مقاله رابطه بین مهارت های نوشتاری زبان دوم (فارسی) و زبان اول (آشوری) دانش آموزان آشوری در شهر ارومیه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
19 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله رابطه بین مهارت های نوشتاری زبان دوم (فارسی) و زبان اول (آشوری) دانش آموزان آشوری در شهر ارومیه دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رابطه بین مهارت های نوشتاری زبان دوم (فارسی) و زبان اول (آشوری) دانش آموزان آشوری در شهر ارومیه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رابطه بین مهارت های نوشتاری زبان دوم (فارسی) و زبان اول (آشوری) دانش آموزان آشوری در شهر ارومیه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رابطه بین مهارت های نوشتاری زبان دوم (فارسی) و زبان اول (آشوری) دانش آموزان آشوری در شهر ارومیه :

تعداد صفحات:۱۲

چکیده:

طبق دیدگاه فرضیه وابستگی متقابل که به کومینوس( ۱۹۹۴ ) اختصاص داشته، مهارت های خواندن ونوشتن در دو زبان ابعاد شناختی مشترکی دارند. به عبارتی، دانش شناختی که در یک زبان کسب می شودمی تواند به زبان دوم انتقال یابد. انتقال پذیری مهارتهای نوشتاری را باید در نظریه فرآیند شناختی نوشتاری فلاور& هایز( ۱۹۸۱ ) جستجو نمود، که با فرضیه وابستگی متقابل ترکیب شده است. نظریه های جدیددوزبانگی بر این ادعا هستند که اکتساب زبان دوم فرایندی است متمایز از اکتساب زبان اول، و فرض براین است که متغیرهایی که توانایی یادگیری زبان دوم فرد را تحت تاثیر قرار می دهد نقش مهمی در رشد زبان اول ایفاء نمی کند ( ۲۰۰۱Dornyei, بهر حال، برخی از تحقیقات نشان می دهد که دانش زبان دوم با توانایی اداره کرداطلاعات در زبان اول برخورد دارد ( ۲۰۰۳Marian & Spivey, و مدل ها ی فعل ی شناخ تی و روان شناس ی دوزبانگی صریحا ادعا بر این دارد که دو زبان حتی در خلال پردازش اختصاصی زبا نی، با یگد یگر برخورددارند.البته هنوز اینکه اکتساب زبان دوم تا چه حدی در کارکرد زبان اول تاثیر دارد، مشخص نیست، و بنابر این،نمی توان با قاطعیت تعامل دو زبان را دریک سیستم شناختی مشخص نمود.هدف مطالعه فعلی رابطه بینمهارتهای نوشتاری دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی دوزبانه آشوری است که زبان دوم (فارسی) را در مدارس عادی می آموزند و زبان اول (آشوری) را در ساعات معینی در مدرسه و در کلاس های خاص می آموزند. اینتحقیق برآنست که به مقایسه مهارتهای نوشتاری (بازدهی زبان) و (طرحواره کلی) در دو زبان فارسی و آشوری این کودکان بپردازد. و در این راستا، عواملی که بر مهارتهای نوشتاری زبان دوم و اول آنان تاثیر گذار است مورد شناسایی و تحلیل قرار دهد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.