از طراحی تا ساخت خودروی باگی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 از طراحی تا ساخت خودروی باگی دارای ۲۴۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد از طراحی تا ساخت خودروی باگی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

بخشی از فهرست مطالب پروژه از طراحی تا ساخت خودروی باگی

 

فصل اول : مقدمه 

۱-۱ موضوعنامه 

۱-۲ سخن نگارنده 

۱-۳ تاریخچه اتومبیل 

۱-۴ انواع اتومبیل بر اساس طراحی 

۱-۵ آشنایی عمومی با ماشینهای باگی 

فصل دوم: سیستم شاسی و اسکلت 

۲-۱ پیشگفتار 

۲-۲ انواع شاسی 

۲-۲-۱ شاسی مستقل 

۲-۲-۲ شاسی نیمه جدانشدنی 

۲-۲-۳ شاسی نردبانی 

۲-۲-۴ شاسی صفحه ای 

۲-۲-۵ شاسی لوله ای 

۲-۲-۶ شاسی ستون فقراتی 

۲-۲-۷ شاسی یکپارچه 

۲-۲-۸ شاسی مستفد در باگی 

۲-۳ سیستم تعلیق 

۲-۴ انواع سیستمهای تعلیق 

۲-۴-۱ سیستم تعلیق مستقل 

۲-۴-۱-۱ سیستم تعلیق مستقل پاندولی 

۲-۴-۱-۲ سیستم تعلیق مستقل یک مفصلی 

۲-۴-۱-۳ سیستم تعلیق مستقل عقب با اهرم دو شاخه ای 

۲-۴-۱-۴ سیستم تعلیق مستقل هیدرو استاتیک 

۲-۴-۱-۵ سیستم تعلیق مستقل هیدرو پنوماتیک 

۲-۴-۲ انواع سیستم تعلیق در محور جلو 

۲-۴-۲-۱ طبق دار 

۲-۴-۲-۲ تلسکوپی – مک فرسون 

۲-۴-۲-۳ طولی 

۲-۴-۳ تعلیق نیمه مستقل دو دیون 

۲-۴-۴سیستم های تعلیق ویژه 

۲-۴-۵ سیستمهای تعلیق ثابت 

۲-۴-۶ سیستم تعلیق مستفد در باگی ها 

۲-۵ ارتعاش گیرها 

۲-۵-۱ فنرهای تخت 

۲-۵-۲ فنرهای پیچشی 

۲-۵-۳ میله های پیچشی 

۲-۵-۴ فنرهای بادی 

۲-۵-۵ اساس کار ارتعاش گیرها 

۲-۵-۶ ستون – پایه و میل موج گیر

۲-۵-۷ لزوم استفاده از کمک فنر

۲-۵-۸ اساس کار کمک فنر

۲-۵-۹ انواع کمک فنر

۲-۵-۹-۱ تلسکوپی هیدرولیکی

۲-۵-۹-۲ گازی

۲-۵-۹-۳ شیطانکی

۲-۵-۹-۴ نواری

۲-۵-۹-۵ اصطکاکی

۲-۵-۹-۶ پره دار

۲-۵-۹-۷ روغنی گازی

۲-۵-۹-۸ هوایی

۲-۵-۹-۹ روغنی گازی در سیستم هیدروپنوماتیکی

۲-۵-۹-۱۰ وزنه ای

۲-۶ عیب یابی کمک فنر 

فصل سوم : سیستم تولید و انتقال قدرت

۳-۱ تولید قدرت 

۳-۱-۱ انواع موتور

۳-۱-۱-۱ موتورهای احتراق داخلی 

۳-۱-۱-۱-۱ انواع موتورهای اس اس

۳-۱-۱-۱-۲ موتورهای چهارزمانه

۳-۱-۱-۱-۳ موتورهای دوزمانه

۳-۱-۱-۱-۴ فرایندهای موتورهای دورانی

۳-۱-۱-۱-۴-۱ مکش

۳-۱-۱-۱-۴-۲ تراکم

۳-۱-۱-۱-۴-۳ احتراق

۳-۱-۱-۱-۴-۴ تخلیه

۳-۱-۲ سیلندر

۳-۱-۳ محفظه لنگ

۳-۱-۴ پیستون

۳-۱-۵ شاتون

۳-۱-۶ میل لنگ

۳-۱-۷ یاتاقانهای ثابت

۳-۱-۸ یاتاقانهای متحرک

۳-۱-۹ تشریح ساده سایر قطعات

۳-۱-۹-۱ رادیاتور

۳-۱-۹-۲ ترموستات

۳-۱-۹-۳ کویل

۳-۱-۹-۴ دلکو

۳-۱-۹-۵ وایر شمع 

۳-۱-۹-۶ شمع

۳-۱-۹-۷ دینام

۳-۱-۱۰ موتورهای دیزلی۶ زمانه

۳-۱-۱۱ موتورهای انژکتوری

۳-۱-۱۲ تقویت کننده های موتور

۳-۱-۱۲-۱ توربوشارژ

۳-۱-۱۲-۲ سوپر شارژر

۳-۲ انتقال قدرت

۳-۲-۱ کوپلینگها

۳-۲-۱-۱ کوپلینگهای سخت

۳-۲-۱-۲ کوپلینگهای پوسته ای

۳-۲-۱-۳ کوپلینگهای فلانچی

۳-۲-۱-۴ کوپلینگهای انعطلف پذیر

۳-۲-۱-۵ کوپلینگهای توربوفلکس

۳-۲-۱-۶ کوپلینگهای شبکه ای

۳-۲-۱-۷ کوپلینگهای چرخ دنده ای

۳-۲-۱-۸ کوپلینگهای فکی

۳-۲-۱-۹ کوپلینگهای رولکس

۳-۲-۱-۱۰ کوپلینگهای آکاردئونی

۳-۲-۱-۱۱ کوپلینگهای پارافلکس

۳-۲-۱-۱۲ کوپلینگهای رادیال – متغیر زاویه ای

۳-۲-۲ کلاچ ها

۳-۲-۲-۱ کلاچ های یک صفحه ای 

۳-۲-۲-۲ کلاچ های چند صفحه ای  

۳-۲-۲-۳ کلاچ های مخروطی 

۳-۲-۲-۴ کلاچ های اتوماتیک 

۳-۲-۲-۵ کلاچ های ایمنی 

۳-۲-۲-۶ کلاچ های سانتریفوژ 

۳-۲-۲-۷ کلاچ های یک جهته 

۳-۲-۲-۸ کلاچ ها قطع و وصل شونده الکتریکی 

۳-۲-۲- ۹کلاچ ها قطع و وصل شونده هیدرولیکی پنوماتیکی 

۳-۲-۳ جنس کلاچ و ترمزها 

۳-۲-۴ انتخاب کوپلینگ 

۳-۲-۵ سیستم انتقال قدرت دو کلاچه 

۳-۲-۶ چگونگی کارکرد دنده های خودرو 

۳-۲-۷ جعبه دنده 

۳-۲-۸ گیربکس اتوماتیک 

۳-۲-۸-۱ تشریح مکانیزم گیربکس اتوماتیک 

۳-۲-۹ باندها و کلاچ ها 

۳-۲-۱۰ سیستم هیدرولیک پمپ و گاورنر 

۳-۳ گرداننده نهایی خودرو 

۳-۳-۱ دیفرانسیل 

۳-۳-۱-۱ انواع دیفرانسیل در خودروها 

۳-۳-۱-۱-۱ ساده 

۳-۳-۱-۱-۲ چهارچرخ محرک 

۳-۳-۱-۱-۳ کمک دار 

۳-۳-۱-۱-۴ خورشیدی 

فصل پنجم : سیستم فرمان 

۵-۱ زوایای هندسی 

۵-۱-۱ زاویه تو این 

۵-۱-۲ تو اوت 

۵-۱-۳ کمبر 

۵-۱-۴ کستر 

۵-۱-۵ محور چرخش چرخ جلو کینگ پین 

۵-۲ هندسه فرمان 

۵-۳ فرمان 

۵-۳-۱ انواع فرمان 

فصل ششم : سیستم ترمز 

۶-۱ انواع ترمز 

۶-۱-۱ ترمز کفشکی 

۶-۱-۱-۱ انواع کفشک بندی 

۶-۱-۱-۱-۱ نوع ساده 

۶-۱-۱-۱-۲ نوع دوبل یک طرفه 

۶-۱-۱-۱-۳ نوع دوبل دو طرفه 

۶-۱-۱-۱-۴ نوع سروی کامل 

۶-۱-۱-۲ جنس لنت 

۶-۱-۲ ترمز دیسکی 

۶-۱-۲-۱ روش کار ترمز دیسکی 

۶-۲ هواگیری ترمزها 

۶-۳ بوستر 

۶-۴ ترمز ABS 

۶-۵ سیستم ترمز ماشین باگی 

فصل هفتم : متعلقات و سیستمها انجام حرکت 

۷-۱ چرخها و تیوپ 

۷-۲ باد تایر 

۷-۳ کیسه های هوا 

فصل هشتم : نگهداری 

۸-۱ انتخاب بهترین روغن باگی 

۸-۲ انتخاب بهترین روغن موتور 

۸-۳ انتخاب بهترین روغن ترمز 

۸-۴ انتخاب بهترین مایع خنک کننده 

۸-۵ انتخاب بهترین روغن دنده 

۸-۶ نکات مهم در نگهداری ماشینهای باگی 

فصل نهم : پیوست و منابع 

۹-۱ پیوست 

۹-۱-۱ پیوست اول- تعریفنامه 

۹-۱-۲ پیوست دوم- عکسهای نمونه 

۹-۱-۳ پیوست سوم- جداول 

۹-۲- منابع 

۹-۲-۱ لاتین 

۹-۲-۲ فارسی 

۹-۲-۳ اینترنت 

۹-۲-۴ مصاحبه 

 

۳-۱ تاریخچه اتومبیل :

اگر بخواهیم منصفانه به تاریخچه اتومبیل بنگریم ، تصور من بر این است باید همان ارابه های چوبی و طراح آنها را هم جزیی از صنعت اتومویل و تاریخچه آن دانست.
اما صنعت اتومبیل سازی با شکل و موتوری صنعتی در ابتدا به صورت اتفاقی و پراکنده به وسیله چند مخترع صورت گرفت. آنها به طور پیوسته روی اتومبیلهای خویش کار کردند تا امروزه  به صورت کنونی درآمده است. اتومبیل وسیله ای است که در طول دهه های طولانی به وسیله افراد مبتکر و مخترم زیادی تکمیل گردیده و سخن نابه جایی نیست ، اگر بگوییم ، اختراع آن را نمی توان به کس خاصی نسبت داد.
اتومبیل ابتدایی از نیروی بخار استفاده می نمود و شباهت زیادی به درشکه داشته است. ولی به مرور گذشت زمان، و آگاهی به قدرت بیشتر سوختهای دیگر ، توسط طراحان و مهندسان به شکل امروزی در آمد و به حداکثر ایمنی و رفاه رسید، که تقریبا جزء اصلی زندگی انسان ها گردیده است.
این صنعت با اختراع موتور احتراقی در سال ۱۸۶۰ میلادی به وسیله یک بلژیکی به نام اتین لونوار اختراع گردید و سپس به صورت خیلی سریع تغییرات عمده ای نمود. با پی بردن به نیروی موتور احتراقی روند تکامل این صنعت تسریع پیدا نمود و در بین سال های ۱۸۶۰ تا ۱۹۷۰ میلادی در اروپا اختراعات مختلفی به وسیله چند تن از مهندسین انجام گرفت.
ابتدا ساخت یک موتور کوچک و نصب آن به روی یک گاری کوچک بود که توسط زیگفرد مارکوس در سال ۱۸۷۴ میلادی در شهر وین انجام گرفت. موتور این وسیله نقلیه بخاری یا موتورهای برونسوز می گویند. به تدریج موتورهای برونسوز تبدیل به موتورهای درونسوز گردید که مخلوط هوا و گاز در داخل سیلندر به وسیله جرقه محترق می گردد. نمونه تکمیل شده موتور احتراق داخلی که موتور های امروزی شبیه به آن است توسط یک مهندس آلمانی به نام نیکلاس اتو با موفقیت ساخته شد و به همین جهت است که رشته تعمیرات اتومبیل های بنزینی را اتومکانیک گویند. در این سیستم عمل تراکم سوخت از احتراق در داخل سیلندر صورت می گرفت و راندمان بسیار بالایی داشت. دو نفر دیگری که نامشان در صنعت اتومبیل سازی بسیار معروف است عبارت بودند از گات لیب دایمر و کارل بنز که در یک زمان به صورت جدا گانه کار می کردند ولی جهت فعالیتشان یکی بود.
دایملر که در سال ۱۸۳۴ در آلمان متولد شده بود،  ابتدا با اتو کار می کرد ولی در سال ۱۸۸۲ فعالیت خود را با دایر کودن کارگاهی در شهر اشتوتکارت آلمان به طور جداگانه ادامه داد و در این شهر با شخصی به نام ویلهم مای باخ که او نیز از شاگردان اتو بود شریک شد و در مدت یک سال اولین موتور خود را وارد بازار نمودند. موتور آنها نوعی موتور سبک با سرعت بالا در حدود RPM 900 بود که نسبت به موتورهای احتراق داخلی آن زمان که حداکثر دورشان RPM 200 بود قابل مقایسه نبود این موتور کم کم کاملتر شد و به موتور دو سیلندر V شکل تبدیل شد، مجهز به کاربراتور بود که این کاربراتور را آقای مای باخ طراحی نموده بود. اولین سیستم جرقه زنی الکتریکی را بنز طراحی نمود و از سوپاپ قارچی شکل و سیستم خنک کننده توسط آب استفاده نمود. یاد آور می شود اولین موتوری که در اتومبیل در جلوی وسیله نقلیه قرار داشت در سال ۱۸۹۱ میلادی ساخته شد.
– تاریخچه ساخت خودرو ی باگی:
به راستی تاریخ دقیقی برای ساخت ماشینهای باگی در دست نیست . اما بر اساس شواهد تئوری موجود ، اولین خودرویی از این دست در سال ۱۹۷۲ در ایالات متحده ساخته شده است. این خودرو با کاربری حرکت در دشتها و سنگلاخها با طراحی خاص به تعداد بسیار محدود تولید شد و سپس متوقف گردید. اما ساخت این خودرو طی ۱۵ سال اخیر ، علی الخصوص با نیاز سازمانهای فضایی به ماشینهایی با حرکت روی موانع صعب العبور در روی کرات دیگر ، شدت چشمگیری پیدا نموده است.
اولین نمونه خودرو باگی در ایران هم بر اساس شواهدی که من یافتم در سال ۱۳۸۳ در تهران تولید گردیده است. طراح این خودرو هم اکنون به دلیل مسایل خاص تولیدات خود را هم در مشهد و هم در تهران انجام می دهد.   البته قبلا فعالیتهایی توسط صنایع دفاع برای ساخت این وسیله شروع شده بوده است. که به دلیل پراکندگی تاریخی ذکر نگردیده است.

 

بخشی از منابع و مراجع پروژه از طراحی تا ساخت خودروی باگی

۹-۲-۱ کتاب لاتین
•    AA BOOK OF THE CAR – Mauris Platt- Italy – third edition – 1967
•    Design a bout car .- gurge vanda- 2000

۹-۲-۲ کتاب فارسی – بر اساس حروف الفبا
•    اجزای ماشین – فروزان عباس- انتشارات برگ سبز ساعی –چاپ اول – 1383
•    تکنولوژی کارگاهی – محمدی بوساری محمد – شرکت چاپ و نشر ایران – 1372
•    شناخت صنایع شیمیایی – سال اول هنرستان – نظام قدیم – غلامی سعیدی غلامحسین – پیک ایران – 1365
•    شیمی معدنی – سال چهارم هنرستان – نظام قدیم – نیکخو علی – کوروش- ۱۳۶۵
•    جداول و استاندردهای فولاد – مترجم : ولی نژاد عبدا…- اتشارات دنیا- چاپ دوم- تابستان ۱۳۷۸
•    جداول و استاندردهای طراحی و ماشین سازی –  reutlingen،ulrich fisher – مترجم : ولی نژاد عبدا…- اتشارات طراح- چاپ سی و یکم- زمستان ۱۳۸۶
•    جداولهای مهندسی مکانیک وسترمان – پتر گریک و …- مترجم : گلستانی داریانی نادر- چاپ از چاپخانه سپهر- چاپ اول- ۱۳۸۲
•    حساب فنی – نظام قدیم – آموزش فنی- اکبری محسن ،خادمی اقدم صمد ، نصیری زنوزی بهروز – چاپ از شرکت افست – 1363
•    حساب فنی – نظام قدیم – آموزش فنی- سال اول دبیرستان- گودرزیور هوشنگ ،آدری مطلق یعقوب ، تولا محمد حسن، حاج زمانعلی جعفر– چاپ از نوبهار – 1359
•    حساب فنی – نظام قدیم – آموزش فنی- نصیری زنوزی بهروز، خادمی اقدم صمد – چاپ از شرکت افست- ۱۳۶۳
•    حساب فنی – نظام قدیم – آموزش فنی- سال چهارم هنرستان- اکبری محسن ،خادمی اقدم صمد ، نصیری زنوزی بهروز – چاپ از شرکت افست – 1369
•    حساب فنی – نظام قدیم – آموزش فنی- ناصحی ناصر– چاپ از شرکت سهامی خاص طبع و نشر کتابهای درسی ایران – چاپخانه تابان- ۱۳۵۳
•    حساب فنی – نظام قدیم – آموزش فنی- سال سوم دبیرستان – کیامان گورک – چاپ از پیک ایران – 2537 (شاهنشاهی)
•    راز طول عمر اتومبیل – ابش زاده رحمان – انتشارات هنر- چاپ اول- ۱۳۷۱
•    درس فنی – آموزش فنی – نظام قدیم آموزشی – کیامان گورک ، کیانیان وهاگن ، پارساراد حسین ، فخارزاده حسن – 2537(شاهنشاهی)
•    درس فنی – آموزش فنی – نظام قدیم آموزشی – کیامان گورک ، کیانیان وهاگن ، پارساراد حسین ، فخارزاده حسن – ۲۵۳۷(شاهنشاهی)
•    درس فنی – آموزش فنی – نظام قدیم آموزشی – صفوی مبرهن اصغر- چاپ از چاپخانه ندا – 2537(شاهنشاهی)
•    درس فنی – آموزش فنی – نظام قدیم آموزشی – لاله زاری بهرام چاپ از چاپخانه آرین – ۱۳۶۳
•    درس فنی – آموزش فنی – نظام قدیم آموزشی – نصیری زنوزی ، خادمی اقدم صمد- چاپ از شرکت چاپ و نشر ایران- ۱۳۷۱
•    درس فنی – آموزش فنی – نظام قدیم آموزشی – زهره منوچهر ، پروین حسین ، بهروزیان حسین – ۱۳۵۷
•    درس فنی – آموزش فنی – نظام قدیم آموزشی – بروشکی فیروز – چاپ از چاپخانه چهر- ۲۵۳۷(شاهنشاهی)
•    درس فنی – آموزش فنی – نظام قدیم آموزشی – سجادی سید علی – چاپ از چاپخانه زندگی- ۱۳۶۸
•    درس فنی – آموزش فنی – نظام قدیم آموزشی – محمدی بوساری محمد – چاپ از فرهنگ – ۱۳۷۲
•    درس فنی  مکانیک – آموزش فنی – نظام قدیم آموزشی – نصحی ناصر – چاپ از شرکت افست-  1353
 

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.