مقاله مقایسه افت فشار اصطکاکی جریان دوفاز درکویل مارپیچ قائم و لوله مستقیم به کمک حل عددی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقایسه افت فشار اصطکاکی جریان دوفاز درکویل مارپیچ قائم و لوله مستقیم به کمک حل عددی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه افت فشار اصطکاکی جریان دوفاز درکویل مارپیچ قائم و لوله مستقیم به کمک حل عددی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه افت فشار اصطکاکی جریان دوفاز درکویل مارپیچ قائم و لوله مستقیم به کمک حل عددی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه افت فشار اصطکاکی جریان دوفاز درکویل مارپیچ قائم و لوله مستقیم به کمک حل عددی :

تعداد صفحات:۱۴

چکیده:

مبدل های مارپیچ به دلیل ساختار فشرده خود در بسیاری از کاربردهای صنعتی همچون نیروگاه ها، صنایع هسته-ای، صنایع پتروشیمی، صنایع غذایی، داروسازی و نفت وگاز استفاده می شوند. این نوع مبدل ها در مقایسه با مبدل-های با لوله مستقیم فضای کمتری را اشغال نموده و دارای ضریب انتقال حرارت بالاتر و افت فشار بیشتری می-باشند. در این مقاله سعی شده است که با استفاده از حل عددی مقادیر افت فشار اصطکاکی ایجاد شده در کویل این مبدل ها با حالت لوله مستقیم در حالتی که جریان دوفاز آب – هوا در لوله در حال حرکت است، مقایسه گردد. به منظور تحلیل عددی جریان از مدل Particleموجود در کد تجاری ANSYS CFX که نحوه گسسته سازی آن براساس روش حجم محدود می باشد، استفاده شده است. همچنین برای محاسبه افت فشار اصطکاکی لوله مستقیم از مدل هموژن و معادله بلازیوس بهره گرفته شده است. ابتدا با بررسی شبکه های گوناگون، بهترین شبکه برای تحلیل عددی انتخاب و استقلال شبکه به اندازه مش تحلیل گردید. سپس نتایج اولیه برای هشت هندسه مختلف و تحت شرایط مرزی مشابه اعتبارسنجی شد. با توجه به برخی نتایج تجربی موجود مدل مناسب انتخاب گردید. در ادامه با تحلیل عددی معادلات حاکم، به منظور درک بهتری از طبیعت پیچیده الگوی جریان دوفاز درون کویل مارپیچ، ابتدا تاثیر عدد فرود گریز از مرکز بر روی ناپایداری جریان دوفاز دورن کویل مارپیچ بررسی شد، سپس مقادیر افت فشار اصطکاکی برای چهار کویل و در کسرحجمی های گوناگون محاسبه شده و با مقادیر متناظر آنها در لوله مستقیم مقایسه گردید. نتایج حاکی از آن است که افت فشار اصطکاکی ایجاد شده در کویل مارپیچ به دلیل تاثیر نیروی گریز از مرکز بر ساختار جریان و به دنبال آن ایجاد جریان های ثانویه که سبب تنش های برشی قویتر در کویل می شود، بیشتر از حالت لوله مستقیم می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.