مقاله سطوح پیچیدگی بندهای موصولی فاعل- فاعل و فاعل- مفعول در کودکان فارسی زبان ۳تا ۶ ساله
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله سطوح پیچیدگی بندهای موصولی فاعل- فاعل و فاعل- مفعول در کودکان فارسی زبان ۳تا ۶ ساله دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله سطوح پیچیدگی بندهای موصولی فاعل- فاعل و فاعل- مفعول در کودکان فارسی زبان ۳تا ۶ ساله کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سطوح پیچیدگی بندهای موصولی فاعل- فاعل و فاعل- مفعول در کودکان فارسی زبان ۳تا ۶ ساله،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله سطوح پیچیدگی بندهای موصولی فاعل- فاعل و فاعل- مفعول در کودکان فارسی زبان ۳تا ۶ ساله :
تعداد صفحات:۲۶
چکیده:
در دهه های اخیر، پردازش بندهای موصولی و بررسی پیچیدگی های آنها در زبانهای مختلف نقش عمده ای درتحقیقات زبان شناسی و روانشناسی ایفا کرده است. تحقیق حاضر برای مقایسه پیچیدگی دو نوع بند موصولیفاعل- فاعل ۴۳ و فاعل-مفعول ۴۴ در زبان فارسی انجام شده است. این پیچیدگی بر اساس معیار روان شناختی میزان درک یا عدم درک این نوع جملات در کودکان ۳ تا ۶ ساله سنجش شده است. ۹۶ کودک در سه گروه سنی۳-۴و۴-۵و۵-۶سال (هر گروه ۳۲ نفر) انتخاب شدند و به هر کدام جملات شامل بندهای موصولی مورد نظر به دو صورت مجزای خبری و پرسشی با روشهای نشان دادن شکل، اشیای واقعی و یا درخواست برای اجرای یک فرمان ارائه شدم و درک آنان از این جملات سنجیده شد. نتیجه نشان داد که بند موصولی فاعل-مفعول هم در جملات خبری و هم در جملات پرسشی به طور کاملا واضح پیچیده تر از بند موصولی فاعل-فاعل بوده است
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.