مقاله ارزیابی کارایی روش های مهندسی رودخانه در برآورد بار رسوب در ایستگاه شاهزاده عباس


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ارزیابی کارایی روش های مهندسی رودخانه در برآورد بار رسوب در ایستگاه شاهزاده عباس دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی کارایی روش های مهندسی رودخانه در برآورد بار رسوب در ایستگاه شاهزاده عباس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی کارایی روش های مهندسی رودخانه در برآورد بار رسوب در ایستگاه شاهزاده عباس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی کارایی روش های مهندسی رودخانه در برآورد بار رسوب در ایستگاه شاهزاده عباس :

تعداد صفحات:۱۴

چکیده:

در مقایسه با شاخه های دیگر دانش هیدرولیک ، پیشرفت در زمینه انتقال رسوب بسیار کمتر بوده است که علت آن ارتباط پیچیده شمار زیادی از پارامترهای رسوب و جریان آب است که تداخل و تأثیر متقابل آنها ارائه کمی پدیدهانتقال رسوب را مشکل می سازد و از آنجایی که روخانه ها به طور دائمی مقطع عرضی ، پروفیل طولی ، رژیم جریان و شکل کلی خود را با توجه به وضعیت انتقال رسوب اعم از فرسایش و رسوبگذاری ، تغییرداده و خود را با شرایط جدیدتطبیق می دهند . با توجه به اثرات انتقال رسوب در محیط زیست و تغییرات ناشی از آن به حریم رودخانه ها ، بررسینحوه ی انتقال رسوب و بررسی مکانیزم های مختلف آن ضروری به نظر می رسد . برای محاسبه ی میزان بار رسوب تا کنون معادلات تجربی و نیمه تجربی متعددی ارائه گردیده است که بدلیل پیچیدگی پدیده های انتقال رسوب ناشی ازپراکنش تعداد زیادی از پارامترهای هیدرولیکی و رسوبی ، نتایج حاصل از این معادلات با یکدیگر تفاوت بسیاری دارند . بنابراین سنجش و گزینش مناسب ترین روش های برآورد بار کل رسوب رودخانه از طریق مقایسه مقادیر محاسباتی بامقادیر اندازه گیری شده از اهمیت بسیاری برخوردار است . در این تحقیق میزان بار کل رسوب رودخانه شاهزاده عباس رفسنجان با کمک ۵ روش مهندسی رودخانه شامل روش های آنگلوند هانسن ، یانگ ، کریم کندی ، ایکر و وایت ، توفالتی تخمین زده شده است که با توجه به نتایج موجود روش کریم کندی با اختلاف ۱/۷۳%کمتر از مقدار آمار ثبت شده بار رسوب در خروجی حوزه و روش ایکر و وایت با اختلاف۳۷/۲۵% بیشتر از مقدار آمار ثبت شده بار رسوب در خروجی حوزه نسبت به روشهای دیگر نتایج نزدیکتر و بهتری دارند لذا روش کریم کندی به عنوان -مناسب ترین روش توصیه میگردد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.