مقاله تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر عملکرد تحصیلی زبان انگلیسی دوره ی راهنمایی دانش آموزان ترک زبان و فارس زبان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
13 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر عملکرد تحصیلی زبان انگلیسی دوره ی راهنمایی دانش آموزان ترک زبان و فارس زبان دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر عملکرد تحصیلی زبان انگلیسی دوره ی راهنمایی دانش آموزان ترک زبان و فارس زبان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر عملکرد تحصیلی زبان انگلیسی دوره ی راهنمایی دانش آموزان ترک زبان و فارس زبان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر عملکرد تحصیلی زبان انگلیسی دوره ی راهنمایی دانش آموزان ترک زبان و فارس زبان :

تعداد صفحات:۱۴

چکیده:

دانش آموزان در یادگیری زبان انگلیسی با مشکلاتی روبرو هستندکه از تداخل یادگیری این زبان با زبان مادری ایجاد می شود . دانش آموزان برای حل این مشکلات از راهبردهایی استفاده میکنند.بر این اساس هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر یادگیری زبان انگلیسی پایه سوم دانش آموزان پسر دوره ی راهنمایی ترک زبان و فارس زبان بود. پژوهش حاضر ازنوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون است.جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان پسر پایه سوم راهنمایی شهرستان بروجن در سال تحصیلی ۹۰-۱۳۸۹ بود. از این تعداد به شیوه نمونهگیری خوشه ای چند مرحله ای ۴۲ نفر دانش آموز ترک زبان و ۴۳ نفر دانش آموز فارس زبان به عنواننمونه آماری انتخاب شدند،که به طور تصادفی دردوگروه آزمایش و دو گروه کنترل جایگزین شدند. ابزار اندازه گیری، آزمون محقق ساخته ای بود که روایی آن توسط متخصصان درس زبان انگلیسی تایید گردید و پایایی آن با آلفای کرانباخ و باز آزمایی به ترتیب۰/۸۷و۰/۸۲به دست آمد. بعد از اجرای پیش آزمون ،آزمودنی های گروه آزمایش به مدت هفت جلسه یک ساعته، تحت آموزش راهبردهای فراشناختی قرار گرفتند. بعد از اجرای پس آزمون جهت تحلیل یافته ها از تحلیل واریانس دوراهه بین گروهی استفاده شد. نتایج تحلیل استنباطی نشان داد: آموزش راهبردهای فراشناختی برعملکرد تحصیلی دانش آموزان ترک زبان و فارس زبان اثر مثبت دارد( ۰,۰۱ (p<بین پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسی دانش آموزان ترک زبان و فارس زبانی که آموزش راهبردهای فراشناختی را دریافت نموده اند،تفاوت معناداری وجود ندارد۰,۰۵(p >

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.