مقاله مطالعه مقایسه ای اندیشه آیزنر ودیوئی درابعاد هدف،محتوا،روش وارزشیابی در برنامه درسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مطالعه مقایسه ای اندیشه آیزنر ودیوئی درابعاد هدف،محتوا،روش وارزشیابی در برنامه درسی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مطالعه مقایسه ای اندیشه آیزنر ودیوئی درابعاد هدف،محتوا،روش وارزشیابی در برنامه درسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مطالعه مقایسه ای اندیشه آیزنر ودیوئی درابعاد هدف،محتوا،روش وارزشیابی در برنامه درسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مطالعه مقایسه ای اندیشه آیزنر ودیوئی درابعاد هدف،محتوا،روش وارزشیابی در برنامه درسی :

تعداد صفحات:۱۳

چکیده:

در این پژوهش عناصر هدف ،محتوا،روش آموزش وشیوه های ارزشیابی در اندیشه آیزنر ودیوئی، در کتب و سایر منابع مورد مطالعه، بررسی و تحلیل قرار گرفته است. روش تحقیق در این پژوهش از نوع تحلیلی- استنتاجی می باشدنتایج پژوهش نشان می دهد:آیزنر اهداف برنامه درسی را در سه طبقه قرار م یدهد که عبارتند از: اهداف رفتاری، اهداف حل مسئله و نتایج بیانی . در مقابل دیوئی اهداف تعلیم و تربیت را به درونی و بیرونی تقسیم می کند. آیزنر بیان می کند که محتوا بر اساس دو معیار انتخاب شود: ارتباط بین محتوا و هدف ومعنی داری محتوا. دیوئی در ارتباط با محتوا معتقد است که علاوه بر روش یادگیری که مسئله محور م یباشد محتوا نیز می بایست مبتنی بر مسئله سازی باشد. آیزنر به جای یاد دهی– یادگیری از ارائه- پاسخ استفاده می کند و اظهار می دارد که از این بعد یا عنصر در برنامه ریزی درسی کمتر مورد ملاحظه قرار می گیرد. دیوئی در روش های ارائه– پاسخ روش معروف حل مسئله را مطرح ساخته است. آیزنر در ارزشیابی از مواد و محتوای موضوع درسی دو روش پیشنهاد می کند که روش گلخانه ای در سطح محدود و روش ارزشیابی پایانی در مراحل پایانی، اما هنوز قابل تغییر، انجام می شود. دیوئی در ارتباط با ارزشیابی به پیامدها و نتایج توجه می کند نه اهداف.و در پایان این مقاله هم سعی شده دلالت هایی برای برنامه درسی ایران آورده شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.