تحقیق در مورد زنده شدن مردگان در روز رستاخیز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق در مورد زنده شدن مردگان در روز رستاخیز دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد زنده شدن مردگان در روز رستاخیز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد زنده شدن مردگان در روز رستاخیز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد زنده شدن مردگان در روز رستاخیز :

زنده شدن مردگان در روز رستاخیز

عـقـیـده بـه رسـتـاخـیـز و زنـده شـدن مـردگـان ، اصل خدشه ناپذیرى است که از اصول دین شمرده شده است و تصور نمى کنم هیچ فردى ، مسلمان و مؤ من به قرآن و اسلام باشد و آنگاه با وجود صدها آیه قرآن و صدها روایت و دلایل مسلم عقلى ، باز هم به رستاخیز و مساءله معاد ایمان نیاورد.

ما اینک در اندیشه طرح بحث ((معاد)) نیستیم بلکه تنها به نکات مهم و خدشه ناپذیرى از آن براى ورود به بحث ((رجعت )) اشاره مى کنیم :
۱ ـ واقـعـیـت ایـن اسـت کـه تـمـامـى مـسـلمـانـان از هـر مـذهـب و گـروهـى کـه بـاشند، در این اصـل ، اتـفـاق نظر دارند که خداوند، تمامى بندگان خویش را از آغاز تا فرجام گیتى ، همه و همه ، حتى جنینهاى سقط شده را، در روز رستاخیز زنده مى سازد.
قرآن شریف در این مورد مى فرماید:

((وَ حَشرْناهُمْ فَلَمْ نُغَادِرْ مِنهُمْ أَحَداً.)) (۳۵)
یعنى : و همه را براى حسابرسى گرد مى آوریم و یک تن از ایشان را رها نخواهیم ساخت .
شـایـد بـسـیـارى از دیـن بـاوران و پـیـروان مـذاهـب نـیـز در ایـن اصل با مسلمانان هم عقیده و همگام باشند؛ چرا که زنده شدن مردگان به فرمان خدا و اراده او در روز رسـتـاخـیـز از دیـدگـاه مـسـلمـانـان از مسایل قطعى و تردیدناپذیر است و اگر دیـگـران آن را بـعید بشمارند هیچ مسلمانى آن را نمى تواند دور از انتظار شمرده و بدان تردید ورزد.
آرى ! مـشـرکان و مادیگرایان ، برانگیخته شدن در روز رستاخیز و حساب و کتاب را انکار نموده و مى گویند:
((أَ اِذَا مِتْنَا وَ کُنّا تُرَاباً وَ عِظاماً أَ اِنّا لَمَبْعُوثُونَ .)) (۳۶)

یعنى : آیا هنگامى که ما مردیم و تبدیل به خاک و استخوان شدیم ما را زنده خواهند ساخت ؟
مـا در ایـنـجـا، در فـکـر پـاسـخ گفتن به این پندار مادیگرایان نیستم بلکه تنها این سؤ ال را طـرح مـى کـنـیـم کـه زنـده شـدگـان مـردگـان در روز رسـتـاخـیـز، یـک اصل قطعى اسلامى است . اینک ، آیا خداوند قبل از رستاخیز نیز کسى را زنده ساخته است ؟

واقـعیت این است که : هر کس ایمان به معاد دارد و باور مى کند که خداوند در روز رستاخیز تـمـامـى انـسـانـهـا را زنـده مـى سـازد، بـر چـنـیـن انـسـان بـا ایـمـانـى ، مشکل نیست که ایمان بدین واقعیت نیز بیاورد که خداوند بر هرکارى تواناست و مى تواند برخى از بندگانش را بیافریند همانگونه که بر آفرینش دگرباره همگى آنان در روز رستاخیز تواناست .
نه خرد و اندیشه این واقعیت را ناممکن مى شمارد و نه کتاب و سنت .
قرآن و;.

قـرآن بـیانگر این واقعیت است که نه تنها احیاى مردگان پیش از معاد ممکن است ، بلکه بـارهـا انـجـام شده است . اینک از آیاتى که براى منصفان بسنده است ، نمونه هایى را مى آوریـم و حـق سـتـیزان هم که به بیان قرآن : هر آیه و معجزه اى که بنگرند، بدان ایمان نمى آورند:
((;. وَ إِن یَرَوْا کلّ ءَایَهٍ لا یُؤْمِنُوا بهَا;)) (۳۷)
نمونه آیات
۱ـ قرآن در این مورد مى فرماید:
((; وَ إِذْ قَتَلْتُمْ نَفْساً فَادّارَأْتُمْ فِیهَا وَ اللّهُ مخْرِجٌ مّا کُنتُمْ تَکْتُمُونَ * فَقُلْنَا اضرِبُوهُ بِبَعْضِهَا کَذَلِک یُحْىِ اللّهُ الْمَوْتى وَ یُرِیکمْ آیاتِهِ لَعَلّکُمْ تَعْقِلُونَ . )) .(۳۸)
یـعـنـى : و بـه یاد آورید هنگامى را که کسى را کشتید و درباره او با یکدیگر به ستیزه برخاستید در حالى که خدا آنچه را پنهان مى کردید آشکار ساخت . پس گفتیم پاره اى از آن مـقـتـول بـزنـیـد، خـدا مـردگان را اینگونه زنده مى سازد و نشانه هاى قدرت خویش را اینگونه به شما مى نمایاند.
در آیه شریفه ، روى سخن با بنى اسرائیل است ، چرا که یکى از آنان در زندگى خویش فـردى از نـزدیـکـانـش را کـشـت آنـگـاه پـیکر او را بر سر راه گروهى از گروههاى بنى اسرائیل افکند و سپس همان قاتل فریبکار خودش آمد و خونخواهى نمود.

مـردم از مـوسـى پـرسـیـدنـد کـه : ((قـاتـل ایـن بـنـده خـدا کـیـسـت کـه در مـورد قاتل آن اختلاف مى کنند؟))
مـوسـى فـرمـود گـاوى را بـکـشـنـد و بـا جـزئى از اجـزاى آن ، مـقـتـول را بـزنـنـد و آنـگـاه کـه بـه دسـتـور آن حـضـرت عمل کردند مرده زنده شد و قاتل خویش را معرفى کرد و بار دیگر از دنیا رفت .

قـرآن پس از ترسیم این داستان شنیدنى مى فرماید: ((خداوند اینگونه مردگان را زنده مى سازد.))
از آیـه شـریـفـه ، ایـن واقـعـیـت دریـافـت مـى گـردد کـه خـداونـد، مـقـتـول بنى اسرائیل را در همین جهان و پیش از روز رستاخیز زنده ساخت . این نمونه اى از رجعت یا بازگشت به دنیا.
۲ـ (( أَ لَمْ تَرَ إِلى الّذِینَ خَرَجُوا مِن دِیارِهِمْ وَ هُمْ أُلُوفٌ حَذَرَ الْمَوْتِ فَقَالَ لَهُمُ اللّهُ مُوتُوا ثُمّ أَحْیاهُمْ إِنّ اللّهَ لَذُو فَضلٍ عَلى النّاسِ وَ لَکِنّ أَکثرَ النّاسِ لا یَشکرُونَ .)) (۳۹)
یـعـنـى : آیـا آن هزاران تن را ندیده اى که از بیم مرگ از خانه هاى خویش بیرون رفتند؟ سپس خدا به آنان گفت : بمیرید! آنگاه همه را زنده ساخت . خداوند به مردم نعمت مى دهد اما بیشتر مردم ، سپاس نعمتهاى خدا را بجا نمى آورند.

تفسیر آیه :
ایـن آیـه شـریـفـه در مـورد گـروهـى از بـنـى اسـرائیـل سـخـن مـى گـویـد. آنـان دسـتـه اى بـودنـد کـه از بـیمارى کشنده طاعون که در سرزمینشان پدیدار شد، از آنجا گریختند. مفسران در شمار آنان بحث دارند برخى آنان را سه هزار نفر آمار مى دهند و برخى چهل هزار نفر و برخى دیگر هفتاد هزار; .

ایـنـان از وحـشـت بـیـمـارى طـاعـون ، از شهر و دیار خویش گریختند اما خداوند همه آنان و چارپایانشان را کشت ، پیکرهاى آنان از هم گسیخت و اعضا و اندامهایشان متلاشى گشت .
روزى پـیـامـبـرى از پـیـامـبـران خـدا از کـنار شهر و دیار و پیکرهاى متلاشى شده آنان مى گـذشـت کـه از خـداى توانا درخواست کرد آنان را زنده سازد و خداوند همه را زنده ساخت ، همانگونه که آیه شریفه این مطلب را به صراحت بیان مى کند.

۳ـ ((أَوْ کالّذِى مَرّ عَلى قَرْیَهٍ وَ هِىَ خَاوِیَهٌ عَلى عُرُوشِهَا قَالَ أَنى یُحْىِ هَذِهِ اللّهُ بَعْدَ مَوْتِهَا فَأَمَاتَهُ اللّهُ مِائَهَ عَامٍ ثُمّ بَعَثَهُ قَالَ کمْ لَبِثْت قَالَ لَبِثْت یَوْماً أَوْ بَعْض یَوْمٍ قَالَ بَل لّبِثْت مِائَهَ عَامٍ فَانظرْ إِلى طعَامِک وَ شرابِک لَمْ یَتَسنّهْ وَ انظرْ إِلى حِمَارِک وَ لِنَجْعَلَک ءَایَهً لِّلنّاسِ وَ انظرْ إِلى الْعِظامِ کیْف نُنشِزُهَا ثُمّ نَکْسوهَا لَحْماً فَلَمّا تَبَینَ لَهُ قَالَ أَعْلَمُ أَنّ اللّهَ عَلى کلّ‏ِ شىْ‏ءٍ قَدِیرٌ.)) .(۴۰)
یـعـنـى : یـا بـه مانند آنکه ـ برخى از مفسرین گفتند مراد عزیر بوده ـ به دهکده اى گذر کرد که خراب و ویران شده بود، گفت : ((به حیرتم که خدا چگونه باز این مردگان را زنده خواهد کرد.))
پـس خـداونـد او را مـى راند و پس از صد سال او را برانگیخت و زنده ساخت و بدو فرمود که : ((چند مدت درنگ نمودى ؟))
جواب داد: ((یک روز یا پاره اى از یک روز.))
خداوند فرمود: ((نه چنین است ! بلکه صد سال است ـ که به خواب مرگ افتادى ـ نظر در طعام و شراب خود بنما ـ مفسرین گفتند طعامش انگور و انجیر و شراب آب انگور بود ـ که هـنـوز تـغـیـیـر نـنـمـوده و الاغ خـود را نـیـز بـنـگـر تـا احوال بر تو معلوم شود و ما تو را حجت براى خلق قرار دهیم که امر بعثت را انکار نکنند و بنگر در استخوانهاى آن که چگونه درهمش پیوسته و گوشت بر آن پوشانیم .))

چـون ایـن کـار بر او روشن و آشکار گردید گفت : ((همانا اکنون به حقیقت و یقین مى دانم که خداوند بر هر چیز تواناست .))
تفسیر آیه
مـنظور ما در اینجا تفسیر کامل آیه شریفه نیست بکله ترسیم نمونه هایى است که طبق تـصـریـح قـرآن خـداونـد بـرخى از بندگانش را پیش از فرا رسیدن روز رستاخیز زنده ساخته و به این دنیا باز گردانیده است .

طـبـق آیـه شـریفه ، این پیامبرى از پیامبران خداست که بر شهر و دیارى که خانه ها بر سر مردم فرو ریخته و از ساکنانش ‍تهى بوده گذر نموده است .
آنـگـاه پـس از تـمـاشـاى اسـتخوانهاى متلاشى شده از خود پرسیده است که : ((براستى خداوند چگونه این مردگان را زنده خواهد ساخت ؟))
خـداونـد خـود او را بـه کـام مـرگ فـرسـتـاده و پـس از صـد سـال او را زنـده سـاخـته و ندایى از آسمان شنیده است که : ((هان ! بگو چند وقت است که خفته اى ؟))
پاسخ داده است که : ((یک روز یا پاره اى از روز.))

چـرا کـه بـامـدادى از دنـیـا رفـتـه بـود و شـامـگـاهـى پـس از یـک صـد سال بار دیگر لباس زندگى پوشیده بود به همین جهت پنداشته بود که یک روز خفته است یا نصف روز.
۴ـ ((وَ إِذْ قُلْتُمْ یامُوسى لَن نّؤْمِنَ لَک حَتى نَرَى اللّهَ جَهْرَهً. )) (۴۱)
یـعـنـى : و آنـگاه را که گفتید: ((اى موسى ! ما تا هنگامى که خدا را به آشکار نبینیم به تو ایمان نمى آوریم .)) و همچنانکه مى نگریستید صاعقه شما را فرا گرفت . پس شما را پس از مردن ، زنده ساختیم شاید سپاسگزار گردید.

این داستان در دو جاى از قرآن شریف آمده است ، نخست در سوره ((بقره )) که ترجمه شده و دیگر در سوره ((نساء)) که مى فریاید:
((فَقَالُوا أَرِنَا اللّهَ جَهْرَهً فَأَخَذَتْهُمُ الصاعِقَهُ بِظلْمِهِمْ .)) (۴۲)
یـعـنـى : پـس گـفـتـنـد: (اى مـوسـى !) خـدا را به آشکار به ما بنماى ـ و بخاطر این سخن کفرآمیزشان ـ صاعقه آنان را فرا گرفت .
فشرده داستان این است که : یهودیان به حضرت موسى علیه السلام گفتند: (( ما به تو و رسـالت تـو ایمان نمى آوریم تا آنگاه که خدا را بطور آشکار و به چشم خود ببینیم . از این رو صاعقه آنان را گرفت و در حالى مى نگریستند.

آنـگـاه آنان را پس از مرگشان بار دیگر خداى جهان آفرین برانگیخت و هر هفتاد نفر زنده شدند و بار دیگر مدتى طولانى در این جهان زندگى کردند.))
بـدینسان این آیه شریفه نشانگر گروهى است که مردند و بار دگر خدا آنان را پیش از روز قیامت زندگى بخشید.
۵ـ (( وَ رَسولاً إِلى بَنى إِسرائیلَ أَنى قَدْ جِئْتُکُم بِآیَهٍ مِّن رّبِّکمْ أَنى أَخْلُقُ لَکم مِّنَ الطینِ کَهَیْئَهِ الطیرِ فَأَنفُخُ فِیهِ فَیَکُونُ طیرَا بِإِذْنِ اللّهِ وَ أُبْرِىُ الأَکمَهَ وَ الأَبْرَص وَ أُحْىِ الْمَوْتى بِإِذْنِ اللّهِ ;)) (۴۳)

یـعـنـى : و او را بـه رسـالت بسوى بنى اسرائیل مى فرستد که او به آنان مى گوید: ((مـن از جـانـب پـروردگـارتـان آمـده ام . مـن بـرایـتـان از گل چیزى چون پرنده مى سازم و در آن مى دمم ، پس به اذن خدا پرنده اى مى شود؛ و کور مادر زاد و برص ‍گرفته را شفا مى بخشم و به فرمان خدا مرده را زنده مى کنم ;))
جریان حضرت عیسى علیه السلام و احیاى مردگان بدست او در دو سوره از قرآن آمده است : نخست در سوره آل عمران ـ که ذکر شد ـ و دیگر در سوره مائده که مى فرماید:
((; وَ إِذْ تخْلُقُ مِنَ الطینِ کَهَیْئَهِ الطیرِ بِإِذْنى فَتَنفُخُ فِیهَا فَتَکُونُ طیرَا بِإِذْنى وَ تُبرِىُ الأَکمَهَ وَ الأَبْرَص بِإِذْنى وَ إِذْ تخْرِجُ الْمَوْتى بِإِذْنى ;)) (۴۴)
یعنى : و آنگاه که به فرمان من ، از گل چون پرنده مى ساختى و در آن مى دمیدى و به اذن من پرنده اى مى شد و کور مادر زاد و پیسى گرفته را به اذن من شفا مى دادى و آنگاه که مردگان را به اذن من زنده مى ساختى ;

در ایـن دو آیه شریفه ، این واقعیت آمده است که : حضرت عیس علیه السلام مردگان را به اذن خدا و در پرتو قدرت او زنده مى ساخت تا آنجا که در تاریخ آمده است که : ((فرزند حـضـرت نـوح عـلیـه السـلام سـام را، بـا وجـود گذشت قرنها از مردنش ، زنده ساخت .))) (۴۵)
بـه هـر حـال مـنـظـور از تـرسـیـم ایـن آیات پنجگانه بیان این واقعیت است که خداى جهان آفـریـن شـمـارى از مـردگان را به دعاى حضرت عیسى علیه السلام پیش از فرا رسیدن رستاخیز زنده ساخت .

آرى ! خـوانـنده گرامى ! این واقعیت روشن و روشنگر را تنها به عنوان نمونه براى زنده شـدن مـردگـان پـیـش از قیامت و وقوع این حقیقت ترسیم کردیم و فکر نمى کنیم هیچکس در صراحت آیات پیرامون موضوع مورد بحث بتواند تردید کند.
اینک نگرشى بر روایات
روایـاتـى کـه بـیانگر زنده شدن مردگان پیش از فرا رسید رستاخیز باشد، بسیار است و بر سه بخش قابل تقسیم مى باشند:
۱ـ انـبـوه روایتى که از زنده شدن مردگان بدست پیامبران گذشته سخن مى گوید و این دسته بسیار است .
۲ـ دسـته دیگر روایاتى است که تصریح مى کند که به دعاى خالصانه پیامبر(ص ) و به دست او مردگانى زنده شدند.

۳ـ و روایاتى که نشانگر آن است که بر اثر دعاى برخى از امامان معصوم علیهم السلام برخى مردگان زنده شدند، که ما براى رعایت اختصار، از آوردن نمونه هاى مى گذریم .
آرى ! خـوانـنـد عـزیـز! ایـن سـه دسـتـه روایـات هـر کـدام دلیل بر امکان رجعت و زنده شدن برخى از مردگان پیش از روز رستاخیز است .
شباهت زنده شدن مردگان در قیامت و داستان اصحاب کهف و ارمیای نبی
خداوند در خصوص مسئله معاد برای ما مثال به اصحاب کهف میزند برای عبرت گرفتن و برای جاری نمودن حکم زنده کردن مردگان در میان سائر مردم . «وَ کَذَ لِکَ أَعْثَرْنَا عَلَیْهِمْ لِیَعْلَمُو´ا أَنَّ وَعْدَ اللَهِ حَقٌّ وَ أَنَّ السَّاعَهَ لاَ رَیْبَ فِیهَا، و اینچنین ما مردم را بر احوال آنان مطلع نمودیم تا بدانند که وعده خدا حق است و حقا که در ساعت قیامت تردید و شکی نیست» (آیه ۲۱ سوره کهف).

حقّاً داستان عجیبی بود، گرچه به نظر خدا و به نظر واقع و به نظر حکم امثال و مشابهات ، اصلاً عجیب نیست . اصحاب کهف با سگشان که رویهم هشت نفر بودند، سیصد و نه سال خوابیدند و بیدار شدند، یک نفر از آنها به شهر آمد غذا بخرد، دیگر نمی دانست چه خبر است ؛ دید عالم عوض شده ، شهر شهر دیگری است ، ساختمانهای دیگری است ، افراد آن شهر نیستند، تعجّب میکند که ما که دو سه ساعتی خوابیده ایم چرا عالم عوض شده است ؟ نمی داند که سیصد سال شمسی است که خوابیده است یعنی سه قرن شمسی ؛ یعنی عبور شش ، تا هفت و هشت نسل ! فکر کنید: اگر شما هنگام ظهر که به منزل میروید، و بعد از صرف طعام معمولاً یک ساعت میخوابید، اگر خواب شما دوام پیدا کند و سیصد سال به درازا انجامد، و بعد از این مدّت در همان روز مشابه یک ساعت دیرتر از خواب برخیزید! چه خواهید دید؟

عیال شما کجاست ؟ فرزندانتان کجا هستند؟ عمو و عموزادگان و پدر و مادر و سائر ارحام و آشنایان یک نفر از آنها نیست ، و به عوض افراد دیگری خانه ها و شهر را پر کرده اند، هرچه به آنها بگوئید و نشانی دهید، چیزی نمی فهمند، سکّه ها سکّه های دیگریست و تمام این مسائل در صورتی است که خود شما را در زیر زمین دفن ننموده باشند؛ چون بازماندگان ، زمان مختصری که از بیدار شدن انسان بگذرد، اگر انسان بی حسّ و حرکت باشد و قلب او نتپد، گمان می کنند که مرده است ، و او را به مَغسل می برند، و بعد از غسل و کفن ، دفن می کنند؛ و اگر با حسّ و حرکت بوده و قلب ضربان ضعیفی هم داشته باشد، چون پاسخ نمی گوید و از خواب بیدار نمی شود، گمان می کنند که مریض است ، و به دستور طبیب آنقدر این بیچاره را مایعات در حلقش می کنند و حُقنه بر او میگذارند تا می میرد. و اگر امروز اتّفاق افتد فوراً به بیمارستان انتقالش میدهند، و آنقدر سوزن بر بدنش فرو می برند و از این اطاق به آن اطاق برای عکس برداری و تجزیه می برند، و احتمالاً یکی دو عمل جرّاحی هم می کنند که مسکین را زنده زنده می کشند.

لذا اگر مثلاً امروزه برای بعضی از اولیای خدا حالت خَلع اتّفاق افتد و همراهان او ندانند، چه بسا به گمان اینکه جان تهی کرده است و مرده است او را به قبرستان برده و دفن می کنند و بر همین اساس برای مصونیّت آن جوانمردان و اصحاب کهف ، خداوند آنانرا از شهر بیرون آورد و در کهفی که کسی بر احوال آنان مطّلع نگردد، خواب را بر آنان مسیطر ساخت ؛ و گرنه از دشمنان گذشته ، دوستان آنان نیز آنها را می کشتند. عیناً مانند افرادی که امروزه مثلاً مورد اتّهام مردم واقع می شوند و اگر آزاد باشند، مردم به آنها سوء قصد می کنند؛ دولت و حکومت آنانرا به جای امنی گرچه زندان باشد می برد، تا از دستبرد مردم مصون بمانند.

چون کهف ، مکانی آرام و خلوت و بدون مانع برای استراحت آنان بود. ببینید: اگر داستان اصحاب کهف و آن فردی که از میان آنان برای خریدن طعام به شهر آمد، برای شما اتّفاق می افتاد و این مدّت طولانی خواب عمیق خود را به خوبی ادراک می نمودید و لمس میکردید، چقدر برای شما شگفت انگیز بود! داستان مردن و زنده شدن از این عجیب تر نیست . چه فرق میکند سیصدسال خوابیدن و بیدار شدن ، یا سیصدسال مردن و زنده شدن ؛ مگر خواب غیر از مرگ است ؟ این کار را کردیم تا مردم را از وعده حقّانیّت روز جزا که خدا داده است مطّلع کنیم . این یک نمونه .

مثال دیگر: خداوند در سوره بقره آیه ۲۵۹ می فرماید: «أَوْ کَالَّذِی مَرَّ عَلَی قَرْیَهٍ وَ هِیَ خَاوِیَهٌ عَلَی عُرُوشِهَا، یا داستان کسی که بر شهری گذشت که بر سقف هایش فرو ریخته بود». بُخْتُ نَصَّر بر قوم یهود استیلا پیدا کرد و همه را قتل عام نمود، در تاریخ آمده است که مردم از خانه و کاشانه خود بیرون آمده بودند، در بیابان لشکر بخت نصّر بدانها رسید و همه را گردن زد، هفتاد هزار از قوم یهود را کشت ؛ این داستان در تواریخ ثبت و ضبط است . حضرت عُزَیْر پیغمبر از دست او فرار کرد و در چشمه ای رفت و غائب شد، امّا نمرد؛ خداوند او را حفظ فرمود. بعد از سالیان متمادی که بدنهای یهود در آن صحرا از بین رفته و استخوانهای آنان باقی مانده بود، حضرت ارمیا پیغمبر از آن بیابان میگذشت ؛ دید عجیب داستانیست ؛ یک صحرا استخوانهای متفرّق و جدا شده و درهم و برهم شده . بسیار در حیرت افتاد و گفت : «قَالَ أَنَّی یُحْیِ هَـذِهِ اللَهُ بَعْدَ مَوْتِهَا، خدا چگونه اینها را بعد از مردنشان زنده میکند؟ (قسمتی از آیه ۲۵۹ سوره بقره).

 

«فَأَمَاتَهُ اللَهُ مِائَهَ عَامٍ، خداوند خودش و خرش را قبض روح نموده و بعد از یکصد سال زنده کرد.(قسمتی از آیه ۲۵۹ سوره بقره). إرمیا دید در مقابل دیدگانش خودش و خرش لباس مادّه پوشیدند و اجزاء متشتّته جمع شده ، روی استخوانها را پوشیدند؛ و بدین کیفیّت خداوند زنده شدن مردگان را به إرمیا نشان داد.

بررسی امکان زنده شدن مردگان از لحاظ علمی
تا انجایی که من اطلاع دارم زمین حداکثر تا ۵ میلیارد سال دیگه وجود خواهد داشت (البته اگه عوامل دیگری مثل بر خورد شهاب سنگ ها و افزایش دمای زمین و عوامی دیگری; حیات رو روی سطح کره زمین از بین نبرن)چون خورشید تا ۵ میلیارد سال دیگه خواهید تابید بعد از این مدت تبدیل به گوی سرخ سپس کوتوله سفید بعد ستاره در پایان عمر خودش تبدیل به سیاه چاله میشه و به علت گرانش شدید حتی نور نمی تونه از این حوزه فرار کنه پس همه چیز رو که در اطرافش باشه خواهد بلعید با فرض اینکه انسان تا قبل از اینکه این

عوامل بروز کنند راه فراری پیدا کنه یا به کهکشانهای دیگه بره و اگه هم موفق نشه حالا ما این ۵ میلیارد سال حداقل حداکثر در نظر میگیریم یعنی فرصتی بیش از ۲ برابر عمر تا الان زمین در اختیار داره ایا قادر خواهد بود مردگان رو به روشهای علمی زنده کنه ؟البته منظورم کسی نیست که مثلا چند ساعته مرده و هنوز فاسد نشده چون یقینا به این عمل قادر

خواهد شد .منظورم کسانی که سالها پیش مرده اند است. با سفر در زمان یا روش دیگری مثلا جهان در حال انبساطه بر حسب ضریب امگا یا به انبساط خودش ادامه میده یا بعد یک مدت در یک حد باقی مومونه یا روند برعکس طی میکنه منقبض شده به حالت قبل از بیگ بنگ یک نقطه میشه ولی انقباض امکان نداره اون وقت مرده ها زنده میشد اول پیر میشن بعد جوان بعد به دنیا می یان همه چی وارونه میشه .ایا اصلا سفر در زمان امکنپذیر خواهد شد؟هابل بر خلاف اکثر دانشمندان که این مساله رو غیر ممکن می دونن روی این مساله کار می کنه نظر شما چیه؟

منابع :
http://forum.hammihan.com
http://tahoor.com
http://www.ghadeer.org
۱. امام مهدى (ع) از ولادت تا ظهور سید محمدکاظم قزوینى ص ۸۰۰
۲ بحار الانوار ج ۵۳ص ۵۹عیون اخبارالرضا ج ۲ ص ۲۰۱
۳ بحارالانوار ج ۵۳ ص ۰۶۳
۴ بحارالانوار ج ۵۳ ص ۲۲ ۱ و ۱۲۳
۵ایقاظ ص ۴۳۰

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.