مقاله شبیه سازی اجزای محدود و بررسی تجربی تاثیر جنس ورق اولیه بر روی مسیر فشار در شکل دهی قطعات مخروطی با روش هیدروفرمینگ


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله شبیه سازی اجزای محدود و بررسی تجربی تاثیر جنس ورق اولیه بر روی مسیر فشار در شکل دهی قطعات مخروطی با روش هیدروفرمینگ دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شبیه سازی اجزای محدود و بررسی تجربی تاثیر جنس ورق اولیه بر روی مسیر فشار در شکل دهی قطعات مخروطی با روش هیدروفرمینگ  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شبیه سازی اجزای محدود و بررسی تجربی تاثیر جنس ورق اولیه بر روی مسیر فشار در شکل دهی قطعات مخروطی با روش هیدروفرمینگ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شبیه سازی اجزای محدود و بررسی تجربی تاثیر جنس ورق اولیه بر روی مسیر فشار در شکل دهی قطعات مخروطی با روش هیدروفرمینگ :

تعداد صفحات:۱۰

چکیده:

در فرایند شکل دهی ورق، تولید مخروطی یکی از دشوارترین زمینه ها می باشد. دو مشکل عمده که در تولید قطعات مخروطی اتفاق می افتد عبارتند از پارگی و چروکیدگی. یکی از کاراترین روش ها در میان فرایندهای شکل دهی به منظور تولید قطعات مخروطی، روش کشش عمیق هیدروفرمینگ می باشد. در این روش پارامترهای متعددی از قبیل فشار شکل دهی، جنس ماده، فشار و ارتفاع پیش تورم و نسبت گپ و پارامترهای هندسی سنبه و قالب، ضریب اصطکاک بین ورق قالب تاثیر گذار هستند. موثر ترین پارامتر در فرآیند هیدروفرمینگ مسیر فشار می باشد که در این پژوهش تاثیر جنس ورق اولیه بر روی مسیر فشار با استفاده از روش کشش عمیق هیدرودینامیکی با کمک فشار شعاعی جهت حصول مخروط فلزی با توزیع ضخامت مناسب و عدم وجود پارگی بررسی شده است. به منظور انجام شبیه سازی، نرم افزار اجزای محدود ABAQUS 6.9 مورد استفاده قرار گرفته است. برای بررسی پارامتر مذکور سه جنس فولاد St14 و مس خالص و آلومینیوم Al1050 استفاده شد. در بررسی تجربی مخروط با فشار ۳۵۰bar برای جنس های مذکور در نظر گرفته شد که تطابق مناسبی بین نتایج شبیه سازی و تجربی وجود دارد. از مقایسه نتایج بدست آمده برای سه جنس فولاد St14 ، مس خالص و آلومینیوم Al1050، حداقل فشار ماکزیمم آلومینیوم به منظور شکل دهی مطلوب نسبت به دو جنس دیگر بالاتر است و برای هر سه جنس مذکور با افزایش فشار نهایی تا فشار ۲۵۰bar درصد کاهش ضخامت می یابد و از فشار نهایی ۲۵۰ تا ۳۵۰bar درصد کاهش ضخامت بدون تغییر باقی می ماند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.