مقاله مقایسه عملکرد شناختی غیرکلامی کودکان دوزبانه(عربی فارسی) و یک زبانه دارای اختلال یادگیری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقایسه عملکرد شناختی غیرکلامی کودکان دوزبانه(عربی فارسی) و یک زبانه دارای اختلال یادگیری دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه عملکرد شناختی غیرکلامی کودکان دوزبانه(عربی فارسی) و یک زبانه دارای اختلال یادگیری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه عملکرد شناختی غیرکلامی کودکان دوزبانه(عربی فارسی) و یک زبانه دارای اختلال یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه عملکرد شناختی غیرکلامی کودکان دوزبانه(عربی فارسی) و یک زبانه دارای اختلال یادگیری :

تعداد صفحات:۱۴

چکیده:

مقدمه: با توجه به نقش عوامل شناختی، فرهنگی، آموزشی و محیطی هر نوع دوزبانگی برتوانایی های شناختی کودکان، و داشتن هوشبهر طبیعی یا بالاتر به عنوان اولین شرط پذیرش افراد جهت دریافت خدمات در مراکز اختلالات یادگیری، پژوهش حاضر به مقایسه هوشبهرغیرکلامی کودکان اختلال یادگیری یک زبانه و دوزبانه عربی فارسی م یپردازد. روش: پژوهش حاضر از نوع علی مقایسه ای است . با استفاده از شیوه نمونه گیری هدفمندجهت کنترل متغیرهای نوع اختلال یادگیری، سن، جنس و پایه تحصیلی، ۱۲۰ دانش آموز دارای اختلال یادگیری( ۶۰ دانش آموز دوزبانه عربی فارسی و ۶۰ دانش آموز یک زبانه ) از بین کلیه، ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ ، مراجعین به مرکز اختلالات یادگیری ناحیه ۴ اهواز، در طی سه سال تحصیلی ۱۳۸۸ به عنوان نمونه اصلی انتخاب شدند. اطلاعات از طریق مراجعه به پرونده های کودکان و ثبت نمراتبخش غیرکلامی مقیاس هوشی تجدید نظر شده وکسلر کودکان جمع آوری شد و داده ها با روش آزمون تحلیل واریانس تک متغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد میانگین هوشبهر غیرکلام یکودکان اختلال یادگیری دوزبانه عربی فارسی به طور معناداری از میانگین هوشبهر غیر کلامی کودکان اختلال یادگیری یک زبانه پایین تراست. همچنین عملکرد کودکان دوزبانه عربی فارسی اختلال یادگیری در خرده آز مون های تکمیل تصاویر، ترتیب تصاویر، و الحاق قطعات، به طور معناداری ضعیف تر از همتایان یک زبانه شان بود.نتیجه گیری: به نظر م یرسد کودکان دوزبانه عربی فارسی، نیازمند آموزش های مناسب و به هنگام جهت تقویت برخی کارکردهای شناختی می باشد. زیرا عدم توجه به این وضعیت احتمال خارج شدن کودکان دوزبانه عربی فارسی نیازمند دریافت آموزش های ویژه را، از زیر چتر خدمات حمایتی اختلال یادگیری افزایش می دهد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.