مقاله تآثیر تواتر بازخورد آگاهی از نتیجه بر اکتساب و یادداری مهارت حرکتی افراد مبتلا به اختلال شنوایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تآثیر تواتر بازخورد آگاهی از نتیجه بر اکتساب و یادداری مهارت حرکتی افراد مبتلا به اختلال شنوایی دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تآثیر تواتر بازخورد آگاهی از نتیجه بر اکتساب و یادداری مهارت حرکتی افراد مبتلا به اختلال شنوایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تآثیر تواتر بازخورد آگاهی از نتیجه بر اکتساب و یادداری مهارت حرکتی افراد مبتلا به اختلال شنوایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تآثیر تواتر بازخورد آگاهی از نتیجه بر اکتساب و یادداری مهارت حرکتی افراد مبتلا به اختلال شنوایی :

تعداد صفحات:۱۷

چکیده:

هدف: هدف این پژوهش بررسی اثر بازخورد آگاهی از نتیجه با تواترهای مختلف بر یادگیری حرکتی افراد مبتلا به اختلال شنوایی می باشد. روش بررسی: بدین منظور ۲۴ نفر از پسران و دختران ۷ تا ۱۴ ساله مبتلا به اختلال شنوایی بر اساس رکورد به دست آمده در پیش آزمون در سه گروه ۸ نفری همسان قرار گرفتند و به مدت ۸ جلسه و هر جلسه ۳۰ پرتاب را طوری تمرین کردند که گروه اول در هیچکدام (۰%) از کوشش ها، گروه دوم در نیمی (۵۰%) از کوشش ها و گروه سوم در تمامی (۱۰۰%) کوشش ها بازخورد آگاهی از نتیجه دریافت کردند. آزمون اکتساب بلافاصله پس از آخرین جلسه تمرین و سه روز بعد، آزمون یادداری و انتقال (۲۵ m) اجرا شد. تحلیل داده ها از روش تحلیل واریانس دو طرفه انجام شد. یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد که تمام گروه ها در طی جلسات تمرینی و در مراحل مختلف(اکتساب، یادداری و انتقال) پیشرفت داشته اند. با این حال نتایج حاکی از اختلاف معنی دار در مراحل اکتساب (P=0/026). یادداری (P=0/005) و انتقال (P=0/042) است. بدین معنی که در مرحله اکتساب گروه تمرینی بازخورد (۱۰۰%) و در مراحل یادداری و انتقال گروه تمرینی بازخورد(۵۰%) عملکرد بهتری را دارا بودند. نتیجه گیری: بر اساس نتایج تحقیق، افراد مبتلا به اختلال شنوایی توانایی یادگیری یک مهارت حرکتی جدید را تحت شرایط ارائه بازخورد نشان دادند. نکته مهم این است که همانند افراد عادی، بازخورد بیش از حد باعث ایجاد اختلال در یادگیری این افراد می گردد که اصول مربوط به بازخورد در افراد مبتلا به اختلال شنوایی نیز مورد تأیید قرار می گیرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.