مقاله بررسی اثر بخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بر رفتار سازگارانه کودک عقب مانده ذهنی خفیف


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی اثر بخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بر رفتار سازگارانه کودک عقب مانده ذهنی خفیف دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی اثر بخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بر رفتار سازگارانه کودک عقب مانده ذهنی خفیف  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثر بخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بر رفتار سازگارانه کودک عقب مانده ذهنی خفیف،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی اثر بخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بر رفتار سازگارانه کودک عقب مانده ذهنی خفیف :

تعداد صفحات:۱۴

چکیده:

پژوهش حاضر به منظور بررسی میزان اثربخشی آموزشی مهارتهای اجتماعی بر رفتار سازگارانه کودک عقب مانده خفیف انجام شده است. پژوهش انجام شده از نوع مطالعه موردی ABAB) می باشد و آزمودنی ما یک دختر جوان با سن ۲۲ ساله و ۸ماهه است. که بر پایه آزمون هوش وکسلر بزرگسالان هوشبهری معادل ۵۸ تا ۶۲ دارد که، عقب ماندگی ذهنی خفیف تشخیصداده شده است و دارای سطوح سازگاری پایین در خرده مقیاس مهارتهایزندگی روز مره ومهارت اجتماعی شدن مقیاس واینلند با نمره خام ۶۹ در گروه سنی ۲۰ الی ۲۵ سالگی معادل بهره اجتماعی ۳/۴ سالگی می باشد. سپسآموزش مهارت اجتماعی بمدت ۲ماه در ۱۵ جلسه آموزشی برای آزمودنی اجرا شد. و در پایان دوره آموزش آزمودنی دوباره به کمک ابزارهای یاد شده ارزیابی شد. داده های بدست آمده نشان می دهد که آزمودنی پس از پایان جلسات آموزشی بهبود معنا داری را در زمینه رفتار سازگارانه مورد نظر آزمونگر (مجموعه مهارتهای زندگی روزمره و مهارت اجتماعی شدن) پیدا کرده است بررسی پیگیری نیز نشان داد که بهبود بدست آمده از اموزش ، ۲ماه پس از پایان آموزش همچنان حفظ شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.