مقاله پرسش نامه جهت طراحی میز کامپیوتر گروه سنی ۱۵ تا۱۸


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله پرسش نامه جهت طراحی میز کامپیوتر گروه سنی ۱۵ تا۱۸ دارای ۱۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله پرسش نامه جهت طراحی میز کامپیوتر گروه سنی ۱۵ تا۱۸  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله پرسش نامه جهت طراحی میز کامپیوتر گروه سنی ۱۵ تا۱۸،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله پرسش نامه جهت طراحی میز کامپیوتر گروه سنی ۱۵ تا۱۸ :

پرسش نامه جهت طراحی میز کامپیوتر گروه سنی ۱۵ تا۱۸

این پرسش نامه صرفاً جهت طراحی میز کامپیوتری متناسب با نیازهای روانی و جسمی گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال تنظیم شده است.

شما با پاسخهای دقیق خود می توانید ما را در این راه یاری دهید.

۱- جنسیت: مرد زن سن

۲- به طور متوسط چند ساعت در روز از کامپیوتر استفاده می کنید؟

۲ ساعت کمتر از ۲ ساعت بین ۲ تا ۴ ساعت بین ۴ تا ۶ ساعت

۳- آیا بعد از استفاده از کامپیوتر دچار خستگی و ناراحتی می شوید؟

بله خیر

۴- آیا فکر کرده اید که قسمتی از این خستگی می تواند ناشی از فرم میزتان باشد؟

بله خیر

۵- آیا میز کامپیوتر شما فضای کافی برای لوازمی که هنگام کار با کامپیوتر از آنها استفاده می کنید (از قبیل کتاب، CD، تلفن، خودکار و 😉 دارد؟

بله خیر

۶- آیا تا به حال خواسته اید ابعاد میز کامپیوترتان را تغییر دهید مثلاً ارتفاع آن را کم و زیاد کنید؟

بله خیر

۷- آیا این خواست شما عملی بوده است؟ (آیا میزتان این کاربری را داشته است؟)

بله خیر

۸- آیا تا به حال اجزاء میز به شما و پوشاکتان و یا کف و دیوارهای اتاقتان آسیب رسانده است؟

بله خیر

۹- در صورت مثبت بوده پاسخ این آسیب به چه صورت بوده؟

پارگی در اثر تماس

درد در قسمتهای مختلف بدن در اثر برخورد مخصوصاً با گوشه ها

آسیب به دیوارها یا درد در اثر برخورد

۱۰- از چه وسایل جانبی هنگام کار با کامپیوتر استفاده می کنید؟ (اگر مورد دیگری است ذکر کنید.)

پرینتر

۱۱- آیا قرارگیری بخشهای مختلف کامپیوتر در میز (مثلاً جای کیس در پائین ترین قسمت که ملزم به خم شدن شماست) از نظر شما درست است؟

بله خیر

۱۲- میزتان را در چه فواصل زمانی تمیز می کنید؟

در هفته چند بار دو هفته یکبار در فواصل زمان طولانی

۱۳- چقدر به هماهنگی رنگ و فرم میزتان به مبلمان اتاق خوابتان اهمیت می دهید؟

خیلی زیاد زیاد کم اصلاً مهم نیست

۱۴- آیا برای شما سبک و نوع مبلمان اتاق خوابتان مهم است؟

بله خیر

۱۵- در صورت مثبت بودن پاسخ چه سبکی؟

نوگرا و پیچیده نوگرا و ساده ساده و سنتی

۱۶- چه رنگهایی را برای میز کامپیوترتان می پسندید؟

رنگهایی که القاء کننده مدرن بودن باشند مانند نقره ای، سیاه و سرماه ای، طوسی

رنگهایی که به چشم بیایند مانند نارنجی، قرمز، زرد یا ترکیب از هر دو

۱۷- چقدر به فرم و ظاهر کلی میزتان اهمیت می دهید؟

بسیار زیاد زیاد کم اصلاً مهم نیست

۱۸- دلتان می خواهد میزتان در بیننده ای که وارد اتاق خواب شما می شود چه حسی را برانگیزد؟ (میز کامپیوتر شما چگونه به نظر بیاید؟)

هیجان آور و چشم گیر و جذاب

.ساده به نحوی که در فضای اتاق خواب محو شده باشد

۱۹- مهمترین ویژگی میزتان را چه می دانید؟ (به ترتیب اهمیت شماره گذاری کنید)

۱- تناسبات انسانی ۲- عملکرد مناسب و کیفیت ۳- زیبایی

انواع نیازهای انسان:

ماسلو نیازهای انسان را که باعث انگیزه برای او می گردد به ترتیب کاهش درجه اهمیت به شرح زیر بیان کرده است که شامل نیازهای فیزیلولوژیکی، لیمنی و تأمین، اجتماعی، روانی و ارضای شخصی می باشند.

نیازهای فیزیولوژی:
نیازهای فیزیولوژیکی انسان جزو احتیاجات اساسی بدن به شمار آمده و شامل رفع گرسنگی، تشنگی و غریضه جنسی، خواب، جان پناه، و ورزش می شود.

تا زمانیکه این نیازها برآورده نشوند رفتار انسان دچار تاثیرات نامطلوب خواهد شد.

نیازهای ایمنی و تأمینی:
موقعی که نیازهای بدن انسان برآورده شد، نیازهای ایمنی و تأمینی حاکم خواهند شد. این احتیاجات عبارتند از حفاظت در مقابل خطرات، رفع محدودیتها و تهدیدها.

نیازهای اجتماعی:
این احتیاجات شامل تعلقات گروهی هویت گروهی و مقبولیت در جامعه است به احترام و دوستی دیگران نیازمند است .

نیازهای روانی :
انسان به احترام به نفس ، عزت نفس ، موقعیت و شناخت ( سرشناس بودن ) نیاز دارد.

نیازهای ارضای شخصی:
این نیازهای شامل علاقه مندی انسان به پیاده کردن استعدادهای خود از راه پیشرفت خلاقیت و خود بیانگری است.

با برآورده شدن هر یک از نیازهای فوق، تاکید به نیازهای پایین تر منتقل می گردد و در درجه اول مسایل طراحی باید متوجه برآوردن نیازهای اولیه انسان باشد.

اما، همانطوری که از جدول ۲- ۱ ملا حظه می شود انتقال تاکید از سطح نیاز ۱ به سطح بالاتر نیاز یعنی سطح ۳ دز نیازهای اساسی، پذیرش آنها در جوامع دچار تردید می گردد.

امروزه بیشتر پروژه های طراحی در کشور های صنعتی با سطح ۳ نیازهای اساسی انسان سرو کار دارد که عدم موافقت با این سطح نیازهای و اهداف آنها در اجتماعات باعث افزایش هزینه ها و تاخیرهای مشخص می گردد.

خصوصیات رفتاری عام در نوجوانانی[۱]

این خصوصیات، خصوصیاتی هستند که به استناد مطالعات گوناگون روان شناختی مختص سنین بلوغند و برحسب شرایط خارجی، به شکلهای گوناگون و با شدتی بیش و کم زیاد رخ می نمایند.

اینک به بررسی این خصوصیات می پردازیم.

طغیان علیه والدین و محیط
برای ترک کردن دوره کودکی، یعنی آنچه دیگر نیست، و به منظور اثبات وجود خود به منزله فرد مستقل و خودنام، نوجوان بیش از هرچیز شروع به طرد آنان می کند که تا آن هنگام مورد پرستش او بودند، یعنی خانواده و الگوهای مورد تقلبد، به آنچه آنان دوست دارند پشت پا می زند و از این طریق می خواهد استقلال خود را نشان دهد.

گاهی با عصیانگری و خشونت علیه عقاید، ارزشهای اخلاقی و سنن آنان قد علم می کند و گاه نیز نسبت به آنان ترحم و شفقت نشان می دهد، ترحم و شفقتی که شخصی در مقامی بسیار باند نسبت به زیردستان خود بروز می دهد.

اثبات وجود نوجویی
جستوجوی تازگی، به درجات مختلف، نزد هر نوجوان وجود دارد و گواه نیاز وی به شکستن قالبهای موجود، فاصله گرفتن از موجودی که پیش از آن بوده و از آن پس می خواهد نباشد و نیاز به فاصله گرفتن از محیط و والدین است.

نوجویی و نیاز به نو شدن، که بسا یکی از مظاهر اساسی بحران بلوغ می داند، به اشکال گوناگون بروز می کند:

در شیوه لباس پوشیدن، در طرز رفتار، در استعمال لغات و اصطلراحات مخصوصو، در خط، در افکار و …

نوجوانان خود را متفاوت از آنچه بوده حس می کند و همچنین خواهان آن است که متفاوت از دیگران، یعنی بزرگسالان باشد. در خصوص رفقای همسن مطالب به کلی متفاوت است. زیرا به خصوص از طریق رفقا و از دید آنان است که در مورد ارزشهای گوناگون داوری می کند.

اشتراک صفات دختران و پسران نوجوان بیشتر در طرد خانواده، تمایل به گریز از گذشته، توجویی، نیندیشیدن پیش از عمل، طرد سنتها و تمایل به پیوندهای دوستی است.

نوجویی در آرایش ظاهری، تمایل آنان را به فاصله گرفتن از قالبهای موجود می رساند.

شاید در عصر سینما، تلوزیون، مطبوعات یا به طور کلی در عصر وسائل ارتباط جمعی، این امر چندان درست به نظر نیاید، زیرا که وسائل ارتباط جمعی از طریق قالبهای که تا اندازه زیادی خود می سازند و عرضه می دارند، طرز فکر نوجوانان، با دست کم طرز خودآرایی را به آنان تاقین می کنند.

اما مانند بسیاری از مسائل عصر ما، این نوجویی و نوخواهی نیز مسئله ای گروهی شده است، گروهی خاص یا یک طبقه از اجتماع… از آن گذشته در الین نوجوییهای گروهی نیز خصوصیات کوچک یا شویه های شخصی را می توان دید که نمودار تمایل نوجوانان به مشخص کردن خود است. از سوی دیگر، باید پذیرفت خود گروه نیز رفتار یک نوجوان را دارد: واکنشها و رفتارهای شبیه ئ یکسان در سطح گروه

رشد هیجانی نوجوانان

بر اثر دگرگونی هیا روانی نوجوانان، حالات برانگیختگی و احساسات عاطفی در آنها به وجود می آید. نوجوانان بسیار خساس می شوند و غالباً شکایت می کنند که بزرگترها قادر به درک آنها نیستند.

این دسته در حالت خشم و بر افروختگی تسلط بر خود رااز دست می دهند در این سن بین نوجوانان و پدران و مادران آنها برخوردهایی به وجود می آید و علت اصلی این برخوردها بی تجربگی نوجوانان است که قادر به کنترل خود نیستند. برخوردهای آنها غالباً در باره مسایل کوچک مثل طرز لباس پوشیدن، گذراندن اوقات فراغت، انتخاب دوستان، بی احترامی نسبت به بزرگترها، مبلمان اطاق و غیره است.

نوجوانان در این مسائل خودر ا صاحب سلیقه می دانند و پدرها و مادرها نظرات آنها را به سادگی نمی توانند قبول کنند و این وضع تا آنجا ادامه پیدا می کند که نوجواذنان آرزو می کنند که هرچه زودتر از دست والدین خود رهایی یابند. رفتار نوجوانان در این موقع، بی شباهت به رفتار کودکان نیست. اما آنها هرگز دوست ندارند که بزرگترها آنها را به چشم کودکان خردسال بنگرند.

نوجوانان نه تنها در مورد مسایلی که به خود آنها تعلق دارد دارای نظریات تازه بلکه در باره تمام مسایلی که به خانه مربوط می شود، مثل ساختمان، نزییین اطاقها، فرش و مبل و غیره دارای نظریات تازه هستند، و همه اینها به خاطر این است که نوجوان می خواهد در حقیقت شخصیت خود را به دیگران نشان دهد و یا به اصطلاح در جامعه به ابراز وجود بپردازد.

نوجوانان به طور کلی به دنبال تجدیدنظرطلبی هستند و تجدیدنظر طلبی در آنها وسیله ای است برای ابراز وجود و توجیه «من» خود.

معمولاً این حالت که از آن به تشخص طلبی یاد می شود شامل دو مرحله است.

مرحله اول مخالف با وضع موحود و برهم زدن آن، یعنی تفی ارزشهای مورد احترام در جامعه و مرحله دوم نوخواهی و نوطلبی و نوآوری و اصرار زیاد در جانشین سازی آنها.

[۱] – روانشناسی رشد. مفاهیم بنیادی در روانشناسی نوجوانی و جوانی – مؤلفین: دکتر حسن احدی – دکتر نیکچهر محسنی

[۲] – روانشناسی رشد ۲- نوجوانی نویسنده: دکتر محمدعلی فرجاد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.