مقاله تأثیر عامل فردی و عوامل آموزشی بر رشد مهارت های زبانی کودکان پیش دبستانی شهر مشهد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تأثیر عامل فردی و عوامل آموزشی بر رشد مهارت های زبانی کودکان پیش دبستانی شهر مشهد دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تأثیر عامل فردی و عوامل آموزشی بر رشد مهارت های زبانی کودکان پیش دبستانی شهر مشهد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر عامل فردی و عوامل آموزشی بر رشد مهارت های زبانی کودکان پیش دبستانی شهر مشهد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تأثیر عامل فردی و عوامل آموزشی بر رشد مهارت های زبانی کودکان پیش دبستانی شهر مشهد :

تعداد صفحات:۲۰

چکیده:

نقش عوامل فردی و آموزشی بر روی رد زبانی کودکان پیش دبستان موضوع مهمی است. ویکی از اساسی ترین عوامل در رشد زبان محسوب می شوند. کیفیت رشد زبان و وسعت آن در کودکان مختلف فرق می کند و شرایط مختلف و متنوعی در این تفاوتها دخالت دارد. همانگونه که کشف محیط اطراف از طریق رشد قابلیتهای حرکتی امکان پذیر می گردد، گسترش سریع زبان کودک و توانایی سخنگویی او امکان اکتشافات نمادین محیط را برای وی فراهم می سازد. کودک از همان آغاز تولد دانش ناخودآگاه خود را از آن چه که به کمک زبان می تواند انجام دهد گسترش می بخشد اما در نهایت آموزش زبان به عمیق کردن این دانش کمک می ک ند. هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین عوامل فردی و آموزشی با رشد کودکان پیش دبستانی است. بدین منظور ۲۱۹ کودک (۹۸ دختر، ۱۲۱ پسر) در دامنه سنی ۵ تا ۶ سال از ۴۶۱ مراکز پیش دبستانی شهر مشهد به شیوه خ وشه ای چند مرحله ای از ۱۲ مهد انتخاب و به وسیله آزمون رشد زبان (TOLD:P-3) مورد ارزیابی قرار گرفتند. همچنین، پرسشنامه دموگرافیک تکمیل شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها که از روش های آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار) و روش های آمار استنباطی (t مستقل و تجزیه و تحلیل واریانس یک طرفه یا Anova) استفاده شد نتایج آزمون t نشان داد که بین رشد کلامی کودکان دختر و پسر در کل مقیاس در سطح (t(217)=2/005,P<0/046 با هم تفاوت معناداری داشتند. نتایج تحلیل واریانس نیز نشان داد که بین متغیر، تحصیلات مربی با متغیر وابسته رشد کلامی تفوت معناداری وجود دارد. همچنین رشد زبانی با توجه به مدت حضور کودک در مهد کودک و تعداد شاگردان در کلاس متفاوت نبود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.