مقاله تآثیر آموزش هوش هیجانی بر مهارت های روانی ورزشکاران ماهر و مبتدی رشته کاراته


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تآثیر آموزش هوش هیجانی بر مهارت های روانی ورزشکاران ماهر و مبتدی رشته کاراته دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تآثیر آموزش هوش هیجانی بر مهارت های روانی ورزشکاران ماهر و مبتدی رشته کاراته  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تآثیر آموزش هوش هیجانی بر مهارت های روانی ورزشکاران ماهر و مبتدی رشته کاراته،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تآثیر آموزش هوش هیجانی بر مهارت های روانی ورزشکاران ماهر و مبتدی رشته کاراته :

تعداد صفحات:۸

چکیده:

هدف کلی از انجام این پژوهش بررسی و مقایسه تأثیر آموزش مؤلفه های هوش هیجانی بر مهارت های روانی ورزشکاران مرد ماهر و مبتدی رشته کاراته بود. بدین منظور ۶۰ آزمودنی پسر با دامنه سنی ۱۷-۲۴(۳۰ کاراته کار ماهر و ۳۰ کاراته کار مبتدی) پس از شرکت در پیش آزمون و با توجه به نمره پیش آزمون به طور تصادفی در چهار گروه ۱۵ نفره (۲ گروه ماهر، آموزش و کنترل، و ۲ گروه مبتدی، آموزش و کنترل) گمارده شدند. ابزار مورد استفاده پرسشنامه خودسنجی انستیتوی ورزش استرالیای جنوبی بود که شش مهارت روانی ورزشکاران شامل انگیزش، تمرکز، اعتماد به نفس، کنترل حالات روانی، هدف گزینی، تصویرسازی ذهنی را طی سه مرحله ( یک مرحله قبل از آموزش، یک مرحله بعد دوره اول آموزش و نهایتا پس از دوره دوم آموزش) مورد ارزیابی قرار می داد. نتایج گروه ماهر در پایان دوره اول آموزش نشان داد که در سه مؤلفه ( اعتماد به نفس، کنترل حالات روانی و هدف گزینی) و در پایان دوره دوم آموزش در تمامی مؤلفه ها نسبت به پیش آزمون پیشرفت معناداری داشتند (p<%5) همچنین نتایج گروه مبتدی در پایان دوره اول آموزش نشان داد که افراد گروه آموزشی در پنج مؤلفه ( اعتماد به نفس، کنترل حالات روانی، هدف گزینی، انگیزش و تمرکز) و در پایان دوره آموزش در تمامی مؤلفه ها نسبت به پیشرفت معناداری نشان دادند (p<%5). اما در هر دو سطح ماهر و مبتدی افراد گروه کنترل هیچگونه پیشرفت معناداری نداشتند(p<%5). بر اساس یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که آموزش هوش هیجانی در هر دو گروه ماهر و مبتدی فارغ از سطح مهارتشان سبب بهبود مهارت های روانی آن ها می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.