مقاله بررسی توزیع تنش زیر کف ستون در معرض بار محوری و لنگر به روش اجزاء محدود


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی توزیع تنش زیر کف ستون در معرض بار محوری و لنگر به روش اجزاء محدود دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی توزیع تنش زیر کف ستون در معرض بار محوری و لنگر به روش اجزاء محدود  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی توزیع تنش زیر کف ستون در معرض بار محوری و لنگر به روش اجزاء محدود،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی توزیع تنش زیر کف ستون در معرض بار محوری و لنگر به روش اجزاء محدود :

تعداد صفحات:۱۰

چکیده:

در طراحی کفستون معمولاً رفتار ورق کف ستون به صورت صلب فرض می شود که البته مورد قبول اکثر آیین نامه های طراحی نیز است،در حالیکه در غالب موارد کف ستون به صورت انعطاف پذیر بوده و این فرض خطاهایی را در تخمین تنش تماسی بین کف ستون و فونداسیون ونیز تنش موجود در کف ستون بوجود می آورد. مدل کردن رفتار واقعی کف ستون بدلیل ورود انواع رفتارهای غیرخطی از جمله مسئله تماس فولاد و بتن و بلند شدن ورق از فونداسیون، کار بسیار سختی است که فقط بوسیله نرم افزارهای اجزای محدود امکان پذیر است. در این مقاله به منظور نزدیک کردن رفتار واقعی ورق کف ستون با مدلسازی، روش ساده ای برای تحلیل ورق کف ستون پیشنهاد شده است.ابتدا با ایده گرفتن از تحقیقات گذشته به منظور طراحی ورق کفستون و با فرض انعطافپذیر بودن این ورق، یک توزیع تنش مثلثی درزیر کفستون پیشنهاد شده بطوریکه رأس مثلث در زیر محل تقاطع بال به جان واقع شده است. ویژگی خاص این روش که در روشهای موجود درآییننامهها وجود ندارد، منظور کردن تأثیر متقابل حداکثر تنش زیر کفستون و ضخامت کفستون است. سپس با استفاده از روش اجزاء محدود وبه کمک نرم افزار Ansys اتصالات متفاوتی از کفستونها که در معرض بار محوری و لنگر قرار دارند، مدلسازی شده و توزیع تنش زیر کف ستونها از این طریق بدست آمده است. در مدلسازی این اتصال، کلیهی اجزاء با المانهای سه بعدی مدل شده و جزئیات مختلفی از اتصال که عملاً وجود دارند ولی اغلب نادیده گرفته میشوند، از جمله شکل مهرهها، بولتها و سوراخهای ایجاد شده در کفستون، اثر لقی در قطر سوراخها وسطوح تماس المانهای مختلف مدلسازی شده است. نتایج بدست آمده حاکی از دقت خوب روش پیشنهادی است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.