مقاله نقش فرهنگدراصلاح الگوی مصرف و اثرآن برتوسعه اقتصادی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله نقش فرهنگدراصلاح الگوی مصرف و اثرآن برتوسعه اقتصادی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش فرهنگدراصلاح الگوی مصرف و اثرآن برتوسعه اقتصادی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش فرهنگدراصلاح الگوی مصرف و اثرآن برتوسعه اقتصادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش فرهنگدراصلاح الگوی مصرف و اثرآن برتوسعه اقتصادی :

تعداد صفحات:۱۰
چکیده:
الگوی صحیح مصرف و مدیریت آن در جامعه منجربه توسعه اجتماعی ،فرهنگی و اقتصادی کشور می گردد. اصلاح الگوی مصرف ومدیریت بهینه آن در هر جامعه ای باید تبیین و تدوین گردد، در جامعه، اصلاح الگوی مصرف نیازمند فرهنگ سازی پایدار و مستمر است،و باید در اذهان افراد جامعه با توجه به ارزش های اجتماعی و هنجارهای فرهنگی آن را نهادینه نمود. الگوی مصرف و مدیریت بهینه آندر کلام بزرگان دینی جامعه اسلامی نیز از مسائل مهمی است که برای فرهنگ سازی مصرف پایدار از اهمیت زیادی برخوردار است . ازدیگر اهمیت های مدیریت اصلاح الگوی مصرف را در جامعه باید در تقویت مدیریت ایمان مردم گسترش و اشاعه داد. این تقویت را بایدریشه در فطرت انسانی دانست و با توجه به اینکه در جامعه اسلامی از احادیث فراوانی در حوزه مصرف و اسراف بهره مندیم سرمایه ای بهنام امر به معروف و نهی از منکربا توجه به تقویت ایمان مردم و با تاسی از روایات ائمه اطهار (ع) یک محرک مناسبی برای اصلاح الگویمصرف می باشد. پرداختن به موضوع اصلاح الگوی مصرف در هر جامعه ای چون نهاد خانواده در قالب یک حرکت ارزشی، فراگیر و واقعنگر و مستمر یک امر اساسی است این مسئله نیازمند فرهنگ سازی و کنترل، و ایجاد تحول نسبت به جامعه است .فرهنگ با توجه بهویژگی ها و خصوصیاتی که در جامعه بصورت یک نقش ارزنده دارد نقش و جایگاه خاصی در اصلاح الگوی مصرف در سازمان های دولتیو خصوصی و نهادهای اجتماعی جامعه دارد پس بر این اساس چون الگوی مصرف یک فرایند و ایده ذهنی است باید آن را از حالت بالقوهبه بالفعل تبدیل کرد از سوی دیگر فرهنگ با توجه به ابعاد ملی و ارزش ها و هنجارهای ملی که در جامعه بین اعضاء نهادینه شده ، میکوشد تا اهداف مشخص، کوچک و واقعی را بصورت اهداف مشترک در جهت مدیریت بهینه مصرف در آورد..هر آنچه ثروت در یککشور در طول یک سال مالی معین تولید می شود را یا می توان تمامأ مصرف کرد و یا می توان با صرف نظر کردن از مصرف حال،آن را به سرمایه گذاری در پروژه های جدید اختصاص داد تا از محل آن ثروت سال های آتی و امکانات مصرف سال های آیندهافزایش یابد. بنابراین بین مخارج مصرفی و مخارج سرمایه گذاری هر کشور در یک سال معین، رابطه معکوس وجود دارد .هر چهمردم، دولت و سایر تصمیم گیرندگان اقتصادی بتوانند از مصرف حال چشم پوشی کنند و منابع مالی و امکانات مازاد را در راهسرمایه گذاری و ایجاد ظرفیتهای جدید تولید آزاد کنند، سرعت رشد اقتصادی کشور بیشتر می شود.به طور کلی اگر مردم و دولتصرفه جویی بیشتری را پیشه کنند و با دقت و وسواس بیشتری خرید کنند، منابع مازادی جمع آوری خواهد شد که می تواند صرفمواردی از این دست شود: •افزایش رفاه و ارتقاء سطح زندگی مردم کم درآمد •کمک به صنایع و واحدهای تولیدی در معرض خطر •سرمایه گذاری در پروژه های جدید در داخل کشور

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.