مقاله بررسی تأثیر یک برنامه طناب زنی بر توانایی های ادارکی- حرکتی دانش آموزان دختر پایه ی سوم ابتدایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی تأثیر یک برنامه طناب زنی بر توانایی های ادارکی- حرکتی دانش آموزان دختر پایه ی سوم ابتدایی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تأثیر یک برنامه طناب زنی بر توانایی های ادارکی- حرکتی دانش آموزان دختر پایه ی سوم ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تأثیر یک برنامه طناب زنی بر توانایی های ادارکی- حرکتی دانش آموزان دختر پایه ی سوم ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تأثیر یک برنامه طناب زنی بر توانایی های ادارکی- حرکتی دانش آموزان دختر پایه ی سوم ابتدایی :

تعداد صفحات:۲۶

چکیده:

هدف: هدف از انجام این تحقیق، بررسی تاثیر یک برنامه طناب زنی بر توانایی های ادارکی- حرکتی دانش آموزان دختر پایه ی سوم می باشد. روش شناسی تحقیق: تحقیق حاضر از نوع نیمه تجربی می باشد که به صورت میدانی و با استفاده از سه گروه طناب زنی، سنتی و کنترل انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه ی دانش آموزان دختر پایه سوم مقطع ابتدایی (۵۵۰ نفر) شهر دورود می باشد که از این میان تعداد ۶۰ نفر به صورت تصادفی( خوشه ای مرحله ای) انتخاب و سپس به صورت تصادفی در سه گروه طناب زنی، سنتی و کنترل قرار گرفتند. سپس گروه طناب زنی به مدت ۶ هفته و هر هفته ۲ جلسه و هر جلسه ۲۰ دقیقه برنامه طناب زنی را انجام دادند و گروه سنتی تمرینات معمول در ساعات ورزش را دنبال کردند و گروه کنترل نیز فاقد هرگونه فعالیت بدنی بودند. در این تحقیق توانایی های ادارکی- حرکتی خرده مقیاس های تعادل و هماهنگی عصب و عضله از آزمون رشد حرکتی لینکلن اسرتسکی و خرده مقیاس چابکی از آزمون برینینس- اسرتسکی ارزیابی شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از t وابسته و تحلیل واریانس یک راهه در سطح معنی داری p<0/05 استفاده شد. یافته ها: نتایج به دست آمده از تحقیق نشان داد که برنامه طناب زنی بر توانایی های ادارکی- حرکتی خرده مقیاس های تعادل (p=0/001)، هماهنگی (p=0/004) و چابکی (p=0/000) دختر پایه سوم تأثیر دارد و گروه طناب زنی نسبت به دو گروه سنتی و کنترل از توانایی های ادارکی- حرکتی بالاتری برخوردار بودند. بحث و نتیجه گیری: برنامه طناب زنی به دلیل داشتن تنوع، بر عامل های زیرساختی ابعاد متفاوت توانایی های ادارکی- حرکتی تاثیر دارد و در صورتی که به شیوه ی صحیح و به میزان مناسب تمرین داده شوند، می توانند نقش به سزایی در بهبود و توسعه ی تعادل، هماهنگی و چابکی دانش آموزان داشته باشند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.