع ولی انعطاف پذیر باشیم و خلاصه اینکه در مورد مساله سخت و استوار و در مورد افراد نرم و ملایم باشیم.

۶-گفته می شود (مذاکره کننده باید با راه حل های متعدد پشت میز مذاکره برود) چرا باید این کار را بکند. چطور باید این کار را بکند؟ این کار چه منافعی دارد، لطفاً و به زبان ساده پاسخ دهید. (حداکثر در ۱۲ سطر)
-برای تامین منافع متقابل بایستی به حق انتخاب ها متعدد اندیشید و با راه حل های گوناگون پشت میز مذاکره رفت.
-از طریق:
۱-تشخیص درد و برداشتن موانع اصلی شامل:
۱-۱-پیش داوری
۱-۲-جستجو برای یک راه حل واحد
۱-۳-فرض اینکه اند ازه کی ثابت است

۱-۴-داشتن این تفکر که (حل مساله آنان مساله خودشان است)
۲-درمان از طریق:

۱-۲-جداکردن کار آفرینش انتخاب ها از کار قضاوت در مورد آنها
۲-۲-افزایش دامنه انتخاب های روی میز مذاکره به جای جستجو برای راه حل واحد
۳-۲-کاوش برای منافع متقابل

۴-۲-اندیشیدن راه هایی برای آسان سازی تصمیم گیری طرف مقابل
-منافع عمده ای که دارد:
تنوع حق انتخابها دستاوردهای متقابل خواهد داشت:
منافع مشترک را مشخص سازد.
منافع متفاوت را به هم نزدیک و جفت و جور می کند.
اخذ تصمیم را برای طرفین تسهیل می کند.

۷-گفته می شود (به استفاده از معیارهای عینی و استانداردها اصرار بورزید) چرا باید این کار را بکنیم؟ چطور باید این کار را انجام دهیم؟ این کار چه منافعی دارد؟ لطفا به زبان ساده پاسخ دهید. (حداکثر در ۱۲ سطر)

-زیرا تصمیم گیری بر اساس موضع گیری نادرست است و راهکار این است که خودتان را برای رسیدن به راه حل بر اساس اصول تعهد بدانید نه بر اساس فشار و زور، روی شایستگی های منطقی مساله و نه فطرت و خمیره طرفین متمرکز کنید. به دلیل و منطق گوش دهید ولی زیر بار تهدید نروید.
-در مورد اینکه چطور باید اینکار را انجام دهیم می بایست از طریق:

۱-مذاکرات مبتنی بر اصول توافق های معقول را از طریق دوستانه و با کارایی پدید آورد.
۲-ایجاد و توسعه دمعیارهای عینی از طریق:
۱-۲-استانداردهای منصفانه
۲-۲-روشهای منصفانه
۳-مذاکره با بهره گیری از معیارهای عینی از طریق:

۱-۳-تلاش مشترک برای پیدا کردن معیارهای عینی
۲-۳-توافق در مورد اصول در ابتدا
۳-۳-دلیل بیاورید و به دلیل طرف گوش دهید
۴-۳-هرگز تسلیم فشار نشوید

-این کار نوعی استراتژی برای شما فراهم می کند که می توانید با شدت و قدرت و بدون پرداخت و تحمل هزینه گراف ناشی از چانه زنی روی مواضع مذاکرات را دنبال کنید.

۸-لطفاً ۱۵ صفت / مهارت / ویژگی یک مذاکره کننده خوب و مسلط ایرانی در پشت میز مذاکره بین المللی را بنویسید. (فقط نام ببرید)
۱-آگاهی کامل بر موضوع
۲-صداقت و راستگویی
۳-ادب و متانت
۴-منطق و انصاف

۵-اتکای به نفس و اعتماد به خود
۶-بردباری و خویشتن داری
۷-هوشیاری و سرعت انتقال و تفکر و اندیشه
۸-تسلط بر زبان مذاکرات

۹-آگاهی کامل بر استانداردهای جهانی موضوع مذاکرات
۱۰-تسلط معنوی بر جلسه بدون غلبه شخصیتی بر طرف مقابل

۱۱-استفاده از حداکثر توان و امکان
۱۲-پرهیز از خودباختگی
۱۳-روی آوردن به روش مذاکره اصولی
۱۴-احترام به تخصص و شخصیت اعضای خودی تیم مذاکره
۱۵-مدیریت زمان در طول جلسات مذاکره

۱۰-لطفاً ۱۰ مورد از موارد ۱۸ گانه آداب جلسه مذاکرات بین المللی را بنویسید؟ (فقط عناوین موارد کافی است)
۱-هوشیاری کامل و سرعت انتقال تفکر و اندیشه در طول مذاکرات
۲-احساس وظیفه و حفظ امانت و وجدان کار
۳-تسلط با حداقل آشنایی کامل بر زبان خارجی مورد استفاده در مذاکرات
۴-آگاهی بر استاندارهای بین المللی و جهانی موضوع مذاکرات
۵-مشارکت و جلب مشارکت فعال طرف مقابل برای نتیجه بخشی مذاکرات
۶-مشارکت فعال در مدیریت جلسه و جلب مشارکت اعضای خودی هیئت مذاکره کننده

۷-تسلط معنوی بر جلسات مذاکره
۸-احترام به تخصص و شخصیت اعضای خودی تیم مذاکره
۹-حفظ حرمت و دفاع از شرف و حیثیت ملی خودتان در طول مذاکره
۱۰-مدیریت زمان در طول جلسات مذاکرات

۱۱-لطفاً ۲۰ مورد از کارهایی را که مذاکره کننده خوب بین المللی نباید بکند، نام ببرید؟
۱-جدانکردن اشخاص از موضوع مذاکره
۲-نداشتن پاسخهای منطقی برای سوالات طرف مذاکره
۳-طولانی کردن مدت زمان مذاکرات
۴-رفتن به جلسه مذاکره بدون مشخص نمودن منافع خودمان
۵-نداشتن تفاهم در مذاکره و انتظار رسیدن به تفاهم

۶-ادامه مطالب در حین مذاکره بدون فهم کامل آن
۷-اکتفا به درک خودمان بر روشن بودن مطالب بدون اعتقاد به درک افراد تیم
۸-وارد شدن به جلسه بدون اشراف کامل به موضوع مذاکره

۹-توافق با طرف مذاکره در حال مبهم
۱۰-تحمیل نظر خود بجای قانع کردن طرف مذاکره
۱۱-ترک جلسه مذاکره تحت هر شرایط توسط اعضای تیم مذاکره کننده
۱۲-وارد شدن به جلسه مذاکره بدون داشتن دستور مذاکره
۱۳-آمادگی غیر کافی

۱۴-نادیده گرفتن اصل بده – بستان
۱۵-استفاده از رفتار تهدیدآمیز
۱۶-ناشکیبایی
۱۷-عصبانی شدن (بدخلقی کردن)
۱۸-زیاد حرف زدن و کم گوش کردن
۱۹-مجادله کردن به جای اثر نهادن
۲۰-نادیده گرفتن تضاد و برخورد

۱۲-اگر پشت میز مذاکره بین المللی مورد تهدید واقع شدید و تند طرف مذاکره قرار گرفتید، چه کارهایی را باید بکنید؟ لطفا در حدود ۱۲ سطر توضیح دهید؟
کارهائیکه باید بکنیم:
۱-روی فرایند تبادل نظر و تهدید مداخله کنیم
۲-تهدید را نادیده بگیریم
۳-طرف مذاکره را فاقد اختیار برای اجرای تهدید بدانیم

۴-تهدید را ناشی از روش بین تند و با شتاب و عجله تلقی کنیم
۵-تهدیدات را نامربوط بشماریم
۶-خطرات اعلام تهدید به طرف مذاکره را بپذیریم

کارهائیکه نباید بکنیم:
۱-از تاکتیک های فریبکاری آگاهانه استفاده نکنیم
۲-جنگ روانی براه نیاندازیم
۳-بازی تکراری شخص خوب / بد را انجام ندهیم
۴-مطلقا طرف مذاکره را تهدید نکنیم

۱۳-به عقیده شما وظایف / صفات / ویژگی های خاص رهبر تیم مذاکره در مراحل قبل از حضور در جلسه مذاکره و حین جلسه مذاکره و پس از جلسه مذاکره کدامند؟ لطفا حداکثر در ۱۲ سطر بنویسید؟
بعنوان رهبر تیم مذاکره می بایست در:
مرحله اول: باید طرفی را که با او مذاکره می کنم بشناسم. هدفم آن است که ارتباط اولیه را دوستانه برقرار کنم و در عین خونسردی جدی باشم.
مرحله دوم: انتظار دارم هدفهایم را بر طرف مذاکره در میان بگذارم و در عین حال می خواهم از طرفهای طرف مقابلم آگاه شوم اگر امکان پذیر باشد در این مرحله باید فضای همکاری و اعتماد متقابل ایجاد شود.

مرحله سوم: برای شروع مذاکره مسایل خاصی مطرح می شود. من قصد دارم که تمام مسایل را قبل از شروع مذاکره بررسی کنم. تا ببینم نفع من کجاست و تا آنجا که با مسایل پیوند دارد آنها را جداگانه یا یکجا درنظر بگیرم. وقتی این کار انجام شد، مسایل را می توان یک به یک مورد توجه قرار داد.
مرحله چهارم: وقت مسایل تعیین شدند لازم است که موارد عدم توافق یا تضاد و برخورد معلوم شوند، فقط بعد از انجام این کار است که حل اختلافات به طریقی که مورد قبول طرفین باشد، امکانپذیر می شود.

مرحله پنجم: رمز اساسی هر مذاکره موفق این است که دو طرف نظراتشان را مجددا ارزیابی نمایند و معلوم کنند که چه سطحی از مصالحه قابل قبول است در این مرحله اصل بده – بستان را باید بخاطر داشته باشیم.
مرحله ششم: مرحله نهایی وقتی است که دو طرف توافق حاصل شده را تایید کنند من می خواهم با نوشتن موارد توافق مطمئن شوم که هیچ سوء تفاهمی بعدا پیش نمی آید و یک نسخه از آن را به طرف دیگر می فرستم.
توافق دوجانبه هدف نهایی هر مذاکره ای است.

ج-سمینار ارتباطات دکتر فرهنگی
۱-موانع فرهنگی ارتباطات در نظام بوروکراسی ایران را بررسی فرمایید.
هر عاملی که از تبادل اطلاعات بین فرستنده و گیرنده جلوگیری به عمل آورد مانع ارتباطات نامیده می شود. (Pwarce, Fgging & Golen, 1984: 516) چنین موانعی در زندگی روزمره بسیارند در شکلهای مختلف ظاهر می شوند. بعضی از مشکلات روشن و راه حل آنها هم آشکار است.

شما مشغول شکافتن آسفالت با مته برقی هستید باید صبر کنید تا کارشان تمام شود و یا به جایی بروید که صدا ناراحتتان نکند. ولی موانع دیگر خیلی دقیقترند، فرد باید بسیار تیزبین باشد تا آنها را تشخیص دهد. یک مدیر مسن سعی می کند افکار بسیار جالب کارمند جوان پرمدعای خود را نادیده بگیرد. زیرا از طرف وی احساس خطر می کند. ولی شاید این مطلب را خودش حس نکند، زیرا همه مشکلات به آشکاری صدای مته برقی کارکنان شهرداری نیست. موانع غیر آشکار، نیروی بالقوه بیشتری برای ایجاد مشکل دارند تا آنها که آشکارند و می توان گفت مشکلات پنهان زیان آورترند زیرا همواره انسانها در معرض آسیب آنها قرار می گیرند و متاسفانه افراد آسیب دیده مانند یک تلفن شکسته قابل تعمیر نیستند. حل این گونه مشکلات، مهارت، خودآگاهی و بلوغ کارکنان را می طلبد.

از موانع ارتباطات اثربخش، درک دریافت کننده از مفهوم مورد نظر فرستنده پیام است. همانگونه که ذکر شد مدیران اغلب وقت خویش را به ایجاد ارتباط می گذرانند و یک مدیر شایسته باید موانع ارتباطات را که در موقعیتهای مختلف وجود دارد تشخیص دهد (همکار با همکار، فرودست و فرادست و برعکس، کارمند با مشتری) درک ویژگیهای موانع ارتباطات به طور کلی، مدیران را در بهبود ایجاد ارتباط و حل مشکلات ارتباط با دیگران کمک می کند.
(Pwarce, Fgging & Golen, 1984: 516)

تنوع موانع ارتباطات در نفوذناپذیری و اهمیت آنهاست. از جمله این موانع می تواند (صافی) کارکنان باشد، بدین معنی که بنا به سلیقه و عقیده خود پیم را سانسور کنند. ولی گاهی کافی است که فقط (جان کلام) فرستاده شود.
گاهی اختلاف زبان می توان فاجعه بیافریند، مثلا منشی اطاق مدیر عامل که گویش آذری دارد با عدم درک قسمت مهم یک پیام و یا اشتباه در انتقال مفاهیم پیآمدهای جدی به بار می آورد.

بعضی از متداولترین موانع ارتباطات موثر به قرار ذیل می باشند:
۱-اختلاف در ادراک: یکی از منابع ایجاد مانه برای ارتباط اختلافات فردی است. افرادی که زمینه دانش و تجربه متفاویت دارند اغلب از پدیده یکسانی ادراک متفاوتی دارند.
محیط ارتباطی در نحوه ایجاد ارتباط موثر است. عدم توافق بین کارکنان در یک جلسه برنامه ریزی برای یک پروژه مهم ممکن است به نظر دیگر کارکنان بستگی داشته باشد.
۲-اختلاف زبان: اختلاف زبان غالبا نزدیکی کامل با اختلاف ادراک دارد. در یک جلسه کامل پیام، کلماتی که به کار می رود باید نزد فرستنده و گیرنده معنای یکسانی داشته باشد، حتی معانی، کلماتی که به کار می رود باید نزد فرستنده و گیرنده معنای یکسانی داشته باشد، حتی معانی سمبلیک یکسانی مورد استفاده قرار گیرد. افراد متخصص گاهی فراموش می کنند که همه با واژه های تخصصی آنها آشنایی ندارند.
۳-صدا: همانگونه که ذکر شد، صدا یکی از عوامل برهم زننده، ب

رآشوبنده، و مانع شونده ارتباط است. البته کمتر ارتباطی است که در دنیای امروز در محیطی خالی از صدا ایجاد شود. افراد می آموزند که بسیاری از پیامهای غیرمربوط را دریافت نکنند. و گاهی اوقات اطلاعات مربوط هم پشت پرده پنهان می شود. کسی که در یک دفتر شلوغ و پر سر و صدا مشغول صحبت با تلفن است ممکن است پیام منشی خود را که از آن طرف اطاق می فرستند دریافت نکند و با صداهای دیگر مورد غفلت قرار دهد. مدیری که برای انجام هر دستوری که به کارکنان می دهد کلمه (فوری) را چاشنی می کند، ممکن است آنگاه که واقعا کار فوری دارد کارکنان کندی به خرج دهند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.