مقاله نقش گردشگری در همگرایی فرهنگی کشورهای عضو OIC


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله نقش گردشگری در همگرایی فرهنگی کشورهای عضو OIC دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش گردشگری در همگرایی فرهنگی کشورهای عضو OIC  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش گردشگری در همگرایی فرهنگی کشورهای عضو OIC،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش گردشگری در همگرایی فرهنگی کشورهای عضو OIC :

تعداد صفحات:۱۴

چکیده:

صنعت گردشگری منشور کثیرالوجهی است که هر وجه آن جنبه هایی از زندگی و نیازهای جوامع انسانی را متأثر ومرتفع می سازد. گردشگری بنا به ماهیت خود دارای کارکردهای متعددیست که در تحول اقتصادی، انتقال و مبادله فرهنگی و جایگاه کشورها در تصمیم گیری جهانی نقش مهمی دارد. امروزه فرهنگ و اقتصاد ناگزیر دو بال همسان توسعه اجتماعی و سیاسی جوامع به شمار می روند. مبادلات فرهنگی به مانند مبادلات اقتصادی و حتی در برخی موارد بالاتر از آن می تواند زمینه ساز رشد و توسعه جوامع در زمینه های گوناگون شده و راه را برای برداشتن گامهای مؤثر در راه توسعه وپیشرفت همه جانبه هموار سازد. در این مطالعه با استفاده از روش توصیفی- تحلیلی به بررسی تأثیر فعالیت های گردشگری بر همگرایی فرهنگی کشورهای سازمان کنفرانس اسلامی پرداخته شده است. در این راستا با در نظر گرفتن اهمیت همکاری های فرهنگی در جهان امروز در م ییابیم که تا چه اندازه این مهم می تواند در یکپارچگی جهان اسلام که بیش از ۱/۵ میلیارد نفر جمعیت و مقادیر عظیمی از منابع با ارزش جهانی و استعدادوسیعی به لحاظ توانمندی ها و جاذبه های گردشگری در خود دارد، نقش داشته باشد. تاکنون به رغم تلاش های صورت گرفته، سطح همکاری های فرهنگی،اقتصادی درون سازمانی ۵۷ کشور مسلمان عضو سازمان کنفرانس اسلامی به خصوص در زمینه ی گردشگری در حد مطلوب نبوده، و از ۹۰۷ میلیون گردشگر و ۸۵۶ میلیارد دلار درآمد گردشگری جهانی در سال ۲۰۰۷ به جز موارد معدودی، مجموعه این کشورها به طور میانگین وضعیت مناسبی ندارند، که باید در این مورد اقدام عملی و مؤثر صورت پذیرد. در راستای دستیابی به توسعه پایدار اقتصادی و همگرایی فرهنگیسازمان مذکور، با بررسی و مطالعه تطبیقی برنامه های ملی گردشگری کشورهای اسلامی و ایجاد یک شبکه مشترک که متولی امر تبلیغات و اطلا عرسانی، آموزش نیروی کار، هتلداری، توسعه زیر ساخت های اقامتی، استراحتگاه ها، اماکن تفریحی، گسترش شبکه خطوط هوایی، م یتواند در راستای اهداف توسعه ی گردشگری کشورهای عضو این سازمان، گام مؤثری بردارد. در صورت تحقق این مهم، فعالی تهای گردشگری کشورهای اسلامی متحول شده و موجب شناساندن کشورهای اسلامی برای سایر کشورها و تحکیم جایگا هشان در عرصه ی بین المللی خواهد شد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.