مقاله بررسی رابطه ادراک سبکهای فرزند پروری والدین با خود تنظیمی خودمختارانه دانش آموزان دختر و پسر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی رابطه ادراک سبکهای فرزند پروری والدین با خود تنظیمی خودمختارانه دانش آموزان دختر و پسر دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی رابطه ادراک سبکهای فرزند پروری والدین با خود تنظیمی خودمختارانه دانش آموزان دختر و پسر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی رابطه ادراک سبکهای فرزند پروری والدین با خود تنظیمی خودمختارانه دانش آموزان دختر و پسر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی رابطه ادراک سبکهای فرزند پروری والدین با خود تنظیمی خودمختارانه دانش آموزان دختر و پسر :

تعداد صفحات:۱۶

چکیده:

طی دو دهه اخیر، متخصصان تعلیم و تربیت به مطالعه عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی به ویژه شناخت و انگیزش بیش از پیش توجه کرده اند. در متون روانشناسی، انگیزه به دلایل اساسی رفتار اشاره دارد. انگیزه در تعریفی گسترده به عنوان ویژگی است که ما را به انجام یا عدم انجام کاری وادار می کند، تعریف شده است. در نظریه خود تعیین گری (SDT)، انواع و اقسام مختلف انگیزه ذاتی بسته به میزان درونی شدن کنترل رفتاری با انگیزه خارجی از هم متمایز شده اند (نیرینک و همکاران، ۲۰۰۶). بر اساس این نظریه، در پائین ترین سطح، انگیزه بیرونی وابسته به انجام کاری به منظور دستیابی به بازده جداشدنی از خود فعالیت می باشد، انگیزه در فرد به صورت میل دریافت پاداش و یا اجتناب از تنبیه ایجاد می شود. اما در بالاترین سطح، افراد با شناسایی و پیداکردن دلایل مهم شخصی به انجام فعالیت می پردازند. هدف از انجام کار مشخص بوده و به همین خاطر نیازی به تقویت خارجی ندارد(لای، ۲۰۱۱). براساس مدل لنینبرگ و پنتریچ (۲۰۰۲) بین انگیزه و شناخت ارتباط وجود دارد. بر اساس این طرح پیشرفت های قبلی دانش آموزان، جنبه های اجتماعی یادگیری، متغیرهای انگزیشی مثل (انتظارات و ارزش ها) و متغیرهای شناختی مثل (دانش قبلی، راهبردهای یادگیری، فراشناخت و خودتنظیمی) با هم ادغام و یکی شده اند. بدین معنا که انگیزیش و شناخت هر دو بر هم تأثیر می گذارند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.