گزارش کارآموزی خط تولید، ساخت و مونتاژ وانت پیکان ایران خودرو


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
12 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 گزارش کارآموزی خط تولید، ساخت و مونتاژ وانت پیکان ایران خودرو دارای ۵۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد گزارش کارآموزی خط تولید، ساخت و مونتاژ وانت پیکان ایران خودرو  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی گزارش کارآموزی خط تولید، ساخت و مونتاژ وانت پیکان ایران خودرو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن گزارش کارآموزی خط تولید، ساخت و مونتاژ وانت پیکان ایران خودرو :

مقدمه:
صنعت خودروسازی یکی از کارخانجات تولید خودرو بنام ایران خودرو (ایران ناسیونال) می باشد.
ایران خودرو یک شرکت با سهامی عام و زیر نظر وزارت صنایع سنگین می باشد که یکی از قدیمی‌ترین و شاید هم اولین تولید کننده خودرو در ایران می باشد.

این شرکت در ابتدا اقدام به تولید خودروی ملی یعنی پیکان نموده است که البته در ابتدا امتیاز این شرکت متعلق به یکی از شرکتهای انگلیسی که بعد از چندین سال کشور ما این امتیاز را خریداری کرد و مستقیماً شروع به ساخت تولید و مونتاژ این خودرو نمود و هم اکنون در شرکت ایران خودرو، ماشینهای زیادی از جمع پیکان سواری، وانت پیکان، مینی‌بوس، اتوبوس و جدیداً پیکان RD و پژو

GL405 و GLX می باشد. که البته پژو ۴۰۵ خودروی فرانسوی می باشد و شرکت امتیاز آن را خریداری کرده است و با وارد کردن بعضی لوازم ساخت آن شروع به ساخت و تولید و مونتاژ این خودرو نموده است و پیکان جدید یعنی همان پیکان RD نیز طرح ظاهری آن همان طرح ظاهری پژو

می باشد ولی موتور آن موتور پیکان می باشد که اجازه ساخت آن رانیز از کشور فرانسه دریافت نموده‌اند و ناگفته نماند که بدنه و اسکلت آن در خود شرکت تهیه و ساخته می شود . و اما این گزارش مربوط می شود به تولید وانت پیکان که یکی از تولیدات شرکت ایران خودرو می باشد .

وانت به خودروایی که بیشتر برای کار باربری و در واقع برای حمل و نقل کالا به میزان معین ساخته می شود . که جریان ساخت آن تقریباً بجز قسمت تکمیل کاری مابقی که شامل اسکلت سازی، صافکاری ،‌نقاشی، تزئینات ،‌مکانیکی می باشد همه و همه در سالن ۱ این شرکت یعنی در یک سالن انجام می‌پذیرد. تولید خودوروی وانت دراین سالن به سه بخش نیمه‌اول تولید، نقاشی یا رنگ‌کاری ونیمه دوم تقسیم کرده‌اند و یک قسمت دیگر به نام تکمیل کاری که در سالن دیگری که در مجاورت همین سالن قرار دارد انجام می‌گیرد.
تاریخچه شرکت ایران خودرو:(ایران ناسیونال)

شرکت ایران خودرو به منظور تولید اتوبوس و قطعات مختلف ماشین در تاریخ ۲۷/ مرداد /۱۳۴۱ با سرمایه اولیه یکصد میلیون ریال و تعداد یکهزار سهم یکهزار ریالی به ثبت رسید و در مهرماه ۱۳۴۲ کارش را عملاً با ساخت اتوبوس آغاز کرد. و این سرمایه تا سال ۱۳۵۷ به بیش از ۱۳ میلیارد ریال افزایش یافت و در تاریخ ۳۰/۳/۱۳۵۷ سرمایه این شرکت به ۱۵ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال که

منقسم به ۱۵ میلیون و ۶۸۰ هزار سهم یکهزار ریالی بود.
در تاریخ ۱۶/۴/۱۳۵۸ شورای انقلاب اسلامی به اعتبار نوع صنعت، این شرکت را ملی اعلام کرد. و به موجب مصوبه ۲۸/۲/۱۳۶۵ هیات وزیران سهام شرکت از طرف دولت به نام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران صادر شد و تحت این سازمان با مدیریت منتخب دولت به کار خود ادامه داد.

شرکت سهامی عام کارخانجات صنعتی ایران ناسیونال با مجوزصادره از سوی هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در تاریخ ۲۷/۲/۱۳۶۲ به نام شرکت ایران خودور «سهامی عام» تغییر یافت.

سهام این شرکت در تاریخ ۲۰/۱۱/۱۳۷۰ وارد بازار بورس شد و توانست خود را با بازار بورس تطبیق دهد.
مشخصات سالن مونتاژ ۱ و ۳
سالن مونتاژ ۱ و ۳
سالن مونتاژ ۱ و تکمیل کاری ۱
assembly shop & Final acceptance
مساحت به متر مربع ۳۵۵۰۰

ردیف شرح خطوط اصلی و پیش از مونتاژ تعداد ایستگاه کاری
۱ تزئینات (Trim) 63
۲ مکانیک هوائی underbody 11
۳ ساب موتور ۲ ۱۹
۴ ساب موتور ۱ ۱۶
۵ مکانیکی ۱ ۲۳
۶ مکانیکی ۲ ۱۳
۷ صندلی بندی Seat assymbly 19
۸ خط کنترل ۱ ۱۴

۹ خط کنترل ۲ ۱۴
۱۰ خط کنترل نهایی ۱۵

ردیف
نوع تجهیزات

۱ Mono Rail
۲ هنگر هوائی
۳ اسلت کانوایر
۴ اسلت کانوایر

۵ اسلت کانوایر
۶ ۲ اسلت کانوایر
۷ ۲ اسلت کانوایر

۸ ۲ اسلت کانوایر
۹ ۲ اسلت کانوایر
۱۰ ۲ اسلت کانوایر
سالن مونتاژ ۳ assymbly shop 3
مساحت به متر مربع: ۰۰۰/۱۸
ظرفیت اسمی: c/h 30 تعداد ایستگاه کاری نوع تجهیزات
۱ تزئینات ۳۳ هنگر هوائی
۲ مکانیک هوائی ۶ هنگر هوایی
۳ مکانیکی ۱۸ هنگر هوایی
۴ صندلی بندی ۱۷ اسلت کانوایر
۵ پیش مونتاژ درب ۱۰ هنگر هوایی
۶ خط کنترل نهایی ۲۰ ۲ اسلت کانوایر
۷ ساب موتور ۱ ۹ اسلت کانوایر
۸ ساب موتو ۲ ۱۰ کانوایر زمینی

فرم اعلان زون بندی سالن مونتاژ یک
نام زون نام خط نام مدول محدوده ایستگاهی
زون ۱ تزیینات مدول ۰ ۰۰ الی ۰۳
مدول ۱ ۰۴ الی ۰۸
مدول ۲ ۰۹ الی ۱۳
زون ۲ تزیینات مدول ۳ ۱۴ الی ۱۸
مدول ۴ ۱۹ الی ۲۳
مدول ۵ ۲۴ الی ۲۸
زون ۳ تزیینات مدول ۶ ۲۹ الی ۳۳
مدول ۷ ۳۴ الی ۳۸
مدول ۸ ۳۹ الی ۴۳
زون ۴ تزیینات مدول ۹ ۴۴ الی ۵۱
مدول ۱۰ ۵۲ الی ۶۴
زون ۵ هوایی – ۶۶ الی ۷۶
مکانیکی مدول ۲ ۰۸ الی ۱۰

زون ۶ موتور خط جدید ۱ الی ۱۶
مکانیکی خط قدیم ۱۷ الی ۳۲

مدول ۱ ۰۱ الی ۰۷
زون ۷ مکانیکی مدول ۳ ۱۱ الی ۱۳
مدول ۴ ۱۴ الی ۲۱
زون ۸ مکانیکی مدول ۵ ۲۳ الی ۲۸
مدول ۶ ۲۹ الی ۳۷
زون ۹ خط صندلی بندی- خط تنظیمات یک-رگلاژها
زون ۱۰ رول تست- چال کنترل نشتی- تست جاده- واتر تست
زون ۱۱ تعمیرات جوشکاری و صافکار و نقاشی- تعمیرات تکمیلکاری
زون ۱۲ خط تنظیمات دو- تعمیرات برقی- تعمیرات مکانیکی- تعمیرات شیشه

خلاصه‌ای از عملیات مونتاژ وانت ۱۶۰۰ در سالن ۱:
تکمیل کاری
۱) خط صندلی بندی:
در این قسمت از مونتاژ صندلیهای جلوی خودرو را که بوسیله چهار پیچ که برروی مهره جوش خورده برروی بدنه اس

ت بسته می شود. و با ابزار بادی سفت می گردد. و سپس صندلی عقب را در جای خود که حالت قلاب دارد جا می‌زنند و سپس کفی صندلی عقب را جا می‌زنند و صندلیها کامل می شود.
۲) خط آچارکشی:
در این خط، خودروهایی که تماماً قطعاتشان بسته شده و آماده می‌باشد،‌وارد آچارکشی می‌کنند که حالت تست چال دارد و اپراتورهائی در داخل آن آچارکشی‌های لازم را بعمل آورده و ایرادات کلی که در کارت آنها قید شده و از قسمت‌های دیگر مونتاژ مانده را برطرف کرده و لوله‌های ترمز و بنزین را چک می کنند و سپس سینی زیر موتور را که محافظ موتورات نصب کرده و می‌بندند. و در قسمت‌های پایین‌تر این خط،‌چراغهای خطر و راهنماها و چراغ قرمز خودرو را چک می کنند.
۳) خط نهائ:

خط نهائی همانطور که از نامش پیداست ،‌خط آخر تولید می باشد که خودرو پس از مونتاژ تمام قطعات و رفع ایرادها ،‌چه از نظر فنی،‌چه بدنه‌آی،‌به این قسمت وارد می‌شود. و در آن خط یک سری اپراتور به فاصله‌های معین کار کنترل قسمت‌های مختلف خودرو را برعهده دارند و کنترل نهائی را برروی خودرو انجام می‌دهند که اگر به هر دلیل هر قسمتی از خودرو ایراد داشته باشد به قسمت تعمیرات هدایت می شود تا رفع ایراد گردد.

۴) خط تعمیرات: تعمیرات شامل دوقسمت متفاومت می باشد یکی سبک، دیگر سنگین،‌تعمیرات سبک برای تعمیر و رفع ایرادات کوچک فنی و تزئینی که کار کم و زمان و جای کم می‌خواهد را شامل می شود(خرده کاری)

تعمیرات سنگین برای کارهای کلی و اساسی که جا و زمان بیشتری نیاز دارد، طراحی شده است که در این قسمت کارهایی از قبیل تعویض یا تعمیر گیربکس – دیفرانسیل- موتور- اکسل و … انجام می گردد که دارای جرثقیل و جک‌های مخصوص این کار می‌باشد.
قسمت میکانیکی- خط هوائی:

۱) نصب کردن باک بنزین پژو آردی و پژو جی‌ال‌ایکس در قسمت میکانیکی خط هوائی و بستن پیچ های آن توسط پرسنل که برای آردی ۶ عدد پیچ و برای جی‌ال‌ایکس ۴ عدد پیچ با نصب بستهایی زیر باک انجام می‌شود.
۲) بستن و نصب لوله های بنزین وانت و پژو آردی درخط هوائی انجام می شود که شامل لوله‌های بنزین رفت وبرگشت می باشد که توسط خارهای مخصوصی به زیر بدن نصب می گردد.
۳) نصب و بستن ضربه‌گیرهایی که جهت جلوگیری از زدن ضربه بدن به چرخ و کمک فنرها می باشد که بر روی وانت و آردی و جی‌ال‌ایکس هر کدام طرح خاص خود را دارد که برای آردی ووانت ۳ عدد می باشد که دوتای آنها در بغل و یکی وسط نصب می گردد که جلوگیری از ضربه‌زدن به دیفرانسیل می باشد. همچنین برای جی‌ال‌ایکس دو عدد در بغلها می باشد.

۴) بستن اکسل عقب پژو جی‌ال‌ایکس نیز در همان قسمت هوائی انجام می‌گیرد که برای خودروهای معمولی و گازسوز متفاوت است. زیرا خودروهای گازسوز سنگین‌تر است . بنابراین اکسل قوی‌تر و محکم‌تری برای آن طراحی شده است.

۵) بستن بست‌هایی اگزوز که درخودروهای وانت ۳ عدد و آردی ۲ عدد و پژو که بر روی قلاب ترمز دستی است،‌که اگزوز را بوسیله

لاستیکهائی که اصطلاحاً ممجید نام دارد به بدنه توسط این بستها نصب می کنند.
خط دیفرانسیل:
۱) نصب کابل ترمز دستی برروی دیفرانسیل عقب خودروهای وانت و آردی که توسط خارها و پولک‌هایی انجام می شود. ط قبلی یک خط موتور نصب می شود. انجام می گردد. بطوریکه اول گاردان را برروی دیفرانسیل قرار داده و در جای خود نصب کرده و سپس برروی گیربکس تنظیم کرده و چهار پیچ برروی دیفرانسیل بسته می شود.
۳) مونتاژ ونصب اگزوزهای خودروها که برای وانت و آردی ابتدا د

ر کنار خط مونتاژ می گردد و قسمت‌های مختلف از جمله گلوئی و انبار وسط و انبار عقب به هم توسط بست‌های مخصوص وصل می‌گردند و سپس برروی موتور نصب می‌شوند.
تزئینات ۱(trim1) محدوده سرپرستی ۱ (Zone 1)
انواع خودروهایی که در این خط وارد مونتاژ می‌شوند عبارتند از:
پیکان وانت ترمز ۲ مداره ای پی دارای کلاج کابلی، موتور ۱۶۰۰ انژکتوری می باشد.
مراحل:
۱- دستگاه حمل بدنه AFM: در هنگام گذاشتن ماشین همراه با هنگر ۵/۰ متر از زمین فاصله دارد.
۲- کد شناسایی برای قفل خودرو: که اگر احتمال رود که کلید در طی مراحل مونتاژ خودرو گم شود. آنگاه بدون هیچ دردسری با کمک برچسب کدشناسایی،‌کلید به راحتی از نوع شناسایی و ساخته می‌شود.
۳- سیم کشی خودرو که در زیر بدن تعبیه می شود و از طریق سوراخ‌هایی که وجود دارد در زیر بدن خودرو توکار می شود.
۴- زدن بوستر روغنی ترمز
۵- زدن باک روغن ترمز (در قسمت جلو سمت راست خودرو تعبیه شده)
۶- زدن سیم ترمز
۷- زدن باک بنزین
۸- رگلاژ گازسوز که برای تنظیم گاز خودروهای گازسوز (CNG) به کار می‌رود.
۹- زدن باک بنزین
۱۰- زدن مخزن گاز مخصوص کولر.
۱۱- زدن مخزن گاز به پشت خودرو
۱۲- وصل کردن اکسل عقب
۱۳- وصل لوله‌های سراسری زیربدن از قسمت جلو برای تغذیه روغن ترمز به قسمت عقب به دیفرانسیل و چرخ‌های عقب توسط جک می باشد.
۱۳- وصل لوله‌های سراسری زیر بدن از قسمت جلو برای تغذیه روغن ترمز به قسمت عقب ، دیفرانسیل و چرخ‌های عقب توسط جک می باشد.
۱۴- خط وصل کردن دیفرانسیل یا drop Session
۱۵- خط هواگیری: هوای موجود در لوله‌های مختلف در این مرحله گرفته می شود. تا باعث سختی در هنگام قرار گرفتن سیال در داخل لوله‌ها نشود. و مشکل ایجاد نکند.
۱۶- تزریق روغن هیدرولیک
۱۷- رول تست یاهمان تست فرمان: که روان بودن فرمان و رگلاژ بودن فرمان تست می شود. در این مرحله ماشین بر روی غلتک قرار می‌گیرد و باسرعت تنظیم شده ( km/h 100 یا بالاتر) ،‌غلتک شروع به غلتیدن می‌کند و خودرو هم که برروی غلتک قرار دارد بررروی غلتک غلت می‌خورد و چرخ ها شروع به چرخیدن می کنند. که برای اطمینان از تنظیم فرمان از کامپیوتر داخل اتاقکی که غلتک در آن قرار گرفته استفاده می شود و کلیه اطلاعات توسط مانیتور به اپراتور نشان داده می شود.
۱۸- تست چال کنترل نشتی برای گرفتن نشتی و یا هواگیری ماشین به کار می‌رود.
۱۹- سینی محافظ باک بنزین: برای اینکه سینی گرما را جذب کند و گرما به باک بنزین منتقل نشود.
۲۰- لاستیک بندی که توسط دستگاهی، چهار پیچ لاستیک‌ها به خودرو در یک لحظه با هم بسته می شود.
۲۱- خط صندلی بندی : در این صندلی ها بوسیله اپراتورها جا زده می‌شوند.
۲۲- ماژیک زدن روی مهره‌های بسته شده توسط اپراتورها برای آدیت و درست کار کردن
۲۳- زدن بنزین
۲۴- تزریق مایع شیشه شور به باک مخصوص خودش که مایع شیشه شور از نوع online خودروهای تولید می باشد.
۲۵- هواگیری وتزریق ترکیب ضد یخ رادیاتور
۲۶- وصل کردن باتری به ماشین که توسط دوپیچ دراز به دوطرف باتری وصل می شود تاآنرا کاملاً‌ محکم نگه دارد.
۲۷- حک کردن شماره بدنه به بدنه خودرو که توسط دستگاه مخصوصی که وصل به کامپیوتر می باشد عمل می‌کند.
۲۸- وصل کردن صندلی عقب وجلو
۲۹- وصل کردن ترمز دستی به ماشین
۳۰- تست نشتی برای خودروهای گاز سوز CNG
سالن رنگ :‌
درسالن رنگ ابتدا سطح روی بدنه برای اینکه خاصیت ضد زنگ پیدا کند و رنگ خاصیت ضدزنگ پیدا کند. فسفاته می شود. سپس آستر می شود تا بتواند پوشش رنگ به اندازه کافی روی بدنه قرار گیرد. و با آستر زدن در واقع پوشش رنگ را بالا برده و باعث کم مصرف شدن رنگ می شود.
بعد از این مرحله بدن وارد وان رنگ می شود.
کابین رنگ سنگین: heavy paint Cabin
در این مرحله ابتدا سطح روی بدن صافکاری شده و سپس از ماده‌ای به نام واش پرایم برای خاصیت ضد زنگ رنگ استفاده می شود. سپس برروی آن آستر دوجزئی زده می شود و در آخر با چراغی که نوعی گرم کننده (هیتر) محسوب می شود. به صورت موضعی خشکش می‌کنیم. در مرحله بعد بدنه بوست آپ می شود. یعنی صمباده زده می شود. و سپس آماده رنگ می شود. و بعد پولیش کاری شده و در آخر تأئید می شود.
کابین رنگ سنگین:
برای رنگ کردن صندوق و جاهای دیگر به کار می‌رود. در داخل کابین رنگ سنگین، سیستمی به نام هواساز آبی وجود دارد که گردوغبار و ذرات ناشی از پاشش رنگ بر روی بدنه به بدنه نچسبیده شود و یکنواختی را از بین نبرد. و توسط هواساز آبی گرفته می شود.
با اینکار هم برروی بدنه گردوغبار جمع نمی شود و هم فضای لازم برای اپراتور جهت رنگ ماشین تمیزتر بوده و گردوخاک توسط آب جذب می شود.
در کابین رنگ سنگین ابتدا با بنزین سطح روی بدنه تمیز شده و سپس ایرادات رنگ با دقت مشاهده شده و سپس با دستمال چسبی که مخصوص گرفتن ذرات روی بدن است. ذرات برداشته می شوند. دستمال چسبی به رنگ سبز می باشد. در مرحله‌ بعد سطح رویش سمباده زده می شود.
در مرحله بعد با پیستوله رنگ بر روی ماشین کم‌کم و با دقت تمام پاشیده می شود. و در آخر ماشین وارد کوره‌ پخت رنگ که دارای درجه بالایی است . بوسیله کانوایر حمل می شود و با اینکار رنگ خشک می شود.
کابین رنگ سبک (Light Paint Cabin):
برای کارهای سبک‌تر از کابین رنگ سبک استفاده می‌شود.
دنباله خط صندلی‌بندی: (Seat assy line) (Zone 9)
دستگاه شارژ گاز کولر که گاز کولر را در مخزن مخصوص خودرو را شارژ می‌کند. وصل کردن برف پاکن ها .
خط تنظیمات ۱:
۱- چک کردن زیر ماشین تا ایرادات زیر ماشین در صورت وجود ، رفع شوند.
۲- کنترل فرمان
۳- کنترل کولر.
۴- کنترل درها
۵- کنترل قفل ها (قفل مرکزی و…)
۶- کنترل خوب بسته شدن صندوق عقب خودرو
۷- کنترل چراغهای ماشین که درست کار می کنند یا نه
۸- تست میزان فرمان ماشین، تنظیم چراغ و گیربکس.
۹- تست درام یا (drumtest):
در واقع تست میزان بودن فرمان مورد بررسی قرار می‌گیرد. و توسط مانیتوری که به کامپیوتری وصل است، منحنی جاده شبیه‌سازی می شود واگر این خط از خطوط قرمز رد شوند. فرمان میزان نیست.
در واقع تست جاده نوعی از Roll test است.
۱۰- بازبینی خودرو ۱ و۲ (inspect pit 1 ,2)
دراین مرحله تنظیمات موتور انجام می‌گیرد.
۱۱- تست جاده: در این مرحله شامل سکوی پرش، تست ترمز، حرکت از روی قلو‌ه سنگ‌ها می باشد.
۱۲- واتر تست: در این مرحله خودرو داخل آب می‌رود که اگر نشتی از داخل وجود داشته باشد از واتر تست عبور نمی‌کند و قبول نمی‌شود.
در این حالت اگر تست مثبت بود وارد مرحله تنظیمات می شود اما اگر تست منفی باشد وارد قسمت تعمیرات شده و در آخر وارد کنترل نهایی می شود.
خط تنظیمات ۲: Control line 2:
ایراداتی که در تست آب مشخص می شود در اینجا برطرف می شود و همچنین ایراداتی که درتست جاده مشخص شد در این مرحله رفع می شود.
۱۳- گذاشتن آنتن خودرو
۱۴- قرار دادن شبرنگ در صندوق عقب ماشین
خط نهایی:
شامل رگلاژ یا تنظیم کردن درها و خوب بسته شدن درها و همچنین کنترل کیفی می باشد مثال: زدن خط قرمز به روی در سمت
مثال دیگر: پیکان وانت گاز سوز با شماره بدنه ۱۳۱۰۰۴۹۰
که شامل ایرادات : باک سوراخ،‌جانرفتن زاپاس
در این حالت توسط کنترل کیفیت توقیف گردیده و هشدار کیفی زده می شود و کارت خودرو در اختیار اداره کنترل کیفیت قرار می‌گیرد.
هدف این است که توسط کنترل کیفیت ایرادات رفع گردیده و به سمت دوباره کاری فرستاد شده و پس از بین رفتن عیوب برای فروش به بیرون می‌رود. از اشکالات دیگر پیکان وانت می‌توان به : جانرفتن نوار شیشه جلو
علت: نزدن شابلون در بدنه‌سازی برشیشه جلو می باشد.
پیش مونتاژ شیشه‌های عقب وجلو:
در حین قرار دادن شیشه‌های عقب و جلوی خودرو از دستگاهی به نام Glazzing استفاده می شود. که به شیشه‌های جلو وعقب خودروهای تولیدی به صورت اتوماتیک چسب زده تا توسط اپراتورهای به بدنه خودرو چسبیده شود. که این روبات در ایستگاه ۴۰ سمت راست تعبیه شده است.
مشخصات دستگاه:

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.