مقاله سنجش میزان اثر بخشی آموزش عالی بر توانمندی های آینده شناسی و موفقیت تحصیلی دانشجویان (مطالعه موردی- دانشگاه شهید چمران اهواز)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله سنجش میزان اثر بخشی آموزش عالی بر توانمندی های آینده شناسی و موفقیت تحصیلی دانشجویان (مطالعه موردی- دانشگاه شهید چمران اهواز) دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله سنجش میزان اثر بخشی آموزش عالی بر توانمندی های آینده شناسی و موفقیت تحصیلی دانشجویان (مطالعه موردی- دانشگاه شهید چمران اهواز)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سنجش میزان اثر بخشی آموزش عالی بر توانمندی های آینده شناسی و موفقیت تحصیلی دانشجویان (مطالعه موردی- دانشگاه شهید چمران اهواز)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله سنجش میزان اثر بخشی آموزش عالی بر توانمندی های آینده شناسی و موفقیت تحصیلی دانشجویان (مطالعه موردی- دانشگاه شهید چمران اهواز) :

تعداد صفحات:۱۷

چکیده:

برای درک صحیح تر تأثیر در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه بر توانمندی دانشجویان در فهم بهتر آینده، محاسبه و برنامه ریزی برای پیش بینی آینده، آمادی روانی برای رویارویی و همچنین توانایی روش شناختی برای پیش بینی آینده، با انتخاب ۴۰۰ دانشجو (۳۱۹ کارشناسی و ۸۱ کارشناسی ارشد) به شیوه تصادفی مرحله ای و تکمیل پرسشنامه ای با ۴۵ گویه و ۴ مؤلفه، تحقیقی توصیفی انجام شد. طبق نتایج، از بین مؤلفه ها، متغیرهای توانایی محاسبه و پیش بینی، و درک مفهومی با موفقیت تحصیلی دانشجویان رابطه معنادار دارند. با استفاده از روش تحلیل رگرسیون مشخص شد که متغیر توانایی محاسبه و پیش بینی قادر است تا ۲۴ درصد واریانس موفقیت تحصیلی را پیش بینی نماید. تفاوت بین دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین دختران و پسران در هیچ یک از موارد معنا دار نیست. دانشجویان علوم انسانی در مقایسه با دانشجویان فنی و مهندسی میانگین نمره بیشتری در متغیر درک مفهومی دارند و تفاوت این دو گروه معنادار است) F-4/67 و P0/05) همبستگی بین همه مؤلفه ها با یکدیگر و با کل پرسشنامه بالا و معنادار بوده و آلفا کرانباخ ۰/۸۹ بیانگر پایانی مطلوب پرسشنامه است. با لحاظ نقطه برش ۳/۵ به عنوان نقطه مطلوب مفروض، مشخص شد که در همه مؤلفه ها و در کل پرسشنامه، میانگین نمرات دانشجویان در فلمرو آینده شناسی پائین تر از حد مطلوب است و این تفاوت در همه موارد معنادار می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.