مقاله بررسی رابطه مدیریت دانش و خلاقیت دبیران شهر شیراز و ارائه راهکارهای عملی کاربرد مدیریت دانش در سازمانهای آموزشی و آموزش خلاقیت به دانش آموزان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی رابطه مدیریت دانش و خلاقیت دبیران شهر شیراز و ارائه راهکارهای عملی کاربرد مدیریت دانش در سازمانهای آموزشی و آموزش خلاقیت به دانش آموزان دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی رابطه مدیریت دانش و خلاقیت دبیران شهر شیراز و ارائه راهکارهای عملی کاربرد مدیریت دانش در سازمانهای آموزشی و آموزش خلاقیت به دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی رابطه مدیریت دانش و خلاقیت دبیران شهر شیراز و ارائه راهکارهای عملی کاربرد مدیریت دانش در سازمانهای آموزشی و آموزش خلاقیت به دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی رابطه مدیریت دانش و خلاقیت دبیران شهر شیراز و ارائه راهکارهای عملی کاربرد مدیریت دانش در سازمانهای آموزشی و آموزش خلاقیت به دانش آموزان :

تعداد صفحات:۲۸

چکیده:

با ورود به قرن حاضر که عصر فراصنعتی، عصر دانش و دانایی محوری، عصر سرعت و بالاخره عصر خلاقیت و نوآوری رقم خورده و از آنجایی که امروزه مدیریت دانش بعنوان شاخصی جدید از نوآوری در سازمانها مورد توجه صاحب نظران قرارگرفته است؛ در پژوهش حاضر با توجه به اهمیت کاربرد ابتکار جدید « مدیریت دانش» در سازمانها، خصوصا سازمانهای آموزشی و لزوم ایجاد و پرورش «خلاقیت و نوآوری» درکلیه راهبردهای آموزشی بویژه فرآیند تدریس معلمان و مدرسان، که منجر به پرورش دانش آموزانی خلاق و پویا می گردد، رابطه بین کاربرد مدیریت دانش توسط دبیران با خلاقیت آنان، بررسی گردیده است. در این مقاله علاوه بر بررسی رابطه مدیریت دانش و خلاقیت، تعریف جامعی از مدیریت دانش به همراه مولفه های آن، چگونگی کاربرد مدیریت دانش در سازمانهای آموزشی، همچنین بررسی چند جانبه خلاقیت و نوآوری و روشهای آموزش و ایجاد خلاقیت مورد بحث قرار گرفته است. نمونه تحقیق شامل ۱۵۰ نفرازدبیران، که به روش نمونه گیری «خوشه ای» و«تصادفی ساده» انتخاب شده اند. ابزار تحقیق مورد استفاده شامل پرسشنامه مدیریت دانش محقق ساخته و پرسشنامه خلاقیت که توسط رندسیپ تهیه شده است .پایایی و روایی هر دو پرسشنامه با چندین روش آماری مورد تایید قرار گرفته است. در این تحقیق رابطه بین مدیریت دانش با خلاقیت و در بررسی جداگانه رابطه ابعاد مدیریت دانش شامل افراد ، فرایند ، فنآوری و فرهنگ با خلاقیت معلمان سنجیده شده است . همچنین مقایسه آماری بین زنان و مردان و سوابق خدمتی مختلف از لحاظ میزان برخورداری مدیریت دانش ، خلاقیت و رابطه این دو متغیر انجام گرفته است. نتیجه نشان می دهد که بین کاربرد مدیریت دانش توسط دبیران با خلاقیت آنان،رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد .همچنین بین ۲ بعد از مولفه های مدیریت دانش (افراد و فرهنگ) با خلاقیت رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد. همچنین نتایج جالب و مورد توجهی از بررسی های متغیرهای جمعیت شناسی (جنسیت و سابقه خدمت) با دو متغیر مدیریت دانش و خلاقیت حاصل شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.