مقاله بررسی تاثیر عدم افشای اطلاعات بر بروز حباب قیمتی در بازار سرمایه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی تاثیر عدم افشای اطلاعات بر بروز حباب قیمتی در بازار سرمایه دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تاثیر عدم افشای اطلاعات بر بروز حباب قیمتی در بازار سرمایه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تاثیر عدم افشای اطلاعات بر بروز حباب قیمتی در بازار سرمایه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تاثیر عدم افشای اطلاعات بر بروز حباب قیمتی در بازار سرمایه :

تعداد صفحات:۱۴

چکیده:

سرمایهگذاری یکی از عوامل کلیدی در رشد اقتصادی کشور محسوب می شود و بازار سرمایه جایگاه مناسبی برای جذب سرمایه بشمار می رود . در ایران این مهم در بازار بورس اوراق بهادار صورت می گیرد . شاخص بورس اوراق بهادار تهران در چند سال گذشته شاهد افت وخیز های زیادی بوده است . یکی از دلایلی که معمولاً در محافل اقتصادی و توسط منتقدان مطرح می شود، بحث حبابی بودن قیمتها در روزهای اوج شاخص است . زمانی که قیمت یک دارایی از ارزش ذاتی آن که توسط عوامل بنیادین تعیین میگردد، فاصله می گیرد و بعد از مدتی رشد یکباره سقوط می کند، حباب اتفاق افتاده است در این تحقیق، فرضیه اصلی پژوهشی بین عدم شفافیت اطلاعات بازار سرمایه و بروز حباب قیمتی رابطه معنی داری وجود دارد و دو فرضیه فرعی: وضعیت شفافیت اطلاعات بین شرکت های حبابدار تفاوت معنی داری دارد و وضعیت شفافیت اطلاعات بین شرکتهای غیرحبابدار تفاوت معنی داری دارد با استفاده از سه نوع فرضیه آماری تسلسل، استقلال و لاجیت، ابتدا با بررسی عوامل ساختاری تشکیل دهند ه قیمت سهام و بررسی نوسانات قیمتها، حباب قیمتی را شناسایی کرده و سپس یکی از عوامل مؤثر در بروز حباب (شفافیت اطلاعات ) را مورد بررسی قرار دادیم . بر اساس آزمون تسلسل به این نتیجه رسیدیم که در بازدهی روزانه شاخصهای بورس، حباب وجود دارد . دومین آزمون مورد ا ستفاده در این تحقیق آزمون استقلال بوده است . نتیجه این آزمون حاکی از این بود که بین وضعیت شفافیت اطلاعات و بروز حباب قیمتی رابطه معنی داری وجود دارد و شفافیت اطلاعاتی در شرکتهای حبابدار، متوسط و در شرکت های غیر حبابدار، شفافیت اطلاعاتی خیلی زیاد است . و در نهایت در سری سوم آزمونها و با استفاده از آزمون لاجیت، با توجه به اینکه شفافیت اطلاعات به عنوان متغیر مستقل و حباب قیمتی به عنوان متغیر وابسته در نظر گرفته شده به این نتیجه رسیدیم که با توجه به سطح معنی داری برای شفافیت، حضور شفافیت در معادله رگرسیون معنی دا ر است و بر این اساس معادله پیش بینی حباب قیمتی به شرح زیر تعریف شده است: شفافیت اطلاعات ×۰/۲۴۹۹+۳/۵۹- =حباب قیمتی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.