پروژه کارآفرینی شرکت خدمات حسابداری و حسابرسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
11 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پروژه کارآفرینی شرکت خدمات حسابداری و حسابرسی دارای ۶۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه کارآفرینی شرکت خدمات حسابداری و حسابرسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه کارآفرینی شرکت خدمات حسابداری و حسابرسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه کارآفرینی شرکت خدمات حسابداری و حسابرسی :

فصل دوم – تعیین ظرفیت
۲-۳-برآورد میزان مصرف مواد اولیه و قطعات خریدنی
ردیف نام ماده اولیه/ قطعات خریدنی مشخصات فنی مورد مصرف در محصول میزان مصرف
در محصول مصرف سالیانه منبع تامین
مقدار واحد داخلی خارجی

۱ نیاز های نرم افزاری
– جهت حسابداری – ۶ *
۲ نیاز های سخت افزاری – جهت حسابداری ۳ *
۳ دفاتر ثبت – جهت ثبت و بایگانی اثناد ۳ *
۴ لوازم و امکانات دفتری – جهت فراهم نمودن دفتر شرکت ۶ *

۲-۴-معرفی دستگاه ها و تجهیزات انجام فعالیت
ردیف نام ماشین آلات/
تجهیزات تولید یا انجام فعالیت مشخصات فنی تعداد منبع تامین
داخلی خارجی
۱ حسابداری تملک دارایی های سرمایه ای وزارت جهاد کشاورزی *
۲ حسابداری وزارت جهاد کشاورزی *
۳ اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی *
۴ انبارداری وزارت جهاد کشاورزی *
۵ حقوق و دستمزد وزارت جهاد کشاورزی *
۶ اموال وزارت جهاد کشاورزی *

۲-۵-معرفی تجهیزات و تاسیسات عمومی
ردیف عنوان تاسیسات به مقدار مصرف مقدار مصرف
محوطه کارگاه اداری بنزین گازوییل
۱ برق * *
۲ آب *
۳ گاز * *
۴ تلفن *

۵ سوخت گرمایش * *

فصل سوم
معرفی نیروی انسانی

فصل سوم – معرفی نیروی انسانی
معرفی نیروی انسانی
۱-۳-برآورد پرسنل تولیدی
ردیف عناوین شغلی تعداد میزان تحصیلات جنسیت
۱ سرپرست ۱ کارشناسی ارشد حسابداری یا مدیریت مرد
۲ مهندس ۴ کارشناس رایانه – حسابداری مرد
۳ تکنسین ۱۰ فوق دیپلم رایانه – حسابداری مرد / زن
۴ خدمه ۱ زیر دیپلم مرد

۲-۳-پرسنل اداری و خدمات
ردیف نوع مسئولیت تعداد شرح وظایف
۱ مدیر ۵
۲ خدمات ۱
۳ تکنسین ۱۰

فصل چهارم
هزینه ها

فصل چهارم – هزینه ها
معرفی هزینه ها
ردیف عنوان هزینه مبلغ سالانه به ریال
۱ مواد مصرفی ۵۰۰۰۰۰۰۰
۲ تامین انواع انرژی سوخت(تاسیسات-گرمایش-سرمایش) ۱۸۰۰۰۰۰
۳ هزینه خدمات نیروی انسانی ۷۵۰۰۰۰۰۰۰
۴ هزینه ماشین آلات و تجهیزات خط تولید –

۵ هزینه زمین-ساختمان ۴۰۰۰۰۰۰۰۰
۶ هزینه لوازم اثاثیه اداری ۵۰۰۰۰۰۰۰
۷ هزینه های قبل از بهره برداری ۳۰۰۰۰۰۰۰
۸ جمع کل هزینه ها ۱۷۹۸۰۰۰۰۰۰

برآورد هزینه استهلاک
شرح ارزش دارایی
( ریال) درصد هزینه استهلاک
محوطه سازی

ساختمان
ماشین آلات و وسایل آزمایشگاهی ۵۰۰۰۰۰۰۰ ۱۰ ۵۰۰۰۰۰۰
تاسیسات
وسایل حمل و نقل
وسایل دفتری ۵۰۰۰۰۰۰ ۱۰ ۵۰۰۰۰۰
پیش بینی نشده
جمع کل ۵۵۰۰۰۰۰۰ ۱۰ ۵۵۰۰۰۰۰

سود ناخالص= هزینه های سالیانه- در آمدسالیانه
۱۲۷۰۰۰۰۰۰۰ = ۱۲۳۰۰۰۰۰۰۰- ۲۵۰۰۰۰۰۰۰۰

فصل پنجم
شرح فرایند و اطلاعات فنی مورد نیاز

فصل پنجم – شرح فرایند و اطلاعات فنی مورد نیاز
شرح فعالیت های شرکت :
۱ – فعالیت های حسابداری دولتی
– حسابداری تملک دارایی های سرمایه ای
– حسابداری مالی
– اعتبارات
– انبار داری
– اموال
– حقوق و دستمزد
و ;

۲ – فعالیت های حسابداری شرکتی
حسابداری شرکتی – حسابداری صنعتی – انبارداری – انبارگردانی و ;

۳ –حسابرسی
حسابرسی دولتی
حسابرسی شرکتی
و ;

برخی از اطلاعات فنی مورد نیاز :
یکی از مباحث اصلی و مطرح بخشهای اداری ـ حسابداری و مالی و خدماتی اکثر موسسات ، سازمانها و شرکتها در روزهای پایان سال شلوغی و جنب و جوش است که برای انجام کارهای باقیمانده و ناتمام صورت می گیرد .

انگار که مسابقه ای در پیش است از کارکرد کارمند ساده گرفته تا مدیران و سرپرستان رده بالای در سازمان جهت رسیدن به نقطه پایان در تلاش هستند .
به راستی چرا اینگونه است ؟ و چه عواملی سبب این می شود که نتوانیم کارهایمان را در طی سال انجام دهیم ؟ عوامل فرهنگی موثرند یا عوامل اقتصادی ؟
آیا قوانین موجود کشور دارای اشکال و نقص هستند و یا عوامل محیطی و اجتماعی درون سازمانها؟

آیا از فن آوری سیستمهای اطلاعات مدیریت ( ) نتوانسته ایم بدرستی بهره‌ای ببریم ؟
آیا کارکنان سازمانها به موقع وظایف محوله را انجام نمی دهند ؟

و آیا مدیران از ابزارهای کنترلی مدیریتی خود به نحو مطلوب استفاده نمی کنند ؟
اینها سئوالات مطرحی هستند که می توان با حل آنها گره بسیاری از مشکلات موجود سازمانها و شرکتها باز شده و بدرستی از زمان بعنوان یک منبع محدود استفاده نمود .

بحثها و نظرات مختلفی در خصوص روزهای پایان سال با انبوه زیاد کارهای ناتمام مطرح است . عدهای از صاحبنظران بر این باورند که مدیران ما با توجه به عوامل فرهنگی و محیطی دارای ساختار مناسبی از لحاظ ترکیب زمان و شرایط آن و استفاده بهینه از وقت نمی باشند .
در این گزارش یه مسایلی در خصوص ریشه های بنیادی این مساله می پردازم و امیدوارم که بتوانم نگاه تازه ای در رفتار و کردار اجتماعی در مورد استفاده صحیح از وقت داشته باشم .

در این گزارش به عواملی از قبیل :
مهارتهای فردی و سازمانی
نقش عوامل فرهنگی و اقتصادی
عوامل درون سازمانها و برون سازمانی ،

وظایف کارکنان و نقص سیستمهای اطلاعاتی
وظایف مدیران و استفاده از ابزارهای مدیریتی
می پردازیم .
امروزه متخصصان و دست اندر کاران بحث جدیدی را تحت عنوان مدیریت اثر بخش مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار می دهند و بطوریکه در عصر حاضر کارایی و بهره‌وری والاترین هدف و ارزشمندترین مقصد کلیه مدیران است . مهارت اعمال مدیریت زمان به دو مقوله کلی مهارت فردی و مهارت سازمانی قابل طرح و تقسیم بندی است از بعد مهارت سازمانی که به شش قسمت تقسیم میشود مدیریت ارتباطات ـ مدیریت جلسات )– برنامه ریزی عملیاتی – تفویض اختیار –هدف گزاری ـ اولویت بندی اهداف و برنامه ها و فعالیتها ـ)و رابطه آن با مهارت فردی که آن هم با نقش وبژگیهای فرذی در موفقیت سازمانی در ارتباط است مورد بحث قرار می گیرد .

۱ ـ مهارتهای سازمانی فردی
الف – مهارت سازمانی :
بحـث مهارتهای سازمانی مدیریت و سرپرستان از نقطه نظر اهداف تقریباً یکی است . شناسایی و تعیین اهداف از مباحث بسیار کلیدی می باشد . اولویت بندی این اهداف به شما کمک می کند که مطوئن تر به آنها برسید .

وقتی شما این برنامه و فعالیتها را برنامه ریزی می کنید در واقع از ابزارهای مدیریتی استفاده می کنید و چنانچه این مدیریت برنامه ریزی بصورت عملیاتی باشد شما یک مدیر عملیاتی به حساب می آیید و برای اینکه بتوانید برنامه های خود را اجرا کنید باید از مسئولیتهای اجرایی خود کم کرده و فقط نظارت و رهبری نمایند و قدرت دادن تفویض اختیار به دیگر کارکنان به شما کمک بسیاری خواهد کرد با این بینش شما دارای ارتباطات موثری با دیگر افراد خواهید بود و اینکه بتوانید از مقوله زمان هم حداکثر بهره‌برداری را بنمائید . پیتر دراکر پدر علم نوین معتقد است هرکس نتواند زمان خود را مدیریت نماید هیچ چیز دیگر را هم نمی تواند مدیریت کند .

بنابراین مهارت سازمانی مدیران موفق ارتباط بسیاری با مدیریت بهینه از زمان دارد .

ب ـمهارتهای فردی
کرت اوین رفتار افراد را تابعی از شخصیت انسان و محیط آنها می داند . ولی بر این اعتقاد بود که اعمال و رفتاری که از انسانها سر می زند احتمالاً هر دو عامل یعنی ویژگیهای فردی و عوامل محیطی در آن دخیل باشند .
وقتی به نظر کرت لوین در خصوص رفتار انساها تأمل می کنیم به این نتیجه می رسیم که رفتار انسان از دید خود فرد یعنی عامل اجرا و یا اینکه از دید دیگران مورد قضاوت قرار می گیرد دارای تفاوتهایی می باشد .
بر اساس تحقیقات انجام شده زمانی که فرد در موضع اقدام کننده قرار می گیرد رفتار خود را اکثراً به عوامل محیطی نسبت می دهد و عوامل شخصی و ویژگیهای فردی را نادیده می گیرد .
و بر عکس زمانی که در موضع مشاهده کننده و قضاوت کننده قرار می گیرد نقش عوامل محیطی را کمرنگ فرض نموده و بیشتر به عوامل شخصی تأکید می ورزد .
در حیطه بحث مهارتهای فردی تخصص و چگونگی نگرش به این قضیه می تواند در خور تأمل و اندیشه باشد .هر چه در انجام هر کاری فرد دارای تخصص و مهارت باشد بهتر و موثرتر میتواند در آن رشته فعالیت نماید . بی شک یکی از عوامل عقب‌ماندگی کشورهای جهان سوم عدم وجود مردان و زنان با تخصص و با مهارت در زمینه های مختلف اقتصادی و فرهنگی می باشد .

۲ ـ نقش عوامل فرهنگی روی فعالیتهای اقتصادی مساله ای است که کارشناسان امر در مواجهه به آن به یک نکته اساسی توجه دارند و ان فرهنگ رفتاری افراد آن اجتماع می باشد .

در بیان تعریف مربوط به مسائل فرهنگی دیدگاه عالمان بطور قطع در یک راستا می باشد و ان اینست که در تعریف فرهنگ به اصول ثابتی معتقدند از انجمله مجموعه ای از ارزشها ، باورها ، اعتقادات ، هنجارها ‌، اخلاق ، دانش و سایر یافته ها و اکتسابات اجتماعی انسان .
در هر جامعه ای با توجه به خصوصیات فرهنگی ان مقولات ، معیارها و مفاهیمی با ارزش قلمداد می باشند وقتی از بایدها و نبایدهای یک فرهنگ حرف می زنیم از حد و حدودها و از مرزهای رفتاری آن اجتماع می گوییم به یک مجموعه از رفتارها و هنجارهای مسلم شده بر می خوریم که می تواند در پیشرفت و توسعه نقش بسزایی داشته باشد هر دوی عوامل فرهنگی و اقتصادی در مورد طرح این گزارش دارای اهمیت فوق‌العاده می باشند .
نظم و ترتیب در اجتماع ، وفای به عهد ، عدم وجود فاصله‌های طبقاتی ( عدالت اجتماعی به مفهوم واقعی ) ، داشتن امنیت و اسایش فکری و روحی و داشتن محیطی عاری از آلودگی های صوتی و فشارهای عصبی و ;;;; این مسایل تاثیر زیادی روی نظم اجتماعی دارد و نظم اجتماعی سبب می شود که کارها و امور جاری اجتماع به موقع و صحیح انجام شود . برای روشن شدن این بحث کمی بیشتر صحبت می‌کنیم :

– نظم و ترتیب در اجتماع ( نظم اجتماعی )

نظم اجتماعی سرآمد کلیه بحثهای این گزارش می باشد . نظم اجتماعی جهت دهنده اجتماع است .
تنظیم امور و داشتن برنامه مشخص برای اهداف تعیین شده در کمک به بهبودنظم اجتماعی مفید می باشد .
آگاهی اجتماع از چنین وضعی آنها را در خطی قرار می دهد که همانا توسعه فرهنگی و در نهایت توسعه اقتصادی می باشد .
-‌ وفای به عهد ( تعهد )
بسیاری از مشکلات مردم ما عدم وجود تعهد و وفای یه عهد و پیمان است . وقتی ریشه این مشکل را مورد ارزیابی قرار می دهیم به بحث قبلی ( نظم اجتماعی ) بر می خوریم . انجام امور بموقع و تعهد داشتن به افراد و کارها و وظایف محوله انسانها را متعهد کرده و در قبال اجتماع مسئولیت‌پذیر می کند .
احساس مسئولیت اجتماعی ، از مهمترین عوامل حفظ و ضمانت اجرایی عدالت اجتماعی است و لذا آگاهی عمومی به حقوق و وظایف و مراقبت در حفظ و اجرای آن و اصل انتقاد سازنده و امر بمعروف و نهی از منکر در همه مراتب و حدود آن در جامعه ضرورت دارد .

ـ عدم وجود فاصله های طبقاتی
تا انجا که مشاهدات عینی و تجارب اجتماعی در جامعه های مختلف با نظامهای اجتماعی و اقتصادی مختلف نشان داده ، افراد اجتماع از نقطه نظر کارآیی فکری و بدنی با یکدیگر تفاوت دارند . منظور از این تفاوتها ، تفاوتی است که در سرشت آنهاست ، نه تفاوتهایی که ناشی از نابسامانیهای و بی عدالتیهای اقتصادی و اجتماعی است و با برطرف کردن آنها برطرف می شوند .
یکی از موضوعات مهم عوامل فرهنگی ، بحث وجود فاصله‌های طبقاتی در اجتماع می باشد . تاثیر نگرانی افراد اجتماع از وجود فاصله‌های طبقاتی بطور حتم در رفتارهای اجتماعی اثر گذار است .

موضوع قشر بندی اجتماعی ( ) در فرهنگ جامعه شناسی ، عبارت است از دیدگاهی که افراد و گروههای اجتماعی که در یک جامعه وجود دارند را بصورت لایه ها و قشرهایی تلقی می کنند که در سطوح مختلف ، و بر روی هم چیده شده اند .
مفهوم نابرابری های اجتماعی یا قشر بندی اجتماعی از یک بار ارزشی برخوردارند که افراد و گروههای خاص را فراتر از افراد و گروههای دیگر قرار داده و قلمداد می کنند .

– عدالت اجتماعی به مفهوم واقعی و بر اساس بینش اسلام در ایه زیر خلاصه می شود
( بالعدل قامت السماوات و الارض ) آسمانها و زمین بعدالت بر پاست .

۳ ـ عوامل درون سازمانی و برون سازمانی
برای روشن شدن بحث عوامل درون سازمانی و برون سازمانی و ارتباط آن با این گزارش به نکاتی اشاره می شود .
الف ) دیدگاه سیستمی
قبل از بحث پیرامون دیدگاه سیستمی به تعریف سیستم می پردازم .
سیستم مجموعه ای است از اجزاء که با ارتباط و پیوند متقابل یک کل واحد را برای رسیدن به هدف مشخص و معیین تشکیل می دهند و هر کدام از اجزاء نقشی خاص را در این راستا ایفا می کنند .
دیدگاه سیستمی یک راه و روش فکر کردن ، نوعی جهان بینی و یک قالب ذهنی خاص است . این طرز فکر به مدیر سازمان چنین القاء می کند که سازمان ، سیستمی است که از قسمتهای مختلفی تشکیل شده و هر قسمت از ان علاوه بر هدف خاصی که برای خود دارد . در جهت تحقیق هدف کلی سازمان نیز فعالیت می کند . به این ترتیب . مدیر با شناخت کامل از سیستم سازمانی ، تصویری جامع در ذهن خود ایجاد می نماید و با دید خاصی که دارد سعی می کند وقت خود را مصرف جنبه های مهمتر سازمان کند .
بعبارت دیگر با چنین طرز تفکری ،‌مدیر قادر به شناخت ماهیت محیطی که در آن کار می کند خواهد بود و در نتیجه با آگاهی همه جانبه در موقعیتی شناخته شده وظایف خود را به موقع انجام خواهد داد .
ب )‌ سیستم سازمانی
با عنایت به آنچه درباره تعریف سیستم بیان شد ، سازمان نیز خود سیستمی است که دارای هدف خاصی است و لااقل از دو عامل ، که هدف مشترکی دارند تشکیل می شود .

در سیستم سازمان نوعی تقسیم کار در جهت نیل به هدف مشترک عوامل متشکله آن وجود دارد .
اجزای سیستم در قبال رفتار یکدیگر عکس‌العمل نشان می دهند و بین خود ارتباطاتی رسمی یا غیر رسمی بر قرارمی کنند و لااقل یک جزء از سیستم ، وظیفه کنترل را بر عهده دارد و بازده سازمان را با معیارهای تعیین شده مطابقت می دهد و تعدیلات لازم را در کار سیستم بوجود می آورد . به این ترتیب ، سازمان سیستمی است با هدف خاص که از سیستمهای فرعی متعامل از قبیل تقسیم کار ، ارتباطات و کنترل تشکیل شده است .
اجرای تقسیم کار مناسب شرایط بوجود آمده در سازمان را بهینه می سازد و باعث بهبود روندکار و در نتیجه بازدهی بالا را فراهم می سازد .
ج ) ترکیب سیستم

همانطور که اشاره شد هر سیستم از اجزایمختلفی تشکیل می شود که این اجزاء هر یک نقش خاصی را در جهت تحقق اهداف سیستم ایفا می کند . ترکیب سیستم را می توان در شکل زیر نشان داد

حسابدار دولتی :
حسابدار دولتی کسی است که علاوه بر داشتن مهارت در حسابداری تکمیلی از عهده انجام امور مربوط به تشخیص حسابها ، تنظیم اسناد مالی ، بودجه ، عملیات حسابداری سپرده ها ، بانک و تهیه صورت مقادیر ، تنظیم حساب درآمد و هزینه اختصاصی ، بستن حسابها و تنظیم حسابهای نهایی ، تهیه انواع صورتهای مالی مهم در موسسات دولتی ، انجام عملیات مالی طرحهای عمرانی ، ادارات دولتی شهرستانها ، شهرداریها و تهیه لایحه تفریق بودجه برآید .

نمونه وظایف
۱ توانایی تشخیص حسابها در حسابداری دولتی و مقایسه آن با حسابداری بازرگانی
۲ توانایی تنظیم اسناد مالی
۳ توانایی تهیه، تنظیم، تصویب، اجرا و نظارت بودجه
۴ توانایی تهیه، تنظیم، تصویب، اجرا و نظارت بودجه
۵ توانایی عملیات حسابداری پرداخت حقوق بازنشستگان و موظفین
۶ توانایی عملیات حسابداری سپرده ها

۷ توانایی عملیات حسابداری بانک و تهیه صورت مقایرت بانک
۸ توانایی تنظیم حساب درآمد و هزینه اختصاصی
۹ توانایی بستن حسابها و تنظیم حسابهای نهایی
۱۰ توانایی تهیه انواع صورتهای مالی طرحهای عمرانی

۱۱ توانایی انجام عملیات مالی ادارات دولتی شهرستانها در ارتباط یا ادارات ذیحسابی
۱۲ توانایی انجام عملیات مالی و حسابداری شهرداریها
۱۳ توانایی تهیه لایحه تفریغ بودجه
۱۴ توانایی تشخیص حسابها در حسابداری دولتی و مقایسه آن با حسابداری دولتی و مقایسه آن با حسابداری بازرگانی
۱۵ آشنایی با تعریف حسابداری
۱۶ آشنایی با تعریف دفترداری

۱۷ آشنایی با خصوصیات حسابداری دولتی
۱۸ آشنایی با اصول و موازین حسابداری بطور اخص
۱۹ آشنایی با روشهای حسابداری دولتی
۲۰ شناسایی اصول تشخیص حسابها و تنظیم سند حسابداری
۲۱ توانایی تنظیم اسناد مالی
۲۲ آشنایی با اسنادی که در خارج از واحدهای مالی تنظیم می شوند
۲۳ آشنایی با اسنادی که در داخل واحد مالی تنظیم می شود
۲۴ آشنایی با دفاتر مالی

دفتر صدور برگه
دفتر روزنامه
دفتر روزنامه عمومی
دفتر روزنامه دریافتی صندوق
دفتر روزنامه پرداختی صندوق
دفتر ثبت اسناد هزینه

۲۵ شناسایی اصول ثبت فعالیتهای مالی در دفاتر
۲۶ شناسایی وصول تنخواه گردان حسابداری
۲۷ برقراری تنخواه گردان پرداخت
۲۸ عملیات حسابداری مربوط به ثبت رقم تنخواه گردان دردفاتر
۲۹ شناسایی اصول پرداخت های علی الحساب و پیش پرداخت

۳۰ شناسایی اصول پرداخت بهای کالای خریداری شده
۳۱ شناسایی پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان
۳۲ شناسایی اصول واریز اسناد تنخواه گردان پرداخت
۳۳ شناسایی اصول درخواست وجه به خزانه
۳۴ شناسایی اصول واریز اسناد تنخواه گردان پرداخت
۳۵ آشنایی با دفتر معین
۳۶ آشنایی با انواع فرمهای دفاتر معین

ابزار و وسایل

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.