مقاله در مورد کاراموزی قرض الحسنه مهدیه شهرستان خمین


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله در مورد کاراموزی قرض الحسنه مهدیه شهرستان خمین دارای ۵۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد کاراموزی قرض الحسنه مهدیه شهرستان خمین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد کاراموزی قرض الحسنه مهدیه شهرستان خمین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد کاراموزی قرض الحسنه مهدیه شهرستان خمین :

تحقیق حاضر در مورد قرض الحسنه مهدیه شهرستان خمین می باشد
مقدمات و کلیات
قرض الحسنه و قرض الحسنه. از گذشته های دور با امانت گذراندن اشیای گرانبها و سپردن وجوه به اشکال ابتدایی آغاز گشت. با توسعه و پیشرفت داد و ستدها وتغییر شکل آنها از یک مبادله ساده به اشکال تجارت و بازرگانی فکر ایجاد یک سیستم منسجم و دارای قوانین و مرتبط شکل گرفت و به ایجاد قرض الحسنههای امروزی انجامید. در قرض الحسنه. امروزی کار از نگه. امانات

فراتر رفته و به شکل پرداخت و دریافتهای مالی- تجاری آنهم در سطح بین المللی تکمیل شده است. در جوامع امروزی و با داشتن جمعیت هاییکه هیچگاه با این تعداد در گذشته وجود نداشته است نیاز به داد و سند کالا، مواد اولیه و … با شدت بسیاری احساس میگردد و با وجود ملل

مختلف و تبادل کالا میان آنها نیاز به سیستم پولی که اطمینان دو طرف را به دستیابی به کالا و وجه آن فراهم سازد شدت مییابدسیستم سویفت که موضوع این تحقیق را تشکیل میدهد جدیدترین سیستم ساخته دست بشر است که جهت اینگونه مبادلات در سطح جوامع پیشرفته

مورد استفاده قرار گرفته و اشتباهات ناشی از سیستم های قبلی را به حداقل رسانده است.
با توجه به درگیر بودن ایران در خرید و فروش کالاها و خدمات در سطح جهانی شناخت این سیستم بای محققان، دست اندرکاران و دانش پژوهان و قرض الحسنه. ضروری بنظر میرسد این تحقیق با هدف شناساندن به اقشار ذکر شده و شناخت نقاط ضعف و قوت اجرای چنین

سیستمی که همانند سیستم های واردانی دیگر معمولا با مشکلات فنی بخاطر واردانی بودن تکنولوژی- مشکلات فرهنگی- بدلیل ناهماهنگی فرهنگ کشور سازنده با فرهنگ ما مواجه است انجام گردیده است.
این جزوه را می توان اولین جزوه آموزشی دانست که برای کاربران مستقیم جهت آشنائی با سیستم، طرز کار با سویفت جهت آشنائی با سیستم، طرز کار با سویفت و آموزش ابتدائی مفید است.
آخرین مطلبی که در مورد این جزوه می توان گفت این است که بهتر بود مطالبی در سطح کلی تر برای کل کارکنان جهت معرفی سویفت منتشر شود.
آخرین کاری که کاملترین کار در مورد سویفت نیز می باشد، سلسله مقالات مندرج در نشریه داخلی قرض الحسنه ملی می باشد.

همگام با شروع کار سیستم سویفت در قرض الحسنه. ایران، قرض الحسنه ملی در نشریه خود به تفسیر و توجیه این تکنولوژی پرداخته و زمینه پذیرش و قبول این تکنولوژی را در سطح قرض الحسنه و مدیریتها فراهم آورد.
در هر شماره نشریه، کارکنان قرض الحسنه اعم از کارکنان مرتبط و غیر مرتبط سویفت، مدیران و مسئولین رده های گوناگون قرض الحسنه با نام سویفت و مطالب مربوط به آن آشنا شده اند. تا پنجاه و یک مقاله ای از آقای محمود ابراهیم زاده فرزانه مسئول سویفت و معاون اداره خارجه قرض الحسنه ملی می خوانیم.
این مقاله سویفت و قرض الحسنه. بین المللی نام دارد. در این مقاله ابتدا نظری بر تاریخچه سویفت می اندازیم. سخن از نحوه تاسیس سازمان سویفت، سرمایه آن( که از طریق خرید سهام و هزینه های سویفت۱ توسط قرض الحسنهها و موسسات عضو تامین می گردد) به میان می آید.
در بخش بعدی از مزایای عمده سویفت یعنی، ایمنی، سرعت، صرفه جوئی در هزینه، زبان مشترک، قابل اطمینان بودن و نداشتن محدودیت زمانی صحبت می شود.

در قسمتی از مقاله درباره مهمترین فعالیتهای سازمان سویفت یعنی تهیه و تدوین استانداردهای قرض الحسنهی بین المللی سخن گفته شده و از عملیات قرض الحسنهی قدیم قرض الحسنهی که توسط سویفت و با تصویب سازمان استاندارد جهانی(ISO) تغییر یافته یاد شده است. این تغییرات بمنظور هماهنگ کردن عملیات قرض الحسنهی در جهان و پرهیز از برخوردهای سلیقه ای در کارها انجام شده است.
نحوه انتقال پیامها توسط سویفت و استفاده از رمزها و کدهای ویژه ای که موجب ایمن بودن ارسال پیامها شده و هر کسی قادر به ورود به سیستم و ارسال پیام نیست، در بخش دیگر مقاله بررسی شده است.
مسیر پیامها، تغییر پیامها پس از ورود به سیستم( توسط دستگاه مخصوص) به شکلی که توسط هیچکس قابل استفاده نمی باد توضیح داده شده و سپس ساختار پیام سویفتی و پنج بخش مجزای آن یعنی ورودی عنوان اولیه، ورودی عنوان کاربردی، عنوان کاربر، متن اصلی پیام و دنباله تعریف می شود.

دنباله قسمتی از پیام است که فرستنده از گیرنده می پرسد آیا پیام قبلا توسط گیرنده گرفته شده است؟ در واقع اگر پرداخت دوباره توسط گیرنده صورت گیرد، اشکال از بی توجهی گیرنده است که در مورد دریافت پیام و بررسی آن توجه نکرده است و اطمینان کامل از عدم دریافت پیام نداشته است.۱
مقاله دوم با نام« مخابرات ماهواره ای و نگرشی به نقش ماهوارهVSAT در امور قرض الحسنهی که در شماره بیست و یک نشریه نشریه در تاریخ اردیبهشت هفتاد و چهار چاپ شده است، از بعد مخابراتی و فنی سویفت را بررسی کرده است.

در این مقاله از مخابرات ماهواره ای به عنوان تکنولوژی امیدوار کننده ای جهت مبادله سریع و دقیق سیسمتهای اطلاعات جهانی یاد شده است.
همچنین یکی از کاربردهای ماهواره VSAT را پیام رسانی سویفتی درون مرزی و برون مرزی عنوان کرده است.
با توجه به این مقاله متوجه می شویم که سیستم ارتباطی سویفت، مرتبط با مخابرات جهانی است که از سیستمهای بسیار امن می باشد و با سه کد وارد سیستم شده، پیام را ارسال می کنند.
پس هر کسی قادر به ورود به سیستمهای مخابراتی نیست و نمی تواند در محتوای پیامها دخل و تصرفی ایجاد نماید.۲ در شماره هیجده و نوزده در خصوص کاهش هزینه های ارسال پیام سویفت صحبت شده است. از آنجا که موسسه سویفت بر خلاف موسسات دیگر از اعضائی که ترافیک پیامی بیشتری داشته باشند کمتر هزینه ارسال پیام دریافت می کند، در پایان هر سال مالی نیز میزان تخفیف را با توجه به میزان پیامها افزایش می دهد.
این تخفیفها نوعی تبلیغ جهت استفاده بیشتر از سیستم بوده و برای اعضا نیز مقرون به صرفه است.

در شماره بیست و دو و بیست و سه نشریه یک سری پرسش و پاسخ تحت عنوان پاسخ به سئوالات سویفتی شما درج گردیده است.
در این پرسش و پاسخها مسئول سویفت قرض الحسنه ملی به سئوالات همکاران و کاربران سویفت در مورد سازمان، نحوه عضویت شعب قرض الحسنهها، ملاک عضویت، مراکز عملیاتی سویفت در دنیا، چگونگی مسیر ارسال و دریافت پیامها و … با زبانی ساده و در حد بسیار روشن و کامل پاسخ می دهد.

نکته ای که ما را بر آن داشت تا با همه سختی و کمبود منابع فارسی در مورد این پروژه کار کنیم، نقش مهمی است که سویفت بعنوان یک تکنولوژی جدید ارتباطی در قرض الحسنه. بازی می کند. سویفت دارای مزیتهائی است که برتری آن را مزایای عمده سویفت به شرح زیر است:
۱- ایمنی:
سیستم پیام رسانی سویفت بعلت استفاده از آخرین پدیده های تکنولوژی ایمن ترین سیستم پیام رسانی در دنیا می باشد. زیرا بعلت مالی بودن منشا اکثر پیامها ایمنی آنها در درجه اول اهمیت قرار دارد و سازمان سویفت توجه خاصی به این موضوع مبذول داشته است.

۲- سرعت:
ارسال هر پیام سویفتی بیش از چند ثانیه به طول نمی انجامد. طول و فاصله بین مبدا و قصد، در زمان ارسالی دخالتی ندارند.
۳- صرفه جوئی در هزینه:
هزینه هر پیام سویفتی تا سیصد و بیست و پنج( فاصله و حرف) برای فرستنده پانزده فرانک بلژیک است. حداکثر طول پیام دو هزار کارآکتر بوده و برای پیامهای طولانی تر هر پیام بعنوان، دنباله پیام ارسال می گردد و نسبت به طول آن هزینه از فرستنده دریافت می شود.۱
۴- زبان مشترک:

در سیستم سویفت از زبان مشترکی که همان استاندارد و فرمت پیامهای قرض الحسنهی می باشد استفاده می گردد. مثلت در استاندارد سویفت حواله های مشتریان ۱۰۰MT می باشد و بین قرض الحسنههای عضو سویفت مفهوم تعریف شده ای داشته و نیاز به توضیحات جنبی ندارد. فرمتهای طراحی شده از طرف سازمان سویفت به تصیب سازمان استاندارد بین المللی(ISO) رسیده است.
۵- قابل اطمینان بودن:
بدون شک سویفت از قابلیت اطمینان بالائی برخوردار است. از سال ۱۹۷۷ تاکنون حتی یک پیام قرض الحسنهی در سیستم، مخدوش و یا گم نشده است. احتمال دوبله پرداختی در سیستم به حد غیرقابل تصوری کم می باشد و سیستم اجازه انتقال پیام ناقص یا مخدوش را به هیچ عنوان نمی دهد.

۶- نداشتن محدودیت زمانی
سیستم سویفت بطور بیست و چهار ساعته و در تمام طول سال و بدون تعطیلی در اختیار مشترکین آن می باشد.۲ با در نظر گرفتن این مزایا و کارکردهای وسیعی که شبکه سویفت دارد و از آنجا که این تکنولوژی در کشور ما بسیار جوان بوده و نیاز به توجیه، آگاهی دادن و آموزش بیشتر دارد، اهمیت پرداختن به این مسئله آشکارتر می شود.

چگونگی بوجود آمدن سویفت
حال ببینیم SWIFT چگونه در ننیا متولد شد. در سال ۱۹۷۳ با توجه به نیاز قرض الحسنهها به ایمنی و سرعت در ارائه خدمات قرض الحسنهی جهانی توسط ۲۳۹ قرض الحسنه معتبر از پانزده کشور، سازمان یعنی جامعه جهانی ارتباطات ملی بین قرض الحسنهی۱ تشکیل شد.
کم کم همه قرض الحسنهها در دنیا متوجه شدند نیاز به تغییر سیستم قدیمی در روش اجرائی کارها دارند. به همین علت در جهت ایجاد سیستم کامپیوتری بین خود سازمایه گذاری کردند.

غیر از ایجاد سیستم کامپیوتری نیاز به داشتن دستورالعمل کلی مطابق با استاندارد نیز بین قرض الحسنهها احساس شد. تا سال ۱۹۷۷ روی پروژه کار شد و از این سال بطور رسمی شروع بکار کرد.
در تاریخ نوزده اکتبر ۱۹۷۷ شاهزاده آلبرت از بلژیک برادر پادشاه BAUDOVIN با فشار دکمه ای بنام دکمه طلائی معروف است، سیستم سویفت را روی دستگاهی بنام Visual Display Unir(VDU) بکار انداخت و بدین ترتیب شبکه ارسال خبر بصورت ارتباط جمعی به ۴۶۳ قرض الحسنه در پانزده کشور که بعدا بصورت اعضای این سیستم درآمدند را تشکیل داد.( رقم ۴۶۳ تا سال ۱۹۸۰ بوده).
خبر چنین خوانده می شد من Albert پادشاه بلژیک سیستم سویفت را رسما بر روی سیستم

ارتباط بین المللی بازکردم و امیدوارم این قدمی در راه داشتن تماسهای هر چه بیشتر و بهتر در بین قرض الحسنههای عضو در جهان باشد.
توافق برای آغاز کار سویفت بطور رسمی بیانگر بالاترین نقطه همکاری بین قرض الحسنههای عضو برای چهار سال می باشد که نشانگر بدست آوردن بزرگترین ارزشها در جهت همکاری بین قرض الحسنههای جهانی می باشد.۲

شرایط عضویت در سویفت
هر سازمان مالی و قرض الحسنهی می تواند تقاضای عضویت خود را به سویفت ارائه دهد. باید اعتبار قرض الحسنه و موسسه مالی توسط قرض الحسنه مرکزی کشور متبوع یا شورای عالی قرض الحسنهداران آن کشور مورد تائید باشد. ولی اگر قرض الحسنهی راسا توسط اداره مرکزی خود تقاضای عضویت نماید در صورت تصویب آن توسط مدیریت سازمان سویفت در نوبت عضویت قرار می گیرد.۱
شرایط ویژه ای که موسسه سویفت برای قبول عضویت دارد شامل:

مورد تجاری بودن قرض الحسنه و تعداد پیامهای آن در سطح بین المللی می باشد. موسسات مالی مانند موسسات وام و سرمایه گذاری نیز می توانند به عنوان اعضای سویفت با خرید سهم انجام می پذیرد. می توان گفت که اعضای سویفت سهامداران آن نیز می باشند، به همین علت در پایان هر سال مالی پس از بررسی سود و زیان موسسه، قرض الحسنههائی که میزان ترافیک پیام پائین داشته باشند جریمه شده و موظف به جبران ضرر می شوند.

سرمایه سویفت توسط سهامداران تامین و کمبودها نیز توسط اعضا سهامداران جبران
می شود.
شعب قرض الحسنههای عمده نمی توانند از سهام سازمان خری. و به عنوان سهامدار سازمان سویفت باشند، اداره مرکزی هر قرض الحسنه می تواند عضو سهامدار اصلی سازمان سویفت باشد. شعب آن قرض الحسنه در قبال استفاده از شبکه سویفت اعضای فرعی سویفت تلقی می شوند و حق عضویت اعضای فرعی را می پردازند.۲
اداره ثبت شرکت در بلژیک قرار دارد و تمامی کارهای ثبت و خرید سهام در این اداره انجام و نگه. می شود. در مورد نحوه عضویت و سهام. به منبع اطلاعاتی منتشر شده توسط موسسه SWIFT نظر می افکنیم:
«… نام هر عضو شرکت و میزان رقم سهمش وارد دفتر ثبت شرکت شده و در اداره ثبت شرکت نگه. می شود… هیچ سند رسمی برای سهام منتشر نمی گردد…
… سرمایه شرکت با ارزش معمولی ۵ هزار فرانک بلژیک برای هر کدام از سهام بین شرکاء تقسیم می شود. حداقل سرمایه شرکت ۲۵ میلیون فرانک بلژیک است.۳

میزان سهم هر عضو بستگی به استفاده از سرویسهای انتقال پیام سویفت دارد. یعنی هر چه ترافیک پیام قرض الحسنهی بیشتر باشد، میزان سهام آن عضو بیشتر است.
میزان سهام مخصوص هر عضو توسط هیئت مدیره براساس فرمول ویژه و شرایط مشخص می شود.۱
در پایان هر سال مالی مجمع عمومی گزارشهای سالانه را تهیه کرده و برای اعضا ارسال می کند. مجمع عمومی می تواند نظام نامه را تغییر داده و هیئت مدیره را تعیین کند.
اعضای مجمع عمومی و هیئت مدیره از قرض الحسنههای عضو انتخاب می شوند. چنانکه اولین

رئیس هیئت مدیره سویفت آقای جی کرا(J.KRAA) از قرض الحسنه ALGEMEN BANK NEDERLAND بود که یکی از اولین قرض الحسنههای عضو می باشد.۲
در پایان هر سال مالی سود و زیان موسسه بررسی شده و تصمیمات مقتضی جهت تخفیف هزینه ها یا جریمه اعضائی که ترافیک پیام کمتری دارند به عمل می آید. همچنان که در سال مالی گذشته بعلت بالا بودن ترافیک پیامها تخفیف ویژه برای ارسال پیامها دادند.
( هزینه ارسال از پانزده فرانک بلژیک برای هر ۳۲۵ کارکتر پیام به دوازده فرانک بلژیک رسید).
… هر سال مالی از اول ژانویه و پایان سی و یک دسامبر شروع می شود. با پایان هر سال مالی، هیئت مدیره لیستی از دارائی ها و بدهی های شرکت را تهیه می کند.
دسته ای از اعلامیه های مالی همراه یک گزارش مطابق قانون برای اعضا آماده می شود. اسناد مذکور از طرف هیئت مدیره تهیه و کپی ها همراه گزارش حسابرسان و اعلامیه و صورتحساب برای اعضا ارسال می شود.۳

حق عضویت
حق عضویت سویفت به دو شکل پرداخت می شود: یکی حق عضویتی که فقط یک بار پرداخت می شود و مبلغ آن ۱۸۰۰۰۰۰ فرانک بلژیک است و دوم هزینه سالانه به مبلغ ۲۰۰۰۰ فرانک بلژیک است.۴
اما در یکی از منابع اصلی سویفت در مورد حق عضویت و هزینه های مربوطه بدین شکل نوشته شده است:
– حق عضویت اولیه( ورودیه)
– هزینه های مربوط به ارتباط

هزینه های مربوط به ارتباط عبارتند از:
– ثبت کد قرض الحسنه اضافی( استفاده شعب و ادارات دیگر قرض الحسنه و عضویت آنها)
– ثبت آدرسهای سویفت
– ثبت ترمینالهای منطقی( نکته تلاقی مصرف کننده و سویفت)
مبلغ ورودیه برای اعضا ۴۰۰ هزار فرانک و برای اعضا فرعی( اعضائی که توسط اعضا اصلی به شبکه می پیوندند) ۲۰۰ هزار فرانک بلژیک است.۱

و اما در مورد هزینه ها دو نوع هزینه از سوی اعضا پرداخت می شود:
۱- هزینه هر پیام ارسالی که توسط فرستنده پیام پرداخت می گردد. هم اکنون این هزینه برای ۳۲۵ کاراکتر( فاصله و حرف) دوازده فرانک بلژیک است که نسبت به پیام تلکس ارزانتر است.
۲- هزینه های سالانه( مبلغی که در سال برای هزینه ها پرداخت می گردد).
هزینه های سویفت به دو گروه تقسیم می شود:
– هزینه های به هنگام
– هزینه های سالانه.۲

فصل دوم

بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموز

حساب. به عنوان یک نظام پردازش اطلاعات، داده‌های خام مالی را دریافت نموده، آنها را به نظم در می‌آورد.
محصول نهایی نظام حساب. گزارش‌ها و صورت‌های مالی است که مبنای تصمیم‌گیری اشخاص ذی‌نفع (مدیران ، سرمایه‌گذاران ، دولت و 😉 قرار می‌گیرد.
ماهیت :
یک حسابدار متخصص، در آینده می‌تواند مدیر مالی یک سازمان یا شرکت گردد یعنی می‌تواند به مدیریت یک شرکت ایده بدهد که منابع موجودش را در چه راههایی سرمایه‌گذاری نماید تا استفاده بهینه کند و یا اگر شرکت به منابع مالی جدید نیاز داشت یک مدیر مالی بر اساس دانش آکادمیک خود می‌تواند بگوید که از چه طریقی باید تامین مالی کرد. و مجموع این فعالیت‌ها خارج از توانایی یک حسابدار تجربی است.
«حساب. یک سیستم اطلاعاتی است که با فراهم‌کردن اطلاعات لازم کمک می‌کند تا سرمایه‌گذارها، اعتبار دهندگان، مدیران و دولت نسبت به مسائل اقتصادی بهتر بتوانند، تصمیم‌ بگیرند. برای مثال اگر شخصی بخواهد در یک شرکتی سرمایه‌گذاری کند، تمایل دارد که وضعیت مالی آن شرکت و یا نتایج عملیات آن شرکت را در طی سالهای قبل بداند. موضوعاتی که به صورت گزارشهای مالی توسط حسابداران تهیه می‌شود.
«حساب. به منظور جوابگویی به نیازهای انسان به وجود آمده است. به همین دلیل با گذشت زمان و به موازات گسترش فعالیت‌های اقتصادی و افزایش پیچیدگی آن ،‌ هدفها و روشهای حساب. برای جوابگویی به نیازهای اطلاعاتی، توسعه یافته است. چرا که اشخاص، شرکت‌ها و دولت برای تصمیم‌گیری در مورد توزیع مناسب منابع مالی نیاز به اطلاعاتی قابل اتکا دارند که این اطلاعات را به یاری حساب. می‌توان به دست آورد. از سوی دیگر انجام سرمایه‌گذاری یکی از مواد ضروری و

اساسی در فرآیند رشد و توسعه اقتصادی کشور است و سرمایه‌گذاران نیز از بعد عرضه سرمایه، تا حد امکان سعی دارند منابع مالی خودرا به سویی سوق دهند که کمترین ریسک و بیشترین بازده را داشته باشد. یعنی به دنبال برآورد ریسک سرمایه‌گذاری‌ها خواهند بود. این در حالی است که یکی از مبانی اساسی برای محاسبه ریسک بازار شرکت‌ها ، استفاده از اطلاعات تولید شده توسط سیستم حسابدای است.
رشته حساب. از جمله رشته‌هایی است که از داوطلبان هر سه گروه آزمایشی ریاضی و فنی ، علوم تجربی و علوم انسانی دانشجو می‌پذیرد.
آینده شغلی ، بازار کار ، درآمد:

به نظر می‌رسد فارغ‌التحصیلان دوره‌های تحصیلات تکمیلی این رشته، آمادگی و پختگی بیشتری برای حضور در بازار کار دارند.
نتیجه یکی از تحقیقات دانشگاه «کلمبیا» مبنی بر این بود که از از دهه ۷۰ به بعد همه شرکتهای موفق، شرکتهایی بوده‌اند که مدیر آنها تحصیلات مالی داشته است. چون از این دهه به بعد اطلاعات نقش مهمی پیدا کرده است و مهمترین اطلاعات نیز، اطلاعات مالی است که تاثیر

بسیاری در تصمیم‌گیری روسای شرکت‌ها دارد.
«فرصت‌های شغلی یک حسابدار بسیار گسترده است و از پایین‌ترین سطح تا بالاترین سطح را در بر می‌گیرد. و با وجود این که در دانشگاههای مختلف کشور اعم از دولتی ، غیرانتفاعی و آزاد، دانشجویان بسیاری در رشته حساب. تدریس می‌کنند اما تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار این رشته از بیشتر رشته‌ها کمتر است. چون از یک موسسه کوچک گرفته تا بزرگترین کارخانه‌های کشور حداقل برای تهیه اظهارنامه مالیاتی به حسابدار نیازمند هستند.
همچنین دانش حساب. در بخش مالیات کاربرد وسیعی دارد. چون محاسبه سود به یاری حساب. امکان‌پذیر است و تعیین مقدار سود نیز مبنای محاسبه مالیات شرکتها اعم از دولتی و خصوصی می‌باشد.
فارغ‌التحصیلان این رشته پس از اتمام تحصیل می‌توانند در سطوح مختلف و شاخه‌های متفاوت عهده‌دار انجام امور مالی گردند که شرح آن چنین است:
الف) حساب.
فارغ‌التحصیلان می‌توانند در کلیه موسسات و واحدهای تجاری، اعم از دولتی یا خصوصی به عنوان حسابدار در شاخه‌های زیر مشغول کار شوند:
حساب. مالی: در کلیه شرکتها و موسسات تجاری و غیرانتفاعی.
حساب. صنعتی : در کلیه واحدهای صنعتی و شرکتهای تولیدی.
حساب. دولتی : در کلیه سازمانها و ادارات دولتی به عنوان حسابدار یا عامل ذیحساب.
حساب. مالیاتی : در ادارات دارایی.

حساب. بیمه : در موسسات بیمه .
حساب. قرض الحسنهها : در شعبه‌ها و سرپرستی قرض الحسنهها .
حسابداران پس از مدتی اشتغال به کار حساب. می‌توانند در سمت مدیریت مالی واحدهای تجاری ، ایفای نقش نمایند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.