مقاله راهبردهای توسعه گردشگری سرعین با استفاده از مدل SWOT


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله راهبردهای توسعه گردشگری سرعین با استفاده از مدل SWOT دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله راهبردهای توسعه گردشگری سرعین با استفاده از مدل SWOT  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله راهبردهای توسعه گردشگری سرعین با استفاده از مدل SWOT،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله راهبردهای توسعه گردشگری سرعین با استفاده از مدل SWOT :

تعداد صفحات:۱۶

چکیده:

امروزه صنعت گردشگری به عنوان یک راهبرد می تواند با برنامه ریزی اصولی وشناسایی مزیت ها ومحدودیت های توریستی، نقش موثری در توسعه و تنوع بخشی به اقتصاد منطقه ای بر عهد داشته باشد. در همین اثنا سرعین به واسطه استعدادهای طبیعی بالقوه، مثل آبهای معدنی، اقلیم مناسب و واقع شدن در دامنه کوه سبلان از موقیعت بسیار مناسبی برای گسترش گردشگری برخودار است. و قاعدتا با یکسری مسائل نیز رو به رو است که هدف اصلی این مقاله رسیدن به این مسائل و سوالات است که توانمندی ها و تنگناهای گردشگری سرعین کدامند؟ و چه راهکارهای در جهت توسعه گردشگری سرعین وجود دارد؟ مقاله حاضر به روش توصیفی- تحلیلی بوده و در جمع آوری اطلاعات از دو روش مطالعات کتابخانه ای و میدانی استفاده شده و نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها به شیوه SWOT تعیین شده است. جامعه آماری تحقیق را مردم سرعین و گردشگرانش تشکیل می دهند که به صورت تصادفی ساده ۲۲ نفر از گردشگران و ۳۵ نفر از جامعه میزبان (ر کل ۵۷ نفر) به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شده و بعد از نظر خواهی انجام شده، به وزن دهی و اولویت بندی هرکدام از مسائل پرداخته و در نهایت به ارائه ی استراتژی و راهبردهای مناسب در جهت توسعه ی گردشگری سرعین پرداخته است. در ضمن از آزمون کای اسکوئر برای سنجش سطح معنی داری نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها استفاده شده است. نتایج بدست آمده بیانگر این است که با وجود پتانسیل بالای سرعین در توسعه ی گردشگری، با یک سری محدودیت هایی روبه رو است و نیازمند بازنگری و ارائه ی سیاستهای مناسب جهت رفع محدودیت ها و استفاده از قابلیت ها و توانمندی های آن می باشد. بر این اساس نظر به اینکه میانگین کل امتیازات تهدیدها و ضعف ها بر اساس تحلیل SWOT در این مقاله کمتر از میانگین کل امتیازات فرصت ها و قوت ها می باشد. (۳۳۴) SO < (3.55) WT، لذا استراتژی که برای توسعه ی گردشگری پیشنهاد می شود استراتژی تدافعی خواهد بود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.