بررسی سیستم انتقال قدرت پیوسته دور متغیر اتوماتیک CVT


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی سیستم انتقال قدرت پیوسته دور متغیر اتوماتیک CVT دارای ۱۴۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی سیستم انتقال قدرت پیوسته دور متغیر اتوماتیک CVT  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : به همراه پروژه یک فایل پاورپوینت دارای ۲۵ اسلاید و بیش از ۱۰۰ تصویر مربوط به پروژه ارسال خواهد شد

بخشی از فهرست مطالب پروژه بررسی سیستم انتقال قدرت پیوسته دور متغیر اتوماتیک CVT

فصل اول: تاریخچه جعبه دنده

۱-۱- تاریخچه جعبه دنده

۲-۱-گیربکس های CVT

فصل دوم: انواع CVT

۱-۲- انواع CVT

۲-۲- چرخ وصفحه (     (Disc and Wheel

۳-۲- مخروط وچرخ (Cone and Wheel)

۴-۲- مخروط چرخ مخروط (Cone&Wheel&Wheel)

۵-۲- توروئیدال یا چنبره ای((Toroidal

۶-۲- اکسترودExtroid

۷-۲- Van Doorne CVT

۸-۲- CVT های هیدرواستاتیکی

فصل سوم  :  توصیف عملکردCVT

۱- ۳- توصیف عملکردCVT

۲-۳- توصیف کلیCVT

۳-۳- انتقال قدرت اتوماتیکAT.انتقال قدرت پیوستهCVT

۴-۳- قوانین اساسی وکلی درCVT

۵-۳- تغییر حالت

۶-۳- کاربری درحالت پارک یا خنثی

۷-۳- عملکرد معمولی Normal operation

۸-۳- ضربه گیر پیچشی Torsional damper

۹-۳- یدک کش کردن وسیله نقلیه

۱۰-۳- تعویض روغن درCVT

۱۱-۳- طرح پیاده شده دریک جعبه دنده

۱۲-۳- اجزاء تشکیل دهنده

۱۳-۳- گروه اول : ۱-گروه اول:جریان گشتاورمکانیکی(Mechanical torque Flow)

۱۴-۳-  مجموعه چرخدنده های سیاره ای Planetary Gear Set

۱۵-۳- کلاچ های چندصفحه ایMultiplate Clutches

۱۶-۳-  قرقره وتسمه فولادی Pulley and Steel Belt

۱۷-۳-  محورپینیون Pinion Shaft

۱۸-۳-  دیفرانسیل Diffrential

۱۹-۳- عملکردمکانیکی Mechanical Operation

۲۰-۳- اهرم ماهک دیفرانسیل درتوقف یا خلاصی باشد

۲۱-۳- اهرم ماهک دیفرانسیل درحالت Drive

۲۲-۳- اهرم ماهک دیفرانسیل درحالت حرکت به عقب قراردارد

۲۳-۳- گروه دوم : کنترل سیستم Control system

۲۴-۳- پمپ روغن Oil Pump

۲۵-۳- شیرآلات Valves

۲۶-۳- سیستمPitot

۲۷-۳-کفشک حسگر Sensing Shoe

۲۸-۳- سنسورحرارتی روغن Oil temperature sensor

۲۹-۳-گروه سوم: اتصالات خروجی External connections

۳۰-۳-Park/Neutrial switch

۳۱-۳- موقعیت های روغن خنک کنندهOil Cooler Locations

۳۲-۳- سنسور سرعت انتقال اولیه Transmission Secondary Speed sensor

۳۳-۳- محورهای انتخاب کننده Shaft Selector

۳۴-۳- متصل کننده Connector

۳۵-۳- راهکارها

۳۶-۳- رفتار وعملکرد درحالات خاص

۳۷-۳-آهسته رانندگی کردن

۳۸-۳-Take off/Pulling Away

۳۹-۳- شتاب دریچه گازدرحالت  Sportیا Drive

۴۰-۳- پس زدن به سمت پائین درحالت  SportیاDrive

۴۱-۳- توقف اضطراری

۴۲-۳-  به عقب رفتن

۴۳-۳- نرم افزاز CVT

فصل چهارم :  مقایسهAT و CVT

۱-۴- تحلیل داده ها

۲-۴- رفتار وسیله نقلیه برای Launch Feel

۳-۴- کیفیت اطلاعات علمی

۴-۴- اطلاعات علمی مرتبط باپارامترهای اول قابلیت رانندگی

۵-۴- اطلاعات علمی مرتبط با پارامتر دوم قابلیت رانندگی

۶-۴- توسعه یک استراتژی کنترل کننده زودگذر جدید

فصل پنجم :  طراحی     CVT

۱-۵- طراحی CVT

۲-۵- خلاصه

۳-۵- یادداشت

۴-۵- مقدمه

۵-۵- انتقال

۶-۵-  کارهای قبلی

۷-۵-  مکانیسم خسارت تسمه

۸-۵-  هندسه تسمه

۹-۵-  شناسایی مکان های خسارت ها

۱۰-۵- سرعتهای وابسته بین اجزاء ترکیب کننده

۱۱-۵- نیروهایی که درگروه باند واجزاء فعالیت می کنند

۱۲-۵-  نیروهایی که دریک بخش فعالیت می کنند

۱۳-۵- انالیزکردن زاویه پیچش کامل

۱۴-۵- نیروی نرمال فعال بین باندها

۱۵-۵- نیروی اصطکاکی که بین باندها فعالیت می کند

۱۶-۵- خسارت های طوق چنبره ای به خا طرلغزندگی باند

۱۷-۵- تاثیر تفاوتهای کشش

۱۸-۵- توزیع نیروهای فشاروکشش

۱۹-۵- پیش گویی های خسارت باند

۲۰-۵- نتیجه گیری

۲۱-۵- کارآینده

منابع ومراجع

منابع اینترنتی

مقالات لاتین

مقالات فارسی

 

فصل اول: تاریخچه جعبه دنده

۱-۱- تاریخچه جعبه دنده
     درسال ۱۸۸۹ودرسن ۲۰سالگی لوئیس رنو سه چرخه ای را که خود با اضافه کردن یک چرخ ان رابه اتومبیلی با چهارچرخ تبدیل کرده بود برای اولین بار به یک جعبه دنده سه سرعته مجهز کرد . این خودرو اولین اتومبیل مجهز به جعبه دنده دردنیا بود.
در۲۴دسامبرهمان سال اوکه تعطیلات کریسمس رادرنزد دوستانش میگذراند ادعا کرد که خودروی او می تواند ازشیب۱۳درصدی خیابانی درمونت مارته پارسی بالا برود.
     دوستان اوخیلی زود مجبور شدند انچه راکه درابتدا غیرممکن می دانستند یاچشمان خود باورکنند. لوئیس رنو نه تنها موفق شدزاویه ۵/۷درجه ای خیابان راباخودرو خودبالا برودبلکه توانست اولین سفارش کارخود رانیز برای ساخت ۱۲ دستگاه خودرو دریافت کند.
چند ماه بعد اواین اختراع خودرا به نام ((Direct Drive به ثبت رساند.اختراع اوبه سرعت سیستم انتقال نیرو به کمک چرخ دنده خورشیدی وزنجیر را تا آن زمان به کارمی رفت ازدور خارج کرد وتحولی را درصنعت خودروسازی به وجودآورد.
   تمامی خودروها برای اینکه هم قدرت لازم رابرای حمل بار وسرنشین وبالا رفتن از سربالائی ها و …… داشته باشند و هم اینکه بتوانند درمواقع لزوم باسرعت مناسب حرکت کنند ، نیاز به یک سیستم تبدیل گشتاوربه نام جعبه دنده دارند. دراین جعبه دنده که ازمجموعه ای چرخ دنده با اندازه های مختلف تشکیل شده است ، اگرچرخ دنده کوچکتر چرخ دنده ای بزرگتر را بچرخاند ، دنده بزرگتر دارای قدرت بیشتر وسرعت کمتروبرعکس ، اگردنده ای بزرگتر ، دنده های کوچکتر را به گردش دراورد ، قدرت چرخدنده کوچکتر کمتر وسرعت آن بیشتر خواهد بود.

درخودروها این سیستم به گونه ای طراحی وساخته می شود که راننده بتواند نسبت های مختلف دنده را یا به طور دستی با جابجا کردن دسته دنده درجای خود ویا به طوراتوماتیک تغییردهد.
    همان طورکه گفته شد جعبه دنده ها درخودروها به دودسته کلی ، دستی واتوماتیک تقسیم می گردند . دردنده های دستی، عمل تعویض دنده ها با کمک دست وبه وسیله ا هرمی که دسته دنده نامیده می شود صورت گرفته ولی درگیربکس های اتوماتیک این عمل به کمک یک مبدل گشتاورهیدرولیکی ویک مجموعه خورشیدی با نسبت دنده های مختلف انجام می گردد. انواع اولیه جعبه دنده ها تا سال ۱۹۲۰بیشترازنوع لغزنده بوده اندتا اینکه دراین سال بابه کارگرفتن دنده های هم سرعت شونده یا سنکرونیزه در خودروهای سواری گام بزرگ دیگری درجهت پیشرفت خودروها برداشته شد.
   دردنده های سنکرونیزه که اکنون درتمامی جعبه دنده های تولیدی خودروهای دنیا مورداستفاده قرار می گیرند ، دوردنده ها با یکدیگر هما هنگ شده وبه این ترتیب تعویض دنده ها با یکدیگر به نرمی وبدون سروصدا انجام می گردد.

۲-۱-گیربکس های CVT
    پس از پیشرفت چشمگیر جعبه دنده های دستی وا توماتیک و بواسطه انها پیشرفت اتومبیل ها درا ستفاده ازتوا ن های متفاوت نیاز به یک تحول در راستای ا سایش وراحتی مسا فرین وراننده برداشته شود . برای اولین باردرابتدای دهه ۱۹۷۰میلادی شرکت هلندی طرحی برای گیربکس داد که بعد ها به گیربکس هایVan Doorne  شهرت یافت.
   این گیربکس بزرگترین ایراد جعبه دنده های معمولی (اعم ازاتوماتیک یا دستی) را مرتفع می کرد . این گیربکس انتقال قدرت را به کمک یک تسمه فولادی بین دوقرقره (پولی) انجام می دهد.
    این جعبه دنده به گونه ای بود که بسیاری از شرکت های خودروسازی را مقهور خود کرد. بسیاری ازشرکت ها به دنبال بکار گیری این تکنولوژی خیره کننده بودند.
اما هرگاه لغت  CVTرابیان می کنید به طورنا خوداگاه نام شرکت  Nissanبه ذهن انسان جاری می شود. شرکت خودروسازی Nissan ازاولین شرکت هایی بود که به سمت این تکنولوژی گرایش پیدا کرد. ا لبته به پیروی از این شرکت دیگرشرکت های ژاپنی نیز به این سو کشیده شدند ، مانند شرکتهای Audi،Kavazaki، Mitsobishiنام برد اما نام نیسان نام دیگری است.
    این شرکت ازابتدای دهه۱۹۷۰ شروع به مطالعه گسترده برروی این جعبه دنده کرد. ا لبته درادامه انواع مختلف CVTرا برایتان نمایش می دهیم چرا که CVTدارای انواع بسیاری می باشد وهرشرکت به نوعی خاص ازاین تکنولوژی دست پیداکرده است.
بین سالهای ۱۹۷۰ تا۱۹۹۱با تحقیقات گسترده ای که نیسان انجام داد توانست CVT ارائه کند که بتواند از همه جوانب خواسته های شرکت سازنده را براورده کند وتوجیه اقتصادی نیزداشته باشد.شکل۱-۱نمایش این نوع است.
پیشرفت تکنولوژی در ساختار متالوژی قطعات و روشهای تولید ، را ندمان مکانیکی این نوع گیربکس ها را از نظر طرح ومکانیزم افزایش داده است . اصلی ترین شاخصه این نوع گیربکس ها در بین گیربکس های اتوماتیک دیگر این است که به موتور و گیربکس و ECU اجازه می دهد ، راندمان بهینه را در شرایط مختلف رانندگی خودرو اعما ل نماید . بدلیل این مشخصه عمده گیربکس های CVT ، بطور میانگین باعث بهبود
۱۰-۲۰ درصد در مصرف سوخت خودرو و در نتیجه کاهش سطح آلاینده های حاصله می شوند. داشتن عکس العمل سریع نسبت به شرایط حاکم از طرف جاده و تغییر بسیار نرم نسبت دنده در مکانیزم تعویض دنده در این نوع گیربکسها باعث شده بسیاری از پدیده های ارتعاش و تکان موجود در مکانیزمهای چرخ دنده ای حذف گردد. در اروپا تولید و بکارگیری گیربکسهایCVT تا سال ۲۰۱۰ به ۵% افزایش خواهد یافت و همچنین رشد استفاده از گیربکس در خودروهای سواری ژاپنی نیز تا سال ۲۰۱۰ به مرز CVT 14% کل تولید خواهد رسید . البته در این بین کشورهایی چون کره نیز به دنبال استفاده گسترده از این نوع سیستم انتقال قدرت در خودروهای خود می باشند .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.