مقاله خوانش پسااستعماری بازیهای رایانه ای غربی و بازنمایی خاورمیانه درآنها ( مطالعه ی موردی: بازی ندای وظیفه(Call of Duty))


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله خوانش پسااستعماری بازیهای رایانه ای غربی و بازنمایی خاورمیانه درآنها ( مطالعه ی موردی: بازی ندای وظیفه(Call of Duty)) دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله خوانش پسااستعماری بازیهای رایانه ای غربی و بازنمایی خاورمیانه درآنها ( مطالعه ی موردی: بازی ندای وظیفه(Call of Duty))  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله خوانش پسااستعماری بازیهای رایانه ای غربی و بازنمایی خاورمیانه درآنها ( مطالعه ی موردی: بازی ندای وظیفه(Call of Duty))،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله خوانش پسااستعماری بازیهای رایانه ای غربی و بازنمایی خاورمیانه درآنها ( مطالعه ی موردی: بازی ندای وظیفه(Call of Duty)) :

تعداد صفحات:۲۲

چکیده:

گیمها و بازیهای رایانه ای به شکلی نشانه شناختی حامل نشانه هایی اند که مبین روابط گفتمانی وایدئولوژیکی میان سازندگان آن و دیگران است. ندای وظیفه یا Call of Duty یکی از بازیهای رایانه ای است که حامل این نشانگان ایدئولوژیکی است؛ و میتوان با رویکرد پسااستعماری به خوانش آن پرداخت.نشانگانی از سلطه ی امپریالیسم غرب و آمریکا در برابر جهان سوم و بالاخص خاورمیانه. برای بررسی این مطلب در این پژوهش در سنت نظری مطالعات فرهنگی با تاکید بر آراء متفکران مطالعات پسااستعماری و نظریات نشانه شناختی ازآراء ادوارد سعید و جان فیسک استفاده شده است. این دو سنت با رویکردی انتقادی، ما را به جایگاه ایدئولوژیک و تاریخی رمزگان نهفته در گیم ها به مثابه ی تولیداتی پسااستعماری رهنمون می سازند. تحلیل متون در این تحقیق با استفاده از تکنیک پژوهشی نشانه شناسی است. در واقع مراحل گیم در دو سطح همنشینی و جانشینی مطالعه شده و در جهت رمزگشایی از رمزگان موجود و با تاکید بر ارتباط میان رمزگان اجتماعی، فنی و ایدئولوژیک در بازنمایی خاورمیانه و فرآیند شکلگیری تروریسم در آن اقدام شده است. یافته های تحقیق نشان میدهد که وجود مراحل در این گیم، سکانس بندی های متن، و فلشبک و استفاده از افکتهای صوتی، نورپردازی، سایه روشنها و ; در بیان روایتی فیلمیک از جهان شرق/خاورمیانه توانسته است این گیم را فراتر از یک سرگرمی، به شکلی گفتمانی و ایدئولوژیک به یک متن با شاخصه های پسااستعماری مبدل کند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.