مقاله در مورد تاریخچه شرکت ایران خودرو


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله در مورد تاریخچه شرکت ایران خودرو دارای ۵۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد تاریخچه شرکت ایران خودرو  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد تاریخچه شرکت ایران خودرو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد تاریخچه شرکت ایران خودرو :

نمایندگی ایران خودرو

تاریخچه شرکت ایران خودرو
معاونت خودروی سواری
گواهینامه بین اللملی اخذ شده
مدیریت بدنه سازی
ایران خودرو و نیروی انسانی
ایران خودرو و خدمات پس از فروش

ایران خودرو و فعالیت های صادراتی
معرفی محصول
میل لنگ
ساختمان میل لنگ
انواع میل لنگ
شاتون
اجزای شاتون
بررسی نقش موتور میل لنگ ها در موتورهای دیزلی چند زمانه
مشکلات صنعت قالب سازی میل لنگ در ایران
خود مهارهاservos
اسیت و دنده ی خلاص
دنده ی سرعت سنگین
دنده سرعت دوم((overdrive
دنده سنگین دستی
دنده عقب Reverse
تصاویری از ماشینهای ساخت ایران خودرو
منابع

تاریخچه شرکت ایران خودرو
نام شرکت : ایران خودرو( سهامی عام)
تاریخ تاسیس : مرداد ۱۳۴۱
میزان سرمایه : ۵/۱۲۸۲ میلیارد ریال
میزان سهام : ۱۲۸۲۵۰۰۰۰۰ سهم
نیروی انسانی : ۱۲۰۳۹ نفر
مساحت : ۳۴۵۰۰۰۰ متر مربع
شرکت ایران خودرو (سهامی عام ) در ۲۷ مرداد سال ۱۳۴۱ و با سرمایه اولیه یک صد میلیون ریال و با یک هزار سهم هزار ریالی تاسیس شد و در شهریور همان سال تحت شماره ۸۳۵۲ در اداره ثبت شرکت های تهران به ثبت رسید و از مهر ماه سال ۱۳۴۲ فعالیت خود را با تولید اتوبوس آغاز کرد . شرکت در سال ۱۳۴۵ اجازه تاسیس کارخانه

ساخت انواع اتومبیل سواری از نوع چهار سیلندر را دریافت کرد و پس از استقرار تجهیزات مربوط به تولید آخرین مدل اتومبیل هیلمن با انواع پیکان با ظرفیت اولیه سالانه ۶ هزار دستگاه ، اولین اتومبیل سواری به تولید رسید .
شرکت ایران خودرو که فعالیت خود را با تولید سواری پیکان ، اتوبوس و مینی بوس آغاز کرد به مرور زمان به تنوع و حجم تولیدات خود افزود به طوری که در سال ۱۳۷۹ با تولید ۱۷۶۰۰۰ دستگاه خودرو برای چهارمین سال متوالی موفق به شکستن رکورد تولید خود شد و علاوه برآن موفق شد به میزان قابل توجهی کمیت و کیفیت محصولات خود را افزایش دهد .

شرکت ایران خودرو در حال حاضر با در اختیار داشتن ۷۰% از سهم تولید و بازار خودرو وبزگترین تولید کننده خودرو در کشور به شمار می رود . فعالیتهای شرکت را از بدو تاسیس تاکنون می توان به سه دوره زمانی تقسیم نمود :
الف : از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷
در این سالها سیاست افزایش عرضه از طریق مونتاژ بر صنعت خودرو ، از جمله شرکت ایران خودرو حاکم بود ، چرا که از یک سو نیاز بازار مصرف روند افزایشی داشت و از سوی دیگر زیربناهای لازم برای تحقق تولید داخلی وجود نداشت . در این دوره بالغ بر ۶۳۱۵۰۰ دستگاه انواع خودرو در این شرکت مونتاژ وبه بازار عرضه شد .
ب : از سال ۱۳۵۸تا ۱۳۶۸
طی این سالها محدودیت های ناشی از محاصره اقتصادی و همچنین جنگ تحمیلی باعث

شد تا تولید خودرو از فراز و نشیب قابل ملاحظه ای بر خور دار گردد . مجموع تولیدات شرکت ایران خودرو در این دوره زمانی بالغ بر ۵۰۴۰۰۰ دستگاه بوده است .
پ :از سال ۱۳۶۹ به بعد
این سالها را باید دوران تجدید حیات صنعت خودرو سازی تلقی کرد ، در این دوره ستاد سیاستگذاری خودرو تاسیس و قانون خودرو به تصویب رسید . تدوین استراتژی صنعت خود

رو در قالب برنامه پنج ساله از دیگر اقدامات برجسته ای بود که در جهت حمایت و هدایت این تلاش ارزنده صورت پذیرفت.
سال نگار تولید سواری و وانت
۱۳۴۶ ـ سواری پیکان در مدلهای دو لوکس ، کار لوکس ، جوانان و تاکسی با حجم موتور ۱۶۰۰و۱۷۲۵ سی سی
۱۳۴۸ـ وانت پیکان با حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی

۱۳۶۹- سواری پیکان با نیروی محرکه پژو ۵۰۴ با حجم موتور ۱۸۰۰ سی سی
۱۳۶۹ – سواری پژو ۴۰۵ در مدل های GL و GLX با حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی
۱۳۷۴ – سواری پژو ۴۰۵ در دو مدل دنده ای و اتو ماتیک با حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی
۱۳۷۵ – آغاز طراحی “سمند” ( خودروی ملی )
۱۳۷۶ – سواری پژو ۴۰۵ با قوای محرکه پیکان ( پژو آر- دی ) با حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی
۱۳۷۶ – سواری تشریفاتی پژو ۴۰۵ (لیمو زین ) با حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی
۱۳۷۷ – سواری استیشن پژو ۴۰۵ با حجم موتوری ۲۰۰۰ سی سی
۱۳۷۸ – پژو پارس با حجم موتور ۱۸۰۰ سی سی ( انژکتوری )
۱۳۷۹ – پژو ۲۰۶ با حجم موتور ۱۳۶۰ سی سی
۱۳۸۰ – سمند ( خودروی ملی ) با حجم موتور ۱۸۰۰ سی سی ( انژکتوری )
معاونت خودروی سواری
این معاونت مسئولیت اصلی تولید خودروی سواری و فعالیت های تولید ، مهندسی تولید ، تعمیرات تجهیزات و برنامه ریزی و تغذیه خطوط را بر عهده دارد . ساخت خودروی سواری با توجه به حجم و گستردگی فعالیت های آن در سالن های مختلف انجام می شود و قطعات تحویلی از برش و پرس با انجام عملیات مختلف ، به ترتیب در سالن های بدنه سازی ، صافکاری ، رنگ و سرانجام در سالن مونتاژ تزئینات روی هم سوار می گردد.

این معاونت شامل ۴ مدیریت ( برش و پرس ، بدنه سازی ، رنگ و مونتاژ ) و یک اداره کل مستقل ( برنامه ریزی و تغذیه خطوط ) است .
گواهینامه های بین ا لمللی اخذ شده
محصولات تولیدی معاونت اجرایی خودروی سواری دارای گواهینامه تضمین کیفیت
( ISO9002 ) از شرکت آلمانی RWTUV می باشند . همچنین موتور محصول پژو آردی نیز دارای گواهینامه زیست محیطی ECE1504 از سازمان حفاظت محیط زیست می باشد ( این مدرک توسط معاونت نیرو محرکه اخذ شده است). شایان ذکر است شرکت اخیراًً ه موفق به اخذ گواهینامه استاندارد زیست محیطیISO 14000 گردیده است .
مدیریت برش و پرس
یکی از مدیریتهایی است که زیر نظر معاونت اجرایی خودروی سواری مسئولیت تامین قطعات پرسی را بر عهده دارد . این مدیریت برش ورق ها به ابعاد مورد نیاز و پرس آنها و نهایتاً تولید قطعات

پرسی بدنه خودرو را بر عهده دارد و در حال حاضر کلیه نیازهای سالن های بدنه سازی را طبق برنامه تولید تامین می کند . برش و پرس در حال حاضر بزرگترین مجتمع پرس کاری در ایران از لحاظ تناژ ، تعداد و ابعاد پرس است . این مجموعه توانایی آن را دارد که برای ۲۵۰۰۰۰ دستگاه سواری قطعه تولید نماید . قطعات در این مجمو عه توسط پرس ، قالب و ماشین آلات مخصوص تولید می

شوند . تولید قطعات بر اساس مدارک فنی و استاندارد های تعریف شده انجام می شود و این یکی از شاخص هایی است که این مجموعه را قادر ساخت تا به عنوان اولین واحد پرس کاری موفق به دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۲ شود .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.