مقاله بررسی تصاویر تبلیغاتی در چارچوب رویکرد تحلیل روایت و تحلیل گفتمان انتقادی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
11 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی تصاویر تبلیغاتی در چارچوب رویکرد تحلیل روایت و تحلیل گفتمان انتقادی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تصاویر تبلیغاتی در چارچوب رویکرد تحلیل روایت و تحلیل گفتمان انتقادی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تصاویر تبلیغاتی در چارچوب رویکرد تحلیل روایت و تحلیل گفتمان انتقادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تصاویر تبلیغاتی در چارچوب رویکرد تحلیل روایت و تحلیل گفتمان انتقادی :

تعداد صفحات:۲۱

چکیده:

امروزه در کنار سایر مطالعات بین رشته ای، رویکردهای روان شناختی و زبان شناختی به رسانه بیش ازپیش نمود پیدا کرده و یکی از موضوعات مورد توجه و نوین در این حوزه، تحلیل تصاویر و عناصر بصری به کار رفته در تبلیغات تصویری است. با این حال، تحلیل نظام مند تصاویر به کار گرفته شده در رسانه های و تحلیل روایت (CDA مکتوب و الکترونیک، در حال حاضر در آغاز راه است و تحلیل گفتمان انتقادی ( ۲به عنوان رویکردهایی نوین و انتقادی به متن، می کوشند به منظور تفسیر و تحلیل عناصر بصری (NA3) 2008 مهمترین و ) تبلیغاتی و تصاویر خبری شیوه هایی نظام مند ارایه کنند. انگاره پیشنهادی ون لیوون ۴ ۱شناخته شده ترین دستاورد زبان شناسی در عرصه تحلیل تصویر محسوب می شود که منعکس کننده بیش ازسه دهه تلاش های ون لیوون و همکارانش در این زمینه است. تئوری روایت نیز به عنوان زیرمجموعه ای از نظام کهن نشانه شناسی، روایت را واحد تحلیل عناصر بصری در نظر می گیرد. در این مقاله پس از بررسی پیشینه تحقیق از منظر زبان شناسی، با استناد به انگاره و طبقه بندی ون لیوون و تئوری روایت به تحلیل موردی تصاویر تبلیغاتی می پردازیم و نشان می دهیم که رسانه های تبلیغاتی اعم از مکتوب و غیرمکتوب، با توجه به رویکرد های ذکر شده که می توانند مکمل یکدیگر باشند، گامی نو در راه توسعه امر تبلیغات در کشور خواهند بود. اگر چه رویکردهای فعلی در کشور از کارایی نسبی برخوردار هستند، اما توجه به مؤلفه های روان شناختی و زبان شناختی تحلیل تصاویر، می تواند به خلاقیت در امر تبلیغات کمک شایان توجهی نماید و در مسیر ارتقا تحلیل های گفتمانی در امر تبلیغات به سطحی فراتر از متن تصویری صرف،یک جهش محسوب شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.