مقاله آسیب شناسی آموزش و تحقیقات جغرافیایی با تاکید بر دوره های پیش از دانشگاه، مطالعه ی موردی: دانش آموزان دورههای پیش از دانشگاه شهر صومعه سرا
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله آسیب شناسی آموزش و تحقیقات جغرافیایی با تاکید بر دوره های پیش از دانشگاه، مطالعه ی موردی: دانش آموزان دورههای پیش از دانشگاه شهر صومعه سرا دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله آسیب شناسی آموزش و تحقیقات جغرافیایی با تاکید بر دوره های پیش از دانشگاه، مطالعه ی موردی: دانش آموزان دورههای پیش از دانشگاه شهر صومعه سرا کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله آسیب شناسی آموزش و تحقیقات جغرافیایی با تاکید بر دوره های پیش از دانشگاه، مطالعه ی موردی: دانش آموزان دورههای پیش از دانشگاه شهر صومعه سرا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله آسیب شناسی آموزش و تحقیقات جغرافیایی با تاکید بر دوره های پیش از دانشگاه، مطالعه ی موردی: دانش آموزان دورههای پیش از دانشگاه شهر صومعه سرا :
تعداد صفحات:۱۷
چکیده:
یکی از مهم ترین مولفه هایی که می تواند در تعمیق یادگیری و ارتقای آموزش موثر باشد، تحقیق وپژوهش ماهیتذاتی و درونی تحقیقات به دلیل ارتباط مستقیم و بدون واسطه ای که با مقوله ی یادگیری و آموزش دارد، در حقیقت علم توام با عمل و شکل گرفته با واقعیت عملی است. علم جغرافیا نیزبا توجه به ماهیت ذاتی خود می کوشد تا با تلفیق با سایر علوم، شرایط و کیفیت روابط بین پدیده های طبیعی و انسانی مکان ها را بهتر تحلیل کند و به روابط علت و معلولی دست یابد. فرایند آموزش جغرافیایی با توجه به اهمیت موضوعا تیبا فرهنگ بصیرتی، توانمند سازی، الهام دهندگی لازم و یادگیری مادام العمرباشد. در این راستا تحقیقات جغرافیایی می تواند به عنوان پل ارتباطی بین نظریه و عمل باشد و کشور را به سوی توسعه ی پایدار سوق دهد. هدف از این تحقیق آسیب شناسی آموزش و تحقیقات جغرافیایی در مراکز آموزشی با تاکید بر دوره های پیش از دانشگاه می باشد. در این راستا دو سوال در مورد چگونگی آموزش و میزان استفاده از تحقیقات جغرافیایی در مراکز آموزشی که در بین دبیران جغرافیا و دانش آموزان به نظرخواهی گذاشته می شود. نوع تحقیق توصیفی-تحلیلی است. جامعه ی آماری شامل دانش آموزان مقطع ابتدایی(چهارم و پنجم ابتدایی)، دانش آموزان مقطع راهنمایی و دبیرستان و پیش دانشگاهی شهر صومعه سرا می باشد، که پس تعیین حجم نمونه، ۵۰۰ نفر با روش طبقه ای متناسب به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شده اند. ابزارگرد آوران ی دادزاهد هگ یهرا یو این پژوهش، مصاحبه نیمه سازمان یافته و پرسشنامه ی محقق ساخته بوده است. تجزیه و تحلیل داده ها در دوسطح آمار توصیفی(فراوانی، میانگین، درصد، انحراف معیار) و آمار مستقل و تحلیل واریانس) صورت گرفته است. نتایج حاصله از این پژوهش حاکی از t استنباطی(آزمون های آنست که درس جغرافیا نسبت به سایر دروس دارای اهمیت و جایگاه کمتری است. بهاء ندادن به درس جغرافیا موجب شده تا از وسایل کمک آموزشی مناسب و درخور، بازدیدهای میدانی، برگزاری کارگاه های آموزشی در سطح منطقه ای ، ملی و;در آموزش و تحقیقات جغرافیایی استفاده نشود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.