بررسی سیستم ترمز خودروها


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی سیستم ترمز خودروها دارای ۱۰۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی سیستم ترمز خودروها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

    

بخشی از فهرست مطالب پروژه بررسی سیستم ترمز خودروها

سیستم ترمز ماشین

مقدمه

طرحی کلی از سیستم ترمز

افزایش نیرو

سیستم هیدرولیکی

یک سیستم ساده ی هیدرولیکی

افزایش هیدرولیکی نیرو

اصطکاک

اصطکاک در ابعاد میکروسکوپی

یک ترمز ساده

فصل دوم

سیستم های ترمز

سیستم ترمز تقویتی بوستری

سیستم ترمز تقویتی

ساختار مکانیکی ترمزگیری

مفاهیم پایه

نیروهای اصطکاکی

اصطکاکی استاتیکی و لغزشی

فصل سوم

اجزاء سیستم ترمز

بوستر ترمز خلایی

بوستر ترمز هیدرولیکی

عملکرد سیلندر اصلی

طراحی

ترمزهای دیسکی با کالیپر متغیر ( شناور )

Full-contact Disc brake

ترمزهای کفشکی

لنتهای ترمز

فصل چهارم

مسافت‌های توقف

توقف در خط مستقیم

احتیاط های پیشگیرانه  در سیستم ترمز ضد قفل ABS

اصطلاحات مربوط به ABS

سیستم های باز و بسته

سیستم های مجتمع و غیر مجتمع

مدارهای هیدرولیکی

کانالهای:ABS

فصل پنجم

اجزای سیستمS AB

سیلندر اصلی

سلونوئیدها

انبارهای آکومولاتورها

نیروهای دینامیکی در هنگام ترمزگیری

مدار کنترل سیستم ABS

متغیرهای کنترلی چرخ غیر متحرک

فصل ششم

عملگر سیستم BAS

عملکرد سیستم : ESP

کنترل مدار بسته ترمزگیری در شرایط انحراف از مسیر

GMA

GMA

فصل هفتم

روغن های ترمز

نیازمندیها

نقطه تعادل جوش

فصل هشتم

کیسه هوا(AIR  BAG)

کیسه های هوایی جانبی

 

مقدمه:
همگی می دانیم که فشردن پدال ترمز ماشین، سرعت را می کاهد.اما چگونه؟چگونه ماشین نیروی پای شما را به چرخ ها منتقل میکند؟چگونه نیروی شما را چند برابر       می کند تا برای متوقف کردن جسمی به بزرگی یک ماشین کافی باشد؟
           
طرحی کلی از سیستم ترمز
وقتی شما پدال ترمز را       می فشارید،ماشین نیروی پای شما را از طریق یک سیال به ترمز ها منتقل میکند.زیرا ترمزهای واقعی نیرویی خیلی بیشتر از نیرویی که شما توسط پایتان وارد می کنید نیاز دارد.ماشین باید نیروی پای شما را چند برابر کند.این کار از طریق ۲ روش انجام میشود
۱-مزیت مکانیکی(اهرمها)
۲-افزایش هیدرولیکی نیرو
ترمزها نیرو را از طریق اصطکاک به چرخ ها منتقل می کنند و چرخ ها نیز این نیرو را توسط اصطکاک به جاده می دهند.
قبل از اینکه بحث را بشکافیم،اجازه دهید این ۳ قانون را یاد بگیریم:
 ? دستگاه اهرمی
 ?  دستگاه هیدرولیکی
 ? دستگاه اصطکاکی
 
دستگاه اهرمی
 پدال به نحوی طراحی شده که میتواند نیروی پای شما را قبل از اینکه هرگونه نیرویی به روغن ترمز وارد شود چند برابر کند.

افزایش نیرو
 در شکل بالا،نیروی F به سمت چپ اهرم وارد شده است.سمت چپ اهرم (۲X) دو برابر سمت راست(X) است.در نتیجه در سمت راست اهرم،نیروی ۲F ظاهر میشود،ولی در نصف جابجایی (Y) نسبت به سمت چپ(۲Y).تغییر نسبت سمت چپ و راست اهرم تعیین کننده نسبت نیروی دو طرف است.
 
سیستم هیدرولیکی
ایده اساسی ساده ای در پشت هر سیستم هیدرولیکی نهفته است: نیروی وارد به هرنقطه از سیال تراکم ناپذیر،که عموماً یک نوع روغن می باشد،به همان اندازه به مابقی نقاط منتقل می شود.بیشتر سیستم های ترمز از این طریق نیرو را چند برابر می کنند.در اینجا شما ساده ترین سیستم هیدرولیکی را مشاهده می کنید.
                  
یک سیستم ساده ی هیدرولیکی
در شکل بالا،دو پیستون(به رنگ قرمز)در دو استوانه شیشه ای,پر شده از روغن,گنجانده شده اند و از طریق یک لوله پر از روغن به یک دیگر متصل اند.اگر شما یک نیروی رو به پایین به یک پیستون وارد کنید(مثلاً سمت چپی در شکل)نیرو از طریق لوله روغن به پیستون بعدی منتقل می شود.از آن جایی که روغن تراکم ناپذیر است،کارایی بسیار بالاست.تقریباً تمامی نیروی اعمال شده در پیستون دوم تولید می شود.نکته مهم در مورد سیستم هیدرولیکی اینست که لوله متصل کننده دو پیستون به هر شکل و طولی می تواند باشد،به طوری که امکان هر گونه تغییر شکل را در مسیر انتقال نیرو میسرمی کند.این لوله همچنین می تواند چند شاخه شود،در نتیجه یک پیستون مادر می تواند بیش از یک شاخه،در صورت نیاز داشته باشد،همان طور که در شکل نشان داده شده است.
                
 
یک نکته شسته رفته دیگر در مورد سیستم هیدرولیک اینکه می تواند نیرو را چند برابر کند،(یا تقسیم کند)اگر شما "چگونه قرقره و جعبه دنده کار می کنند؟" یا "نسبت دنده چگونه کار می کند؟" را خوانده باشید،حتماً می دانید که مبادله نیرو و جابه جایی در سیستم های مکانیکی بسیار مرسوم است.در یک سیستم هیدرولیکی ،کافیست سایز یک پیستون را نسبت به دیگری متفاوت انتخاب کنیم،مطابق شکل:
                   
افزایش هیدرولیکی نیرو
برای تعیین ضریب افزایش در شکل بالا،با توجه به اندازه پیستون ها کار را شروع می کنیم،فرض کنید که قطر پیستون درسمت چپ ۲ اینچ,در سمت راست ۶ اینچ باشد.مساحت هر پیستون از رابطه πr2 دست می آید.پس مساحت پیستون سمت چپ ۳/۱۴  و سمت راست ۲۸/۲۶ است.پیستون سمت راست ۹ برابر پیستون سمت چپ است،این بدان معناست که نیرویی معادل ۹ برابر نیروی اعمال شده به پیستون سمت چپ،در پیستون سمت راست تولید می شود.پس اگر یک نیروی ۱۰۰ پوندی به پیستون چپ وارد کنیم،نیروی معادل ۹۰۰ پوند در سمت راست تولید می شود.تنها نکته این ست که شما باید پیستون سمت چپ را ۹ اینچ پایین ببرید تا پیستون سمت راست ۱ اینچ بالا بیاید.
 اصطکاک
 اصطکاک،میزان سختی حرکت دادن یک جسم بر روی جسم دیگر است.نگاهی به شکل زیر بیندازید.
۱-هر دو جسم از یک جنسند،ولی یکی سنگین تر است.فکر می کنم که همه ما می دانیم که کدام یک سخت تر جابجا می شود…..

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.